Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?
Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.
Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.
Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.
Kommentit (1433)
Lyödään paksuja laudanpätkä seinälle hyllyksi. Pahimmassa tapauksessa useampia ja monelle seinälle. Hirvityksiä.
Isot keittiöt on jees kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko osaa vanhempi talo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olohuonetilassa olevan keittiön ymmärrän täysin, koska se antaa aidosti lisäarvoa.
.
Apua
Siis minä en voi ymmärtää avokeittiötä !!!!!
Etsinnässä uusi asunto, jossa on Oma keittiö.
Ei missään nimessä yhdellä seinällä olohuoneessa tai avoimena olohuoneeseen ❗️
-
Voin kuvitella tilanteen:
Minä käytän yleiskonetta keittiössä, ukko-kulta huudattaa tv tä liigapelejä katsoen,
Ei kiitos.
-
Minulle on ehdoton ei avokeittiölle !
Haluan ison keittiön, jota voi myös käyttää ruuan valmistukseen.
Eikä vain koristekeittiön ruuan lämmitykseen.Jos asunto on kaksi kerroksinen, siinä on oltava iso mh ja kylpytilat samassa tasossa kun keittiö ja oh.
( siinä vaiheessa, kun ikä alkakaa painaa se on käytännöllisistä.Siis kenellä on omakotitalossa televisio olohuoneessa vielä vuonna 2022?
On
Ja minä haluan ison television josta myös näkee, enkä suostu tinttaamaan jostain puheli/ tabletti ruudusta.
Olisi sama silloin kuunnella vain radiota.
Ja mulla olisi ainoa vaihtoehto laittaa se telkkari makkariin, jos ei olohuoneessa saa se olla. Ja makkariin nyt ei todellakaan telkkaria!
Vierailija kirjoitti:
Miksi wc/kylpyhuoneessa pitäisi olla kaksi käsienpesuallasta?
Pitää olla muka yhdessä kaikkialla. Hampaiden pesu ja pian varmaan ne laittaa kaksi suihkua ja ammetta. Sitten keittiössä yhtä aikaa. Pitääkö sinne kaikkien tukkia katsomaan. Harmaan eri sävyt ihan hyviä kun osaa oikein laittaa. No, ei varmaan kukaan halua kelta, oranssi. sävyjä käyttää. Riipuu talo mallista ja iästä mikä väritys sopii kuten huonekalut. Tyhmää on rikkoa ja heittää roskiin nanoja huonekaluja muka vanhenneena. Ei ne Ikean palikat näytä hyviltä kuvissa.
Usein käy niin että esim 1950 ja 60 tai aiemmat luvun hyvin tehdyt puiset ja muotoiset huonekalut on poistettu ja sitten ostettiin isoja möhkäleitä ruskeita sohvia 1980 luvulla. Ihmiset tekevät typeryyksiä kun mainonta aivopesee ja pitävät vähän aikaisia. 1960 luvulla tehtiin hyviä suomalaisia huonekaluja,joita sitten näkee kesämökeillä. Niiden päällisten uusiminen ja kunnostaminen kannattaisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen itse sisustuksen parissa enkä voi sietää sitä että olohuoneen pöydälle sommitellaan 3-5 ”coffee table book” -kirjaa päällekkäin. Mielestäni mikään ei sano suorempaan että ”en lue ikinä mitään kirjoja, olen vähän yksinkertainen, mutta tässä on muutama kaunis kirja pinossa ja ehkä joku samanhenkinen erehtyy pitämään minua fiksuna ja sivistyneenä”. Yhdellä oli myös kotinsa eteisessä paraatipaikalla TYHJÄ Chanelin paperikassi, yöök.
No ei varmaan kukaan muu kuin samanhenkinen pitäisi noita feikkikirjoja sivistyksen merkkinä. 🤭 Muut ajattelevat vain, että muahahahaha mikä pönö.
Nehän on siinä vaan koristeena ja sisustuselementtinä niikuin mikä tahansa kynttilänjalka tai maljakko.
Vierailija kirjoitti:
Meillä varmaan on tuollainen "nykyajan trendipellekoti" ja tv ei ole olkkarissa. Yhden makuuhuoneen tilalle suunniteltiin arkiolkkari.
Eli jos teillä pidetään jääkiekonkatsomisilta, niin se pidetään "arkiolkkarissa"? Tai kun teinit katsoo kavereiden kanssa leffaa, niin he katsovat sitä "arkiolkkarissa"? Mitä varten se ei-arki-olkkari siis on ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole telkkaria olohuoneessa, eikä sellaista sinne tule. Televisio olohuoneessa olisi ok siinä tapauksessa, että kodissa olisi myös joku toinen tila televisiolle. Puhun nyt siis vain omasta puolestani ja kaikki saavat tehdä miten haluavat. Mua siis ärsyttäisi ihan suunnattomasti, jos ei olisi yhteistä tilaa, mikä olisi täysin televisiolta vapaa. Osa haluaa katso telkkaria ja osa vaikka vain lukea kirjaa, jutella, pelata jotain tms, niin on hyvä kun tiloja on erillisiä. Meidän talo on 130m2 ja rakennusvaiheessa yhteen makkariin jätettiin laittamatta mitään kiintokalusteita ja sinne tehtiin extraleveät lasipariovet. Tuossa huoneessa on telkkaritila. Lapsuudenkodissani televisio oli takkahuoneessa, mutta nykyään ei taida takkahuoneita erikseen juurikaan olla.
Silloin kun meille tulee aikuisia vieraita kylään, niin on ihan kiva antaa lapsen katsoa vaikkapa elokuva ja aikuiset voivat jutella. Ärsyttäisi, jos joku frozen pauhaisi siinä taustalla, kun yrittää jutella itse. Mä olen myös sen verran hienohelma, että olohuoneen olen halunnut sisustaa sellaiseksi kauniiksi ja esteettiseksi tilaksi, eikä tälläiseen tilaan mun mielestä istu televisio.
Meillä on tv olohuoneessa eikä se ole mitenkään häiriöksi. Lapset voi mennä toiseen huoneeseen tabletin kanssa jos aikuiset haluaa rauhaa. Jos nyt joku perheestä innostuisi kovasti katsomaan telkkaria tai vaikka pelaamaan sillä, voisi harkita toista telkkaria työhuoneeseen tai jonkun makuuhuoneeseen, riippuen vähän kuka sitä tarvitsee. Erillisen edustusolkkarin ideaa en ole oikein tajunnut, minusta olohuoneen pitää olla nimenomaan tila jossa oleskellaan ja viihdytään perheen kesken, joskus tv:n ääressä ja joskus ilman sitä. Jos joku kaipaa omaa rauhaa, voi mennä omaan huoneeseen, semmoinen löytyy kaikille.
Meillä on telkkari olohuoneessa. Sen on sisustanut ammattilainen niin, että on todella viihtyisä ja hieno tila. Minäkään en kaipaa erillistä edustusolohuonetta. Haluan itse viettää aikaa tuossa hienossa tilassa. Meillä on kyllä neljä muutakin televisiota, mutta suurin on olkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä varmaan on tuollainen "nykyajan trendipellekoti" ja tv ei ole olkkarissa. Yhden makuuhuoneen tilalle suunniteltiin arkiolkkari.
Eli jos teillä pidetään jääkiekonkatsomisilta, niin se pidetään "arkiolkkarissa"? Tai kun teinit katsoo kavereiden kanssa leffaa, niin he katsovat sitä "arkiolkkarissa"? Mitä varten se ei-arki-olkkari siis on ?
Äiti voi ottaa siitä kuvia instaan? Tai sitten vanhemmat voi istua siellä katsomassa kännykkää kun lapset pitää kavereitten kanssa hauskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensäkkään en käsitä sisustustrendejä. Mun kämppä on laitettu semmoiseksi, mistä minä tykkään. Ei mitään valkoista, kaikki seinäpinnat on täynnä tauluja tai peilejä raskailla kehyksillä, seinät on maalattu vihreäksi, huonekalut ovat kokopuuta, joista mitään en ole hommannut uutena, kaikki hyllyt ja tasot ovat täynnä koristeita ja kasveja. En vain pidä siitä vaaleanhaalean harmaan & beigen skandinaavisesta minimalistisesta sisustustyylistä. Joku sisustussuunnittelija varmaan pyörtyisi, jos tänne tulisi. Tämä on minulle tehty minun kotini.
Ööh, eiköhän kaikki sisusta kotinsa niin että itse tykkäävät ja jokainen on tehnyt itselleen oman kotinsa niinkuin sinäkin.
Tykkääkö nää sisustustrendien mukaan kotinsa tyyliä muuttavat ihmiset aidosti jokaisesta uudesta trendikkäästä asiasta jota kotiinsa tunkevat? Hommataanko uudet tyylit muita vai itseä varten?
Miksi kukaan hommaisi kotiinsa esineitä joita pitävät rumina tai joista eivät tykkää?
Siitähän se trendi just syntyy että moni ihminen tykkää samasta asiasta/esineestä ja hommaa itselleen samanlaisen.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Mä itse laittaisin ehdottomasti valkoisen keittiön. Valkoinen keittiö ei ole yhdistettävissä suoraan mihinkään aikakauteen, joten se on lopulta aika ajaton. Valkoinen on aina kuitenkin ihan peruskaunis ja sopii moneen eri sisustustyyliin. Jos asunnon aikoo joskus myydä, niin valkoinen keittiö on varmaan kaikkein neutraalein ja ostajia vähiten "rassaava" väri. Omaan makuun valkoinen on myös ehdottomasti kaunein. Meillä on itsellä nyt musta keittiö ja tykkään tästäkin aivan valtavasti! Ostettiin siis uudiskohde rakentamisen loppuvaiheilla ja keittiö oli jo valmiina. Tykkään siis kyllä mustastakin, mutta olisin laittanut valkoisen jos olisin ehtinyt valita. Edellisessä kodissa oli pyökkikeittiö ja ei kiitos enää.
Jos keittiön kaapit ovat puunsävyä, niin mun mielestä niiden pitäisi olla sitten ehdottomasti oikeaa puuta. Suurin osa ovista nykyää puujäljitelmää ja materiaali on jotain lastulevyä. Jos ne ovet eivät ole puuta, niin sitten suosista valkoinen, musta, harmaa, vihreä tms keittiö. Puun sävyinen kaapinovi, joka ei ole puuta on jotenkin halpa ja ruma mun makuun.
Avokeittiön käytännöllisyys on yllättänyt minut täysin. En enää ikinä suostuisi erilliseen keittiöön! Telkkarin laittaisin mielelläni pois olohuoneesta, mutta neliöitä on 90m2 ja ihmisiä asuu täällä neljä, joten tilaa ei ole. Lapsilla on omissa huoneissa molemmilla omat pleikkarit ja telkkarit. En todellakaan sietäisi mitään teinilaumaa pringlesspurkkeideen keskellä olohuonetta huutamassa jonkun pelin tahtiin.
Hassulta tuntuu, kun moni nyt mollaa harmaata väriä. Todennäköisesti nämä mollaajat ovat vaihtaneet harmaan beigeen ja ovat olevinaan niin edelläkävijöitä. Mieluummin harmaa, kuin likainen ja tunkkainen beige.
Kodinhoitohuoneesta ehdottomasti käynti ulos! Helpottaa elämää kummasti.
Meillä oli edellisessä talossa ovi kodinhoitohuoneessa. Nykyisessä ei, onneksi! Kun ei ole koiraa ja lapset ovat jo teinejä ja pyykkejäkään emme siitepölyallergian vuoksi ulos vie, ovi oli aivan turha. Arvostan enemmän kaappi- ja pöytätilaa joka sen mahdollisella paikalla nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olohuonetilassa olevan keittiön ymmärrän täysin, koska se antaa aidosti lisäarvoa.
.
Apua
-
Minä käytän yleiskonetta keittiössä, ukko-kulta huudattaa tv tä liigapelejä katsoen,
Ei kiitos.
-
Eikä vain koristekeittiön ruuan lämmitykseen.Jos asunto on kaksi kerroksinen, siinä on oltava iso mh ja kylpytilat samassa tasossa kun keittiö ja oh.
( siinä vaiheessa, kun ikä alkakaa painaa se on käytännöllisistä.Siis kenellä on omakotitalossa televisio olohuoneessa vielä vuonna 2022?
On
Ja minä haluan ison television josta myös näkee, enkä suostu tinttaamaan jostain puheli/ tabletti ruudusta.
Olisi sama silloin kuunnella vain radiota.Ja mulla olisi ainoa vaihtoehto laittaa se telkkari makkariin, jos ei olohuoneessa saa se olla. Ja makkariin nyt ei todellakaan telkkaria!
Meillä on ylimääräisiä tv:itä (älä kysy miksi :D ) ja ajattelimme miehen kanssa että pitäisiköhän meidänkin makkariin tv laittaa, kun niitä kuitenkin ylimääräisenä on. Noh, laitettiin, katsottiin siitä jotain diipaa samana iltana, ja suraavana aamuna kannettiin takaisin varastoon :D Ei vaan yhtään lähtenyt. Meillä makkari on just se rauhan tyyssija, tv kuuluu olkkariin. Lapsilla on tv:t huoneissaan, toinen katsoo netflixiä omastaan, toinen pelaa pelikoneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Apua
-
Ei kiitos.
-
On
Olisi sama silloin kuunnella vain radiota.Ja mulla olisi ainoa vaihtoehto laittaa se telkkari makkariin, jos ei olohuoneessa saa se olla. Ja makkariin nyt ei todellakaan telkkaria!
Meillä on ylimääräisiä tv:itä (älä kysy miksi :D ) ja ajattelimme miehen kanssa että pitäisiköhän meidänkin makkariin tv laittaa, kun niitä kuitenkin ylimääräisenä on. Noh, laitettiin, katsottiin siitä jotain diipaa samana iltana, ja suraavana aamuna kannettiin takaisin varastoon :D Ei vaan yhtään lähtenyt. Meillä makkari on just se rauhan tyyssija, tv kuuluu olkkariin. Lapsilla on tv:t huoneissaan, toinen katsoo netflixiä omastaan, toinen pelaa pelikoneita.
Olen se, jolla on iso telkkari olkkarissa ja neljä muutakin telkkaria. Me laitettiin ylimääräinen telkkari makkariin, kun ei sille ollut muutakaan paikkaa. Sitä on tullut katsottua vuoden aikana ehkä kolmesti :D
Hei Kaikille sisustuksen ystäville.
Olen samaa mieltä siitä ,että on tosi kiva kun on keittiö, olohuone ja makkari. Eteinen. Parveke. Kaikki kivan kokoisia ja tässä v.-79 rakennetussa talossa on isot ihanat ikkunat. Kukat tykkää ja niin minäkin.
Jos arkiolkkari on sitä varten, että siellä katsotaan telkkaria niin mitä varten sitten pyhäolkkari on? Vieraiden kanssa istumista?
Vierailija kirjoitti:
Nämä muiden valintoja ymmärtämättömät ovat kyllä ihan oma ihmislajinsa. Vain heidän omat mielipiteensä ovat niitä ainoita oikeita ja mitenkään ei voi ajatella asioita muusta kuin omasta rajoittuneesta näkövinkkelistä.
Yleensä nämä ihmiset eivät ymmärrä kovin paljon mistään muustakaan. Yksinkertaisia ihmisiä kaikinpuolin.
Ei ole varsinaisesti sisustustyyli. Mutta kun uusissa taloissa on sellaisia pieniä eri kokoisia ja eri tasoissa olevia ikkunoita. Eli räppänöitä. Joku seinä on pilkottu näitä täyteen. On pitkulaisia ja neliömäisiä, ei ole oikein mitään selkeää linjaa.
Ennen ikkuna oli selkeesti ikkuna ja hyvän kokoinen, että huoneet olivat valoisia. Ja ne oli ryhmitelty selkeästi.
No onhan nytkin toisaalta niitä lattiasta kattoon olevia ikkunoita joita on s...nallinen pestä.
Mustat, kaapittomat keittiöt, heinät lampuissa, vaaseissa ja ihan missä ovatkin.
Ne heinäseipäistä rakennetut tikkaat...en ymmärrä :) . Enkä tykkää heinäseipäästä sisällä ollenkaan,ulkona aitana menee,paitsi en rakentaisi siitä aitaa omaan pihaan. Ymmärrän kyllä puun muuten materiaalina,esim. lankuista tehdyt hyllyt.....
En tykkää kauhean korkeistä huoneista,joissa on sitten se parvi...en tykkää parvista muutenkaan. Istut olohuoneessa ja katto kohoaa sinne jonnekin...ihan kuin istuisit kirkkosalin nurkassa....
Meillä on tv olohuoneessa eikä se ole mitenkään häiriöksi. Lapset voi mennä toiseen huoneeseen tabletin kanssa jos aikuiset haluaa rauhaa. Jos nyt joku perheestä innostuisi kovasti katsomaan telkkaria tai vaikka pelaamaan sillä, voisi harkita toista telkkaria työhuoneeseen tai jonkun makuuhuoneeseen, riippuen vähän kuka sitä tarvitsee. Erillisen edustusolkkarin ideaa en ole oikein tajunnut, minusta olohuoneen pitää olla nimenomaan tila jossa oleskellaan ja viihdytään perheen kesken, joskus tv:n ääressä ja joskus ilman sitä. Jos joku kaipaa omaa rauhaa, voi mennä omaan huoneeseen, semmoinen löytyy kaikille.