Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Törkeää tuhlaamista -tarinat jakoon!

Vierailija
19.03.2015 |

Minä aloitan: kun siskoni avaa Oltermannin tai vastaavan juuston, hän höylää pinnasta viisi siivua suoraan roskiin. Hänestä pinta ei ole syötävää. Samoin kun juusto alkaa olla loppu, hän heittää sen roskiin. Itse paloittelen tai raastan ruokiin sen osan, mitä ei voi enää höylätä tai syömme paloina.

Kommentit (159)

Vierailija
101/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, tunnistan itseni sekä pihiketjusta että täältä. Käyn hierojalla periaatteessa huvikseni 1-2 viikon välein, asun vuokralla, kuljen taksilla enkä katso hintoja ruokakaupassa. 

Saituriporukkaan pääsen sillä, että säästöjä on vaikka kuinka ja pihistelen silti monessa asiassa. Paras tai pahin on se, etten vedä vessaa joka pissan jälkeen. Kiinteä vesimaksu. Yksi kaverini oli sitä mieltä, että silloin vettä kannattaa käyttää kuin viimeistä päivää, pääsee hyötymään.

Vierailija
102/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:53"]

Lasteni koulussa oli aiemmin tapana kerran kuussa printata wilmassa olevat opettajien viestit kuitattavaksi kotona. Myös ne vanhempien wilmassa nähdyksi klikatut kokeet.  En ikinä ymmärtänyt tuota kun käsittääkseni opettaja näkee vanhempien wilmakäynnit ja muutenkin kuvittelin wilman syrjäyttävän ns reissuvihon. 

[/quote]

Ei voi olla totta!

Paperin tuhlausta ja järjetöntö työajan haaskausta.

Sieltä näkee kuka on lukenut....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:17"]

Talouspaperi kääritään käden ympärille 10 kierrosta ja sillä kuivataan pöydältä vesitippa. Tätä tekee mieheni. Hänellä kuluu myös vessapaperia todella paljon, en tiedä, mitä hän sillä tekee.

[/quote]

Meillä on myös yksi tuttava (nainen), joka käyttää meillä viikonloppuvieraillessaan vähintään noin rullan vessapaperia päivässä. En voi tajuta, mitä hän sillä tekee; Käyttää pyyhkeenä pyyhkeen sijasta? Vuoraa vessanpöntön yltä päältä aina asioidessaan? Syö sitä? Salakuljettaa irtopaloina kotiinsa? (Hylsy jää aina).  Asia on kiusannut minua niin paljon, että olen toisinaan piilottanut häneltä kaikki muut rullat kuin yhden, mutta sitten hän vain pokkana sanoo paperin loppuneen. Olen myös yrittänyt kuulostella ääniä vessasta, mutta hiljaista on. Seuraavaksi varmaan asennan vessaan valvontakameran ratkaistakseni arvoituksen.

[/quote]

Jotkut ihmiset vuoraa pöntön sisältä ja reunoilta ennenkuin istuu... Olisko tämä?

Vierailija
104/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:19"]Vaatteita pyykätään joka käytön jälkeen. Myös heti uutena pesuun! Kallis vaate kuluu, samoin pesuaimetta ja sähköä.
[/quote]
Pesen kaikki uudet vaatteet aina.
En halua myrkkyjä iholleni. Lapsesta puhumattakaan.
Yleistietoa pitäisi olla...
[/quote]

Minäkin pesen uudet lakanat, pyyhkeet, alusvaatteet tms., mutta uusia parinsadan euron jakkuja, farkkuja ja neuleita en todella pese, en ehkä koskaan, tuuletan vain.

Vierailija
105/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus kun pistää vihaksi tämä ketju. Todellakin on elintarvikkeet, käyttötavarat ja vaatteet liian halpoja, jos niitä surutta heitellään roskiin. Parasta ennen -päivät on määritelty siten, että on erittäin pieni todennäköisyys sille, että tuote olisi pilaantunut kyseisenä päivänä. Tämä tarkoittaa sitä, ettei todennäköisyys pilaantumiselle ole iso vielä seuraavana päivänä... Ei niihin ruokiin mitään ajastinta ole asetettu!

Vierailija
106/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingin keskustassa (steissiltä himaan ehkä kilsa) ja meen useemman kerran viikossa taksilla keskustasta himaan tai toisinpäin :D Ne piirtää jolla on liitua :)

Vierailija
107/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:35"]

Apua, mä niin ahdistun näistä tarinoista! En voi käsittää, miten niin moni on niin valistumaton, ettei piittää yhtään ympäristökuormituksesta, minkä esimerkiksi tuo ruoan heittäminen roskiin aiheuttaa??? Uusavuttomia, itsekkäitä ihmisiä.

Itse pyrin käyttämään kaikki ruoanjämätkin eikä kyse ole mistään rahan puutteesta.

[/quote]

Sama vika. Ja loput koiralle

Vierailija
108/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entisessä duunissa hirvitti ihan silmitön paperintuhlaus. Olin toimistosihteerinä noin 30 hengen firmassa ja yksi mun tehtävistä oli tulostella pyydettäessä esim. kokousmuistioita, infokirjeitä sun muita lappusia. Noh, siinä sitten tulosteltiin esimerkiksi kaksi kertaa viikossa oleviin palavereihin monikymmensivuisia kokousvihkoja kaikille työntekijöille, vihkoissa oli siis samat tiedot jotka näkyivät palaverissa screenillä. Heti tuon jälkeen vihot nakattiin paperinkeräykseen. Jotain infotiedotteita piti jaella lähes kaikille päivittäin vaikka varmasti olisi riittänyt yksi tiedote aulassa tai taukohuoneessa.

Paperia kului niin järjettömästi etten ole moista ennen nähnyt. Monta riisiä päivässä. Ja kaikkein huvittavinta oli toki se, että kopiohuone oli tulosteltu (värimusteilla) täyteen jotain "olemme vihreä toimisto ja kierrätämme" - lappusia :D

Vierailija
109/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:05"]

Laakislaiset pikkuporvarit eivat jaksaneet tiskata bileiden jalkeen, vaan heittivat astiastot pois ja ostivat uudet. Veljeni oli ollut bileissa ja kertoi tarinan naureskellen. Omasta mielestani aivan jarkyttavaa luonnonvarojen tuhlausta ja taydellista piittaamattomuutta, joka voi vain johtua rahan/egon/kusen nousemisesta hattuun!

[/quote]

Outoa kaikin puolin. Jos haluavat uudet astiat, antaisivat vanhat jollekin toiselle. Uudetkin astiat joutuu tiskaamaan ennen käyttöä

Vierailija
110/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:43"]

Asun Helsingin keskustassa (steissiltä himaan ehkä kilsa) ja meen useemman kerran viikossa taksilla keskustasta himaan tai toisinpäin :D Ne piirtää jolla on liitua :)

[/quote]

Johan siinä ruuhkassa istuu taksissa kaksinkertaisen ajan kävelyyn nähden :D mutta ihan miten vaan.

Vierailija
111/159 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran takin jossa näytin mielestäni lihavalle kuitenkin enkä halunnut pitää sitä. Mietin mitä tekisin takin kanssa enkä halunnut että kotiväki huomaa tämän "virheostoksen". Asuin silloin vielä vanhempien kanssa. En kahdannut viedä myöskään kauppaan takaisin koska oli sellaisesta pienestä liikkeestä enkä oikein tiennyt olisiko voinut edes palauttaa vain huvikseen. Olin siis aika nuori tällöin. No takista piti päästä eroon ja tuohon aikaan en tiennyt mistään uff laatikoista tai muista en tiedä oliko niitä edes vielä silloin. Laitoin takin sitten jätesäkkiin ja työpaikan roskikseen. Toivoin salaa että joku siivooja uteliaana kurkkausi siihen ja menisi ehkä käyttöön.

Vierailija
112/159 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävisin rahapeleihin varovasti arvioiden reilut 20000 euroa. Nyt olen ollut pelaamatta vajaan seitsemän kuukautta. Aikamoista tuhlausta.

Vierailija
113/159 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:26"]Ostetaan 160 euron - 200 euron haalarit lapsille, vaikka ne saisi hetken päästä 40-50 eurolla -70 alesta. Laatua on hyvä olla lastenvaatteissa, mutta kuvitelkaa kun tuon 110 euroa laittais vaikka jemmaan?

[/quote]
Ei niitä haalareita olisi alemyynnissä tuohon hintaan ellei jotkut maksaisi niistä sitä 150 euroa.
Mun mielestä ei ole tuhlausta jos haalarit ostaa silloin kun niitä tarvitaan. Ja jos on sen verran rahaa että on ihan sama maksaako ne 200 e vai 50e. Vaikka se näin köyhästä tuntuukin pöyristyttävältä.

Vierailija
114/159 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisnainen vaihtaa verhot uusiin kerran vuodessa ja heittää vanhat roskiin, koska häntä ällöttää ajatuskin a) mennä kirpputorille ja b) nähdä vanhat verhonsa jonkun spurgun tai muuten huonommin toimeentulevan ikkunassa...

Vierailija
115/159 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:40"]Työkaveri käyttää kalliita merkkivaatteita ja -kenkiä. Ne joita hän ei enää pidä, lentävät roskiin. Hän ei kuulemma "todellakaan ala raahaamaan niitä mihinkään kierrätyskonttiin". Autoileva ihminen ja kierrätysmyymälöitä ja kontteja 1-2km matkan päässä. [/quote] Antais mulle käyhälle.

[/quote]

Tämän takia pitäisi olla asetus, ettei käyttökelpoisia vaatteita saa laittaa roskiin.  Otan rikkinäisistä vaatteista napit ja vetoketjut talteen, enkä yhtään ole omasta mielestäni liian nuuka.

[/quote]

Kuka sen käyttökelpoisuuden määrittelee. Ja jos paita on mun mielestä loppu ja jonkun toisen mielestä ei, niin minunko sitä pitää vielä käyttää säädetty jatkoaika vai annanko jollekulle muulle?

[/quote]

Vaikka näin, että onko vaate ehjä tai reikäinen?  Kun itse olin nuori, ei ihan kaikkea saanut, vaateostostenkin oli oltava järkeviä.

Kierrätys on hieno asia jota ei pidä vähätellä.

Vierailija
116/159 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:22"]

Mun sukulaiseni. Ollut ikänsä yksin asuva, sinkku, hyvässä työssä ja kovat tulot. On aina asunut ylikalliissa vuokra-asunnossa "en jaksa ottaa lainaa". Ei koskaan jaksa pestä mattoja, heittää ne roskiin parin vuoden välein ja ostaa uudet. Tekee myös saman verhoille ja koristetyynyille. Sohvan ostaa myös ennemmin uuden kuin putsaa edellisen. Ihme kyllä hän pyykkää mutta ostaa merkkivaatteita ja laittelee niitä roskiin perusteella "tää on nähty mun yllä jo yksissä juhlissa / oon käyttänyt jo kahdessa palaverissa". Kylppärin lattialämmitys huutaa hoisiannaa ja samoin patterit, sisälämpötila varmaan +26 tai enemmänkin kun ei vaan jaksa pukea vaatteita päälle ja muuten paleltaa. Narisee joskus sähkölaskuista. Ostaa aina kalleinta vessapaperia yms. Ei tuu mieleenkään että hintoja voisi ihan vertaillakin. ostaa pelkkiä valmiita aterioita tai käy joka päivä ulkona syömässä, ei kokkaa mitään muuta kuin voileipiä. Heittää aina ison köntin juustoa yms. roskiin, ärsyttää. Ei ole koskaan viitsinyt ajaa ajokorttia vaan ajelee surutta taksilla. Värjäyttää ja leikkauttaa tukkansa 3-4 viikon välein, käy hierojalla yms. Eli on siis mahdollista olla toimitusjohtaja, saada perkeleen isoa palkkaa ilman että saa senttiäkään säästöön ja käyttää kaikki omaan napaansa.

[/quote]

Hah hah - kateellisen panettelua!

Vierailija
117/159 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 09:35"]

Mummo osti uuden lieden, koska vanha ei enää toiminut. Maksoi asennettuna jotain 1000+ euroa eli jonkun kuukauden eläkkeet.

Kun asentaja oli laittanut lieden paikoilleen hän totesi, että käännetäänpä vielä tämä sulake päälle täältä sähkökeskuksesta kun oli napsahtanut pois päältä. Vanha liesi olisi toiminut samalla menetelmällä.

[/quote

Tai sitten se sulake oli pois päältä siksi ettei asentaja saa sähköiskua asentaessaan uutta liettä ;-)

Vierailija
118/159 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:22"]

Mun sukulaiseni. Ollut ikänsä yksin asuva, sinkku, hyvässä työssä ja kovat tulot. On aina asunut ylikalliissa vuokra-asunnossa "en jaksa ottaa lainaa". Ei koskaan jaksa pestä mattoja, heittää ne roskiin parin vuoden välein ja ostaa uudet. Tekee myös saman verhoille ja koristetyynyille. Sohvan ostaa myös ennemmin uuden kuin putsaa edellisen. Ihme kyllä hän pyykkää mutta ostaa merkkivaatteita ja laittelee niitä roskiin perusteella "tää on nähty mun yllä jo yksissä juhlissa / oon käyttänyt jo kahdessa palaverissa". Kylppärin lattialämmitys huutaa hoisiannaa ja samoin patterit, sisälämpötila varmaan +26 tai enemmänkin kun ei vaan jaksa pukea vaatteita päälle ja muuten paleltaa. Narisee joskus sähkölaskuista. Ostaa aina kalleinta vessapaperia yms. Ei tuu mieleenkään että hintoja voisi ihan vertaillakin. ostaa pelkkiä valmiita aterioita tai käy joka päivä ulkona syömässä, ei kokkaa mitään muuta kuin voileipiä. Heittää aina ison köntin juustoa yms. roskiin, ärsyttää. Ei ole koskaan viitsinyt ajaa ajokorttia vaan ajelee surutta taksilla. Värjäyttää ja leikkauttaa tukkansa 3-4 viikon välein, käy hierojalla yms. Eli on siis mahdollista olla toimitusjohtaja, saada perkeleen isoa palkkaa ilman että saa senttiäkään säästöön ja käyttää kaikki omaan napaansa.

[/quote]

En tajua, miten mikään noista olisi ketjun otsikon mukaista "törkeää tuhlaamista". Jos hänellä on varaa noihin boldaamiini tapoihin, niin miksi hän ei saisi niin tehdä? Onpa joo todella törkeää käydä kampaajalla, hierojalla ja olla ostamatta halvinta vessapaperia...

Kateus haisi tässä kommentissa kilometrin päähän.

Vierailija
119/159 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli työntekijät hakevat työvaatteita ja -kenkiä enemmän kuin ehtivät käyttää, niin ilmoittaisin välittömästi tilanteesta esimiehille. Törkeää varastamista ja yhteiskunnan varojen tuhlaamista.

Ymmärrän, että osa haluaa ostaa runsaasti ja kalliita vaatteita. En ymmärrä, miksi turhia tai käyttämättömiä vaatteita ei voi toimittaa kirpputorille myytäväksi. 

Vierailija
120/159 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:40"]

Työkaveri käyttää kalliita merkkivaatteita ja -kenkiä. Ne joita hän ei enää pidä, lentävät roskiin. Hän ei kuulemma "todellakaan ala raahaamaan niitä mihinkään kierrätyskonttiin". Autoileva ihminen ja kierrätysmyymälöitä ja kontteja 1-2km matkan päässä.

[/quote]

Ei ole terveellistä ylipäätään käyttää toisten ihmisten vanhoja kenkiä. Niitä ei pitäisikään kierrättää.