Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä teistä muista yli 50v. tuntuu vanheneminen?

Vierailija
09.12.2021 |

Elämä täällä on niin lyhyt, aika tuntuu juoksevan niin ettei perässä meinaa pysyä.
Alkaa luopumisen opettelu.
Toisaalta niin surullista mutta toisaalta kaunista...

Kommentit (910)

Vierailija
541/910 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa erottumaan hyvin ne jotka pitäneet itsestään huolta aina, ja ne joiden pakko aloittaa nyt.

Pitkä matka kurottavana alottavilla  mutta vielä ehtii tehdä tulosta jos haluaa.

Eli osa harrastaa tennistä kuten ennenkin, osa opettelee juoksemaan tai kävelemään.

Näyttäisi vähän, että osa tekee isonkin elämäntapamuutoksen keski-iässä.

Ei sekään ole sanottu, että kilot kertyy jasille ei vaan mahda. Kyllä mahtaa jos ei syö/juo tunteisiinsa. Ja elämänilo näkyy kaikenikäisissä.

Olin nuorena kovin onneton, tuskainen.

Koen voittavani kun iän myötä itsetunto on vankistunut. Toki naaman ikääntyminen kirpaisee mutta ei sen varaan voi omaa arvoaan laskea. Järjetön ajatus.

Vierailija
542/910 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä käytännössä loppuu kun täyttää 50. Sen jälkeen miehen olisi järkevintä tehdä se viimeinen ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/910 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienolta. Valtaosa nuoruuden paineista on laantunut nautinnollisiksi eikä vakavia ongelmia ole jotka tuntuisivat ratkaisemattomilta tai pylipääsemättömiltä kuin nuoruudessa, nyt vain odotellaan lady in blackiä

Vierailija
544/910 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä vaikuttaa, se on tosiasia. Mutta asiaan voi vaikuttaa. Minä aloin kuntoilla tuossa nelivitosena ja nyt päälle viisikymppisenä olen elämäni kunnossa. Ja myös edelleen kehityn liikunnallisesti. Aikaa siihen on mennyt, ja ainoa mikä kaduttaa on se, etten aloittanut aiemmin. Rypyille ja hiusten harmaantumiselle ja vähenemiselle tämä mies ei voi paljoa, mutta minusta on sukeutunut ihan charmantti herra, joka jaksaa paljon paremmin ihan kaikkea tehdä kuin se kolmikymppinen entinen sohvaperuna. Ja elämän tuoma viisaus antaa mahdollisuuden olla hermostumatta joka risahduksesta. Eikä se haittaa ollenkaan että talouskin on ihan toisessa kunnossa kuin nuorena. Älä siis luovu mistään, vaan ota enemmän.

Vierailija
545/910 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä käytännössä loppuu kun täyttää 50. Sen jälkeen miehen olisi järkevintä tehdä se viimeinen ratkaisu.

Aika huonosti saa korttinsa pelata jos tuossa jamassa on viiskymppisenä. Näkee niitä täysin terveitä ja aktiivisia paljon tuota vanhempiakin miehiä.

Vierailija
546/910 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä näe tässä mitään kaunista. Elämä menee koko ajan hankalammaksi. Sairauksia tänä vuonna puhjennut neljä ja paria muuta terveysongelmaa saanut selvitellä kuukausien ajan. Työhön ei enää kykene ja arjesta selviytyminenkin välillä haasteellista. Yhtä ...vettiä koko elämä. Unettomuus vaivaa ja päivärytmi sekaisin kun parin tunnin pätkissä yrittää väkisellä nukkua. Kunpa saisi aloittaa alusta, tekisin monta asiaa ihan eri tavalla.

Vierailija
547/910 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on hidastunut ja hiipunut tasaiseksi arjen suoritamiseksi. Mitään ihmeellistä ei tapahdu, mikään ei muutu. Eläkkeelle pääseminen on vain kaukainen haave.

Minua taas ahdistaa ajatus eläkepäivistä. Mitä minä sitten teen ja miten saan ajan kulumaan. Työ tuo niin paljon mielekästä sisältöä elämään. Vapaa-aikaa on jo nyt lasten tultua teini-ikään todella paljon.

Haluaisin palata ajassa kymmenen vuotta taaksepäin. Miehellä on krooninen sairaus, mikä toden näköisesti pahenee lähivuosina, joten enpä odota tulevaa. Kun osaisi nyt vaan nauttia vielä hetken.

Asiat voisi olla huonomminkin eli sinulla itselläsi se etenevä sairaus. Todennäköisesti miehesi lähtisi siinä tilanteessa.  Nyt kannattaa niitä harrastuksia kehitellä sen työelämän rinnalle ettei sitten ole shokki kun työt loppuu ja masennu kotiin sen sairaan miehen kanssa.

Vierailija
548/910 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaankaan. Mikä vanheneminen 50-vuotiaana?

Vierailija
549/910 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

perseestä

Vierailija
550/910 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerronko miten asia on , ei se mitään kerron siitä huolimatta:

Elämä on ihmisen parasta aikaa ainakin jos uskomme häntä joka näin sanoi ja miksemme uskoisi.

Vierailija
551/910 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56 töissä, mieheni kanssa kohta 40 vuotta, lapsia, lapsenlapsia. Ainut mikä vituttaa on, kun vanhat kaverit alkaa tuleen rollaattorilla vastaan niin siitä tietää että alkaa olla ikää::))). En vaihtaisi päivääkään pois vaikka remppaa alkaa olla, suruja ollut kahden ihmisen verran, olen vain iloinen jokaisesta aamusta jonka  herää ja näkee päivän lehdestä ettei ole vielä nimeä  kuolinilmoituksessa.

Vierailija
552/910 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 ja mies on 64 eikä kiinnosta enää petipuuhat, ja mua kiinnostaa.

Kuitenkin puristelee persettäni sanoen hyvännäkönen perse.

Olen tehnyt alotteita 80% enää en vuoteen kun en halua pahottaa hänen mieltään. Mutta mun tekee välillä sairaasti mieli!

Vierailija
553/910 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se täysillä eläminen oikeen tarkottaa?

Pystyy pidättämään muutaman tunnin...!

Vierailija
554/910 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aamulla herää, eikä mihinkään satu. Sen kun kokisi!

Raskaat työt tuntuu kropassa, vaikka yrittää urheillakin.

Vierailija
555/910 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyttäminen ja äidiksi tuleminen on naisen biologinen tehtävä. Siksi. Hedelmätön ja vanha nainen on turhake. Miksi miehet ovat kiinnostuneita heitä huomattavasti nuoremmista naisista? Siksi, koska nuori nainen on elinvoimainen ja hedelmällinen ja hän voi tulla raskaaksi, synnyttää ja saada lapsia.

Ikääntyvä ja vanha nainen ei kiinnosta miestä millään tavalla. Ikääntyvä nainen ei voi tulla raskaaksi ja synnyttää lasta. Myös se##ielämä on ikääntyvän ja vanhan naisen kanssa olematonta ja kurjaa. Peilistä katsoo noita-akka ja alapää on kuiva kuin Saharan aavikko. Tähän bonuksena ikääntyvän naisen negatiivinen asenne, rupsahtava ulkonäkö, itsetunto-ongelmat ja jatkuva haluttomuus. Moni pariskunta eroaa, kun nainen ikääntyy ja täyttää 50 vuotta.

Hedelmällinen nainen on elinvoimainen, kaunis ja rohkea. Siksi.

Vanhojen miesten sperma on lisääntymiseen kelvotonta, joten 50+miehetkin ovat turhakkeita.

Vierailija
556/910 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnyttäminen ja äidiksi tuleminen on naisen biologinen tehtävä. Siksi. Hedelmätön ja vanha nainen on turhake. Miksi miehet ovat kiinnostuneita heitä huomattavasti nuoremmista naisista? Siksi, koska nuori nainen on elinvoimainen ja hedelmällinen ja hän voi tulla raskaaksi, synnyttää ja saada lapsia.

Ikääntyvä ja vanha nainen ei kiinnosta miestä millään tavalla. Ikääntyvä nainen ei voi tulla raskaaksi ja synnyttää lasta. Myös se##ielämä on ikääntyvän ja vanhan naisen kanssa olematonta ja kurjaa. Peilistä katsoo noita-akka ja alapää on kuiva kuin Saharan aavikko. Tähän bonuksena ikääntyvän naisen negatiivinen asenne, rupsahtava ulkonäkö, itsetunto-ongelmat ja jatkuva haluttomuus. Moni pariskunta eroaa, kun nainen ikääntyy ja täyttää 50 vuotta.

Hedelmällinen nainen on elinvoimainen, kaunis ja rohkea. Siksi.

Vanhojen miesten sperma on lisääntymiseen kelvotonta, joten 50+miehetkin ovat turhakkeita.

Kerro tuo presidentille.

Vierailija
557/910 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin juuri 50 ja tavallaan eipä se elämä tässä miksikään ole muuttunut.

Kaipaan kovasti omaa aikaa ja tilaa, kun on raskaita vuosikymmeniä takana läheisten sairauksien ja muiden vastoinkäymisten takia.

Juuri nyt on vähän hankala vaihe ja olen lihonut aika paljon, mutta tiedän että voin itse vaikuttaa asiaan ja muuttaa elämäni paremmaksi.

Elämän pelikortit on mitä on, ei ole omaisuutta, ei ole tulossa kuin minimieläke sitten aikanaan jos sinne asti saa elää (töitä saa varmaan tehdä niin kauan kun kykenee). On taloudellisesti haastavia aikoja ollut melkeinpä aina. Lainaa on uudesta autosta, josta kyllä saan iloa paljon.

Mutta olen saanut kokea myös hienoja asioita ja menestystäkin ja tiedän että ei se raha tuo onnea. Turvallisuutta kylläkin.

Vedän tässä vähän happea ja täytyy kyllä olla iloinen ja onnellinen että on terve. Täytyypä alkaa nyt pitämään parempaa huolta itsestä ja nousta tästä tilanteesta pian ylös.

Kyllä se elämä voittaa ❤️

Vierailija
558/910 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellinen, kun ikää jo +50, ihan kamalaa olisi olla tässä hullussa mailmassa vaika 20 ja pitäisi jaksaa tehdä kaikkea "paskaa"...ei jaksa....

Olen 20+ ja olen kieltäytynyt useasta (paska) duunista kun ne olisi menneet päällekkäin Salkkareiden kanssa.

Täytyy vähän priorisoisoida.

Vierailija
559/910 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdullista. Tietää että tämä pitkä ihmiselämä loppuu aikanaan tällä kurjalla pallolla.

Vierailija
560/910 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on mieskunnon menetys iso asia ikääntyessä.

Ei se 50 v. vielä saa olla menetetty, lääkäriin kipin kapin .Ylipainoa ?

Mieskunto alkaa heikentymään jo neljänkympin korvilla ja vaikka silloin vielä jotenkuten hommasta suoriutuukin, viisikymppisenä huomattavan iso osa miehistä tarvitsee jo lääkitystä, vaikkei mitään perussairauksia olisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi