Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?
Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.
Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.
Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.
Kommentit (1433)
Valkoisuus ja valkoinen nahkasohva.
En ymmärrä koko sisustamista ollenkaan. Tietenkin, jos on niin sanottu edustuskoti, mitä pitää esitellä joillekin firman asiakkaille ja sen pitää toimia muidenkin, kuin asukkaiden tilana, mutta en todellakaan ymmärrä, miksi minun pitäisi "sisustaa" kotiani joidenkin muiden ihmisten mielen mukaan. En siirtele huonekaluja suotta, enkä ostele uusia kalusteita, elleivät vanhat mene rikki, tai jotain.
En myöskään ihaile mitenkään erityisemmin "sisustettuja" koteja. Esim. teeveessä näytetty Kardashienin luksuskoti oli lähinnä joku odotus- tai esittelytila, ei yhtään kodikas. Myöskin kaikki sisustusohjelmat yleensä pilaavat hienot vanhat talot, esim. tiiltä on alettu taas maalaamaan yli muka "hienona", vaikka oikeasti se vaan pilaa hienon tiilen, eikä saa ikinä pois.
Paras sisustus on sellainen, missä on paljon yksityiskohtia, tauluja, värejä, mielellään kirjoja jne. Saa olla harrastukset levällään jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä varmaan on tuollainen "nykyajan trendipellekoti" ja tv ei ole olkkarissa. Yhden makuuhuoneen tilalle suunniteltiin arkiolkkari.
Eli jos teillä pidetään jääkiekonkatsomisilta, niin se pidetään "arkiolkkarissa"? Tai kun teinit katsoo kavereiden kanssa leffaa, niin he katsovat sitä "arkiolkkarissa"? Mitä varten se ei-arki-olkkari siis on ?
Äiti voi ottaa siitä kuvia instaan? Tai sitten vanhemmat voi istua siellä katsomassa kännykkää kun lapset pitää kavereitten kanssa hauskaa?
Ohiksena, kyllä kai olohuoneessa tehdään muutakin kuin katsotaan telkkaria tai kännykkää? Esim. pelataan lauta- ja korttipelejä, kuunnellaan musiikkia, luetaan kirjoja, jutellaan jne.
Sormipaneeli. Näyttää rumalta vanhoissakin asunnoissa ja vielä pahemmalta uusissa.
Vierailija kirjoitti:
Sormipaneeli. Näyttää rumalta vanhoissakin asunnoissa ja vielä pahemmalta uusissa.
Ei minusta. Päinvastoin on nättiä. Ihan kaikkeen ei sovi, esim. kerrostaloasuntoon. Ei rivariinkaan eikä ultramoderniin omakotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä varmaan on tuollainen "nykyajan trendipellekoti" ja tv ei ole olkkarissa. Yhden makuuhuoneen tilalle suunniteltiin arkiolkkari.
Eli jos teillä pidetään jääkiekonkatsomisilta, niin se pidetään "arkiolkkarissa"? Tai kun teinit katsoo kavereiden kanssa leffaa, niin he katsovat sitä "arkiolkkarissa"? Mitä varten se ei-arki-olkkari siis on ?
Äiti voi ottaa siitä kuvia instaan? Tai sitten vanhemmat voi istua siellä katsomassa kännykkää kun lapset pitää kavereitten kanssa hauskaa?
Ohiksena, kyllä kai olohuoneessa tehdään muutakin kuin katsotaan telkkaria tai kännykkää? Esim. pelataan lauta- ja korttipelejä, kuunnellaan musiikkia, luetaan kirjoja, jutellaan jne.
Tuo olikin mulle uutta ; arkiolkkari ja pyhäolkkari, ajatella.
Pyhäolkkarissa istutaan vieraiden kanssa ja seurustellaan, edustetaan. Kannatettava ajatus.
Arkiolkkarissa katsotaan telkkaria.
Siellä saa lapsetkin olla ja lemmikkieläimet. Siellä ollaan ihan tavallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä pohdintoja teillä täällä.
Sotkat, jyskit ja askot on kaikki täynnä samoja huonekaluja, tarjonta on hyvin yksipuolista ja mielikuvituksetonta. Juurikin niitä harmaita divaanisohvia esimerkiksi. Muuta ei juuri ole saatavana.
Myyvät skandinaavilaista sisustusta. Jos haluat jotain räikeätä, tilaa vaikka Ranskasta tai Espanjasta.
En halua räikeää, haluan vain vähän monipuolisempaa ja vaihtelevampaa sisustustyyliä ja värivalikoimaa. Kyllä lopahtaa ajatuksestakin, miten hemmetin tylsiä ja yksipuolisia skandit haluavat olla sisustamisessaan.
Ei tylsyys ole mikään yleinen skandijuttu: jos katsoo vaikka 50-luvun tyyliä ei silloin kaikki ollut valko-harmaata Suomessakaan. Myös vaikkapa tanskalainen nykysuunnittelu on yleensä paljon värikkäämpää kuin suomalainen.
Kyllä tuo harmaa näyttäisi edelleen olevan se suosituin väri, kun halutaan jotain neutraalia, ei värikästä. Aikanaan samaa edusti beige.
Eikä huonekalukaupatkaan hirveästi uskalla mitään erilaista tarjota.
Olisin kerran halunnut turkoosin sohvan, mutta sellaista ei löytynyt mistään. Joku silloinen Isku tai Asko mainosti, että asiakas saa minkä tahansa värisen, heillä on mallitilkut mistä valita. Olikin iso viuhka niitä tilkkuja. Kaikki vaan sameita sävyjä, ja harmaita isoin valikoima. Turkoosin sijasta ehdottivat siniharmaata ja ruman vihreätä jne.
Tietysti jos olisi rahaa oikein reippaasti niin varmaan voisi teettää ihan erikseen vaikka mitä, mutta jos huonekalukankaissakaan ei ole haluttua väriä tarjolla missään niin minkäs voit.
Päällystin kerran keittiön tuolit uudella kankaalla ja menin suht. ison kaupungin suureen kangaskauppaan, huonekalukankaiden valikoima oli masentavan pieni. Löysin kumminkin jonkinlaisen sävyn, joka kelpasi mutta en tietenkään sitä mitä olin alunperin hakemassa.
Aina sitä joutuu tyytymään kompromissiin kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kokovalkoinen kämppä. Ja etenkin jos muut yksityiskohdat ja koriste-esineet hopeisia.
Mutta eihän tämä ole trendikästä tällä hetkellä. Päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokovalkoinen kämppä. Ja etenkin jos muut yksityiskohdat ja koriste-esineet hopeisia.
Mutta eihän tämä ole trendikästä tällä hetkellä. Päin vastoin.
Aivan, kokovalkoiset kämpät ovat last season. Nyt pitää olla väriä ja persoonallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä pohdintoja teillä täällä.
Sotkat, jyskit ja askot on kaikki täynnä samoja huonekaluja, tarjonta on hyvin yksipuolista ja mielikuvituksetonta. Juurikin niitä harmaita divaanisohvia esimerkiksi. Muuta ei juuri ole saatavana.
Myyvät skandinaavilaista sisustusta. Jos haluat jotain räikeätä, tilaa vaikka Ranskasta tai Espanjasta.
En halua räikeää, haluan vain vähän monipuolisempaa ja vaihtelevampaa sisustustyyliä ja värivalikoimaa. Kyllä lopahtaa ajatuksestakin, miten hemmetin tylsiä ja yksipuolisia skandit haluavat olla sisustamisessaTosin an.
Ei tylsyys ole mikään yleinen skandijuttu: jos katsoo vaikka 50-luvun tyyliä ei silloin kaikki ollut valko-harmaata Suomessakaan. Myös vaikkapa tanskalainen nykysuunnittelu on yleensä paljon värikkäämpää kuin suomalainen.
50-luvulla kaikki oli ruskeata. Olin lapsi silloin.
Olen nyt pyrkinyt hiukan siihen takaisin.
En tosin kokoruskeaan, eli yritän pysytellä tasapainossa kuitenkin. Pidän tummahkon ruskeista huonekaluista, mutta ei liian tummista, niistä mitkä on melkein mustia. Sellainen lämmin tummahko ruskea puu on paras. Löysin keittiön pöydäksi ja tuoleiksi juuri oikeat ja se on kuin palaisin takaisin lapsuuteni kodin keittiöön.
Täysvalkoinen on jotenkin tyrmäävä, mutta olen kyllä nähnyt joitakin ihan nättejäkin sisustuksia, joissa pääväri on valkoinen. Vaatii kyllä silmää, ja sitä, ettei kaikki elementit ole valkoisia.
Eniten minua ihmetyttää nykysisustuksissa autius. Yhdellä ystävälläni on tällainen koti ja kaikki on ns. integroitua. Hän on hyvin taiteellinen ihminen ja kuulemma tarvitsee tällaista tyhjyyttä. Minulle tulee siellä suorastaan torikauhu. Istun pienessä nojatuolissa, jonka ympärillä on metrikaupalla tyhjää. Mutta ystäväni viihtyy siellä, on kuulemma niin luovaa, kun ei ole mitään häiritsevää tekijää mihin mieli kiinnittyisi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä koko sisustamista ollenkaan. Tietenkin, jos on niin sanottu edustuskoti, mitä pitää esitellä joillekin firman asiakkaille ja sen pitää toimia muidenkin, kuin asukkaiden tilana, mutta en todellakaan ymmärrä, miksi minun pitäisi "sisustaa" kotiani joidenkin muiden ihmisten mielen mukaan. En siirtele huonekaluja suotta, enkä ostele uusia kalusteita, elleivät vanhat mene rikki, tai jotain.
En myöskään ihaile mitenkään erityisemmin "sisustettuja" koteja. Esim. teeveessä näytetty Kardashienin luksuskoti oli lähinnä joku odotus- tai esittelytila, ei yhtään kodikas. Myöskin kaikki sisustusohjelmat yleensä pilaavat hienot vanhat talot, esim. tiiltä on alettu taas maalaamaan yli muka "hienona", vaikka oikeasti se vaan pilaa hienon tiilen, eikä saa ikinä pois.
Paras sisustus on sellainen, missä on paljon yksityiskohtia, tauluja, värejä, mielellään kirjoja jne. Saa olla harrastukset levällään jne.
"en todellakaan ymmärrä, miksi minun pitäisi "sisustaa" kotiani joidenkin muiden ihmisten mielen mukaan."
Joo, et todellakaan ymmärrä mitä sisustaminen ylipäätään on ja tarkoittaa. Se ei tarkoita sisustamista muiden ihmisten mielen mukaan! Todella tyhmä kommentti sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhäolkkarissa istutaan vieraiden kanssa ja seurustellaan, edustetaan. Kannatettava ajatus.
Siellä saa lapsetkin olla ja lemmikkieläimet. Siellä ollaan ihan tavallisesti.
Muistan lapsuudestani, että oli ns. vierashuone, johon ohjattiin vieraat. Se oli aina siisti, että sinne kehtasi tarjota kahvit seitsemän sortin kahvileivän kera. Olohuone oli tuntematon sana. Oli tupa eli keittiö, talon isoin huone, jossa kaikki oleilivat ja ruoka laitettiin ja syötiin.
Sitä että on vaihtuvat trendit. Miksi pitäisi hankkia jotain uutta tai luopua jostain vain sen vuoksi että sisustusmuoti muuttuu? Esimerkiksi itse hankin kotimaisen sohvan 16 vuotta sitten. Pari vuotta sitten päällinen alkoi näyttää jo vähän kuluneelta. Olen tässä pari vuotta miettinyt että minkä värinen uusi päällinen voisi olla. Sisko on tänä aikana ostanut jo viisi sohvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä saa lapsetkin olla ja lemmikkieläimet. Siellä ollaan ihan tavallisesti.Muistan lapsuudestani, että oli ns. vierashuone, johon ohjattiin vieraat. Se oli aina siisti, että sinne kehtasi tarjota kahvit seitsemän sortin kahvileivän kera. Olohuone oli tuntematon sana. Oli tupa eli keittiö, talon isoin huone, jossa kaikki oleilivat ja ruoka laitettiin ja syötiin.
Kamari se oli eikä vierashuone, fiinimmeissä perheissä puhuivat vieraskamarista.
Se, ettei lasten huoneissa näy yhtään väriä. Vähäiset värit ovat niin murrettuja, että ne muistuttavat harmaata. Kaikki lelut on laitettu piiloon, ja ihan maksimissaan sängyllä on jokin väritön, beige nalle. Huone näyttää täysin samalta kuin muukin koti: tylsältä tusinakamalta.
Muutenkin harmittaa, jos lapsen huoneessa ei näy yhtään lapsen persoona. Ei kai kukaan pieni lapsi haaveile Pinterestistä kopioiduista harmaan marjapuuron värisestä tehosteseinästä tai sormipaneelista?
Keittiö olohuoneessa tai olohuone keittiössä. En ymmärrä enkä pidä ollenkaan. 50-luvun kerrostalot ovat kodikkaita erillisine keittiöineen. Iso saareke pienehkössä olohuoneessa: ruma. Mustat omakotitalot tai mökit valtavine ikkunoineen. Täytyy tällöin erityisesti rakastaa yli kaiken ikkunoiden pesemistä. Itsellä harmaa pieni sohva ja valkoista Ikeaa ja Artekia sulassa sovussa. Tykkään.
Lasiset ruoka- ja sohvapöydät.
Mustat keittiöt, kuin musta-aukko.