Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?
Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.
Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.
Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.
Kommentit (1433)
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun aloittaja halusi, että keskustellaan nykyajan sisustustrendeistä ja 99% ketjun viesteistä ei koske nykyajan sisustustrendejä. Esimerkiksi harmaa ei ole mikään trendi, vaan oli muodissa muutama vuosi sitten. Nykyään tilalle on tullut beige, greige ja luonnonvalkoinen, mutta nämäkin alkavat olla jo vähän mennyttä. Nykyään on myös muodissa puun eri sävyt, rottinki, pyöreät muodot ja esimerkiksi liila. Viherkasvit on myös muodikasta.
No kyllä 3 vuotta sitten muodissa ollut on ihan nykyaikaa. Ei suurin osa ihmisistä sisusta jatkuvasti uudestaan tai muutenkaan päivitä kotejaan kokoajan muuttuvien trendien mukaan.
Itse inhoan sellaista että koti on täynnä sisustuskaupoista ostettuja esineitä, ja ne on aseteltu pitkin seiniä, pöytiä jne. Ne on ehkä kauniita suurin osa, mutta niitä on vaan yksinkertaisesti liikaa ja muutenkin kaikki on liian tarkkaan harkittua. Lisäksi inhoan värittömyyttä. Se että seinät on valkoiset on ok, mutta jos koko kämppä on valkoinen/beige/harmaa, niin en voisi itse asua siellä.
Jos katsoo huonekaluliikkeiden mainoksia, lähes kaikki sohvat ovat harmaita tai vaaleanharmaita ja sileää kangasta. Siinäpä näkyy joka ikinen pienikin tahra ja tippa, joilta ei voi mitenkään välttyä, jos ikinä sohvilla istuu. Haluaisin vähän värikkäämmän sohvan ja hiukan röpeliäisellä kuosilla.
Joo ei. Meillä valitettavasti seksielämä kuoli lopullisesti kun makkariin tuli telkkari. Kiva oli koittaa aloitella esileikkiä kun toinen katsoi samalla televisiota.[/quote]
Jep, TV makuuhuoneessa on aivan käsittämätön asia. En ymmärrä, enkä tule ymmärtämään, aamen. Katsella telkkaria makuuasennossa yöpuvussa röhnöllään? Tai jos ei ole vielä yökkärissä, vaatteet päälläkö siinä peiton päällä köllöttäen?
Vierailija kirjoitti:
Joo ei. Meillä valitettavasti seksielämä kuoli lopullisesti kun makkariin tuli telkkari. Kiva oli koittaa aloitella esileikkiä kun toinen katsoi samalla televisiota.
Jep, TV makuuhuoneessa on aivan käsittämätön asia. En ymmärrä, enkä tule ymmärtämään, aamen. Katsella telkkaria makuuasennossa yöpuvussa röhnöllään? Tai jos ei ole vielä yökkärissä, vaatteet päälläkö siinä peiton päällä köllöttäen?
Me ollaan yleensä alasti, peittojen alla.
Kaikki on valkoista ja se että keittiö on rivi kaapistoja, liesi ja jääkaappi olohuoneen seinällä
Rumat IKEAn keittiöt, Valkoiset kodit, keittiö olohuoneessa "seinänä"
Valkoiset kiiltävät kalusteet, paljaat pinnat. Näitä korostaa suuret ikkunat. Häikäisee silmiä ja tuntuu kuin olisi jäälinnassa tai kliinisessä leikkaussalissa.
Kaikilla ei ole rahaa monihuoneiseen isoon asuntoon
Meillä kävi mökillämme "koputtelia." Rouva koputteli sormillaan puisia pöytiä ja näytti tyytyväiseltä. Olikohan sitä mieltä, että täyspuu se on vasta jotain. Ok, itsekseni hymyilin moiselle käytökselle. Siis mökkini sisustus on umpipuuta ja hirttä. Kattoa ei ole maalattu valkoiseksi, eikä lattiaa. Huonekalut perittyjä ja huutokaupoista. Eikä missään nimessä Jyskin muovista ruokailupöytää tai valkoista divaania tule meille. Keittiö on musta-valkoinen jonka ideana oli takka.
On surullista, että valkoinen maali jyllää jopa mökkien sisustuksessa. Pahinta on, jos kauniit vanhat hirret maalataan valkoiseksi. Juu, antaahan se tilantuntua, mutta hirveää. Kodikkuus tuhotaan lopullisesti.
Outoa on, että keittiö sijoitetaan olohuoneen yhdelle seinälle. Ei hyvä. Miten sellaisen olohuoneen sisustaa kun yksi seinä on täynnä kaapistoja?
Vierailija kirjoitti:
Valkoiset kiiltävät kalusteet, paljaat pinnat. Näitä korostaa suuret ikkunat. Häikäisee silmiä ja tuntuu kuin olisi jäälinnassa tai kliinisessä leikkaussalissa.
Ja tietenkin ilman verhoja ja mattoja, jotta kolkkous oikein kertaantuu.
Tikapuut sisustuselementtinä.
Kirjat koriste-esineinä (pinnallisuuden huippua). Muualla ei kirjoja ole. Kirjan kuolema. :(
Seinällä juliste, jossa Chanelin parfyymipullo.
Buddha-patsaat.
Ihmisen pää-maljakot.
Vierailija kirjoitti:
Lyödään paksuja laudanpätkä seinälle hyllyksi. Pahimmassa tapauksessa useampia ja monelle seinälle. Hirvityksiä.
Tässä kohdassa voisi kertoa kun "Huutokauppakeisari-ohjelmassa" esiintyvä Markku rakensi Mikkelin Mesyyn (Mikkelin eläinsuojeluyhdistys) kissoille hyllyjä, joissa kissat voivat oleskella ja kiivetä. Pian kuitenkin laudanpätkät tippuivat seiniltä alas. Se niistä laudanpätkistä. Onneksi kissoille ei tapahtunut vaurioita.
Meillä on täällä näköjään kaikkien vihaama avokeittiö ja tv makuuhuoneessa, mutta kummasti vieraat aina kehuvat kaunista ja tyylikästä kotiamme, jos jotain ylipäänsä kommentoivat. Olohuone on avara, ja kiva kun juhlissa kaikki mahtuvat samaan tilaan syömään ja seurustelemaan. Minulla on kaikissa asunnossani ollut avokeittiö, en pidä pienistä tiloista ja sokkeloisessa taloista.
Tv ei häiritse makuuhuoneessa rentoutumista, koska se on melkein aina kiinni. Joskus katsotaan sarjoja tai lapset jotain suoratoistopalvelusta, mutta enemmän tykätään lukemisesta.
Olen asunut useammassa maassa. Mieheni tyon takia jouduimme muuttamaan melko usein ( n. 15 kertaa 50 vuodessa). Olen asunut erityylisissa taloissa, jotkut valmiina ostettu, jokunen rakennettu itse. Vanhin talomme oli rakennettu 1857, se minulle rakkain.
Kaikki ihan asuttavia, vaikkakin erilaisia, eri aikakausilta. Yleensa keittiot olivat niita, jotka ensin "vanhenevat".
Itselleni niita tarkeimpia asioita ovat olleet nakoala, suuret ikkunat ja muutenkin sijainti, tarpeeksi suuri pesuallas keittiossa, takkoja ja tilaa suurelle ruokapoydalle, jonka aareen lapset ja lapsenlapset keraantyvat. En pida kivilattiasta varsinkaan keittiossa , koska kaytan paljon raskasta valurautapataa ja kun putoaa niin lattia voi menna rikki. Samasta syysta en tykkaa kivisista tyotasoista muuallakaan. Teraksisissa jaakaapien ovissa jne. sormenjaljet nakyvat helposti. Puulattiat mieluiten koko talossa. Kodin tunnelma , kirjahyllyja monessa paikassa, mihin nyt mahtuvat.
Muuten, minulla keittiossa ylakaapit ovat valkoiset, alakaapit tummanharmaat,
Nyt jo vanhat huonekalut kelpaavat ihan hyvin ja kulkevat mukana. Niissa on elamani tarinat.
Kaiken muun kanssa voin elaa.
Musta keittiö ei taida enää olla trendi, mutta en ole koskaan tykännyt niistä. Musta sisustuksessa pieninä yksityiskohtina on kyllä kaunis, mutta sellaisissa mitkä voi vaihtaa helposti, kun vaikkapa tyynyt, tuolit, kellot, hyllyt. Mustat ikkunanpokat on myös mun mielestä lähinnä kasaria.
Pähkinäpuu on myös sävynä mulle etova.
Suurin osa ihmisistä, lähes kaikki sen avokeittiön haluavat. Ne uudiskohteet joissa on erillinen keittiö ei mene kaupaksi kovin helpolla ja vanhempia asuntoja ostavat miettivät lähes aina ensimmäisenä sitä, voiko keittiön ja olohuoneen väliseinää purkaa. Avokeittiö on ehdoton myyntivaltti. Joka ikisessä remppaohjelmassa myös aina avataan keittiön seinä, jos se on mahdollista. En muista edes koska viimeksi olen törmännyt ostajiin, jotka eivät sitä avokeittiötä halua. Olen siis kiinteistövälittäjä.
Kyllä se vaaleus on ihmisten mieleen. Toki makuja on monia, mutta pääsääntöisesti sellainen asunto, jossa on esim valkoinen avokeittiö, vaaleaa avaraa tilaa jne on monen mielestä kaunis.
Musta keittiö jakaa mielipiteitä ostajissa.
Sitä että kukaan ei enää sisusta sillai miten itse tykkää vaan sillai mitä näkee ig.. varmaan kiva herätä jossain kohtaa ja tajuta että ei edes tykkää beigestä:-D
No kaikilla nyt vaan ei ole varaa mihinkään omakotitaloihin avokeittiöineen saati erilliseen tvhuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi mökillämme "koputtelia." Rouva koputteli sormillaan puisia pöytiä ja näytti tyytyväiseltä. Olikohan sitä mieltä, että täyspuu se on vasta jotain. Ok, itsekseni hymyilin moiselle käytökselle. Siis mökkini sisustus on umpipuuta ja hirttä. Kattoa ei ole maalattu valkoiseksi, eikä lattiaa. Huonekalut perittyjä ja huutokaupoista. Eikä missään nimessä Jyskin muovista ruokailupöytää tai valkoista divaania tule meille. Keittiö on musta-valkoinen jonka ideana oli takka.
On surullista, että valkoinen maali jyllää jopa mökkien sisustuksessa. Pahinta on, jos kauniit vanhat hirret maalataan valkoiseksi. Juu, antaahan se tilantuntua, mutta hirveää. Kodikkuus tuhotaan lopullisesti.
Outoa on, että keittiö sijoitetaan olohuoneen yhdelle seinälle. Ei hyvä. Miten sellaisen olohuoneen sisustaa kun yksi seinä on täynnä kaapistoja?
Makuja on monia. Minusta taas lattiasta kattoon kellastunut mänty on ihan hirveän ja tunkkaisen näköinen. Hyvä että itse viihdyt omassasi.
Avokeittiö on minulle se asia mitä en hen.kohtaisesti sulata.
Olen ollut kodissa, jossa se on, mutta siellä ei saanut/ voinut vierailla kuin silloin,
kun Ei ollut ruuanlaitto tai lepomishetki, sotkun vuoksi.
Muutoin se oli kliinisen puhdas valkoinen tila.
Peukutan omaa erillistä isoa keittiötä, tupamaista tilaa.
Jääköhän tämä avokeittiö pysyväksi ilmiöksi.
Luulen että jää, ainakin vuokra-asunnoissa saadaan tuotto paremmaksi, kun voidaan ympätä keittiö olohuoneen yhdelle seinälle.