Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Törkeää tuhlaamista -tarinat jakoon!

Vierailija
19.03.2015 |

Minä aloitan: kun siskoni avaa Oltermannin tai vastaavan juuston, hän höylää pinnasta viisi siivua suoraan roskiin. Hänestä pinta ei ole syötävää. Samoin kun juusto alkaa olla loppu, hän heittää sen roskiin. Itse paloittelen tai raastan ruokiin sen osan, mitä ei voi enää höylätä tai syömme paloina.

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:40"]Työkaveri käyttää kalliita merkkivaatteita ja -kenkiä. Ne joita hän ei enää pidä, lentävät roskiin. Hän ei kuulemma "todellakaan ala raahaamaan niitä mihinkään kierrätyskonttiin". Autoileva ihminen ja kierrätysmyymälöitä ja kontteja 1-2km matkan päässä. [/quote] Antais mulle käyhälle.

[/quote]

Tämän takia pitäisi olla asetus, ettei käyttökelpoisia vaatteita saa laittaa roskiin.  Otan rikkinäisistä vaatteista napit ja vetoketjut talteen, enkä yhtään ole omasta mielestäni liian nuuka.

[/quote]

Kuka sen käyttökelpoisuuden määrittelee. Ja jos paita on mun mielestä loppu ja jonkun toisen mielestä ei, niin minunko sitä pitää vielä käyttää säädetty jatkoaika vai annanko jollekulle muulle?

Vierailija
42/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla tuo sama juustojuttu, lisäksi ylihygieenisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä onko törkeää, mutta tuhlaamista
-Kun ruuan parasta ennen päiväys on huomenna, ruoka heitetään roskiin syömäkelvottomana
-Tutulla kangaslaukku, kun likaantuu ei pese vaan heittää pois js ostaa uuden. Itsellä ollut samanlainen, tiedän että voi pestä
-Leipää pitää olla vähintään 4 sorttia 2 hlön taloudessa, mutta esim limppu heitetään parin päivän päästä pois kun alkaa maistua vanhalta (huom, ei pilasntuneelta!). Noin 1/2 kaikesta taloon kannetusta leivästä menee roskiin.

Vierailija
44/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen kuten siskosi! :D

Vierailija
45/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on törkeetä kun siskosi syö juuston eritavalla kun sinä! Ihan varmasti sinullakin  on siskosi mielestä vastaava törkeä tapa tuhlata.

Vierailija
46/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä heitän kans juuston lopun pois :D
jos näen että jonkin parasta ennen päiväys menee umpeen tänään tai on mennyt jo eilen, en vain pysty sitä enää syömään tai valmistamaan siitä mitään. Ärsyttää mutta en saa tätä tyyliä irti itsestäni, vaan kuvittelen tuotteen haisevan pilaantunelle ja lähes oksennan, vaikka mies ei haistaisi siin mitään. Vika siis päässäni, mutta no can do.

Vierailija
47/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspaperi kääritään käden ympärille 10 kierrosta ja sillä kuivataan pöydältä vesitippa. Tätä tekee mieheni. Hänellä kuluu myös vessapaperia todella paljon, en tiedä, mitä hän sillä tekee.

Vierailija
48/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:17"]

Talouspaperi kääritään käden ympärille 10 kierrosta ja sillä kuivataan pöydältä vesitippa. Tätä tekee mieheni. Hänellä kuluu myös vessapaperia todella paljon, en tiedä, mitä hän sillä tekee.

[/quote]

vessapaperi=runkkupaperi

Vierailija
49/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:16"]

Jo on törkeetä kun siskosi syö juuston eritavalla kun sinä! Ihan varmasti sinullakin  on siskosi mielestä vastaava törkeä tapa tuhlata.

[/quote]

Ei ap kertonut, miten hän tai siskonsa SYÖ juustonsa. Mikä sinua noin riepoo?

Vierailija
50/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:17"]

[/quote]

vessapaperi=runkkupaperi

[/quote]

Ai, tuo ei tullut mieleen. Toisaalta, hän ei varmaan ehdi tulla siinä kahdessa minuutissa, minkä hän wc:ssä viettää. Siihen sisältyy käsien pesu.

Vierailija
51/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ärsyttää siskoni tapa tehdä kauhea määrä ruokaa ja jättää se sit huoneenlämpöön pilaantumaan kun ei saata syödä samaa ruokaa kahtena päivänä peräkkäin.

Vierailija
52/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:23"]

Mulla ärsyttää siskoni tapa tehdä kauhea määrä ruokaa ja jättää se sit huoneenlämpöön pilaantumaan kun ei saata syödä samaa ruokaa kahtena päivänä peräkkäin.

[/quote]

Pyydä ensi kerralla evääksi mukaan.

Vierailija
53/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio ja kunnat tuhlaavat hirvittäviä määriä veronmaksajien rahoja turhaan! Kun ihmiset vain tietäisi sen tolkuttoman törsäämisen määrän...

Mies77

Vierailija
54/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopiot tehdään vaan paperin toiselle puolelle ja heitetään seuraavana päivänä roskikseen.

Vierailija
55/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä ison valtion firman vaatevarastolla. Porukka hakee jatkuvasti uusia työvaatteita ja kenkiä, vaikka entisetkin on kunnossa. Kukaan ei puutu, enkä voi olla antamatta. Osa porukasta takuulla myy niitä eteenpäin. 

Vierailija
56/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun olisi pitäny olla sota-aikaan armeijan lumppuvarastossa töissä.

Vierailija
57/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden heittäminen roskiin. Siis ihan hyväkuntoisten, mutta pitämättä jääneiden. Miksi ei voi pistää kiertoon? Eräs tuttu tätä harrasti.

OT mut helvetti miten mua ärsyttää noi "Mies xx v." -allekirjoitukset. :D

Vierailija
58/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri käyttää kalliita merkkivaatteita ja -kenkiä. Ne joita hän ei enää pidä, lentävät roskiin. Hän ei kuulemma "todellakaan ala raahaamaan niitä mihinkään kierrätyskonttiin". Autoileva ihminen ja kierrätysmyymälöitä ja kontteja 1-2km matkan päässä.

Vierailija
59/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini (ei olla paljoa oltu tekemisissä eikä enää nykyisin ollenkaan) käytti ainakin ennen vanhaan vain kertakäyttölautasia ja välineitä.Ei tarvinnut tiskata!Ei kylläkään osannut oikein roskia viedä pois,oli aika karsea kämppä.

Vierailija
60/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes osta sellaista elintarviketta jossa ei ole vähintään 2-4 päivää käyttöikää. En myöskään käytä jos niissä on viimmeinen käyttöpäivä mennyt umpeen.

Mutta en katso että olisin tuhlari. Mutta kai minä jonkun mielestä olen. En koskaan käytä kantapaloja leivästä, tomaatista, kurkusta enkä juuston jämiä. Elivän kannikat vien sorisille, muut heitän piojätteeseen. Tuleehan niistä multaa.