Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?
Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.
Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.
Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.
Kommentit (1433)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä varmaan on tuollainen "nykyajan trendipellekoti" ja tv ei ole olkkarissa. Yhden makuuhuoneen tilalle suunniteltiin arkiolkkari.
Eli jos teillä pidetään jääkiekonkatsomisilta, niin se pidetään "arkiolkkarissa"? Tai kun teinit katsoo kavereiden kanssa leffaa, niin he katsovat sitä "arkiolkkarissa"? Mitä varten se ei-arki-olkkari siis on ?
Äiti voi ottaa siitä kuvia instaan? Tai sitten vanhemmat voi istua siellä katsomassa kännykkää kun lapset pitää kavereitten kanssa hauskaa?
Ohiksena, kyllä kai olohuoneessa tehdään muutakin kuin katsotaan telkkaria tai kännykkää? Esim. pelataan lauta- ja korttipelejä, kuunnellaan musiikkia, luetaan kirjoja, jutellaan jne.
Tuo olikin mulle uutta ; arkiolkkari ja pyhäolkkari, ajatella.
Pyhäolkkarissa istutaan vieraiden kanssa ja seurustellaan, edustetaan. Kannatettava ajatus.
Arkiolkkarissa katsotaan telkkaria.
Siellä saa lapsetkin olla ja lemmikkieläimet. Siellä ollaan ihan tavallisesti.Muistan lapsuudestani, että oli ns. vierashuone, johon ohjattiin vieraat. Se oli aina siisti, että sinne kehtasi tarjota kahvit seitsemän sortin kahvileivän kera. Olohuone oli tuntematon sana. Oli tupa eli keittiö, talon isoin huone, jossa kaikki oleilivat ja ruoka laitettiin ja syötiin.
Kamari se oli eikä vierashuone, fiinimmeissä perheissä puhuivat vieraskamarista.
Ehkä alueellisia eroja mutta meillä se on sali jossa vieraita kestitään.
Juu, minustakin salissa kestitään ja kamarissa nukutaan. Mutta voi olla murre-eroja näissä.
Keittiössä spottivalot yläkaappien päällä ja kaapinovet joissa himmeä lasi joten näkyy hieman läpi.
Vierailija kirjoitti:
Mustat keittiöt, kuin musta-aukko.
Ja musta saunakin... Vaikka sitten kun näin jossain iltalehdistössä mustan saunan, se olikin ihan hieno. Voi olla huono tai hieno mikä vaan, sehän on sisustajasta ja mausta kiinni.
Ne takapuolen ja pään muotoiset maljakot mitä kaikki ostaa jostain hm homesta.
Suosittu, muodikas, trendikäs, mitähän seuraavaksi?
Omakotitalot ja rivitalot joissa piha on noin postimerkin kokoinen ja naapuriin näkee ikkunasta sisään.
Ettei keittiön kaapeissa ja laatikoissa ole enää vetimiä.
Niitä greigen ja beigen värisiä keittiöitä mitkä näyttää jonkun toimiston tai myymälän taukotilan keittiöiltä yksivärisyytensä ja ovien puuttuvien vetimien takia.
Kokobeige sisustus. Kultaisilla yksityiskohdilla.
Rimaseiniä kun määrä menee yli. yksityiskohtina ok.
Yläkaapiton keittiö, keittiö liian vähällä määrällä työskentelytasoja.
Kausivalonauhoja pitkin kämppää ripusteltuna peiliin, verhotankoon jne roikkumaan.
Ukko39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamiaiskaappi on turha. Ne ovet on oltava aina auki, koska niitä tavaroita siellä käytetään niin usein. Aamiaiskaappi pitää olla ns siisti ja sisustettu, eli mitään epämäärisiä muropaketti röykkiöitä siellä ei voi pitää. Olisin halunnut enemmän aivan tavallista kaappitilaa. Mä haluan keittiöön laskutilaa enemmän.
Nykyajan persaukiset rakentajat jättää takan pois, koska takka on liian kallis. Sitten sitä perustellaan "no q ei me käytetä".
Me tarvittiin takkaa varalämpönä ihan oikeasti vuosi sitten. Olis talo jäätynyt ilman takkaa. Onneksi vika korjaantui päivässä. Kyseessä Pirkkalassa 2018 rakennettu talo.
Mä en käytä takkaa.
Jos tulee pitempi sähkökatko, laitan aggregaatin päälle ja syötän sillä sähköä taloon.
Tartte turhaan laittaa kymppitonnia johonkin takkaan, mitä en koskaan käytä, mutta nuohoojan joudut joka vuosi maksamaan..
Jos ei muuta nuohottavaa ole luin se takka, ja jota ei käytetä yhtään, niin eihän sitä nuohotakaan tarvitse.
Baaritiski tai -kaappi asunnossa.
Jossain esittelyssä oli keittiö, joka oli ikään kuin sitä ei olisi ollutkaan. Eli se oli niin integroitu, ettei sitä huomannutkaan.
Mitä järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Ettei keittiön kaapeissa ja laatikoissa ole enää vetimiä.
Kun olin 5-vuotias vuonna 1971, muutimme asuntoon, jossa oli sellaiset. Äärettömän kätevät ja helpot pyyhkiä puhtaiksi.
Ehkä alueellisia eroja mutta meillä se on sali jossa vieraita kestitään.