Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?
Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.
Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.
Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.
Kommentit (1433)
Meillä on maalatut seinät ja suurin osa valkoisia. En nyt voi sanoa tykkääväni, mutta ovat ihan ok. Halpa ja helppo valinta. Mä kyllä tykkään tapeteista. Mulla siis ei vaan oikeasti ole mitään sisustussilmää. En uskalla valita mitään ja en oikeasti osaa katsoa sopiiko joku ja mitä pitää ottaa huomioon. Eli kaikki meistä ei vaan ole sisustajia ja osaa sitä hommaa, joten ei pidä nyt automaattisesti tuomita valkoisia maalattuja seiniä.
Open concept, mikä se nyt on suomeksi? Avokeittiö? No siis, että keittiö ei ole oma tilansa, jonka saa suljettua laittamalla oven kiinni. Siinähän siten kaikki ruoanlaiton käryt ja muut leviävät kivasti pitkin asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kun on valkoista niin saan melkein kohtauksen. Hyi että.
Itseäni taas valkoinen väri ja harmonisuus rauhoittaa. Valkoinen keittiö missä kaikki integroitua. Muutenkin lähinnä valkoista ja harmaata. Tykkään minimalistisuudesta ja siitä että tasoilla ei ole kaikenmaailman tavaroita.
Kaikkein hirvein on maalaisromanttinen sekamelska. Mutta, makuasioitahan nämä :)
Mistä seuraatte trendejä? Itse putosin aallonharjalta silloin, kun Tila-ohjelma lopetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kun on valkoista niin saan melkein kohtauksen. Hyi että.
Itseäni taas valkoinen väri ja harmonisuus rauhoittaa. Valkoinen keittiö missä kaikki integroitua. Muutenkin lähinnä valkoista ja harmaata. Tykkään minimalistisuudesta ja siitä että tasoilla ei ole kaikenmaailman tavaroita.
Kaikkein hirvein on maalaisromanttinen sekamelska. Mutta, makuasioitahan nämä :)
Samoilla linjoilla. Mulle koti on rauhoittumispaikka, pesä mihin tulla turvaan. Pidän siitä että kotona ei ole esillä mitään turhaa ja rönsyilevää vaan kaikilla on oma paikkansa. Valkoisuus ja puhtaat pinnat rauhoittavat mieltä.
Tyylillisesti minimaalinen ja skandinaavinen modernismi, funkkis on mulle ominta. Huonekalujen puhdas ja selkeä muotokieli on tärkeää.
Kaikista kamalinta olisi asua juuri maalaisromanttisessa tai boho-tyylisessä kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä seuraatte trendejä? Itse putosin aallonharjalta silloin, kun Tila-ohjelma lopetti.
Itse en ymmärrä trendien seuraamista. Milloin on mikäkin muotia ja sitten pitäisi koko ajan olla vaihtamassa kalustusta, että pysyy ajan hermolla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitäsi seurata?
Mulla on ollut jo parikymmentä vuotta samanlainen sisustusmaku.
Designklassikoita, funkkista, aitoja materiaaleja, leikkisyyttä, värejä, taidetta.
Ei se, mistä minä pidän, muutu sillä mikä on milloinkin trendikästä tai mikä ei ole enää trendikästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Designklassikoita, funkkista, aitoja materiaaleja, leikkisyyttä, värejä, taidetta.Ei se, mistä minä pidän, muutu sillä mikä on milloinkin trendikästä tai mikä ei ole enää trendikästä.
Jos haluaa seurata. Joku tykkää vaihtelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Designklassikoita, funkkista, aitoja materiaaleja, leikkisyyttä, värejä, taidetta.Ei se, mistä minä pidän, muutu sillä mikä on milloinkin trendikästä tai mikä ei ole enää trendikästä.
Jos haluaa seurata. Joku tykkää vaihtelusta.
Muovikrääsää roskiin ja uutta tilalle
Vierailija kirjoitti:
Open concept, mikä se nyt on suomeksi? Avokeittiö? No siis, että keittiö ei ole oma tilansa, jonka saa suljettua laittamalla oven kiinni. Siinähän siten kaikki ruoanlaiton käryt ja muut leviävät kivasti pitkin asuntoa.
Siis mikä on tämä ruoanlaiton käry joka mystisesti leviää pitkin asuntoa, kun tämä aina mainitaan kun puhutaan avokeittiöistä? Liesituulettimet on keksitty ja nykyään ovat todella tehokkaita, jos muistaa puhdistaa suodattimen aika ajoin. Jos taas puhutaan ruoan tuoksusta tai pohjaan palaneesta ruoasta, niin kyllä meillä eteisessä haistaa milloin on ruoka tulossa tai jotain poltettu, vaikka keittiö on erillinen huoneensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä on tämä ruoanlaiton käry joka mystisesti leviää pitkin asuntoa, kun tämä aina mainitaan kun puhutaan avokeittiöistä? Liesituulettimet on keksitty ja nykyään ovat todella tehokkaita, jos muistaa puhdistaa suodattimen aika ajoin. Jos taas puhutaan ruoan tuoksusta tai pohjaan palaneesta ruoasta, niin kyllä meillä eteisessä haistaa milloin on ruoka tulossa tai jotain poltettu, vaikka keittiö on erillinen huoneensa.
Liesituulettimet on keksitty, mutta sellaista ei esimerkiksi meidän kerrostalossa saa asentaa.
Siitä huolimatta naapuri pilasi asuntonsa purkamalla keittiön ja olohuoneen välisen seinän pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liesituulettimet on keksitty, mutta sellaista ei esimerkiksi meidän kerrostalossa saa asentaa.
Siitä huolimatta naapuri pilasi asuntonsa purkamalla keittiön ja olohuoneen välisen seinän pois.
Aktiivihiilisuodattimella saa kyllä asentaa, vaikka olisi painovoimainen ilmanvaihto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktiivihiilisuodattimella saa kyllä asentaa, vaikka olisi painovoimainen ilmanvaihto.
Ja sehän onkin sama asia kuin liesituuletin?
Meilläkin on aktiivihiilisuodattimella toimiva liesituuletin. Eihän se nyt ihan sama asia ole kuin kunnon "huuva", mutta ehdottomasti parempi kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sehän onkin sama asia kuin liesituuletin?
Joo.
Uusissa kerrostaloasunnoissa oleva pieni keittiö-olohuoneyhdistelmä on surkea. Kuka jaksaa katsoa sitä sotkua ja ahtautta pitempään. Vanhat kerrostaloasunnot ovat paljon käyttökelpoisempia ja kodikkaampia sekä mielenkiintoisempia. Keittiö-olohuoneyhdistelmä sopii kunnolla vain tilaviin pohjalaistaloihin.
Ei ole myöskään hygieenistä/siistiä pesuhuone/saunatiloissa, kun WC-pönttö on aitiopaikalla näkyvissä esim. suoraan saunan lasiseinän läpi. Onko liian vaikea eristää se hieman eri tilaan? Nyky arkkitehtuuri on surkeaa.
Kaikenlainen uusvanhalla sälällä asuntojen täyttäminen on kyllästyttävää. Hetken päästä ne vaihdetaan ja kuskataan ties minne.
Vierailija kirjoitti:
Uusissa kerrostaloasunnoissa oleva pieni keittiö-olohuoneyhdistelmä on surkea. Kuka jaksaa katsoa sitä sotkua ja ahtautta pitempään. Vanhat kerrostaloasunnot ovat paljon käyttökelpoisempia ja kodikkaampia sekä mielenkiintoisempia. Keittiö-olohuoneyhdistelmä sopii kunnolla vain tilaviin pohjalaistaloihin.
Ei ole myöskään hygieenistä/siistiä pesuhuone/saunatiloissa, kun WC-pönttö on aitiopaikalla näkyvissä esim. suoraan saunan lasiseinän läpi. Onko liian vaikea eristää se hieman eri tilaan? Nyky arkkitehtuuri on surkeaa.
Kaikenlainen uusvanhalla sälällä asuntojen täyttäminen on kyllästyttävää. Hetken päästä ne vaihdetaan ja kuskataan ties minne.
Tuo pönttö pesuhuoneessa johtuu pitkälti säädöksistä jonka mukaan pyörätuolilla pitää mahtua wc-tiloissa kääntymään. Usein ainakin pienemmissä kerrostaloasunnoissa erillinen tarpeeksi suuri wc veisi suhteettoman paljon tilaa muista neliöistä, joten päädytään tuohon ratkaisuun.
Vierailija kirjoitti:
Hieno tapetti on yleensä tosi kallista. Moni valitsee sen maalin varmaan ihan kustannussyistä ja siksi, että on helppo, jos ei ole silmää valita tapettia.
Meillä on uusi talo ja ei tullut aamupalakaappia. Mietittiin kyllä kauan sitä. Meillä ei ole koskaan ollut tasoilla krääsää tai ongelmia pitää keittiö siistinä. Lopulta koettiin, että se kaappi on turha meille. En ole osannut kaivatakkaan sitä.
Takka maksoi korotettuna kymppitonnin, mutta on kyllä ollut joka pennin arvoinen. En voisi kuvitellakkaan asuvani talossa, jossa ei ole takkaa.
En ole ikinä katsonut tapettien hintoja. Siksikö ihmiset niitä ostavat kun ovat kalliita ja saavat siitä jotain luksusfiilistä mitä näyttää muille? Paperia seinälle? Ei kiitos ikinä vaikka olisi kuinka kallista.
Lateksimaalit seinissä on ihan kaameat. Mutta se kai mätsää hyvin tähän muovilla sisustamisen trendiin, missä kaikki on muovia lattioita, huonekaluja ja kiinteitä pintoja myöten.
Hieno tapetti on yleensä tosi kallista. Moni valitsee sen maalin varmaan ihan kustannussyistä ja siksi, että on helppo, jos ei ole silmää valita tapettia.
Meillä on uusi talo ja ei tullut aamupalakaappia. Mietittiin kyllä kauan sitä. Meillä ei ole koskaan ollut tasoilla krääsää tai ongelmia pitää keittiö siistinä. Lopulta koettiin, että se kaappi on turha meille. En ole osannut kaivatakkaan sitä.
Takka maksoi korotettuna kymppitonnin, mutta on kyllä ollut joka pennin arvoinen. En voisi kuvitellakkaan asuvani talossa, jossa ei ole takkaa.