Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvaako jalka aina väistämättä raskauden aikana?

Vierailija
06.09.2023 |

Monet sanovat että kengän koko kasvoi yhdellä kahdella numerolla raskauden aikana ja sen jälkeen. Kasvaako jalka aina jos on jo valmiiksi leveä räpylä lesti? Ajattelin että onko haaskausta ostaa uusia kenkiä näin raskauden aikana.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jalan koon kasvaminen johtuu enimmäkseen nivesiteiden löystymisestä, jolloin jalka madaltuu ja levenee (joka suuntaan). Tämä on varmaan yksilöllistä, minkä verran kenelläkin suurenemista tapahtuu.

Mä olen saanut jalan koon takaisin entiselleen (tosin raskaudesta on jo yli 19 v), ja väitän sen johtuvan siitä, että käyn tanssitunneilla, joilla tanssin paljain jaloin / puolitossuilla / sukkasillaan. Eli jalkapohjan lihakset saavat töitä.

Vierailija
2/14 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla raskaana kasvanut.

Mutta sittemmin jalka on hieman pienentynyt kun olen laihtunut hieman ja urheilen.

Ennen oli 39+, nykyään jotkut 38 menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 20 vuotta sitten ennen lasten syntymää kokojen 38 ja 39 kengät jalkaan. Nykyään ei toivoakaan. Koko on nyt 40-41. Jalka oli jo ennestään leveä ja nyt vielä leveämpi räpylä.

Eli kyllä levenee.

Vierailija
4/14 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jalan koon kasvaminen johtuu enimmäkseen nivesiteiden löystymisestä, jolloin jalka madaltuu ja levenee (joka suuntaan). Tämä on varmaan yksilöllistä, minkä verran kenelläkin suurenemista tapahtuu.

Mä olen saanut jalan koon takaisin entiselleen (tosin raskaudesta on jo yli 19 v), ja väitän sen johtuvan siitä, että käyn tanssitunneilla, joilla tanssin paljain jaloin / puolitossuilla / sukkasillaan. Eli jalkapohjan lihakset saavat töitä.

Mulla sama ilmiö, raskaudet kasvattivat kengänkokoa yhdellä numerolla, ja nyt kun viimeisestä raskaudesta on 16 vuotta, niin jalat ovat pienentyneet.

Vierailija
5/14 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli passaan kenkien ostoa myöhemmäksi...

Vierailija
6/14 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta ja kaksi täysaikaista raskauttaa, eikä mun jalat kummallakaan kerralla kasvaneet. Tai eivät ainakaan niin paljon, että olisin huomannut sen, käytin samoja kenkiä raskaana ollessani kuin muutenkin.

Vierailija
7/14 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoi ennen vaimon raskautta, minulla.

Vierailija
8/14 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla kasvanut yhtään, päinvastoin. Ennen raskautta kengän koko 38, raskauden jälkeen 36-37.

Vierailija
9/14 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos ostaa uudet niin ostaa varmuuden vuoksi yhtä kokoa isommat. Mielummin vähän liian isot kuin pienet.

Vierailija
10/14 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan useammin kasvaa hieman (tai tosiaan oikeammin nivelsiteet antavat periksi ja jalkaholvi madaltuu), mutta itselläni tässä on ollut eroja raskauksien välillä. Joillakin muutokset palautuvat, joillain ei.

En ehkä lähtisi ostamaan mitään investointikenkiä raskauden aikana, koska paljon mahdollista että eivät sovi vuoden päästä enää.

Mutta jos tulee yhtään sellainen olo, että vanhat kengät ottavat varpaisiin kiinni tai muuten ei tunnu enää hyvältä, niin silloin ne isommat kengät kannattaa kyllä ostaa heti. Itse tein sen virheen että ajattelin jalkojen olevan turvoksissa ja palautuvan kohta tms, ja pistin vain menemään samoilla kengillä. Seurauksena rasitusvamma, jonka paraneminen ottikin sitten todella pitkään. Olisi pienen vauvan kanssa ollut tarpeeksi miettimistä muutenkin.

Vierailija
11/14 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leveni jalka hieman toisen raskauden jälkeen. Ennen käytin kokoa 37, nyt 38 pääsääntöisesti. Viime synnytyksestä on alle vuosi aikaa ja imetän edelleen, niin jalka saattaa palautua jonkun verran myöhemmin.

Vierailija
12/14 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kasvoi ekan raskauden aikana 38 -> 39.

Tokan raskauden aikana ei sentään enää kasvanut. On pysynyt nyt 16 vuotta 39:nä.

Vierailija
13/14 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 39 jalka ennen raskauksia ja nykyisin on 42

Vierailija
14/14 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullakin kasvoi keskijalka synnytyksessä....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä