Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
1201/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimalistisuus on kaikkein kamalinta, so last season. Mitäänsanomattomia, persoonattomia ja kylmiä koteja, joissa ei näy elämä.

Tämä, pääsääntöisesti vielä kliinisen valkoisen ja/tai ankean harmaan sävyinä toteutettuna. En asuisi päivääkään.

Vierailija
1202/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapettia, joka näyttää tiiliseinältä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edustusolkkarista tulee mieleen huone, jossa istutaan pönöttäen epämukavalla sohvalla ja juodaan kahvia epäkäytännöllisistä kahvikupeista tai juodaan kallista viiniä hienoista laseista väkinäisesti seurustellen. Kaikki salaa jännittää ettei kukaan vaan loiskauta vahingossa sille hienolle sohvalle, ja emäntä käy pöyhimässä sohvatyynyt aina kun joku nousee sohvalta ylös.752

Ei se tuollaista ole. Se on ihan mukavaa ja rentoa.

Ja kuka kutsuu kotiinsa vieraita, joiden kanssa pitää pönöttää?

Joku joka tarvitsee erillisen huoneen edustamista varten?

Vierailija
1204/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edustusolkkarista tulee mieleen huone, jossa istutaan pönöttäen epämukavalla sohvalla ja juodaan kahvia epäkäytännöllisistä kahvikupeista tai juodaan kallista viiniä hienoista laseista väkinäisesti seurustellen. Kaikki salaa jännittää ettei kukaan vaan loiskauta vahingossa sille hienolle sohvalle, ja emäntä käy pöyhimässä sohvatyynyt aina kun joku nousee sohvalta ylös.752

Ei se tuollaista ole. Se on ihan mukavaa ja rentoa.

Ja kuka kutsuu kotiinsa vieraita, joiden kanssa pitää pönöttää?

Joku joka tarvitsee erillisen huoneen edustamista varten?

Se tuli ostohetkellä mieleisen talon mukana, ja hyvin on ollut tarpeellinen.

Vierailija
1205/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää ne, jotka sisustaa trendien- tulevien tai menevien mukaan- ihmeellistä...Eikö pitäisi koti laittaa itselleleen? Itselläni on onneksi rahaa laittaa sisustukseen ja haen omaa mieltymystä ja ajatonta tyyliä. Oikea tyyli kestää aikaa...Muutaman tyylin ylitse. Halvat trendin mukaiset kalusteet Ikeasta saa mulle oksennus reaktion aikaan. Puusepän tekemät, tai edes kunnolliset kalusteet luovat tyyliä halvan näennäisen muodin sijaan.

Vierailija
1206/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erillisestä tv-huoneesta ja olohuoneesta voi olla montaa mieltä. Itse en niin innostu, mummola remontoitiin 70-luvulla ja silloin sinne saatiin tämmöinen hienompi olohuone jota saliksi kutsuttiin. Mummolassa kaikki olivat aina tuvassa, joka oli puoliavokeittiön vieressä. Tuvassa oli kotoisaa ja kivaa, ja pääsipä mummikin seurustelemaan vähän keittiön puolelta muiden kanssa kun laittoi ruokaa. Siellä oli myös telkkari. Sali oli valtava kun vanhasta maalaistalosta oli kyse, ja sinne hommattiin ne hienoimmat kalusteet. Kukaan ei koskaan ollut siellä. Joskus vieraille tarjottiin siellä kahvit mutta sen jälkeen kaikki jotenkin valui aina tupaan... Jossa ei ollut edes istumatilaa kaikille, mutta se ei haitannut koska siellä ei ollut sellainen pönötystunnelma mitä salissa.

En nyt missään nimessä meinaa että kaikki telkkarittomat olohuoneet olisi tällaisia, ja ei tuollakaan se suosio telkkarista yksin johtunut, mutta tästä johtuen en itse halua erillisiä olohuoneita joista toinen olisi semmoinen edustushuone, koska noin voisi ihan hyvin käydä meilläkin. Mieluummin yksi iso jossa kaikki voi (ja saa) viihtyä.

Tämä näyttää aina tapahtuvan, se "virallinen" huone jää käyttämättä.

Minun lapsuudenkodissa oli tupakeittiö ja sen vierestä entisestä kamarista tehty olohuone, johon käytännössä mahtui sohva, telkkari ja piano. Alunperin talossa (rintamamiestalo-tyyppinen) siis oli ollut pelkkä tupa+kamari+vintti, kunnes laajennettiin. Tavallaan siis nykymittapuulla ajatellen tuo olisi voinut olla avokeittiö-olohuone + tv-huone, vaikka silloin noita nimiä ei käytettykään. Kaikki oleskeli aina yleensä siinä tuvassa, olkkarin puolella lähinnä katsottiin telkkaria tai soitettiin pianoa. Melko epäkäytännöllistä se kyllä oli, kaikki huoneet oli aika ahtaita kun oli paljon toimintoja pienehkössä tilassa.

Vierailija
1207/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isot keittiöt on jees kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko osaa vanhempi talo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olohuonetilassa olevan keittiön ymmärrän täysin, koska se antaa aidosti lisäarvoa.

.

Apua

Siis minä en voi ymmärtää avokeittiötä !!!!!

Etsinnässä uusi asunto, jossa on Oma keittiö.

Ei missään nimessä yhdellä seinällä olohuoneessa tai avoimena olohuoneeseen ❗️

-

Voin kuvitella tilanteen:

Minä käytän yleiskonetta keittiössä, ukko-kulta huudattaa tv tä liigapelejä katsoen,

Ei kiitos.

-

Minulle on ehdoton ei avokeittiölle !

Haluan ison keittiön, jota voi myös käyttää ruuan valmistukseen.

Eikä vain koristekeittiön ruuan lämmitykseen.

Jos asunto on kaksi kerroksinen, siinä on oltava iso mh ja kylpytilat samassa tasossa kun keittiö ja oh.

( siinä vaiheessa, kun ikä alkakaa painaa se on käytännöllisistä.

Siis kenellä on omakotitalossa televisio olohuoneessa vielä vuonna 2022?

On

Ja minä haluan ison television josta myös näkee, enkä suostu tinttaamaan jostain puheli/ tabletti ruudusta.

Olisi sama silloin kuunnella vain radiota.

Ja mulla olisi ainoa vaihtoehto laittaa se telkkari makkariin, jos ei olohuoneessa saa se olla. Ja makkariin nyt ei todellakaan telkkaria!

Joo ei. Meillä valitettavasti seksielämä kuoli lopullisesti kun makkariin tuli telkkari. Kiva oli koittaa aloitella esileikkiä kun toinen katsoi samalla televisiota.

Vierailija
1208/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti on heille joilla ei ole omaa tyyliä kirjoitti:

maastopolkypyörä/sähköpyörä olohuoneessa nojaamassa seinää vasten

Ehkä se on käytännön ratkaisu, jos ei muualla kämpässä ole tilaa. Tosin hyvännäköinen, siisti fillari voi myös samalla olla sisustuselementti. ;)

Vierailija
1209/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erillisestä tv-huoneesta ja olohuoneesta voi olla montaa mieltä. Itse en niin innostu, mummola remontoitiin 70-luvulla ja silloin sinne saatiin tämmöinen hienompi olohuone jota saliksi kutsuttiin. Mummolassa kaikki olivat aina tuvassa, joka oli puoliavokeittiön vieressä. Tuvassa oli kotoisaa ja kivaa, ja pääsipä mummikin seurustelemaan vähän keittiön puolelta muiden kanssa kun laittoi ruokaa. Siellä oli myös telkkari. Sali oli valtava kun vanhasta maalaistalosta oli kyse, ja sinne hommattiin ne hienoimmat kalusteet. Kukaan ei koskaan ollut siellä. Joskus vieraille tarjottiin siellä kahvit mutta sen jälkeen kaikki jotenkin valui aina tupaan... Jossa ei ollut edes istumatilaa kaikille, mutta se ei haitannut koska siellä ei ollut sellainen pönötystunnelma mitä salissa.

En nyt missään nimessä meinaa että kaikki telkkarittomat olohuoneet olisi tällaisia, ja ei tuollakaan se suosio telkkarista yksin johtunut, mutta tästä johtuen en itse halua erillisiä olohuoneita joista toinen olisi semmoinen edustushuone, koska noin voisi ihan hyvin käydä meilläkin. Mieluummin yksi iso jossa kaikki voi (ja saa) viihtyä.

Ei meilläkään toinen olohuone/ruokailutila ole käytössä muulloin kun juhla-aikoina.

Meillä oli edellisesä talossa molemmissa kerroksissa oh ja kovassa käytössä.

Yläkerran varsinainen oh oli meidän vanhempien käytössä, meillä oli myös tv siellä. Vieraiden kanssa ei koskaan päästy sohvalle vaan aina jumitettiin tuntikausia yli 3m ruokapöydän ääressä (samassa tilassa).

Alakerran kirjasto/kotiteatteri/takkahuone oli nuorison oh, me kävimme siellä lähinnä katsomassa leffoja. Lähes joka päivä oli porukkaa sielläkin

Vierailija
1210/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi keittiön ilman yläkaappeja. Itse tykkään siitä. Se antaa keittiöön yllättävän paljon tilantuntua. Toki sitten on korkeat kaapit, joiden käyttöä tehostaa sisäpuolen hylly-häkkyrä. Älyttömän kätevä.

Yleensäkin keittiö saa olla keittiö. Itse en ymmärrä kiiltolaminaattia keittiössä. Pitäisi ainakin olla olennaisesti innokkaampi pyyhkimään kaappien ovia. Lapsiperheessä ne on varmasti pian täynnä pieniä sormenjälkiä. Mutta joku varmasti tykkää siitäkin. Paljon niitä ainakin näkee.

Vierailija
1211/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsi keittiön ilman yläkaappeja. Itse tykkään siitä. Se antaa keittiöön yllättävän paljon tilantuntua. Toki sitten on korkeat kaapit, joiden käyttöä tehostaa sisäpuolen hylly-häkkyrä. Älyttömän kätevä.

Yleensäkin keittiö saa olla keittiö. Itse en ymmärrä kiiltolaminaattia keittiössä. Pitäisi ainakin olla olennaisesti innokkaampi pyyhkimään kaappien ovia. Lapsiperheessä ne on varmasti pian täynnä pieniä sormenjälkiä. Mutta joku varmasti tykkää siitäkin. Paljon niitä ainakin näkee.

Tilantuntua? Ööh, kyllä mä mielummin säilytystilaa otan keittiöön..

Vierailija
1212/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilantuntua? Ööh, kyllä mä mielummin säilytystilaa otan keittiöön..

Meillä on vanha talo jossa keittiön huonekorkeus on pieni. Mataluutta korostaa tummat kattopaneelit. Yläkaappien kanssa tunnelma oli ”päällekaatuva”. Yläkaappien sijasta rakensimme ruokakomeron johon saimme ihan samat hyllymetrit ja enemmänkin kuin mitä yläkaapeilla ja ilme on keveämpi.

Vierailija
1213/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nykyajan trendi,vaan aina vissii ollu tämä,eli liesituulettimet liian alhaalla.

Ne on just sen korkeudella että ku kokatessa kattoo pannulle niin näkee liesituulettimen reunan.

Pitäs laittaa lähes kattoon asti ne  ja n. 4 krt isompina,kunnolla tilaa siihen lieden ympärille.

Ja en ole edes pitkä, 178cm, pidemmillä vielä enempi tuota ongelmaa.

Vierailija
1214/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun aloittaja halusi, että keskustellaan nykyajan sisustustrendeistä ja 99% ketjun viesteistä ei koske nykyajan sisustustrendejä. Esimerkiksi harmaa ei ole mikään trendi, vaan oli muodissa muutama vuosi sitten. Nykyään tilalle on tullut beige, greige ja luonnonvalkoinen, mutta nämäkin alkavat olla jo vähän mennyttä. Nykyään on myös muodissa puun eri sävyt, rottinki, pyöreät muodot ja esimerkiksi liila. Viherkasvit on myös muodikasta.

Vierailija
1215/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun aloittaja halusi, että keskustellaan nykyajan sisustustrendeistä ja 99% ketjun viesteistä ei koske nykyajan sisustustrendejä. Esimerkiksi harmaa ei ole mikään trendi, vaan oli muodissa muutama vuosi sitten. Nykyään tilalle on tullut beige, greige ja luonnonvalkoinen, mutta nämäkin alkavat olla jo vähän mennyttä. Nykyään on myös muodissa puun eri sävyt, rottinki, pyöreät muodot ja esimerkiksi liila. Viherkasvit on myös muodikasta.

Eikö greige ollut joskus v.2015 tienoilla?

Vierailija
1216/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaatahan ei ole enää muuta kuin heillä, jotka eivät trendeissä välitä. Harmaa oli muotiväri silloin, kun me rakensimme taloa, eli 2009.

Vierailija
1217/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38504 kirjoitti:

Kodissa pitää olla runsaasti tilaa, n. 100m2/hlö. Ja kunnon eteinen. Rakennuksessa maksaa tekniikka suurinpiirtein saman verran, riippumatta neiliöistä. Tilavat huoneet on naurettavan helppo sisustaa. Nollaenergia taloissa lämmitykseen kuluu 0 kw. Joten en ymmärrä pienissä hinkaloissa asumisen ihanuutta. Tiilet maksavat 1-2 €/kpl. Youtube täynnä videoita, kuinka tehdä tulisija, joten tulisijattomuus on täydellistä laiskuutta, tai ei ole ymmärrystä kuinka varautua katastrofeihin.

Läpäiseekö Matti Meikeläisen tiilistä kyhätty tulisija kunnan hormitarkastuksen?😅

Ei mulla muuta🐴

Vierailija
1218/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiösaareke

Vierailija
1219/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi perjantaisin ja lauantaisin sisustetaan asunto tyhjillä viinipulloilla.

Vierailija
1220/1433 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki valkosta. Kaikki tiptop täydellistä sävy sävyyn, kaikki tehty kerralla vimosen päälle uustuotannon materiaaleista, asko tai isku esittelykodit.

Kiteytettynä jos koti tehdään ns. muita kuin itseä silmällä pitäen niin että "kehtaa" vieraita kutsua niin metsään menee.

Käänteisenä ilmiönä muiden kotien arvostelu kun on vieraana, ei toisten koteja ole tarvis arvottaa, jos ei viihdy voi poistua. Suurin virhe on ensimmäisenä kertoa mikä on pielessä ja miten pitäisi parantaa jotta sun koti kelpaisi heille.

Mulla kämpän sisustaminen on kestänyt jo melkein 30 vuotta ja koskaan ei kerralla muutu kaikki vaan täydentyy ja paranee kun uusitaan jotain, mulla on täydellinen kämppä vaikka aina löytyy parannettavaa, niin on hyvä ettei tarvi muuttoja suunnitella, sen kun elelee ja nauttii. Viimeisin ostos uusi mikro, halpa mutta tyylikäs ja muuhun kokonaisuuteen kuin nappi silmään, ihan uusi malli jonka ostin vasta nyt vaikka vanha mikro oli pitkän aikaa sitten (1,5 v) heitetty roskiin, ei vaan ollut aiemmin tuota mallia tai mitään vastaavaa tarjolla, heti kun kuvan näin tiesin siinä se on. Näin kun tekee hankintoja niin ei tarvitse tehdä kompromisseja. Vain paras on kyllin hyvä.

Ja on siis kotiteatterit ja kotikuntosali, F1 ajosimulaattoria ym. Kaikki tämä reilun 40 neliön kaksiossa. Muita ihmisiä tai eläimiä tänne ei valitettavasti mahdu.