Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä teistä muista yli 50v. tuntuu vanheneminen?

Vierailija
09.12.2021 |

Elämä täällä on niin lyhyt, aika tuntuu juoksevan niin ettei perässä meinaa pysyä.
Alkaa luopumisen opettelu.
Toisaalta niin surullista mutta toisaalta kaunista...

Kommentit (910)

Vierailija
581/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää kivaa oo :( ... ihme kremppojakin tulee tupsahtaa tuosta vaan ja sitten ihmettelet niitä ja kauneuskin katoaa ;D kun maan vetovoima on niin kova ...

Vierailija
582/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonteestaan se on kiinni. Joillekin

Käy kuin huippu urheilijoille putoaa tyhjän päälle. Jos elämässä ei ollut mitään muuta kuin työ. Yksinäiset varsinkin tuntee aika turhakkeeksi itsensä eläkkeelle jäätyään. Jos vielä terveys menee eikä jaksa harrastaa eikä liikkua. Elämä on pelkkää t.k.ta ja apteekkia. Kumma että parantumattomasti sairaan elämän pitkittäminen on sallittua. Eutanasia kielletty. Jos pysyy aika terveenä niin kyllä se vanhuuskin menee. Pitää hyväksyä että on osansa tehny työelämässä ja antaa tilaa nuorille ja innokkaille. Kunnes hekin 40v kuluttua ihmettelevät mihin se elämä meni no:

TYÖNTEKOON !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 50 v elää täysillä, kannattaa pitää huoli kunnosta hyvissä ajlin, ei tupakointia, alkoholia harvoin ja maltillisesti, aurinkoa rasva iholla ja hyvin maltillisesti, seksi sujuu, harrastukset, työ, kenties opiskelua jne

Kuulostaa painajaiselta, ei mitään kivaa, mutta "seksi sujuu".

Ei vois 7vähempää mikään seksi enää kiinnostaa, luonnotonta.

Minä olen toinen jalka jo haudassa, ei tässä elämässä mitään järkeä ole, tunnen olevani vain taakka. Dosetin lääkemäärä vain kasvaa.

En minä nuoruudestakaan pitänyt, ahdistavaa oli, mutta ainakin kroppa vielä toimi, pystyi vaivatta tekemään pitkiä kävelylenkkejä ja jopa juoksemaan. Nyt on päiviä että vessaan könkkääminenkin vie aikaa, riippuu jalkojen tilasta. Täytyisi tutkituttaa kunnolla mikä niissäkin on, pelkkä nivelrikko ei minusta kuvaa jalkojeni tilaa. Veikkaan että jotain reumasairauttakin löytyy, ehkä nivelpsori, koska tavallinen psori on diagnosoitu ja kihti.

Kutsun itseäni puoli-invalidiksi. Kohta täytyy hankkia rollaattori tai kävelytuki.

Äkkiä se ihmisen keho jotenkin romahtaa 40 jälkeen. Siihen asti minäkin olin fyysisesti aika terve, verenpainetautia lukuunottamatta. Oli tukkaa vielä

päässä ja hampaat suussa. Nyt kalju paistaa ja hammaskalustoa enää etuosassa.

50v

Vierailija
584/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Toi 7 eksyi tonne vahingossa.. Ei vois 7vähempää kiinnostaa.. Hahha. 🤧

584

Vierailija
585/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50- vuotias ja valmis lähtemään täältä. Hyvän elämän täällä saanut elää. Tehnyt mukavia asioita ja matkustellut josta pidän kovasti. On ollut mukava nähdä erilaisia paikkoja. Kaikella on aikansa ja nyt mielelläni lähtisin pois.

Vierailija
586/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tässä. Pillua ja persettä saan entiseen malliin.

Vierailija
587/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisin 80 en ikinä tule ajattelemaan näin negatiivisesti, en kyllä koskaan olekaan samastunut suomalaisiin missään määrin. Ei ihme, että täällä niin paljon ikärasisimia kun jo nuorten 50 vuotiaiden asenne monilla tuo. 50 v ei vielä pitäisi olla vanha, vaan parhaassa keski-iässä, asenne vanhentaa sen 20v.

Vierailija
588/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri antoi tietolehtisen vaihdevuosista. Luin sen ja vannoin ettei minusta tule vanhusta, päätän päiväni ennen sitä. Tämä on niin shittiä tämä vanheneminen.

Vierailija
589/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väsynyt ja kyllästynyt elämään. Se on ollut täynnä vaikeuksia ja vastoinkäymisiä. Ei tämä varmaan vanhemmiten paremmaksi muutu, joten se ahdistaa ja huolettaa.

Vierailija
590/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän uutta nuoruutta. Lapset ovat juuri itsenäistyneet. Nautin elämästä enemmän kuin koskaan. Pidän hyvää huolta itsestäni.

Vierailija
591/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveältä. Olen 56v. ihan terve, eikä isompia kremppoja vielä ole, mutta vanhenemisessa ei ole mitään hyvää. Joo joo, olen seesteisempi ja avarakatseisempi ja kaikkea kivaa verrattuna aikaisempaan, mutta keho rappeutuu ja peili rypistyy. Suvussani eletään vanhoiksi mutta dementoidutaan, mikä ei myöskään ole kiva tulevaisuudenkuva. Ihmisen eliniän venyttämisessä ei mielestäni ole mitään järkeä, ellei niitä lisävuosia saa jonnekin 30 ja 45 väliin.

Vierailija
592/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon päättäny etten elä yli 60-vuotiaaksi. Joten sulla on viekä 10 hyvää vuotta jäljellä ja sit voit alkaa katella hautakiveä :)

Mä taas toivon, etten elä pitkälle yli 70-vuotiaaksi, mutta en aio kuolemaani jouduttaa. Täytän pian 50 vuotta ja olen nainen.

Vierailija
593/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisin 80 en ikinä tule ajattelemaan näin negatiivisesti, en kyllä koskaan olekaan samastunut suomalaisiin missään määrin. Ei ihme, että täällä niin paljon ikärasisimia kun jo nuorten 50 vuotiaiden asenne monilla tuo. 50 v ei vielä pitäisi olla vanha, vaan parhaassa keski-iässä, asenne vanhentaa sen 20v.

"Asenne vanhentaa", mitä kokoomuspuppua tämä taas on. Kyllä se on aika joka kehon vanhentaa ja tuo vaivat ja sairaudet tullessaan.

Musta huumori ja valittaminen on elämän ainoa ilo. Suomalaisilla on onneksi itseironiaa.. Välillä alan itsekin hirnumaan itselleni, kun voimat loppuu jo vaivoista valittamiseenkin, en halua elää enkä uskalla kuolla.

50v

Vierailija
594/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kerrallaan, ei sitä edes huomaa. Viiden vuoden välein tarkasteltuna ehkä jotain isompaa muutosta havaittavissa, minkäs teet. Hidastuu tää tahti pikkuhiljaa monissa asioissa ja aina jostain joutuu luopumaan, mutta periksi ei ihan helpolla anneta.

Vierailija
595/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 v, hyvä parisuhde, töissä ei yhtään kiinnosta enää vaikka onneksi sellainen on. Terveys on isoin huoli, eikä selkäongelmiin ja kipuihin auta mulla edes liikunta, vaikka sitä toki harrastan.

Tuntuu että loppuu aika tehdä kaikkea kivaa, töitä on jo tehty se 35 v. Mutta ilman palkkaa ei ole varaa tehdä kivoja juttuja, enkä ikinä pärjäisi ilman työterveyttä, tk:sta en saa edes lämmintä kättä.

Vierailija
596/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Asenne vanhentaa", mitä kokoomuspuppua tämä taas on. Kyllä se on aika joka kehon vanhentaa ja tuo vaivat ja sairaudet tullessaan.

Musta huumori ja valittaminen on elämän ainoa ilo. Suomalaisilla on onneksi itseironiaa.. Välillä alan itsekin hirnumaan itselleni, kun voimat loppuu jo vaivoista valittamiseenkin, en halua elää enkä uskalla kuolla.

50v

Ruikutus ja itsesääli ei elämänlaatua lisää. Kuoleminen on helppoa, eläminen se vaikeaa on.

Vierailija
597/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvälle tuntuu olla jo eläkkeellä, mulla on kakkostyypin puberteetti kaikkea pitää koheltaa ja harrastaa mistä on haaveillut, tosin pieni eläke haittaa harrastuksia.

Vierailija
598/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakarat tuli tehtyä vanhalla iällä eli ikää nyt 60-v ja neljä teiniä tossa pörrää vaimon lisäksi.

Ihanaa elämää. Talvi vaan etoo kun kaikki harrastukset ainoastaan kesällä toteutettavia.

No sen verran vielä että harrastuksiin alkanut menemään enemmän rahaa kun on niin vähän harrastusvuosia jäljellä.

Vierailija
599/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntyminen on ahterista. Hiukset lähtee, polvet narisee, naama roikkuu, näkö heikkenee, menopaussia pukkaa, nukkuu huonosti, ei jaksa juosta, masentaa.

Elämä tähän asti on ollut pelkkiä vastoinkäymisiä, hylkäämisiä ja menetyksiä. Että tätäkö pitäisi vielä toiset 50 vuotta? Ei kiitos, mieluummin kävelen vaikka järveen.

Vierailija
600/910 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoo. Ei tarvitse olla yhtään mitään muuta kuin oma itsensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän