Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?
Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.
Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.
Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.
Kommentit (1433)
Sitä, että laitetaan jakkaroita kirjahyllyn päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että joillakin menee niin tunteisiin jos jollain roikkuu katosta lokki-valaisin. Bongatkaapa yhtä antaumuksella mitä tahansa tiettyä valaisinta. Ei taida lokki olla edes sadan yleisimmän joukossa. Eikä siinä mitään pahaa ole vaikka olisikin. Lokki on iso ja näyttävä, tunnistettava valaisin. Pienellä rahalla saatava valaisinmuotoilun klassikko. Silti se on vain valaisin siinä missä mikä tahansa muukin, ei mikään koriste-esine jota ei saa käyttää ja johon ei saa tulla sormenjälkiä.
Itse hankin ensimmäisen lokkini jo vuosikymmeniä sitten mökille. Sittemmin olen ostanut myös uuden keittiöni valaisimeksi. Jos joku sattuu bongaamaan lokkini niin täällä ainakin ollaan iloisia kyseisestä valaisimesta.
Mun piti googlata mikä valaisin tuo edes on. En ole koskaan nähnyt. Ihan hieno kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Olohuone, jossa keittiö yhdellä seinällä. Tulee mieleen hotellin sviitit, jossa näin.
Aamiaiskaapit keittiössä.
Valkoiset, harmaat ja mustat keittiöt.
Koko boho-tyyli sisustuksessa - menee samaan sarjaan uusvanhan "maalaisromantiikan" kanssa, sekä live, love & laugh - kylttien kanssa. "Home" - millä tahansa seinällä on suomalaiskodissa aivan naurettava.
Tehostevärillä maalattu seinä tai huoneessa tapetoitu yksi seinä. Loppuiko maali / tapetti kesken?
Marimekon kangasta pingotettu tauluksi.
Lasten kuvia kehyksissä seinillä. Rippikujvat, ylioppilaskuvat, vauvakuvat.
Mielestäni lasten kuvat tai perhekuvat seinällä on kivoja. Eikä ole mielestäni mikään "trendi". Kunhan eiväyt ole mitään ärsyttäviä täydellinen perhe-poseerauksia vaan tavisfotoja.
Vierailija kirjoitti:
Olohuone, jossa keittiö yhdellä seinällä. Tulee mieleen hotellin sviitit, jossa näin.
Koko boho-tyyli sisustuksessa - menee samaan sarjaan uusvanhan "maalaisromantiikan" kanssa, sekä live, love & laugh - kylttien kanssa. "Home" - millä tahansa seinällä on suomalaiskodissa aivan naurettava.
Tehostevärillä maalattu seinä tai huoneessa tapetoitu yksi seinä. Loppuiko maali / tapetti kesken?
Tehosteseinästä: Meillä(kin) on vain yhdellä seinällä tapetti. Kuvio on todella kaunis ja näyttävä, ja olisi liikaa koko huone tapetoituna (vaatisi kokoluokkaa kartanon salin... ). Muissa seinissä on maali tapettiin sopivalla sävyllä.
En tiedä onko tämäkään mikään trendi enää, vai pysyväksi jäänyt tapa sisustaa? Meidänkin tehosteseinä on jo ollut yli kymmenen vuotta, ja jos tätä vieläkin tehdään...?
Vierailija kirjoitti:
Takka maksaa monta tonnia, joten ymmärrän kyllä miksi se jätetään pois.
Takka on ihan ehdoton minulla. Tulee omaa puuta vaikka kuinka. Käytännössä ilmaista lämpöä, kun itse puut tekee
Entä kun tulee häiriö sähkön / lämmönjakelussa .Mistä lämpöä ?
Kiva iltaisin istua takan loisteessa ja katsoa telkkaria, voi vaikka paistaa makkaraa samalla
Eikä se talon arvoa alenna, päinvastoin, jos joskus myy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehosteseinästä: Meillä(kin) on vain yhdellä seinällä tapetti. Kuvio on todella kaunis ja näyttävä, ja olisi liikaa koko huone tapetoituna (vaatisi kokoluokkaa kartanon salin... ). Muissa seinissä on maali tapettiin sopivalla sävyllä.
En tiedä onko tämäkään mikään trendi enää, vai pysyväksi jäänyt tapa sisustaa? Meidänkin tehosteseinä on jo ollut yli kymmenen vuotta, ja jos tätä vieläkin tehdään...?
Moni ajattelee ja arkailee ihan turhaan että pitäisi olla joku iso sali että kaikki seinät voi tapetoida kuviotapetilla. Varsinkin vanhoihin taloihin se tyyli sopii, tehosteseinät ei oikein sovi tuohon ympäristöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä käynyt yhdessäkään kovin valkoisessa tai erityisen sisustetussa kodissa. Olen kuitenkin käynyt monen ihmisen kotona ja mun ikäluokka on sellaista, jotka ovat ostaneet tai rakentaneen talon/rivariasunnon joitain vuosia sitten tai parasta aikaa.
Facebookin sisustusryhmät ja instagram luo varmasti mielikuvaa, että kaikilla on sitä ja tätä ja tuota. En henk.koht ole ikinä nähnyt missään livenä näitä nykyajan "paremman porukan" status juttuja, kuten Hakolan tai Adean sohvaa, lokkia, artekia tms.
Kyllä näitä tuntuu olevan joka toisella omassa tuttavapiirissä.
Me asutaan tämmöisessä perus omakotitalolähiössä, ei mitään hienostoaluetta. Täällä voi illan hämärtyessä käydä "bongaa lokkilamppu" - kävelyllä, niin monessa keittiössä näyttää semmoinen roikkuvan. Meidän kadulla on joku 12 taloa ja ainakin kolmesta löytyy 😅 artekkia tms näkyy vähän vähemmän, mutta ne onkin paljon kalliimpia kuin tuo lokki.
Lokki on valaisin siinä missä muutkin, ei sen tarkoitus ole olla mikään ”hienostolamppu”, eikä sen ostaja kuvittele olevansa jotenkin parempi ihminen kuin muut. Mitä veikkaat monessako kodissa on Ikeasta tai vaikka ihan prismasta ostettu lamppu? Oli se sitten lokki tai ihan tavallinen loisteputkivalaisin.
Lokki on muotoilultaan erinomainen valaisin ja se sijoitetaan yleensä keittiöön. Ei mikään ihme jos sen bongailee aina välillä. Itse pidän muistakin Yki Nummen suunnittelemista valaisimista. Ajattoman tyylikkäitä mutta suhteellisen halpoja, mitä muuta voi toivoa?
Täysin samaa mieltä, jostain syystä tuo lokki vaan mielletään semmoiseksi keskiluokkaisuuden symboliksi ja se aina luetellaan kun puhutaan näistä sisustuskliseistä. Ei minulla ole mitään lokkia vastaan, voisin periaatteessa itsekin laittaa sen, mutta en kehtaa kun kahdessa viereisessä talossa on samanlainen 😅 enkä kyllä laittaisi samanlaista ikean lamppuakaan kuin naapurilla, tai jotain prisman.
Asuimme 15 v sitten Kööpenhaminassa ja ostimme 5 Poulsenin lamppua. Silloin olivat aika edukkaita, ainakin ovh.hon verrattuna, kaikki ostettu käytettyinä.
Artisokkaa on näkynyt kiitettävästi sisustuslehdissä viimeisen 10 v aikana ja meidänkin tutut ovat huomanneet ne.
Enemmän on tullut negatiivistä, kuin positiivista. Kallis maku jne.
Samat lamput ovat olleet käytössä 15 v, ei ajatustakaan vaihtaa.
Mielummin panostaa siihen, mistä tykkää pitkään, kuin vuosittain ostaa Ikeasta uuden
Putkiremontissa arkkitehti sanoi kaikki valitsee harmaat laatat lattiaan ja valkoiset seinään.
Mekin valittiin ne, oli kauneimmat.
Me siellä kodissa asutaan, ei arkkitehti
Vierailija kirjoitti:
Jännä että joillakin menee niin tunteisiin jos jollain roikkuu katosta lokki-valaisin. Bongatkaapa yhtä antaumuksella mitä tahansa tiettyä valaisinta. Ei taida lokki olla edes sadan yleisimmän joukossa. Eikä siinä mitään pahaa ole vaikka olisikin. Lokki on iso ja näyttävä, tunnistettava valaisin. Pienellä rahalla saatava valaisinmuotoilun klassikko. Silti se on vain valaisin siinä missä mikä tahansa muukin, ei mikään koriste-esine jota ei saa käyttää ja johon ei saa tulla sormenjälkiä.
Itse hankin ensimmäisen lokkini jo vuosikymmeniä sitten mökille. Sittemmin olen ostanut myös uuden keittiöni valaisimeksi. Jos joku sattuu bongaamaan lokkini niin täällä ainakin ollaan iloisia kyseisestä valaisimesta.
Jännä että jollain menee noin tunteisiin se, että joku on kiinnittänyt huomiota miten yleinen lokkilamppu on. Onhan se näyttävä ja siksi kai sen bongaa niin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni lasten kuvat tai perhekuvat seinällä on kivoja. Eikä ole mielestäni mikään "trendi". Kunhan eiväyt ole mitään ärsyttäviä täydellinen perhe-poseerauksia vaan tavisfotoja.
Joo ei lasten kuvat esillä todellakaan ole mikään trendi, niitähän on erityisen paljon ikäihmisillä kun on kerätty vuosikymmenten saatossa lasten ja lastenlasten kuvia kehyksiin, oma hääkuva toki usein on myös. Ja oli kyllä jo ysärillä kun itse olin lapsi.
Kaikki " trendit"! Sisustan niin kuin haluan valittämästä muiden mielipiteistä ja trendeistä. Pelkkää bisnestähän nuo trendit on.
Itse en ymmärrä sitä trendiä kun halutaan ostaa uutena tavaroita jotka näyttää vanhoilta ja kuluneilta. Esim jotain industrial tyylisiä lampunvarjostimia, jotka näyttää valmiiksi kulahtaneelta tai uusia puisia tavaroita, jotka on käsitelty kuluneen näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Marimekon kankaasta pingotettu taulu. Tykkään 😍
Se että sisustetaan esim jonkun maan tyyliin, vaikka japani. Ei taida sopia tänne kovin hyvin japanilainen puutarha ja muut sisustus esineet mutta pakko saada jos on hurahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aina ollut tehosteseiniä taloissamme, ensimmäinen rakennettu 98. Joko maalattuna tai tapetilla. Nykyisessä on makuuhuoneessa voimakasvärinen tumma kukkatapetti sänkyn päätyseinässä, muut seinät luonnonvalkoiset. Teinin huoneessa samoin. Olohuoneessa 2 erillistä seinää (iso tila) tapetoitu isokuvioisella tapetilla, muut luonnonvalkoista.
Ei kyllä mikään sisustustyyli palaa muotiin enää sellaisenaan. Joitain yksittäisiä esineitä voi palata muotiin tai sitten niin, että trendi saa vaikutteita vaikka kasarityylistä, mutta eipä ne koskaan samoja ole, vaan freesattuja versioita.
Nykyään on kova Artek villitys ja mun mielestä suurin osa Artekista on rumaa. Pöydät mm näyttää lähinnä joltain muovipintaisilta päiväkodin askartelupöydiltä.
Lokki-valaisin on kyllä kaunis ja sopii moneen eri tyyliin.
Beiget keittiöt ei oikein iske muhun. Nykytalot on kaikki toisensa kopioita ja mun mielestä enemmän, kuin koskaan ennen. Kaikki on vedetty täysin samalla tyylillä. Mun mielestä on esteettisempää, jos sisustuksessa on hieman kerroksellisuutta, eli sopivassa suhteessa ja hyvällä maulla yhdistetty siihen moderniin pelkistettyyn jotain vaikkapa antiikkia, talonpoikaistyyliä, maalaisromantiikka tai retroa tms.
Tehosteseinät tulevat taas. Tämä on mielestäni hyvä trendi. Maalatut seinät ovat halvalta näyttävät ja tulee mieleen joku vuokrakämppäfiilis. Oikein kauhuskenaario on, kun halutaan maalatut seinät ja "laitetaan sitten tauluilla ja muulla sitä ilmettä". Näistä 99% näyttää halvalta sekamelskalta. Todella harvalla on oikeasti silmää sommitella seinälle esineitä. Toisekseen ne esineet on usein jotain jyskin kehyksiä ja ikean tauluja. Kaunis tapetti tekee tilasta heti arvokkaan ja esteettisen. Ei tarvitse myöskään sisustaa millään krääsällä, koska se tapetti on se the juttu. Toki se tapettikin pitää osata valita ja kuviollisen tapetin kanssa yksiväriset verhot ja neutraali matto.
Vierailija kirjoitti:
Tehosteseinät tulevat taas. Tämä on mielestäni hyvä trendi. Maalatut seinät ovat halvalta näyttävät ja tulee mieleen joku vuokrakämppäfiilis. Oikein kauhuskenaario on, kun halutaan maalatut seinät ja "laitetaan sitten tauluilla ja muulla sitä ilmettä". Näistä 99% näyttää halvalta sekamelskalta. Todella harvalla on oikeasti silmää sommitella seinälle esineitä. Toisekseen ne esineet on usein jotain jyskin kehyksiä ja ikean tauluja. Kaunis tapetti tekee tilasta heti arvokkaan ja esteettisen. Ei tarvitse myöskään sisustaa millään krääsällä, koska se tapetti on se the juttu. Toki se tapettikin pitää osata valita ja kuviollisen tapetin kanssa yksiväriset verhot ja neutraali matto.
Tapetit, varsinkin yhdellä seinällä ja joka huoneessa erilaisella kuviolla on kyllä esteetikon silmään aivan kuvottavan näköistä.
Valkoiset maalatut seinät ovat kaikista ajattomin ja tyylikkäin valinta.