Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
761/1433 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Marko Paanasen innostus eli mikä tepidarium lienee!  Menee hukkaan pesuhuoneen lattiatilaa.  Sen

tilalla riittää esim. puupenkki.  Kuka jää pesuhuoneeseen sille tasolle makoilemaan tai viiniä juomaan.

Ja lukeminen ei onnistu ollenkaan ilman että kirja kastuu piloille!

Vierailija
762/1433 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitivalkoiset sellaiset eläinten taljoja muistuttavat karvaiset peitot, joita roikkuu sitten ikäänkuin epämääräisesti sohvilla ja sängyillä. Joillain on sitten näitä ulkokalusteiden päällä ja minä en voi kuin ihmetellä, että miten ne pystyy puhtaina, kun touko-kesäkuussa on helisemässä siitepölyn kanssa ihan jo tavallistenkin pehmusteiden kanssa. Sitten kesällä niihin tulee kaikenmaailman moskaa ilman mukana, niitähän saa olla koko ajan puhdistamassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1433 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno tapetti on yleensä tosi kallista. Moni valitsee sen maalin varmaan ihan kustannussyistä ja siksi, että on helppo, jos ei ole silmää valita tapettia.

Meillä on uusi talo ja ei tullut aamupalakaappia. Mietittiin kyllä kauan sitä. Meillä ei ole koskaan ollut tasoilla krääsää tai ongelmia pitää keittiö siistinä. Lopulta koettiin, että se kaappi on turha meille. En ole osannut kaivatakkaan sitä.

Takka maksoi korotettuna kymppitonnin, mutta on kyllä ollut joka pennin arvoinen. En voisi kuvitellakkaan asuvani talossa, jossa ei ole takkaa.

En ole ikinä katsonut tapettien hintoja. Siksikö ihmiset niitä ostavat kun ovat kalliita ja saavat siitä jotain luksusfiilistä mitä näyttää muille? Paperia seinälle? Ei kiitos ikinä vaikka olisi kuinka kallista.

Tapetteja on eri hintaisia. Muutamasta eurosta ylöspäin. Mä tykkään tapeteista siksi, että sopivat meidän talon tunnelmaan ja tyyliin.

Vierailija
764/1433 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat keittiön kaapit, keittiössä saareke, ikkunaton kylpyhuone ja vaatehuone. Liian matalat huoneet.

Vierailija
765/1433 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä mikään sisustustyyli palaa muotiin enää sellaisenaan. Joitain yksittäisiä esineitä voi palata muotiin tai sitten niin, että trendi saa vaikutteita vaikka kasarityylistä, mutta eipä ne koskaan samoja ole, vaan freesattuja versioita.

Nykyään on kova Artek villitys ja mun mielestä suurin osa Artekista on rumaa. Pöydät mm näyttää lähinnä joltain muovipintaisilta päiväkodin askartelupöydiltä.

Lokki-valaisin on kyllä kaunis ja sopii moneen eri tyyliin.

Beiget keittiöt ei oikein iske muhun. Nykytalot on kaikki toisensa kopioita ja mun mielestä enemmän, kuin koskaan ennen. Kaikki on vedetty täysin samalla tyylillä. Mun mielestä on esteettisempää, jos sisustuksessa on hieman kerroksellisuutta, eli sopivassa suhteessa ja hyvällä maulla yhdistetty siihen moderniin pelkistettyyn jotain vaikkapa antiikkia, talonpoikaistyyliä, maalaisromantiikka tai retroa tms.

Anteeksi jos nauran kanssasi. Olen 70-luvun lapsi ja meillä päiväkodissa oli nimenomaan Artekin siniset ja punaiset pöydät sekä tuolit. Minulle siis tulee syystäkin mieleen niistä päiväkoti.

Vierailija
766/1433 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se boho innostus kauaa kestänyt. Seuraavaksi kirpparit ja taloyhtiöiden roskakorit täyttyvät tästä kiinakrääsästä.

Hankkikaa oikeesti semmoisia juttuja koteihinne, mistä pidätte oikeasti ja jota jaksatte katsoa pidemmän aikaa. Hankkikaa oma maku, ettei tämä maailma huku kaikkeen tuohon muovi- ja krääsäpaskaan.

Kiitos

Joo Siepin ja Jutan bohofirmakin meni nurin.

Mielenkiinnolla odotan seuraavaa krääsätrendiä.

Ihanaa että bohoinnostus meni ohi.

Voin vihdoinkin ostaa kauan haaveilemani Parolan rottingin riikinkukkotuolin vaikuttamatta trendien perässä juoksijalta.

Vierailija
767/1433 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä mikään sisustustyyli palaa muotiin enää sellaisenaan. Joitain yksittäisiä esineitä voi palata muotiin tai sitten niin, että trendi saa vaikutteita vaikka kasarityylistä, mutta eipä ne koskaan samoja ole, vaan freesattuja versioita.

Nykyään on kova Artek villitys ja mun mielestä suurin osa Artekista on rumaa. Pöydät mm näyttää lähinnä joltain muovipintaisilta päiväkodin askartelupöydiltä.

Beiget keittiöt ei oikein iske muhun. Nykytalot on kaikki toisensa kopioita ja mun mielestä enemmän, kuin koskaan ennen. Kaikki on vedetty täysin samalla tyylillä. Mun mielestä on esteettisempää, jos sisustuksessa on hieman kerroksellisuutta, eli sopivassa suhteessa ja hyvällä maulla yhdistetty siihen moderniin pelkistettyyn jotain vaikkapa antiikkia, talonpoikaistyyliä, maalaisromantiikka tai retroa tms.

Anteeksi jos nauran kanssasi. Olen 70-luvun lapsi ja meillä päiväkodissa oli nimenomaan Artekin siniset ja punaiset pöydät sekä tuolit. Minulle siis tulee syystäkin mieleen niistä päiväkoti.

Päiväkodeissa on kyllä yleisemmin ollut Jysky pöytiä. Puolipyöreitä, suorakaiteita ja mutterinpuolikkaita. Sininen, punainen tai keltainen kansi ja pyöreät jalat. Toki muistuttavat Artekin pöytiä. Toki Artekia varmaan myös, ainakin neuvolassa olen nähnyt ja toki kotonani on ja pysyy

Vierailija
768/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaaleita koteja saa arvostella mielin määrin, mutta värikkäitä ei? Tämän huomaa kaikkialla. Auta armias jos arvostelet, että jollain on värien sekamelskaa, "en voisi asua noin värikkäässä kodissa", liian punaista, liian kukkaiset verhot jne niin samantien saat virtuaalisen puukoniskun. Erona vaan se, että vaaleiden kotien asujat eivät yleensä arvostele muiden koteja samalla tavalla mitä näiden värioksennuksien seassa asuvat.

Vierailija
769/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pönttö ei voi olla pesuhuoneessa? Eikai siellä tarvitse silloin istua, jos joku on saunassa. äly hoi.

Vierailija
770/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä että miten voi "seurata sisustustrendejä"? Siis lehdistä kyllä, mutta oma sisustus ei juuri vaihtele. Meille laitettiin nykyiset mööpelit joskus 20 vuotta sitten, ne olivat enimmäkseen perintö- ja löytöhuonekaluja. Osan on puuseppä lakannut tai ne on saatettu käsitellä parafiiniöljyllä.

Ok, silloin oli ehkä joku lastulevyhuonekalu mukana, ne ovat sittemmin hajonneet ja tulleet korvatuksi puusta tehdyillä. Edes tekstiilit eivät ole vaihtuneet muotiväreihin. Värimaailma on silloin aikoinaan mietitty. Viihdytään hyvin.

Vierailija
771/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artek on toki nättiä, mutta artek-koti ei iske. Ollaan kerätty vuosikymmenien aikana sellaista 50-60-luvun ei-artekia. Tavallisen kansan huonekalua. Huonekalut tehtiin silloin kestämään, ja monet kirpputorilöydöt on aivan entisöitäviä. Näkisin sellaisen megatrendin tässä että mdf:stä ja lastulevystä tehdyt ja pikaruuvein kiristettävät huonekalut eivät enää päädy kirpputorille asti. Ne hajoavat. Uusiaa kokopuisia puuliitokin koottuja ja liimattuja ei enää tehdä, ja ne viimeiset nätit nousevat arvaamattomiin hintoihin. Artekin lisäksi kovin monet muut eivät enää tee sellaisia. Kannattaa huolella miettiä ennenkuin mitään iskuja ja askojakaan heittää pois. Vanhempiesi koti, se 50-60 luvulla iskuista ja askoista rakennettu, voi olla täynnä designiä ja laadukasta puusepäntyötä ja kuka ties lapsuutesi edullinen jalkalamppu onkin aito ja haluttu Tynell.

Vierailija
772/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaaleita koteja saa arvostella mielin määrin, mutta värikkäitä ei? Tämän huomaa kaikkialla. Auta armias jos arvostelet, että jollain on värien sekamelskaa, "en voisi asua noin värikkäässä kodissa", liian punaista, liian kukkaiset verhot jne niin samantien saat virtuaalisen puukoniskun. Erona vaan se, että vaaleiden kotien asujat eivät yleensä arvostele muiden koteja samalla tavalla mitä näiden värioksennuksien seassa asuvat.

”vaaleiden kotien asujat eivät arvostele”…. ”värioksennuksien seassa asuvat” 😄

Vierailija
773/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makrameet, tekstitaulut, värittömyys. Valkoista ja mustaa, ehkä vähän beigeä tai harmaata.

Tuollaisista kodeista tulee persoonaton ja mileikuvitukseton kuva. Usein tuollaisissa kodeissa asuu ihmisiä joilla ei ole omaa makua tai tyyliä. Pukeudutaankin vain viimeiseen muotiin, vaikka se ei omalle kropalle sopisi.

Vierailija
774/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ysärillä ostettua lastulevyä ja hyvin kestää edelleen. Eihän se lastulevykään miksikään mene. Keittiön pöytä on ehkä sellainen, joka on todella kovalla kulutuksella ja siinä halvin materiaali saattaa kyllä hajota. Toisaalta meillä on mökillä joku jyskin halpis pöytäryhmä ollut jo 7v ja edelleen on priima. Toki mökkiä ei talviaikaan kovin paljoa käytetä.

Ikean sohva oli ensin meillä kotona 12v ja nyt mökillä ollut jo 4v.

Jos miettii ihan vaikka kirjahyllyä, televisiotasoa tms niin useinhan ne vain olla möllöttävät vailla jatkuvaa renkkausta ja varmasti kestää halpisversiotkin.

Ruokailuryhmä, sohva, sänky ja työtuoli ovat sellaisia, joista en tinkisi.

Vierailija
775/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”vaaleiden kotien asujat eivät arvostele”…. ”värioksennuksien seassa asuvat” 😄

Jep. Mulla on varaa arvostella, koska asun ulkomailla valmiiksi kalustetussa vuokrakämpässä, joka on enemmän ehkä värioksennus. Sellainen vanhahtava brittisisustus.

Vierailija
776/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tasapohjaiset altaat eivät minusta tunnu toimivan kovin hyvin käytännössä.

Vierailija
777/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makrameet, tekstitaulut, värittömyys. Valkoista ja mustaa, ehkä vähän beigeä tai harmaata.

Tuollaisista kodeista tulee persoonaton ja mileikuvitukseton kuva. Usein tuollaisissa kodeissa asuu ihmisiä joilla ei ole omaa makua tai tyyliä. Pukeudutaankin vain viimeiseen muotiin, vaikka se ei omalle kropalle sopisi.

No mä tykkään vaaleudesta. Mä yritin pitkään lisätä värejä sisustukseen ja jotenkin pakottaa itseni siihen, että kotona on pakko olla värejä. Mä vaan en kertakaikkiaan tykkää niistä. On mulla toki jotain hyvin minimaalisia väriläiskiä, mutta pohja on juurikin valkoista ja beigeä. Mun silmää vaan miellyttää hyvin neutraali ja vaalea värimaailma. Enkä pukeudu trendikkäästi, vaan vaatteissa mulla on selkeä oma tyyli ja väitän olevani mestari pukeutumaan omalle vartalolleni sopivasti. Olen kyllä samaa mieltä, että moni pukeutuu trendien mukaan ilman, että se sopii omalle kropalle. Marimekon neuleet, unikkokuosit yms saa hoikankin näyttämään lihavalta, mutta toisaalta mitäpäs se haittaa. Kai tärkeintä, että olo on mukava.

Vierailija
778/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä seuraatte trendejä? Itse putosin aallonharjalta silloin, kun Tila-ohjelma lopetti.

Itse en ymmärrä trendien seuraamista. Milloin on mikäkin muotia ja sitten pitäisi koko ajan olla vaihtamassa kalustusta, että pysyy ajan hermolla.

Minusta on kiva seurata, ei se tarkoita että pitäisi koko kämpän sisustus laittaa uusiksi trendien mukaan. Joskus sieltä vaan saa kivoja ideoita joita yhdistellä omaan jo olemassa olevaan sisustukseen, usein vanhoja tavaroita pystyy tuunaamaankin ja kirppiksiltä löytyy myös, eli ei trendien seuraaminen välttämättä tarkoita muovikrääsän ostamista ja vanhojen roskiin heittämistä :)

Ja kysymykseen mistä seuraan; instagram, eri fb-ryhmät, asuntomessut, sisustuslehdet ja niiden nettisivut, sisustusartikkelit eri lehtien nettisivuilla.

Vierailija
779/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleat kodit yhdistetään usein siisteyteen ja hyvään elämänhallintaan. Vaaleissa kodeissa oletetaan asuvan hyvätuloisia ja menestyviä ihmisiä ja etenkin jos siellä sisustuksessa näkyy jotain tunnettuja statussymboleita, kuten Artekin tuotteita, lokkivalaisin, marimekon tekstiileitä, Hakolan tai Adean sohva jne. Herättää kateuden tunteita.

Asun vuokralla kaksiossa, jossa on keittiö alkuperäinen, eli vuodelta-84.

Vierailija
780/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota minäkin olen ihmetellyt, että miksi keittiöistä pitää nykyisin tehdä sen näköinen kuin olisi rivi vaatekaappeja yhdellä seinällä ja parin vaatekaapin oven tilalle laitettu uuni ja mikroaaltouuni. Ja meikkipöydän tilalla on sitten pesuallas.

Toinen vaihtoehto on sitten se teollisuuskeittiöltä näyttävä versio, jossa seinien alaosia kiertää pitkä rivi laatikostoja ja yläosien seinät on tyhjät tai niissä on pari avohyllyä. Kun yleensä vielä tehdään suorilla etusarjoilla ja ilman kahvoja niin tulee entistäkin enemmän kylmän teollisuuskeittiön näköinen.