Pakkohuutokaupattu talođą
Olen katsellut huutokaupat.comissa nÀitÀ ilmoituksia. En ymmÀrrÀ, miten kukaan voi hyvillÀ mielin ostaa nÀitÀ. Itselleni tulee jo niin paha mieli pelkistÀ ilmoituksista. MyydÀÀn ahdingossa olevien ihmisten koteja ali- hintaan. ItsellÀni ei moraali tÀllaiseen pystyisi.
Kommentit (89)
EnsimmÀisenÀ pitÀÀ vaihtaa lukot.
Suurin osa ihmisistÀ onkin itsekkÀitÀ sikoja, joita kiinnostaa vain oma etu ja kun halvalla saa.
Taustalla on tosi surullisia tarinoita.
Omistaja olisi itse voinut myydÀ talonsa parempaan hintaan halutessaan. Ei kai halunnut.
Eikö se ole markkinahinta, jos kukaan ei enempÀÀ maksa?
Pah! Mun vanhemmat osti tÀllÀisen pakkohuutokaupasta olevan ison omakotitalon, entinen omistaja oli ulosotossa, oli alkoholisointunut pahasti ja ero tuli vaimonsa kanssa,, talossa hirveÀn isot lÀmmityskulut joten ei ollut senkÀÀn takia hyvÀ pÀÀtös.
Ostin aikoinaan liiketilaksi yhden kokonaisen rivitalon jollain 40 000 eurolla, miksi minua pitÀisi kiinnostaa miten he ovat raha-asiansa sotkeneet
Ei niitÀ taloja myydÀ millÀÀn tonnilla jos parempia tarjouksia ei tule. Ulosottoviranomaiset eivÀt saa myydÀ mihin tahansa hintaan joka poikkeaa liikaa markkina-arvosta.
Jos sinulla on talo josta kulut ja korot juoksee niin tuossa kohtaa siitÀ eroon pÀÀseminen on vain hyvÀ asia.
Samaa mieltÀ ap:n kanssa.
Toisaalta kammottavaa, jos se on rikollisen pakkohuutokaupattava talo. Joku varmaan sen sarjahukuttajankin kesÀmökin osti.
Vierailija kirjoitti:
Pah! Mun vanhemmat osti tÀllÀisen pakkohuutokaupasta olevan ison omakotitalon, entinen omistaja oli ulosotossa, oli alkoholisointunut pahasti ja ero tuli vaimonsa kanssa,, talossa hirveÀn isot lÀmmityskulut joten ei ollut senkÀÀn takia hyvÀ pÀÀtös.
Onpa sinulla itsekkÀÀt, ikĂ€vĂ€t vanhemmat. Hyi!đ€ą Toivottavasti eivĂ€t selviydy lĂ€mmityskuluista.
Vierailija kirjoitti:
Ostin aikoinaan liiketilaksi yhden kokonaisen rivitalon jollain 40 000 eurolla, miksi minua pitÀisi kiinnostaa miten he ovat raha-asiansa sotkeneet
No sinĂ€ oletkin juuri sellainen itsekĂ€s sika.đœ
MeiltÀ, riitaiselta kuolinpesÀltÀ meni ulosottoon ja pakkohuutokauppaprosessiin pari rivitalo-osaketta. Kaikki kuolinpesien osakkaat tuossa hÀvisimme verrattuna siihen, ettÀ asiat olisi hoidettu sovussa. Mutta ei voi mitÀÀn, kun siihen ei pystytty. KenellÀkÀÀn kuolinpesÀn osakkalla ei liene kÀyttöÀ noille asunnoille, joten jos joku muu ne pÀÀttÀÀ ostaa, siitÀ vain.
ElÀmÀssÀ pitÀÀ vain jÀttÀÀ taakseen sellaiset asiat joihin ei voi vaikuttaa. Ja ottaa kokemuksistaan se oppi mitÀ niistÀ on saatavissa.
SehÀn vain pahentaa ahdingossa olevan tilannetta, jos talo jÀtetÀÀn myymÀttÀ. Koko ajan veloille kertyy lisÀÀ korkoa. Kun talo myydÀÀn (yleensÀ pakkohuutokauppa on viimeinen keino, jos taloa ei ole siihen mennessÀ saatu muuten myytyÀ), ainakin osa veloista saadaan kuitattua ja korkoja kertyy sen jÀlkeen vÀhemmÀn. Parhaassa tapauksessa ahdingossa oleva pÀÀsee kokonaan eroon veloistaan ja ulosotosta.
Taloa ei todellakaan myydÀ tarkoituksella alihintaan, koska on velkojienkin etu saada talosta mahdollisimman hyvÀ hinta, jolloin veloista tulee maksettua niin paljon kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
MeiltÀ, riitaiselta kuolinpesÀltÀ meni ulosottoon ja pakkohuutokauppaprosessiin pari rivitalo-osaketta. Kaikki kuolinpesien osakkaat tuossa hÀvisimme verrattuna siihen, ettÀ asiat olisi hoidettu sovussa. Mutta ei voi mitÀÀn, kun siihen ei pystytty. KenellÀkÀÀn kuolinpesÀn osakkalla ei liene kÀyttöÀ noille asunnoille, joten jos joku muu ne pÀÀttÀÀ ostaa, siitÀ vain.
ElÀmÀssÀ pitÀÀ vain jÀttÀÀ taakseen sellaiset asiat joihin ei voi vaikuttaa. Ja ottaa kokemuksistaan se oppi mitÀ niistÀ on saatavissa.
No joku kuolinpesÀ juttu on vielÀ ok, jos sitÀ kukaan ei tarvitse, mutta se, ettÀ ihmisiltÀ myydÀÀn koti ja jÀÀvÀt kodittomiksi. Se on todella julmaa. Sitten joutuvat muuttamaan jonnekin kalliiseen vuokrakÀmppÀÀn, mikÀli kukaan heille edes suostuu vuokraamaan. Tai jÀÀvÀt kokonaan kodittomiksi.
On surullista, ettÀ ihmisiltÀ on kadonnut empaattisuus.
Suomalaiset. Maailman tyhmin ja ilkein kansa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko tehdÀ jotain noille lÀmmityskuluille?
Vierailija kirjoitti:
On surullista, ettÀ ihmisiltÀ on kadonnut empaattisuus.
Huomaa tÀllÀ palstallakin suorastaan kylmÀÀvÀÀ joidenkin ihmisten suoranainen pahuus
Joo.. monenlaista on nykyÀÀn