Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?
Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.
Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.
Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.
Kommentit (1433)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä, lähes kaikki sen avokeittiön haluavat. Ne uudiskohteet joissa on erillinen keittiö ei mene kaupaksi kovin helpolla ja vanhempia asuntoja ostavat miettivät lähes aina ensimmäisenä sitä, voiko keittiön ja olohuoneen väliseinää purkaa. Avokeittiö on ehdoton myyntivaltti. Joka ikisessä remppaohjelmassa myös aina avataan keittiön seinä, jos se on mahdollista. En muista edes koska viimeksi olen törmännyt ostajiin, jotka eivät sitä avokeittiötä halua. Olen siis kiinteistövälittäjä.
Kyllä se vaaleus on ihmisten mieleen. Toki makuja on monia, mutta pääsääntöisesti sellainen asunto, jossa on esim valkoinen avokeittiö, vaaleaa avaraa tilaa jne on monen mielestä kaunis.
Musta keittiö jakaa mielipiteitä ostajissa.
Jos Oulun seudulla tulisi ihka uusi asunto isolla omalla keittiöllä, olen vahvasti kiinnostunut.
Vinkki tänne, kiitos.
Asunto, jossa on vaatehuone, oikea keittiö, (mielellään puuhellalla), kaksi isoa makuuhuonetta, saunassa. Wc istuin,
Pyydän ehkä liikoja.
Sisustustarrat, valkoinen sisustus, eriväriset keittiön ylä-, ja alakaapit
Vierailija kirjoitti:
Meillä on täällä näköjään kaikkien vihaama avokeittiö ja tv makuuhuoneessa, mutta kummasti vieraat aina kehuvat kaunista ja tyylikästä kotiamme, jos jotain ylipäänsä kommentoivat. Olohuone on avara, ja kiva kun juhlissa kaikki mahtuvat samaan tilaan syömään ja seurustelemaan. Minulla on kaikissa asunnossani ollut avokeittiö, en pidä pienistä tiloista ja sokkeloisessa taloista.
Tv ei häiritse makuuhuoneessa rentoutumista, koska se on melkein aina kiinni. Joskus katsotaan sarjoja tai lapset jotain suoratoistopalvelusta, mutta enemmän tykätään lukemisesta.
Miksi teillä sitten ylipäänsä on ollenkaan tv makuuhuoneessa, jos sitä ei edes siellä katsota?
Mun mielestä sisustuksessa pitäisi olla edes jokin yhteys siihen asukkaan omaan tyyliin.
Jos nyt otetaan esimerkiksi se paljon parjattu boho-sisustus: unohdetaan hetkeksi sen olevan kyllästymiseen asti kopioitu trendisisustus ja katsotaan miltä se oikeasti näyttää. Pelkästään estetiikan perusteella voisin kuvitella siellä asuvan jonku makramee-toppiin pukeutuva, folk-bändin laulajalta näyttävä hippimäinen tamburiininsoittaja ja jos näin on, niin mikäs siinä. Asukkaansa näköinen kämppä. Kuitenkin siellä todennäköisemmin asuu joku fitness missin tyyppinen, joka on vain kopioinut tyylinsä muualta.
Mulla on myös yksi kaveri, joka pukeutuu aina mustaan ja ei ole ylläri, että myös kämppä on aika mustaa täynnä. Hänen talossaan näin ekaa kertaa esim. mustan saunan, mikä ei ole ihan oma juttuni mutta hänelle ilman muuta tosi asukkaansa näköinen, eikä häntä varmaan kauheasti hetkauta, että jossain vaiheessa sellainen tuli ns. muotiin. Samaten lötyy musta keittiö, joka hänellä on nyt ja varmaan tulee olemaan myöhemminkin. Ei tosin ole sellainen "vaatekaappikeittiö" vaan vähän rustiikkisempi, ikäänkuin vastakohta sille hailakan valkoiselle maalaisromantiikalle, joka oli jossain vaiheessa muotia. Hänen keittiössään ei olla siis missään ranskan maaseudulla pellavamekossa, vaan pikemminkin jossain noidan mökissä.
Mun mielestä ratkaiseva tekijä ei siis ole se itse tyylii, vaan kuinka kopioitu ja päälleliimattu se oikeasti on. Joku boheemi hippi saa puolesta bohoilla siellä kämpässään miten haluaa, mutta se massasisustaminen on vähän huvittavaa. Kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Panettaa -teksti isolla makuuhuoneessa sängyn yläpuolella.
Onko tämä jokin uusi trendi? 😳
Valkoista keittiötä on nyt moneen kertaan parjattu, mutta kuten sanottu, se kestää aikaa parhaiten, vaikk saattaakin olla vähän tylsä.
Esim. 70-luvulla oli toki tarjolla myös selkeää ja valkoista, mutta moni päätti hankkia ajan trendivärien, eli sinapinkeltaisen, ruskean, tai oranssin sävyissä olevan keittiön. Nyt voi miettiä, että jos astuu 70-luvun valkoiseen keittiöön, vai tunkkaiseen trendivärikeittiöön, kumpi näyttääkään vanhemmalta?
Valkoiset ja selkeät linjat ovat yleensä ajattomia, esim, Bauhaus-arkkitehtuurin mukaan rakennetut talot ovat monesti 100 vuotta vanhoja, mutta niiden ikää ei voi mitenkään päätellä niiden ulkomuodosta. Tämä ei ole siis tietenkään kaikkien lempityyli, mutta ajaton se tosiaan on
Esteetikkoko kirjoitti:
Oikeastaan jo vuosikymmeniä on jatkunut trendi, jossa kalliiseenkin ok-taloon asennetaan surkeimmista materiaaleista tehdyt lastulevykaapit esim vaatteita, siivoustavaroita yms. varten. Olen käynyt katsomassa taloesittelyjä ja ihmetyttää, että kalliissakin talossa on säästetty noinkin näkyvässä "yksityiskohdassa". Toki ne voi itse vaihtaa laadukkaampiin. Onko teidän asunnoissanne komerot, joita voi vilpittömästi sanoa kauniiksi? Nykyisessä talossa pisti lastulevyhököykset pilkkeeksi ja hankin täyspuiset kaapit ja lipastot. Tosi olen konmarittaja enkä säilö kuutiokaupalla tavaraa.
Hankitteko kaapit puusepältä vai mistä löysitte? Entä keittiön kaapit? Jos rahaa olisi, niin ehdottomasti itsekin hankkisin.
Ne maljakot, joissa on reikä keskellä
Heinät
Ig taulut
Rottinki
Kynttilät (naisen vartalo ym)
Pastellin eri sävyt on tällä hetkellä sisustustrendi ja mielestäni ihan kiva. Ongelma on yleensä siinä et tulee liikaa samaa tyyliä joka tuutista ja sit siihen kyllästyy…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko osaa vanhempi talo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olohuonetilassa olevan keittiön ymmärrän täysin, koska se antaa aidosti lisäarvoa.
.
Apua
Siis minä en voi ymmärtää avokeittiötä !!!!!
Etsinnässä uusi asunto, jossa on Oma keittiö.
Ei missään nimessä yhdellä seinällä olohuoneessa tai avoimena olohuoneeseen ❗️
-
Voin kuvitella tilanteen:
Minä käytän yleiskonetta keittiössä, ukko-kulta huudattaa tv tä liigapelejä katsoen,
Ei kiitos.
-
Minulle on ehdoton ei avokeittiölle !
Haluan ison keittiön, jota voi myös käyttää ruuan valmistukseen.
Eikä vain koristekeittiön ruuan lämmitykseen.Jos asunto on kaksi kerroksinen, siinä on oltava iso mh ja kylpytilat samassa tasossa kun keittiö ja oh.
( siinä vaiheessa, kun ikä alkakaa painaa se on käytännöllisistä.Siis kenellä on omakotitalossa televisio olohuoneessa vielä vuonna 2022?
Kaikilla? Paitsi isälläni jolla ei ole televisiota ollenkaan.
No ei kyllä ole, vaan nykyään kai aika harvalla. Mulle tämä tapa on tuttu jo lapsuudestani ysäriltä, koska meillä oli kotona erillinen telkkarihuone. Mun kavereiden kotona oli myös telkkari jossain muualla, kuin olkkarissa. Takkahuoneessa, yläkerran aulassa tai sitten yksi tavallinen makuuhuone oli sellainen, jossa oli sohva ja televisio.
Mä asun nyt itse rivitalossa ja tilaa ei ole laittaa televisiota muualle kuin olkkariin. Mun mielestä tämä on todella epäkäytännöllistä. Vihaan sitä, että tyttö kavereineen pelaa pleikkaria olohuoneessa ja samalla itse en voi rauhassa lukea lehtä, kirjaa tai selata ihan vaikka puhelinta. Tuntuu, että koko talo on vallattu silloin. Olisi myös kiva, että olisi sellainen rauhallinen yhteinen tila käytössä myös silloin, kun mies haluaa kattoa vaikkapa urheilua ja minä pelata lautapeliä tms tyttöjen kanssa. Olohuone olisi myös huomattavasti siistimpi jos olisi televisio muualla.Kaverit jotka ovat rakentaneet talonsa viimeisen 10v sisällä tai ostaneet omakotitalon ovat kyllä sijoittaneet suurin osa sen telkkarin eri huoneeseen, mutta toki joillain on edelleen olkkarissakin.
Kyllähän tuo taitaa jonkunlainen trendi olla, ettei telkkari ole olohuoneessa. Joskus pohjakuvia katsellessa ainakin olin tällaisen asian huomaavinani. Suurimmalla osalla vaan ei taifa olla varaa ostaa niin isoa asuntoa, että telkkarille olisi oma huone.
Vierailija kirjoitti:
Heh, ei haluta telkkaria olkkariin ja siellä sitten toljotetaan kännykkää kaiken aikaa.
Niinpä. Jos yksin asuisin, en haluaisi telkkaria ollenkaan.
Harmaat sohvat.
Katsokaapa joku Jyskin tai Sotkan kuvasto läpi ja näätte pelkkiä harmaita sohvia. Jokaisella nuoremmalla suomalaisella on kotonaan harmaa divaanisohva :D
Kuten edellä todettiin, tummanharmaa on valtaväri halvemman hintaluokan sohvissa. Samoin puutarhakalusteiden valtavirtaa on tumma polyrottinki. Vihaan syvästi molempia, joten on vaikeaa löytää kohtuuhintaisia toisen värisiä kalusteita. Tummanharmaa näyttää synkältä ja halvalta, vaikka onkin käytännöllinen.
Rosteriset kylmäkalusteet! Tulee niin paha koulukeittötunnelma, että puistattaa.
Joo, kaikki harmaat rosteriset jääkaappiyhdistelmät, kamalia! Kolkkoja ja rumia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on täällä näköjään kaikkien vihaama avokeittiö ja tv makuuhuoneessa, mutta kummasti vieraat aina kehuvat kaunista ja tyylikästä kotiamme, jos jotain ylipäänsä kommentoivat. Olohuone on avara, ja kiva kun juhlissa kaikki mahtuvat samaan tilaan syömään ja seurustelemaan. Minulla on kaikissa asunnossani ollut avokeittiö, en pidä pienistä tiloista ja sokkeloisessa taloista.
Tv ei häiritse makuuhuoneessa rentoutumista, koska se on melkein aina kiinni. Joskus katsotaan sarjoja tai lapset jotain suoratoistopalvelusta, mutta enemmän tykätään lukemisesta.
En mitään niin inhoa kuin kavereita joilla istutaan dinnerille olkkarikeittiöön. Teinit hyppää jääkaapilla, astianpesukone huutaa, ja käry haisee. Ja koko ajan tuntuu, että harmi kun pukeuduin kivasti ja jouduin keittiöön istumaan.
Tuskinpa vieraat sulle moittimaan alkavat vaikka inhoaisivat kuinka. En minäkään moiti, mutta kyllä me oikean keittiön ja ruokasalin omistajat aina sanotaan, että mennään taas keittiöön istumaan juhlaillalliselle, onhan se todella tökerö.
Kyllä minä ymmärrän, että kehut henkeen ja vereen mutta en minä kyllä vieraitteni kanssa viitsi keittiössä istua.
Kukin tyylillään ja sinä tyylittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään niin inhoa kuin kavereita joilla istutaan dinnerille olkkarikeittiöön. Teinit hyppää jääkaapilla, astianpesukone huutaa, ja käry haisee. Ja koko ajan tuntuu, että harmi kun pukeuduin kivasti ja jouduin keittiöön istumaan.
Tuskinpa vieraat sulle moittimaan alkavat vaikka inhoaisivat kuinka. En minäkään moiti, mutta kyllä me oikean keittiön ja ruokasalin omistajat aina sanotaan, että mennään taas keittiöön istumaan juhlaillalliselle, onhan se todella tökerö.
Kyllä minä ymmärrän, että kehut henkeen ja vereen mutta en minä kyllä vieraitteni kanssa viitsi keittiössä istua.
Kukin tyylillään ja sinä tyylittömästi.
Tämä, ei ole olohuonetta, eikä ole keittiötä, on vain sekasotku.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sisustuksessa pitäisi olla edes jokin yhteys siihen asukkaan omaan tyyliin.
Jos nyt otetaan esimerkiksi se paljon parjattu boho-sisustus: unohdetaan hetkeksi sen olevan kyllästymiseen asti kopioitu trendisisustus ja katsotaan miltä se oikeasti näyttää. Pelkästään estetiikan perusteella voisin kuvitella siellä asuvan jonku makramee-toppiin pukeutuva, folk-bändin laulajalta näyttävä hippimäinen tamburiininsoittaja ja jos näin on, niin mikäs siinä. Asukkaansa näköinen kämppä. Kuitenkin siellä todennäköisemmin asuu joku fitness missin tyyppinen, joka on vain kopioinut tyylinsä muualta.
Mulla on myös yksi kaveri, joka pukeutuu aina mustaan ja ei ole ylläri, että myös kämppä on aika mustaa täynnä. Hänen talossaan näin ekaa kertaa esim. mustan saunan, mikä ei ole ihan oma juttuni mutta hänelle ilman muuta tosi asukkaansa näköinen, eikä häntä varmaan kauheasti hetkauta, että jossain vaiheessa sellainen tuli ns. muotiin. Samaten lötyy musta keittiö, joka hänellä on nyt ja varmaan tulee olemaan myöhemminkin. Ei tosin ole sellainen "vaatekaappikeittiö" vaan vähän rustiikkisempi, ikäänkuin vastakohta sille hailakan valkoiselle maalaisromantiikalle, joka oli jossain vaiheessa muotia. Hänen keittiössään ei olla siis missään ranskan maaseudulla pellavamekossa, vaan pikemminkin jossain noidan mökissä.
Mun mielestä ratkaiseva tekijä ei siis ole se itse tyylii, vaan kuinka kopioitu ja päälleliimattu se oikeasti on. Joku boheemi hippi saa puolesta bohoilla siellä kämpässään miten haluaa, mutta se massasisustaminen on vähän huvittavaa. Kukin tyylillään.
Todella hyvin kuvattu. Mä ajattelen ihan samoin. Se ihmisen persoona pitäisi olla ratkaiseva tekijä, ei joku trendisisuslehti tai -blogi. Muodin mukaan sisustaminen on nimenomaan persoonatonta ja tylsää.
Kaikki VALKOISTA. Tulee heti sairaskohtaus kun näkee semmosen kämpän.
Miksi ihmeessä kuvittelet että ihmiset eivät sisusta niin kuin oikeasti tykkäävät? Jos sinä et tykkää beigestä niin voisiko silti mitenkään olla mahdollista että jotkut aidosti tykkää? Ei kai kukaan tee kotiaan tarkoituksella sellaiseksi josta ei yhtään tykkää?