Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntyvyyden kannustamiseksi lapsilisä yli 200 euroon per lapsi

Vierailija
20.09.2023 |

Tulorajat lapsilisille tuskin koskaan toteutuu, mut jotain tarttis tehdä kun syntyvyys Suomessa on sitä mitä se nyt on..
Syntyvyyden kannustamiseksi lapsilisän voisi nostaa reiluun 200 euroon /lapsi. MUTTA tuo pitäisi muuttaa veronalaiseksi!

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuus reilusti korkeammalle, mut verolle -ja huoltajien sekä ansio että pääomatulot vaikuttaisivat siten käteen jäävään lapsilisään. Lasten hyväksi tämä vähentäisi eriarvoisuuden korostumista.

Vierailija
2/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi vaikuttamaan syntyvyyteen mitenkään. Itse asiassa mikään rahanjakaminen ei siihen auta.

Voisi poistaa ko. turhakkeen kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tietysti isot omistusasunnot kaikille, ja Teslat. Töihin ei tarttis mennä, koska ne lapset 🤷🏻, saisi sitten pari kertaa vuodessa parisuhdeaikaa vaikka Pariisissa, niin saisi Suomi lisää lapsia. Ja valtio/ veronmaksajat kustantaa. Kuinka söpö ajatus 😊

Vierailija
4/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäitushoidot yksityisellä verovähennyskelpoiseksi 75%

Vierailija
5/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen syntyvyys on mahdollisuus, ei uhka.

Vierailija
6/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerin mahdollinen idea. Persaukisia tolloja sun muita vähä-älyisiä ei pidä kannustaa lisääntymään, vaan lastentekoon tulee kannustaa alentamalla veroprosenttia jokaisesta tehdystä lapsesta.

Vierailija
7/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi vaikuttamaan niin että köyhät, elämänhallintaongelmaiset ja ulkomaalaiset lisääntyy enemmän

Vierailija
8/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lasta, kun en sitä halua.

Vierailija
9/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan perheverotus. 

Vierailija
10/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut tukien vaikuttavan mitään siihen jos lapsen haluaa. Itsellehän ja puolisolle se tulee elätettäväksi. 

Vierailija
11/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lasta, kun en sitä halua.

Yleisin syy: Lapset ja vanhemmuus eivät kerta kaikkiaan houkuta.

Olen seurannut läheltä lapsiperheiden arkea ja on vahvistanut mun ajattelua, että mä en halua sellaista elämää.

Mulle on sanottu, että mä en voi ikinä saada niin pyyteetöntä rakkautta kuin omalta lapselle, että jään valintani takia tässä elämässä ihmisenä kokonaan vaille jotain. Varmasti se pitää paikkansa, mutta entä sitten?

Enemmän varmasti kaduttaisi se, että taipuisin yhteiskunnan painostukseen, hankkisin lapsia ja katuisin sitä.

Vierailija
12/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tässä olis taas kannustinansa tehdä vaan lapsia. Tällaisista lapsista tulee toisen polvem työttömiä, jotka taas synnyttää kolmannen polven työttömiä.

Vierailija
13/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan perheverotus. 

Jumalauta, perheverotuksesta luovuttiin että saavutetaan tasa-arvo ja nyt joku ääliö haluaa sen takaisin?!

Vierailija
14/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli leikataan kaikesta muusta satoja, jollei jopa tuhansia euroja, ajetaan ihmiset köyhyyteen, lakkautetaan palveluita, kaikinpuolin kurjistetaan ihmisten elämää ja arkea.

Mutta hei tässä 200euroa, tehkääpä lapsia. Onpa naiivi käsitys kuinka elämä ja talous toimii.

Vierailija
15/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisi vaikuttamaan niin että köyhät, elämänhallintaongelmaiset ja ulkomaalaiset lisääntyy enemmän

Niin lapsistahan ei mitään kuluja tule...

Vaikka lapsilisä olisi 300e kuussa, niin ei riitä, jos täytyy ostaa vaatetta,

maksaa harrastukset, polkupyörä, luistimet ja ihan ruokaankin menee kuule paljon rahaa.

Vierailija
16/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma luonteeni ja elämäntapani ei ole millään mittarilla mitattuna sopiva vanhemmalle.😂

Vierailija
17/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ajatellut tukien vaikuttavan mitään siihen jos lapsen haluaa. Itsellehän ja puolisolle se tulee elätettäväksi. 

Money For Nothing

Vierailija
18/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

maksaa harrastukset, polkupyörä, luistimet ja ihan ruokaankin menee kuule paljon rahaa.

Nii ja äitillekki pitää jäädä sidukkarahat.

Vierailija
19/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä pahvilaatikossa sinä elät? Jo nyt on koko ajan jatkuvaa valitusta siitä KUN täytyy ostaa vaatetta,

maksaa harrastukset, polkupyörä, luistimet ja ihan ruokaankin menee kuule paljon rahaa, jne.

Vierailija
20/71 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä syntyvyttä pitäisi vielä lisätä kun maapallo hukkuu jo valmiiksi ihmisiin ja niiden tuottamaan roskaan?

Vaikka veronmaksajien määrä.vähenee tulevaisuudessa niin ei sillä ole mitään merkitystä kun myös kulut pienenee. Ei tarvita niin paljon kouluja, päiväkoteja ja neuvoloita, lapsilisää tarvitsee maksaa vähemmän ja töitä riittää paremmin kaikille kun ihmisiä on vähemmän. Rahaa riittää ihan hyvin myös vanhuksille. Miksi synnyttää tähän maahan vaan enemmän ja enemmän tuilla eläjiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme