Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?
Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.
Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.
Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.
Kommentit (1433)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun aloittaja halusi, että keskustellaan nykyajan sisustustrendeistä ja 99% ketjun viesteistä ei koske nykyajan sisustustrendejä. Esimerkiksi harmaa ei ole mikään trendi, vaan oli muodissa muutama vuosi sitten. Nykyään tilalle on tullut beige, greige ja luonnonvalkoinen, mutta nämäkin alkavat olla jo vähän mennyttä. Nykyään on myös muodissa puun eri sävyt, rottinki, pyöreät muodot ja esimerkiksi liila. Viherkasvit on myös muodikasta.
No kyllä 3 vuotta sitten muodissa ollut on ihan nykyaikaa. Ei suurin osa ihmisistä sisusta jatkuvasti uudestaan tai muutenkaan päivitä kotejaan kokoajan muuttuvien trendien mukaan.
Itse inhoan sellaista että koti on täynnä sisustuskaupoista ostettuja esineitä, ja ne on aseteltu pitkin seiniä, pöytiä jne. Ne on ehkä kauniita suurin osa, mutta niitä on vaan yksinkertaisesti liikaa ja muutenkin kaikki on liian tarkkaan harkittua. Lisäksi inhoan värittömyyttä. Se että seinät on valkoiset on ok, mutta jos koko kämppä on valkoinen/beige/harmaa, niin en voisi itse asua siellä.
Harmaa oli trendi joskus yli 10v sitten. On niitä harmaita koteja ihmisillä vieläkin, mutta ei ole kyllä moniin vuosiin missään sisustuslehdissä näkynyt. Viime vuosina niitä harmaita lattioita ja kiiltovalkeita keittiöitä on just rempattu pois trendikkäiden kodeista, ja vaihdettu siihen puun sävyt-greige-beige-musta tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun aloittaja halusi, että keskustellaan nykyajan sisustustrendeistä ja 99% ketjun viesteistä ei koske nykyajan sisustustrendejä. Esimerkiksi harmaa ei ole mikään trendi, vaan oli muodissa muutama vuosi sitten. Nykyään tilalle on tullut beige, greige ja luonnonvalkoinen, mutta nämäkin alkavat olla jo vähän mennyttä. Nykyään on myös muodissa puun eri sävyt, rottinki, pyöreät muodot ja esimerkiksi liila. Viherkasvit on myös muodikasta.
No kyllä 3 vuotta sitten muodissa ollut on ihan nykyaikaa. Ei suurin osa ihmisistä sisusta jatkuvasti uudestaan tai muutenkaan päivitä kotejaan kokoajan muuttuvien trendien mukaan.
Itse inhoan sellaista että koti on täynnä sisustuskaupoista ostettuja esineitä, ja ne on aseteltu pitkin seiniä, pöytiä jne. Ne on ehkä kauniita suurin osa, mutta niitä on vaan yksinkertaisesti liikaa ja muutenkin kaikki on liian tarkkaan harkittua. Lisäksi inhoan värittömyyttä. Se että seinät on valkoiset on ok, mutta jos koko kämppä on valkoinen/beige/harmaa, niin en voisi itse asua siellä.
Harmaa oli trendi joskus yli 10v sitten. On niitä harmaita koteja ihmisillä vieläkin, mutta ei ole kyllä moniin vuosiin missään sisustuslehdissä näkynyt. Viime vuosina niitä harmaita lattioita ja kiiltovalkeita keittiöitä on just rempattu pois trendikkäiden kodeista, ja vaihdettu siihen puun sävyt-greige-beige-musta tyyliin.
Kyllä niitä harmaita koteja näkyy pilvin pimein, kun selailee myytävien asuntojen kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä harmaita koteja näkyy pilvin pimein, kun selailee myytävien asuntojen kuvia.
Juu, varsinkin jos selailee semmoisia 10v vanhoja tai silloin rempattuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tästäkin saa jankattua. Harmaa ei ole ollut trendikästä ainakaan 5 vuoteen. Se mitä asuntoilmoituksissa on, on harvoin trendikästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tästäkin saa jankattua. Harmaa ei ole ollut trendikästä ainakaan 5 vuoteen. Se mitä asuntoilmoituksissa on, on harvoin trendikästä.
Harmaa-valkoinen sisustus nousee näissä keskusteluissa esiin tosi usein esimerkkinä inhokkisisustuksesta juuri siksi, että se on juurikin mennyttä muotia. Ja sen takia sitä näkyy myös asuntoilmoituksissa, harva sisustaa kotiaan just ennen myyntiä viimeisten trendien mukaan, kyllä ne on muutaman vuoden takaisia pääsääntöisesti. Ja se miten grynderit sisustaa massatuotantona tehtävät kerrostaloasunnot, se kertoo vaan siitä mikä on halvin ja neutraalein vaihtoehto. Ei harmaa ja valkoinen varmaan koskaan tule kokonaan poistumaan muodista, koska ne on hyvin neutraaleja värejä, mutta semmoinen kokonaan harmaa ja valkoinen sisustus on kyllä mennyt muodista jo aikaa sitten.
En oikein ymmärrä mitään trendejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä pohdintoja teillä täällä.
Sotkat, jyskit ja askot on kaikki täynnä samoja huonekaluja, tarjonta on hyvin yksipuolista ja mielikuvituksetonta. Juurikin niitä harmaita divaanisohvia esimerkiksi. Muuta ei juuri ole saatavana.
Myyvät skandinaavilaista sisustusta. Jos haluat jotain räikeätä, tilaa vaikka Ranskasta tai Espanjasta.
En halua räikeää, haluan vain vähän monipuolisempaa ja vaihtelevampaa sisustustyyliä ja värivalikoimaa. Kyllä lopahtaa ajatuksestakin, miten hemmetin tylsiä ja yksipuolisia skandit haluavat olla sisustamisessaan.
Ostaisin mielelläni vaikka huonekalusuunnittelun tai puuseppien tai muotoilijoiden oppilastöitä mutta en ole ikinä nähnyt tällaisia myyjäisiä.
Olipa hyvä idea.
Maalattuja seiniä. Ainakin jos on pelkkää valkoista.
Vierailija kirjoitti:
Se että keittiö on seinä olihuoneessa
No tämä. Niin kutsuttu "avokeittiö", joka ei oikeasti ole keittiö.
niitä mustia teräskehyksiä, ne vanheni kyllä nopsaan.
toinen on kylppäri, jossa valkea suht pieni laatta ja mustat saumat ja mustat hanat & suihkut. Ihan kamala, minusta.
Vierailija kirjoitti:
Valkoista keittiötä on nyt moneen kertaan parjattu, mutta kuten sanottu, se kestää aikaa parhaiten, vaikk saattaakin olla vähän tylsä.
Esim. 70-luvulla oli toki tarjolla myös selkeää ja valkoista, mutta moni päätti hankkia ajan trendivärien, eli sinapinkeltaisen, ruskean, tai oranssin sävyissä olevan keittiön. Nyt voi miettiä, että jos astuu 70-luvun valkoiseen keittiöön, vai tunkkaiseen trendivärikeittiöön, kumpi näyttääkään vanhemmalta?
Valkoiset ja selkeät linjat ovat yleensä ajattomia, esim, Bauhaus-arkkitehtuurin mukaan rakennetut talot ovat monesti 100 vuotta vanhoja, mutta niiden ikää ei voi mitenkään päätellä niiden ulkomuodosta. Tämä ei ole siis tietenkään kaikkien lempityyli, mutta ajaton se tosiaan on
Kun olin lapsi 70-luvulla, muutimme upouuteen asuntoon, jonka keittiössä oli valkoiset yläkaapit ja punaruskeat alakaapit. Olen monesti jälkeenpäin ajatellut, miten fiksua. Kokovalkoista kun saa aina olla hinkkaamassa, varsinkin alakaappien ovia (kokemusta on), mutta yläkaapeissa se antaa kyllä valoisan vaikutelman.
Muutenkin se 70-luvun asunto oli todella kiva ja ennen kaikkea _järkevä_ ja käytännöllinen, kun vertaa tämän päivän älyttömiin pohjaratkaisuihin.
TYYNYJÄ, enemmän tyynyjä, kaikenvärisiä ja kokoisia tyynyjä, rekkalastillinen kiitos! Välillä tuntuu etteivät nämä sisustelijat muuta osaakaan kuin tyynyjä! Entä jos haluaakin itse mahtua esim sohvalle.. Tyynyt ovat roinaa!
Vierailija kirjoitti:
TYYNYJÄ, enemmän tyynyjä, kaikenvärisiä ja kokoisia tyynyjä, rekkalastillinen kiitos! Välillä tuntuu etteivät nämä sisustelijat muuta osaakaan kuin tyynyjä! Entä jos haluaakin itse mahtua esim sohvalle.. Tyynyt ovat roinaa!
Se on perinaisellinen tarve, samalla tavoin kuin serviisillä pröystäily, mutta voi miehetkin harrastaa.
Heh, pidän kovasti metsästysmajatyyppisestä sisustuksesta, eli paljon puuta ja lämpimiä värejä. Rakennetun talon 2018 ja laitoin jonkun verran tummanruskeaa puupaneelia seiniin, oranssia tapettia, tiilenpunaista laattaa jne. Keittiö tummanruskeaa tammiviilua.
Kylässä käyneet totesi yleensä oho tai ite en pystyis asumaan näin värikkäässä Ja nyt on instat ja pinterestit on täynnä sormipaneelia ja rimaseinää. Saan siis hetken nauttia trendin aallonharjalla olemisesta.
Harmaat kulmasohvat! Löytyy melkein jokaisesta kodista.
Kirjahyllyksi mielletty mikrouunin paikka keittiössä. Pitäisi joko rakennusvaiheessa laittaa umpeen kaapinovella, tai sitten upottaa siihen sopiva mikrouuni. Uudiskohteissakin loistaa tämä kamala aukko lähes joka kämpässä.
Parkettia käytetty keittiön työtasoihin.
Vinyylilankku lattiamateriaalina.
Kylppärikaapin alta tuleva valaistus on kauhea.
Tekee kaikistaa haamun näköisiä.
Sisustus "arkkitehdeillä ?? " on helppo homma !! Haetaan kaupasta
Tikkurilan VALKOISTA pohjamaalia , ja ryvetetään sillä huusholli
katosta lattiaan !! Ja voi sen ihme ja ihastus miten on
kodikasta ja lämmin ?? väri !!! Kun asunto näyttää
entis ajan kalkkivellillä sutatulta navetalta , niin oih ja Ah .
Tai sitten kun on oikein "moternia ja avointa" ja täys valkoista ,
mieleen tulee jokin virasto tai sairaala !! Mutta , oiih kun hienoo.
Jopa kesämökit ryvetetään tuolla samalla valkoisella
rötvingillä , jopa hirsiseinäiset mökit,, katosta lattiaan ,
lumilinnan VALKOISTA !!! Miten nämä "valkoiset ihmiset"
kestää kesän ?? kun joka paikassa on "ihmeellisiä " VÄREJÄ !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoista keittiötä on nyt moneen kertaan parjattu, mutta kuten sanottu, se kestää aikaa parhaiten, vaikk saattaakin olla vähän tylsä.
Esim. 70-luvulla oli toki tarjolla myös selkeää ja valkoista, mutta moni päätti hankkia ajan trendivärien, eli sinapinkeltaisen, ruskean, tai oranssin sävyissä olevan keittiön. Nyt voi miettiä, että jos astuu 70-luvun valkoiseen keittiöön, vai tunkkaiseen trendivärikeittiöön, kumpi näyttääkään vanhemmalta?
Valkoiset ja selkeät linjat ovat yleensä ajattomia, esim, Bauhaus-arkkitehtuurin mukaan rakennetut talot ovat monesti 100 vuotta vanhoja, mutta niiden ikää ei voi mitenkään päätellä niiden ulkomuodosta. Tämä ei ole siis tietenkään kaikkien lempityyli, mutta ajaton se tosiaan on
Kun olin lapsi 70-luvulla, muutimme upouuteen asuntoon, jonka keittiössä oli valkoiset yläkaapit ja punaruskeat alakaapit. Olen monesti jälkeenpäin ajatellut, miten fiksua. Kokovalkoista kun saa aina olla hinkkaamassa, varsinkin alakaappien ovia (kokemusta on), mutta yläkaapeissa se antaa kyllä valoisan vaikutelman.
Muutenkin se 70-luvun asunto oli todella kiva ja ennen kaikkea _järkevä_ ja käytännöllinen, kun vertaa tämän päivän älyttömiin pohjaratkaisuihin.
Enpä ole huomannut, että valkoisia kaapistoja pitäisi hinkata alituiseen. Meillä on kaikki keittiön kaapit valkoisia. Itseasiassa pysyneet hyvinkin siisteinä ilman jatkuvaa pesemistä. Ehkä me sitten olemme tavallista siistimpiä ihmisiä.
Meille laitettiin keittiöön harmaa lattia ja tätä sitten mainostettiin, että siinä ei näy lika lainkaan. Katin kontit, ei tarvitse olla mitään likaakaan sen kummemmin, mutta siitä erottaa ihan kaiken, vesipisarakin näkyy jo metrien päähän.
Itse pidän erityisen paljon valkoisesta ja vaalean harmaasta ilman, että ajattelisinkaan sen olevan mitenkään trendikästä. Olen aina pitänyt noista väreistä. Sen sijaan inhoan kaikkia ruskean sävyjä, koska ne tuovat mieleen vanhan ajan kirjahyllyt ja tupakkapöydät yms.
Itse
Vierailija kirjoitti:
Harmaat kulmasohvat! Löytyy melkein jokaisesta kodista.
Kirjahyllyksi mielletty mikrouunin paikka keittiössä. Pitäisi joko rakennusvaiheessa laittaa umpeen kaapinovella, tai sitten upottaa siihen sopiva mikrouuni. Uudiskohteissakin loistaa tämä kamala aukko lähes joka kämpässä.
Parkettia käytetty keittiön työtasoihin.
Vinyylilankku lattiamateriaalina.
Kylppärikaapin alta tuleva valaistus on kauhea.
Tekee kaikistaa haamun näköisiä.
Itse olen haaveillut harmaasta sohvasta. :D
Olen kyllä kanssasi samaa mieltä noista kirjoittamistasi materiaaleista ja ratkaisuista.
Uudet keittiöt ovat hirveitä. Iso umpinainen seinä, jossa näkyy keskellä kodinkoneita, mutta jääkaappi, pakastin ja astianpesukone kuitenkin integroitu? Ehkä vielä musta kokonaisuus!
Lisänä vieressä kauhea möhkäle, jota saarekkeeksi kutsutaan, en ota ilmaiseksikaan!
Tiililadonta-muoti laatoissa, kalanruotoparketti nyt muotia, kohta taas ei, vaikka klassikko onkin. Mustalla reunustetut lasiset väliovet ja tilanjakajat, isokuvioiset tapetit...
Muodit ovat tylsiä, koska rakennusajankohta näkyy liian selvästi, ha pian kyllästytään. Jääkaapin on muuten paras seistä itsenäisenä, on helppo huoltaa.
Mutta ei silloin jos kaikki valo on jotain tunnelmavaloa ja "kunnon valoa" ei ole missään, tai se "kunnon valo" on sitten se räikeä loimotus. Ei se auta mitään jos keittiön kaapistojen jalkalistassa on valo, paitsi murut erottuu kyllä selvemmin.