Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
1181/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkkään en käsitä sisustustrendejä. Mun kämppä on laitettu semmoiseksi, mistä minä tykkään. Ei mitään valkoista, kaikki seinäpinnat on täynnä tauluja tai peilejä raskailla kehyksillä, seinät on maalattu vihreäksi, huonekalut ovat kokopuuta, joista mitään en ole hommannut uutena, kaikki hyllyt ja tasot ovat täynnä koristeita ja kasveja. En vain pidä siitä vaaleanhaalean harmaan & beigen skandinaavisesta minimalistisesta sisustustyylistä. Joku sisustussuunnittelija varmaan pyörtyisi, jos tänne tulisi. Tämä on minulle tehty minun kotini.

Ööh, eiköhän kaikki sisusta kotinsa niin että itse tykkäävät ja jokainen on tehnyt itselleen oman kotinsa niinkuin sinäkin.

Tykkääkö nää sisustustrendien mukaan kotinsa tyyliä muuttavat ihmiset aidosti jokaisesta uudesta trendikkäästä asiasta jota kotiinsa tunkevat? Hommataanko uudet tyylit muita vai itseä varten?

Miksi kukaan hommaisi kotiinsa esineitä joita pitävät rumina tai joista eivät tykkää?

Siitähän se trendi just syntyy että moni ihminen tykkää samasta asiasta/esineestä ja hommaa itselleen samanlaisen.

Mutta edelleen jää kysymys, miten trendit muodostuvat. Eivät ihmiset yhtäkkiä suurella joukolla innostu jostain ilman markkinointia eikä kenenkään makumieltymykset synny tyhjiössä, johon ympäröivä maailma eli muut ihmiset, media ja markkinointi ei vaikuttaisi.

Vierailija
1182/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Planeetan tuhoaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1183/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodissa pitää olla runsaasti tilaa, n. 100m2/hlö. Ja kunnon eteinen. Rakennuksessa maksaa tekniikka suurinpiirtein saman verran, riippumatta neiliöistä. Tilavat huoneet on naurettavan helppo sisustaa. Nollaenergia taloissa lämmitykseen kuluu 0 kw. Joten en ymmärrä pienissä hinkaloissa asumisen ihanuutta. Tiilet maksavat 1-2 €/kpl. Youtube täynnä videoita, kuinka tehdä tulisija, joten tulisijattomuus on täydellistä laiskuutta, tai ei ole ymmärrystä kuinka varautua katastrofeihin.

Vierailija
1184/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso televisio olohuoneessa, siis siinä toisessa, mikä on avokeittiön ja ruokailutilan kanssa samassa. Vierashuoneessa on myös iso televisio. Toinen olohuone on samaa tilaa toisen ruokailutilan kanssa. Siellä ei ole televisiota. Sinne katetaan yleensä juhla-ateriat tai kun on vieraita kahvittelemassa tms. Siinä tilassa on iso sohva, ja muutama istuin sen lisäksi ja sohvapöytä ja isot kirjahyllyt kahdella seinällä ja vitriinikaappi. Se on meidän juhlapaikka.

Vierailija
1185/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipe konsepti..klisheee...ja täysin paska..paistetut silakat haisee sohvassa viikon..hyi v ttu

Vierailija
1186/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pipe konsepti..klisheee...ja täysin paska..paistetut silakat haisee sohvassa viikon..hyi v ttu

Siivotkaa hyvät ihmiset, ettei kämppä haise.

Vierailija
1187/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se saunasta näkymä WC pöntölle on oksettavin ja yllättävän suosittu trendi. Sauna oli aikoinaan pyhä paikka...

Se johtuu siitä, että vesiputket ja viemärit vedetään märkätiloihin, joihin saunakin kuuluu, niin siihenpä se pönttökin sitten laitetaan.  Harvalla on varaa erillisiin vessoihin juuri tuon putkituksen takia.

Suurin syy on se, että wc:ssä pitää nykymääräysten mukaan mahtua kääntymään pyörätuolilla. Erilliseen wc:hen menisi tämän vuoksi aika paljon ”ylimääräistä” tilaa joka on taas pois oleskelu- ja makuutiloista. Pesuhuone on jo valmiiksi sen kokoinen että siinä mahtuu tarvittaessa p-tuolilla toimimaan, joten siksi se pönttö sinne laitetaan.

Pitääkö nykymääräysten mukaan olla myös hissi toisesta kerroksesta alkaen?  Muutenhan tuoossa pyörätuolimääräyksessä ei ole mitään järkeä.  Miten se pyörätuolilla liikkuja sinne kerroksiin edes pääsee.

Oli järkeä tai ei, mutta sellaiset on nykyiset esteettömyysmääräykset. https://www.rakennusteollisuus.fi/Ajankohtaista/Tiedotteet1/2017/asetus…

Kiva että noita on näköjään päivitetty. Meillä on ennen 2018 rakennettu omakotitalo jossa 2 kerroksessa on esteetön hehtohallivessa, vaikka yläkertaan ei pääse pyörätuolilla ja alakerrassa on jo toinen jättihallivessa. Olisi kiva käyttää nekin neliöt vaikka isompaan varastoon/vaatehuoneeseen, mutta mukava tietää että jos satun vaikka halvaantumaan ja olen niin varakas että minulla on pyörätuoli joka kerroksessa, mahdun käyttämään jokaista vessamme. Ennen sitä voin vaikka säilyttää perheen juhlavaatteita vessanpöntön vieressä!

Pyörätuolit jne apuvälineet saa ihan ILMAISEKSI lainaan apuvälinelainaamosta, niitä varten ei tarvitse olla rikas. 

Ilmaiseksi pyörätuoli joka kerrokseen? Jos tosiaan on näin, ei ihme jos tässä maassa kansa tikahtuu veroihin.

Vierailija
1188/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ehdoton inhokki on kokovalkoinen sisustus. YÖK! Eli kaikki tekstiilit, seinät, tasot, pöydät, lattia yms. valkoista, ja katosta roikkuu joku kristallikruunu, ja lisäksi hopeisia kynttilänjalkoja joka pöydällä. Omg.

Vierailija
1189/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillisestä tv-huoneesta ja olohuoneesta voi olla montaa mieltä. Itse en niin innostu, mummola remontoitiin 70-luvulla ja silloin sinne saatiin tämmöinen hienompi olohuone jota saliksi kutsuttiin. Mummolassa kaikki olivat aina tuvassa, joka oli puoliavokeittiön vieressä. Tuvassa oli kotoisaa ja kivaa, ja pääsipä mummikin seurustelemaan vähän keittiön puolelta muiden kanssa kun laittoi ruokaa. Siellä oli myös telkkari. Sali oli valtava kun vanhasta maalaistalosta oli kyse, ja sinne hommattiin ne hienoimmat kalusteet. Kukaan ei koskaan ollut siellä. Joskus vieraille tarjottiin siellä kahvit mutta sen jälkeen kaikki jotenkin valui aina tupaan... Jossa ei ollut edes istumatilaa kaikille, mutta se ei haitannut koska siellä ei ollut sellainen pönötystunnelma mitä salissa.

En nyt missään nimessä meinaa että kaikki telkkarittomat olohuoneet olisi tällaisia, ja ei tuollakaan se suosio telkkarista yksin johtunut, mutta tästä johtuen en itse halua erillisiä olohuoneita joista toinen olisi semmoinen edustushuone, koska noin voisi ihan hyvin käydä meilläkin. Mieluummin yksi iso jossa kaikki voi (ja saa) viihtyä.

Vierailija
1190/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se 50-60-70-lukujen ihannointi. ja ne värit on yököttäviä. seitkytluvulla oli ankeus huipussaan.

sitten on artek ja designmerkkivouhotus, kai sillä yritetään nostaa statusta mut se ei ihan kohtaa joka torpassa.

veikkaan että muutaman vuoden päästä kaikki on anteeks pyytässä omaa pönttöyttään kun ei lukenut/ottanut selvää oikeasta infosta vaan uskoivat kaikkeen saisseeen ja venäläisyys on katumuksen jälkeen pop tms.

Vierailija
1191/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edustusolkkarista tulee mieleen huone, jossa istutaan pönöttäen epämukavalla sohvalla ja juodaan kahvia epäkäytännöllisistä kahvikupeista tai juodaan kallista viiniä hienoista laseista väkinäisesti seurustellen. Kaikki salaa jännittää ettei kukaan vaan loiskauta vahingossa sille hienolle sohvalle, ja emäntä käy pöyhimässä sohvatyynyt aina kun joku nousee sohvalta ylös.752

Vierailija
1192/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalistisuus on kaikkein kamalinta, so last season. Mitäänsanomattomia, persoonattomia ja kylmiä koteja, joissa ei näy elämä.

Vierailija
1193/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erillisestä tv-huoneesta ja olohuoneesta voi olla montaa mieltä. Itse en niin innostu, mummola remontoitiin 70-luvulla ja silloin sinne saatiin tämmöinen hienompi olohuone jota saliksi kutsuttiin. Mummolassa kaikki olivat aina tuvassa, joka oli puoliavokeittiön vieressä. Tuvassa oli kotoisaa ja kivaa, ja pääsipä mummikin seurustelemaan vähän keittiön puolelta muiden kanssa kun laittoi ruokaa. Siellä oli myös telkkari. Sali oli valtava kun vanhasta maalaistalosta oli kyse, ja sinne hommattiin ne hienoimmat kalusteet. Kukaan ei koskaan ollut siellä. Joskus vieraille tarjottiin siellä kahvit mutta sen jälkeen kaikki jotenkin valui aina tupaan... Jossa ei ollut edes istumatilaa kaikille, mutta se ei haitannut koska siellä ei ollut sellainen pönötystunnelma mitä salissa.

En nyt missään nimessä meinaa että kaikki telkkarittomat olohuoneet olisi tällaisia, ja ei tuollakaan se suosio telkkarista yksin johtunut, mutta tästä johtuen en itse halua erillisiä olohuoneita joista toinen olisi semmoinen edustushuone, koska noin voisi ihan hyvin käydä meilläkin. Mieluummin yksi iso jossa kaikki voi (ja saa) viihtyä.

Ei meilläkään toinen olohuone/ruokailutila ole käytössä muulloin kun juhla-aikoina.

Vierailija
1194/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Planeetan tuhoaminen.

Samat sanat, jatkuva hyvän vanhan repiminen, täysin epäkunnioittava asenne menneiden aikojen suunnittelua ja tyylejä kohtaan, puun korvaaminen muovipaskalla ja niin edelleen. Olen välillä oksettunut kun katson remppaohjelmia, oikein kilvan heitetään kaatsille jotain keittiön kaapistoja ja lavuaareja.

Vierailija
1195/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edustusolkkarista tulee mieleen huone, jossa istutaan pönöttäen epämukavalla sohvalla ja juodaan kahvia epäkäytännöllisistä kahvikupeista tai juodaan kallista viiniä hienoista laseista väkinäisesti seurustellen. Kaikki salaa jännittää ettei kukaan vaan loiskauta vahingossa sille hienolle sohvalle, ja emäntä käy pöyhimässä sohvatyynyt aina kun joku nousee sohvalta ylös.752

Ei se tuollaista ole. Se on ihan mukavaa ja rentoa.

Vierailija
1196/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no se 50-60-70-lukujen ihannointi. ja ne värit on yököttäviä. seitkytluvulla oli ankeus huipussaan.

sitten on artek ja designmerkkivouhotus, kai sillä yritetään nostaa statusta mut se ei ihan kohtaa joka torpassa.

veikkaan että muutaman vuoden päästä kaikki on anteeks pyytässä omaa pönttöyttään kun ei lukenut/ottanut selvää oikeasta infosta vaan uskoivat kaikkeen saisseeen ja venäläisyys on katumuksen jälkeen pop tms.

Ne värit pitää osata yhdistää oikein.

Nämä aikakaudet ovat ihan parhaat, kun muotoilu alkoi "vapautua". Toisaalta muovi ilmestyi, mikä ei ole hyvä.

Vierailija
1197/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä näyttää aina tapahtuvan, se "virallinen" huone jää käyttämättä.

Vierailija
1198/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ehdoton inhokki on kokovalkoinen sisustus. YÖK! Eli kaikki tekstiilit, seinät, tasot, pöydät, lattia yms. valkoista, ja katosta roikkuu joku kristallikruunu, ja lisäksi hopeisia kynttilänjalkoja joka pöydällä. Omg.

Lisäisin vielä ne peililasi-lipastot ja -sivupöydät, ja seinät viileällä siniharmaalla jos jotain väriä on. Vuodelta 2005.

Vierailija
1199/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venytetty hunajakennokuvio-tapetti. Tällä on varmaan joku nimi. Niinku marokkolainen ikkunavarjo.

Vierailija
1200/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tuollaista ole. Se on ihan mukavaa ja rentoa.

Ja kuka kutsuu kotiinsa vieraita, joiden kanssa pitää pönöttää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan