Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Törkeää tuhlaamista -tarinat jakoon!

Vierailija
19.03.2015 |

Minä aloitan: kun siskoni avaa Oltermannin tai vastaavan juuston, hän höylää pinnasta viisi siivua suoraan roskiin. Hänestä pinta ei ole syötävää. Samoin kun juusto alkaa olla loppu, hän heittää sen roskiin. Itse paloittelen tai raastan ruokiin sen osan, mitä ei voi enää höylätä tai syömme paloina.

Kommentit (159)

Vierailija
21/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri vetää vessan, jos pyyhkii nenänsä vessapaperiin.

Vierailija
22/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:01"]

Minä aloitan: kun siskoni avaa Oltermannin tai vastaavan juuston, hän höylää pinnasta viisi siivua suoraan roskiin. Hänestä pinta ei ole syötävää. Samoin kun juusto alkaa olla loppu, hän heittää sen roskiin. Itse paloittelen tai raastan ruokiin sen osan, mitä ei voi enää höylätä tai syömme paloina.

[/quote]

Jo se että ylipäätään ostaa Valion toutteita ja kannattaa työttömyyttä on törkeä tuhlaamista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:01"]

[/quote]

Jo se että ylipäätään ostaa Valion toutteita ja kannattaa työttömyyttä on törkeä tuhlaamista

Vierailija
24/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies jättää reunapalat syömättä paahtoleivästä. Eräs ilta lapsi pyysi leipää, jolloin mies totesi ettei sitä ole. Aloin ihmetellä ja kävin tarkistamassa. Oli siellä pussissa, ne kantapalat. Sanoin miehelle, niin hän ihmetteli että ei uskonut että lapsi haluaa syödä niitä. No söi se.

Lisäksi ei halua syödä tomaatista sitä keskusta, sitä "puuta". Samalla jättää sellaisen 2 cm halkaisijaltaan koko keskustan syömättä, kuin omenan karan.

Riisiä keittää aina niin paljon, että riittäisii naapureillekin. Sanoo aina, että tärkeintä on, ettei lopu kesken. Vanhaa edellispäivän riisiä ei syö, koska siitä voi saada vatsataudin. 

Vierailija
25/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka heitätte pois kun parasta ennen -päiväys on seuraavana päivänä: MIKSI???

Vierailija
26/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:40"]Vaatteiden heittäminen roskiin. Siis ihan hyväkuntoisten, mutta pitämättä jääneiden. Miksi ei voi pistää kiertoon? Eräs tuttu tätä harrasti.

OT mut helvetti miten mua ärsyttää noi "Mies xx v." -allekirjoitukset. :D
[/quote]
Yksi tyyppii heittää kaikki itselleen tarpeettomat vaatteet roskiin, myös ne käyttämättömäksi jääneet hutiostokset. Ennen poisheittoa LEIKKAA NE VAATTEET RIKKI jottei kukaan muukaan voisi käyttää ja kopioida hänen tyyliään. Ja vaatteet ei ole mitään uniikkia, vaan ihan perusketjuista ostettua halpaa-keskihintaista massakamaa.
[/quote]

Miksi jonkun toisen pitäisi hyötyä hänen rahoistaan? Veroista on köyhät ottaneet jo omansa.

Vierailija
27/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:38"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:40"]Vaatteiden heittäminen roskiin. Siis ihan hyväkuntoisten, mutta pitämättä jääneiden. Miksi ei voi pistää kiertoon? Eräs tuttu tätä harrasti.   OT mut helvetti miten mua ärsyttää noi "Mies xx v." -allekirjoitukset. :D [/quote] Yksi tyyppii heittää kaikki itselleen tarpeettomat vaatteet roskiin, myös ne käyttämättömäksi jääneet hutiostokset. Ennen poisheittoa LEIKKAA NE VAATTEET RIKKI jottei kukaan muukaan voisi käyttää ja kopioida hänen tyyliään. Ja vaatteet ei ole mitään uniikkia, vaan ihan perusketjuista ostettua halpaa-keskihintaista massakamaa. [/quote] Miksi jonkun toisen pitäisi hyötyä hänen rahoistaan? Veroista on köyhät ottaneet jo omansa.

[/quote]

Kyllä ne on nämä valtion suojatyöpaikkalaiset jotka ottaneet omansa veroeuroista

Vierailija
28/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:40"]Työkaveri käyttää kalliita merkkivaatteita ja -kenkiä. Ne joita hän ei enää pidä, lentävät roskiin. Hän ei kuulemma "todellakaan ala raahaamaan niitä mihinkään kierrätyskonttiin". Autoileva ihminen ja kierrätysmyymälöitä ja kontteja 1-2km matkan päässä. [/quote] Antais mulle käyhälle.

[/quote]

Tämän takia pitäisi olla asetus, ettei käyttökelpoisia vaatteita saa laittaa roskiin.  Otan rikkinäisistä vaatteista napit ja vetoketjut talteen, enkä yhtään ole omasta mielestäni liian nuuka.

Vierailija
29/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:16"]

Jo on törkeetä kun siskosi syö juuston eritavalla kun sinä! Ihan varmasti sinullakin  on siskosi mielestä vastaava törkeä tapa tuhlata.

[/quote]

Tässä tapauksessa sisko nyt vaan ei syö sitä juustoa.

Vierailija
30/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:38"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:40"]Vaatteiden heittäminen roskiin. Siis ihan hyväkuntoisten, mutta pitämättä jääneiden. Miksi ei voi pistää kiertoon? Eräs tuttu tätä harrasti.   OT mut helvetti miten mua ärsyttää noi "Mies xx v." -allekirjoitukset. :D [/quote] Yksi tyyppii heittää kaikki itselleen tarpeettomat vaatteet roskiin, myös ne käyttämättömäksi jääneet hutiostokset. Ennen poisheittoa LEIKKAA NE VAATTEET RIKKI jottei kukaan muukaan voisi käyttää ja kopioida hänen tyyliään. Ja vaatteet ei ole mitään uniikkia, vaan ihan perusketjuista ostettua halpaa-keskihintaista massakamaa. [/quote] Miksi jonkun toisen pitäisi hyötyä hänen rahoistaan? Veroista on köyhät ottaneet jo omansa.

[/quote]

Törkeää.  Jokaisen pitäisi tutustua kankaisiin ja tehdä ainakin yksi vaate itse, niin oppisi arvostamaan yleensä laatua.  Koulun käsityönopettaja ennusti muinoin, tulevaisuudessa käytämme vaatteet loppuun. 

Vierailija
31/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveli tiskaa kämppiksensä kanssa astiat juoksevan veden alla ja pitää kämpässä valoja päällä yötä päivää, koska opiskelijakämpässä se on heille ilmaista. Ydinreaktoreista ei kuulemmä suljeta ja käynnistetä sen mukaan, miten joku erkki Vantaalta sammuttaa ja sytyttää valonsa :'D Täytyy vielä ehdottaa sille, että pitää suihkun koko ajan juoksemassa.

Vierailija
32/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juustotuhlari. Ostan sitä halvinta arkijuustoa ja siinä se pinta on todella pahan makuinen ja kova. Jossakin oltermannissahan se on samanlaista kuin loppujuusto, siitä syön pinnankin. Ja ainakin meillä juuston pinta jääkaapissa saattaa kovettua ja maistua epämiellyttävälle. Silloin myös höylään sen kovan pois.

Samoin meillä nykyään menee joskus niitä viimeinen käyttöpäivä tuotteita roskiin, ennen viimeistä käyttöpäivää. Ainakin jauheliha on sellainen, joka on ollut poikkeuksetta selkeästi pilaantunut jo viimeisenä käyttöpäivänä (paistaessa haju on tympeä, ja liha ruskistuu huonosti).

Mutta tämän takia ostankin kaupasta korkeintaan muutaman päivän ruokatarpeet. Ei vahingossa jää kaappiin pilaantumaan.

Vierailija
33/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo osti uuden lieden, koska vanha ei enää toiminut. Maksoi asennettuna jotain 1000+ euroa eli jonkun kuukauden eläkkeet.

Kun asentaja oli laittanut lieden paikoilleen hän totesi, että käännetäänpä vielä tämä sulake päälle täältä sähkökeskuksesta kun oli napsahtanut pois päältä. Vanha liesi olisi toiminut samalla menetelmällä.

Vierailija
34/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:19"]

Vaatteita pyykätään joka käytön jälkeen. Myös heti uutena pesuun! Kallis vaate kuluu, samoin pesuaimetta ja sähköä.

[/quote]

Vaatteethan pitäisi pestä uutena, koska sen valmistuksessa on voitu käyttää sellaisia kemikaaleja, mitkä voi aiheuttaa ihoärsytystä. Muutenkin ihmiset on turhien kemiallisten aineiden ja myrkkyjen hyökkäyksessä koko ajan, niin parempi välttää kaikkea mitä vaan voi. 

Vierailija
35/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ostaa joka kesä vähintään neljät valkoiset kangaskengät. Kun edelliset likaantuu tai ei vaan oo niin uuden ja valkosen näköset, niin ostaa uudet identtiset. Pikkasenko rasittaa se rumba.

Vierailija
36/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävää settiä osa täällä!Lisää vaan! Itselläni oli yläasteella kaveri joka nuorimmaisena ja ainoana kotona asuvana lapsena sai ilmeisesti todella paljon rahaa käyttöönsä ja surutta osteli laukkuja ja vaatteita aivan mielinmäärin. Monesti ei kuitenkaan käyttänyt vaan oli aika perusvaatteet aina koulussa päällä. Minne lie varastonsa lopulta tunkenut.

Serkku on kans hemmoteltu, sai äidiltään sukulaisen perintörahoja joitakin tonneja (4000e) ja ilmeisesti tuhlasi ne bensaan, hesburgeriin, karkkiin, roinaan, koska ei niitä enää ollut muutaman vuoden kuluttua. Ikä oli siis luokkaa 13-14 vee.

Vierailija
37/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni maksaa joka vuosi noin 1000 e kirkollisveroa. Ei käy koskaan kirkossa tai ole vuosiin ja vuosikymmeniin ollut mitenkään yhteydessä kirkollisiin asioihin.

Koko ikänsä aikana on maksanut kymmeniätuhansia euroja kirkon pohjattomaan kassaan... Huoh.

Vierailija
38/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperhe, joka ei kierrätä ku "se tarvis opetella, niin kauheen monimutkaseks menee"

Kaveri, joka ostaa vaatteita ihan hulluna. Autoin muutossa ja sillä oli 7-8 täyttä jätesäkillistä näitä vaatteita. Sitte ku se tyhjentää vaatekaappia se vie kirpparille ehkä viis vaatetta ja ostaa sit sen kunniaks ("ku vein oikein kirpparille!") ainaki 8 kappaletta uusia.

Vierailija
39/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun kaveripariskunta todella rassaa mun hermoja niiden turhalla kuluttamisella! Niillä on 3 läppäriä, 3 tablettia, älypuhelimet ja älykellot. Älykellot oli pakko hankkia et "voi seurata aktiivista elämää helpommin" ja ne ei ees harrasta mitää liikuntaa.. No sitte ne ostaa aina jonkun kuntovehkeen niille kotii "ku tulee liikuttuu sit ku ei oo mitää tekosyitä, ku sen voi tehdä kotona". Joopa joo, vaatenaulakoit niist aina tulee ja syy on se et "ei se oikee ollu mun laji" ja eiku uus vempele tilalle. Telkkarin ne vaihtaa aina 6-10 kk ostosta ja aina vaa isompaan vaik katseluväli on se 2m.. Nyt ne haluais isomman ku toi 55' ei oikee tunnu riittävältä. Ja telkkari on 24/7 päällä ettei kotiäiti tuntis itteesä yksinäiseks. Sit aina ostettava kuntoiluvaatteita eriksee et viittii kuntoilla, mut tätä itse kuntoilua ei tapahdu ikinä...

Vierailija
40/159 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakanpoltto, järkyttävää ja etenkin turhaa rahan tuhlausta, eikö teitä tupakoitsijoita hävetä???