Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
1281/1433 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävalaiseva valaistus, joku kirkas valo oudosti paneelin takana niin etta seinä valaistuu muttei huone. Kai näillä on tarkoitus luoda jotain tunnelmaa? Tulee vain olo että on lentokenttähotellissa.

Vierailija
1282/1433 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta koti on kuin toisen keho. Anna olla, kunnioita, älä pohdi. Jos toisella on hyvä olla, niin hienoa!

Ihmiset miettii hurjasti mitä vieraat sanoisi ja taasen arvostelevat kriitttisesti muita. Koti on minusta arvostelusta vapaa. Henkinen reviiri.

Näistä syistä geneerinen, trendikkäältä vaikuttava koti on minusta tylsä. Kuten pukeutuminen. Aitous ja persoonallisuus kiinnostaa, ei kyky toistaa trendejä taitavasti.

Viimeinen kappaleesi; etkö itsekin kritisoi?

Tunnustan! :D

Tietysti jos todella nauttii vaihtuvista trendeistä kodissaan, niin kyllä, miksei.

Mutta tuntuu ettei tuollainen yksilö luo itse omia näkemyksiään, ettei tyyli ole hänen, vaan on passiivinen kopio myyjän markkinoista. Joskus tuntuu ettei yksilö tiedä itse mikä hänen tyylinsä olisi ilman maailman monikanavamainontaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1433 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt näkyy kaikissa sisustuskuvissa paljon sellaisia maljakoita joita vuosien päästä ihmetellään että hyi kuinka kauheita.

Luulen että aika moni ihmettelee jo nyt... Kaikki ne irralliset ruumiinosat ja epämääräiset pökäleen näköiset turahdukset.

Mitä tällaiset maljakot ovat? Yritin googlata. Mäkin tahdon nähdä pökäleen näköisiä turahduksia. 😂

Vierailija
1284/1433 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllästynyt kaikkeen sisustukseen. Kun se muuttuu monta kertaa vuodessa, että mitä siellä kotona pitäisi nyt olla. Kun just sain kotini siihen kuntoon mitä joku just viime viikolla suositteli, niin se onkin ens kuussa ihan jotain muuta. Mitä vi**ua? Voitaisko ympäristön kuormitus aspekti tuoda tähänkin, kiitos? Ei voi olla ympäristöystävällistä, että sisustusta muutetaan koko ajan (eli heitetään pois ja ostetaan uutta monta kertaa vuodessa)? Sisustussuunnittelija on niin kuoleva ammatti. Ei ole mitään järkeä tällaisessa kulutuksessa. Haloo ihmiset! Jos nyt kaikki vain asuttaisiin niissä epätrendikkäissä kodeissa ihan sellaisina kuin ne on, ja luonto kiittää!

Vierailija
1285/1433 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että keittiö on seinä olihuoneessa

Tämän takia on loppujen lopuksi ihana asua peruskorjatussa 70-luvun talossa, jopa yksiössä on erillinen keittiö johon saa pienen ruokapäydän 😍

Sitten on niitä hiton keittokomeroita, joissa ei mahdu kunnolla edes ympäri kääntymään, jos hartiat tai perse on yli 30 cm leveä. Sitten kun ne on vielä jossain pienessä yksiössä, niin siinä ei voi muuta kuin haaveilla syömisestä ruokapöydän ääressä. Mitään ei mihinkään mahdu, ei mitenkään päin.

Vierailija
1286/1433 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kyllästynyt kaikkeen sisustukseen. Kun se muuttuu monta kertaa vuodessa, että mitä siellä kotona pitäisi nyt olla. Kun just sain kotini siihen kuntoon mitä joku just viime viikolla suositteli, niin se onkin ens kuussa ihan jotain muuta. Mitä vi**ua? Voitaisko ympäristön kuormitus aspekti tuoda tähänkin, kiitos? Ei voi olla ympäristöystävällistä, että sisustusta muutetaan koko ajan (eli heitetään pois ja ostetaan uutta monta kertaa vuodessa)? Sisustussuunnittelija on niin kuoleva ammatti. Ei ole mitään järkeä tällaisessa kulutuksessa. Haloo ihmiset! Jos nyt kaikki vain asuttaisiin niissä epätrendikkäissä kodeissa ihan sellaisina kuin ne on, ja luonto kiittää!

On muuten varmaan super raskasta elää orjallisesti muodin mukaan ja koko ajan seurata, että mistä nyt tuli IN ja mistä tuli OUT. Jumalattoman kallista elämää semmonen.

Vierailija
1287/1433 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia on loppujen lopuksi ihana asua peruskorjatussa 70-luvun talossa, jopa yksiössä on erillinen keittiö johon saa pienen ruokapäydän 😍

Sitten on niitä hiton keittokomeroita, joissa ei mahdu kunnolla edes ympäri kääntymään, jos hartiat tai perse on yli 30 cm leveä. Sitten kun ne on vielä jossain pienessä yksiössä, niin siinä ei voi muuta kuin haaveilla syömisestä ruokapöydän ääressä. Mitään ei mihinkään mahdu, ei mitenkään päin.

Toinen ääripää on nämä avoimet ratkaisut joissa on sellaista valheellista tilantunnetta kun seinät on poistettu. Tosiasiassa näissä huonekalujen sijoittelu on hankalaa ja ne ”leijuvat” ilman seinän tarjoamaa kiinnekohtaa ja jäsentelyä, esim sohva välittömästi ruokapöydän vieressä tuolien takana, keittiö alkaa eteisen vaatekaapin vierestä, ei ole riittävän isoa ehjää seinää johon laittaa tv/kirjahylly, nojatuoli sijoittuu oudosti keittiön alueelle, eteisessä ei ole mitään pystynaulakkoa isompaa paikkaa laittaa takkeja tai kenkiä jne. Kaikki nuo esimerkit olen nähnyt asuntoilmoituksia selatessani.

Vierailija
1288/1433 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävalaiseva valaistus, joku kirkas valo oudosti paneelin takana niin etta seinä valaistuu muttei huone. Kai näillä on tarkoitus luoda jotain tunnelmaa? Tulee vain olo että on lentokenttähotellissa.

Epäsuora valaistus on kaikista viihtyisintä. Minusta ainakin on epämiellyttävää jos se valonlähde loimottaa suoraan päin.

Vierailija
1289/1433 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Ja muutenkin kaikki valaistuksella kikkailu, "tyylikkäät" spotit upotettuna alaslaskukattoon. Yök.

Vierailija
1290/1433 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä pohdintoja teillä täällä.

Oma lista:

Harmaa laminaattilattia. Valkoiseksi maalattu puulattia. Värimaailma vain mustaa, harmaata ja valkoista = voihan ankeus ja mielikuvituksettomuus. Mustat laatikot omakotitaloina. Mustat keittiöt. Kämpät rakennettu niin, että voi tuijottaa suoraan naapureille sisään. Jne. Mielestäni nykyajan tyyli on ylipäätään monilta osin rumaa ja ankeaa. Sotkat, jyskit ja askot on kaikki täynnä samoja huonekaluja, tarjonta on hyvin yksipuolista ja mielikuvituksetonta. Juurikin niitä harmaita divaanisohvia esimerkiksi. Muuta ei juuri ole saatavana. Pitäisi saada uusi lamppu keittiöön, mutta mistään ei löydy mitään hienoa. Vaihtoehdot sisustamiselle on aika rajatut, ellei roudaa ulkomailta/tee itse tai saa suvulta.

Vierailija
1291/1433 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotkat, jyskit ja askot on kaikki täynnä samoja huonekaluja, tarjonta on hyvin yksipuolista ja mielikuvituksetonta. Juurikin niitä harmaita divaanisohvia esimerkiksi. Muuta ei juuri ole saatavana.

Myyvät skandinaavilaista sisustusta. Jos haluat jotain räikeätä, tilaa vaikka Ranskasta tai Espanjasta.

Vierailija
1292/1433 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotkat, jyskit ja askot on kaikki täynnä samoja huonekaluja, tarjonta on hyvin yksipuolista ja mielikuvituksetonta. Juurikin niitä harmaita divaanisohvia esimerkiksi. Muuta ei juuri ole saatavana.

Myyvät skandinaavilaista sisustusta. Jos haluat jotain räikeätä, tilaa vaikka Ranskasta tai Espanjasta.

En halua räikeää, haluan vain vähän monipuolisempaa ja vaihtelevampaa sisustustyyliä ja värivalikoimaa. Kyllä lopahtaa ajatuksestakin, miten hemmetin tylsiä ja yksipuolisia skandit haluavat olla sisustamisessaan. 

Vierailija
1293/1433 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään sisustaa.

Meillä sisustuksessa näkyy mm joulu, pääsiäinen, halloween, talvi, kesä jne.

Eteisessä on pitkä kaappirivistö ja jopa joulukuusi mahtuu sinne.

Pääsiäistä ennen otan alan laatikon, jossa lukee pääsiäinen. Oon itänyt hernettä, popkornia jne.

Joulua varten on 3 laatikkoa, plus kuusi.

Halloween koristeet ovat yli 20 v vanhoja. Olen ostanut niitä älyttömästi taalan kaupasta yli 20 v sitten. Olin Halloweenin jälkeen ensimmäistä kertaa käymässä Amerikassa ja ostin alesta, 10 koristetta taalalla. Muistan edelleenkin maksoin niistä 20 usd plus verot ja myyjä kippas mulle jotain mukaan, kaupanpäälle.

Puolikas laukku tuli täyteen näistä pelkästään. Silloin sai ottaa 2 laukkua.

Joka vupsi ostan jotain pientä, mutta vastaavasti joka vuosi jotain, valitettavasti, menee myös rikki.

Vierailija
1294/1433 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään sisustaa.

Meillä sisustuksessa näkyy mm joulu, pääsiäinen, halloween, talvi, kesä jne.

Eteisessä on pitkä kaappirivistö ja jopa joulukuusi mahtuu sinne.

Pääsiäistä ennen otan alan laatikon, jossa lukee pääsiäinen. Oon itänyt hernettä, popkornia jne.

Joulua varten on 3 laatikkoa, plus kuusi.

Halloween koristeet ovat yli 20 v vanhoja. Olen ostanut niitä älyttömästi taalan kaupasta yli 20 v sitten. Olin Halloweenin jälkeen ensimmäistä kertaa käymässä Amerikassa ja ostin alesta, 10 koristetta taalalla. Muistan edelleenkin maksoin niistä 20 usd plus verot ja myyjä kippas mulle jotain mukaan, kaupanpäälle.

Puolikas laukku tuli täyteen näistä pelkästään. Silloin sai ottaa 2 laukkua.

Joka vupsi ostan jotain pientä, mutta vastaavasti joka vuosi jotain, valitettavasti, menee myös rikki.

Tekokuusi on mauton. Ajatuskin siitä, että se otetaan kaapista ja kootaan ja pöyhitään. Toinen hirvitys on tekonurmikko

Vierailija
1295/1433 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on täällä näköjään kaikkien vihaama avokeittiö ja tv makuuhuoneessa, mutta kummasti vieraat aina kehuvat kaunista ja tyylikästä kotiamme, jos jotain ylipäänsä kommentoivat. Olohuone on avara, ja kiva kun juhlissa kaikki mahtuvat samaan tilaan syömään ja seurustelemaan. Minulla on kaikissa asunnossani ollut avokeittiö, en pidä pienistä tiloista ja sokkeloisessa taloista.

Tv ei häiritse makuuhuoneessa rentoutumista, koska se on melkein aina kiinni. Joskus katsotaan sarjoja tai lapset jotain suoratoistopalvelusta, mutta enemmän tykätään lukemisesta.

Samoilla linjoilla. Ihan ehdottomasti avokeittiö tulee meidän jokaiseen tulevaankin asuntoon.

Vierailija
1296/1433 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta koti on kuin toisen keho. Anna olla, kunnioita, älä pohdi. Jos toisella on hyvä olla, niin hienoa!
Ihmiset miettii hurjasti mitä vieraat sanoisi ja taasen arvostelevat kriitttisesti muita. Koti on minusta arvostelusta vapaa. Henkinen reviiri.

Näistä syistä geneerinen, trendikkäältä vaikuttava koti on minusta tylsä. Kuten pukeutuminen. Aitous ja persoonallisuus kiinnostaa, ei kyky toistaa trendejä taitavasti.

Viimeinen kappaleesi; etkö itsekin kritisoi?

Tunnustan! :D
Tietysti jos todella nauttii vaihtuvista trendeistä kodissaan, niin kyllä, miksei.
Mutta tuntuu ettei tuollainen yksilö luo itse omia näkemyksiään, ettei tyyli ole hänen, vaan on passiivinen kopio myyjän markkinoista. Joskus tuntuu ettei yksilö tiedä itse mikä hänen tyylinsä olisi ilman maailman monikanavamainontaa.

Jälkimmäinen kommenttisi ei parantanut yhtään asiaa, päin vastoin. Sinulla on hyvin voimakas mielipide siitä, minkälaisia toisten kodit eivät saisi olla ja sen lisäksi arvostelet muita, joilla on mielipide siitä, minkälaisia toisten kodit eivät saisi olla xD

Vierailija
1297/1433 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua räikeää, haluan vain vähän monipuolisempaa ja vaihtelevampaa sisustustyyliä ja värivalikoimaa. Kyllä lopahtaa ajatuksestakin, miten hemmetin tylsiä ja yksipuolisia skandit haluavat olla sisustamisessaan. 

Maison du Mondella on ihania huonekaluja, varmaan on nettikauppakin.

Itse olemme tilanneet huonekaluja mm Saksasta ja Ruotsista kun halusimme laadukasta ja kohtuuhintaista aitoa tammea. Saarekkeen teetimme samoin umpitammesta Virossa. Hinnat rahteineen kotiin kannettuna n puolet siitä mitä Suomessa

Vierailija
1298/1433 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monokromaattinen värimaailma ja makrame.

Vierailija
1299/1433 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen ääripää on nämä avoimet ratkaisut joissa on sellaista valheellista tilantunnetta kun seinät on poistettu. Tosiasiassa näissä huonekalujen sijoittelu on hankalaa ja ne ”leijuvat” ilman seinän tarjoamaa kiinnekohtaa ja jäsentelyä, esim sohva välittömästi ruokapöydän vieressä tuolien takana, keittiö alkaa eteisen vaatekaapin vierestä, ei ole riittävän isoa ehjää seinää johon laittaa tv/kirjahylly, nojatuoli sijoittuu oudosti keittiön alueelle, eteisessä ei ole mitään pystynaulakkoa isompaa paikkaa laittaa takkeja tai kenkiä jne. Kaikki nuo esimerkit olen nähnyt asuntoilmoituksia selatessani.

Tällaisissa tiloissa huonekalut saa "ankkuroitua" isoilla matoilla. Mutta matot ovat tosi kalliita.

Vierailija
1300/1433 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin mielelläni vaikka huonekalusuunnittelun tai puuseppien tai muotoilijoiden oppilastöitä mutta en ole ikinä nähnyt tällaisia myyjäisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme