Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
681/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä sitä, että ei sisusteta oman maun mukaan vaan kopioidaan muilta sen mukaan mikä sattuu aina olemaan se kovin trendi. Tämän seurauksena asunnot on toistensa kopioita ja oma maku ja persoona ei näy mistään.

En usko, että ihmiset tietoisesti sisustavat trendin mukaan, vaan "oma maku" on sillä hetkellä nimenomaan se trendi.

Vierailija
682/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaille brändituotteet ovat vain esineitä. Rikas yleensä surutta maalauttaa kulahtaneen Artekinsa tms, koska se on nuhjuinen ja pelkkä tuoli. keskiluokalle tai köyhälle se sama tuoli oli löytö, jota varjellaan kaikin keinoin, eikä ole mahdollisuutta hankkia niitä esineita aina halujensa mukaan. Toki Artekit ja kukkapurot näyttää olevan lähinnä alemman keskiluokan villitys nykyään.

Ei ne mulle ainakaan ole mitään ”brändituotteita” vaan ihan tavallisia, hyvin muotoiltuja ja aikaa kestäviä huonekaluja.

Semmoisiksi ne on aikanaan suunniteltu. Koko kansan huonekaluiksi, koteihin ja julkisiin tiloihin. Sittemmin niistä on muodostunut klassikoita. Maksaahan ne tänäpäivänä paljon uutena, mutta käytettynä hinnat ovat kohtuullisia, joskus jopa kokonaan ilmaisia.

Rikas en ole kuin mieleltäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä sitä, että ei sisusteta oman maun mukaan vaan kopioidaan muilta sen mukaan mikä sattuu aina olemaan se kovin trendi. Tämän seurauksena asunnot on toistensa kopioita ja oma maku ja persoona ei näy mistään.

En usko, että ihmiset tietoisesti sisustavat trendin mukaan, vaan "oma maku" on sillä hetkellä nimenomaan se trendi.

Oma maku muuttuu vuoden välein?

Vierailija
684/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instakodit, jotka on kaikki identtisiä keskenään. Valkoista, esillä vain samat desing-esineet, samat marimekon tekstiilit ja paperikassit. Ei mitään persoonallisuutta.

Nämä ovat kyllä käsittämättömiä. Onko aikuisilla ihmisillä niin huono itsetunto että eivät uskalla laittaa sisustukseen yhtään omaa persoonaansa, kaikki trendijutut kopioidaan suoraan ja sitten ollaan muka tosi yksilöllisiä😅

Vierailija
685/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvaa sisustamista ja remontointia.

Me olemme nyt noin vuoden verran etsineet omakotitaloa. Ihmetellään aina sitä, miksi 2004-2009 rakennetut talot ovat lähes kaikki jo kertaalleen täysin remontoituja. On tehty täysi keittiöremppa, lattiat, seinät, vessat yms kaikki laitettu täysin uusiksi. Miksi?? Siis eihän esim vuoden 2006 talo ole vasta kuin 15v vanha. Eli mun kategoriassa vielä uudehko. Tuon aikakauden talot ovat ihan nykyaikaisia ja keittiöt yms ovat ihan kivoja ja tätä päivää. Meille kelpaisi aivan loistavasti sen aikaiset keittiöt ja kylppärit yms. Sitten talojen hinnassa näyttää vaikuttavan nämä rempat aika reilusti. Mieluummin remppaisin joskus 10-15v päästä itse mieleiseksi.

Samaa olen miettinyt. Tosin tuona aikakautena tehdyissä taloissa esim keittiöt ja lattiat on poikennut todella paljon viime vuosina muodikkaasta valko-harmaasta simppelistä tyylistä, joten ehkä ne kirsikkapuun väriset kaapit ja punaruskeat laattalattiat on alkaneet särkeä silmää liikaa. Nythän ne tosin olisi taas palaamassa muotiin... Mutta tuo on just se syy miksi ei kannattaisi tehdä mahdollisimman trendikästä, se ei kestä aikaa niin hyvin.

Meillä on rakennettu talo v. 2007 ja silloin oli kyllä jo hyvinkin muodikasta tuo valko-harmaa. Kylppäri ja khh on just se perus harmaa lattia/valkoiset seinät joissa suihkun takana harmaa raita. Kirsikkapuu ja terrakottalaatat on ysäriä.

Me käytiin katsomassa kymmeniä taloja ja kyllä juurikin noissa ~2005 taloissa oli punaisia laattoja ja kirsikkapuisia yksityiskohtia. Tai vaihtoehtoisesti tumman puun värisiä. Esim työkaverin 2006 rakennetussa talossa on just niitä. Ysärin puolella enempi ihan perus pyökkiä ja vaaleaa puuta ja kaikenlaisia koristelaattoja.

Vierailija
686/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästi näkee, että ei ole enää niinkään semmoisia täysvalkoisia koteja hopealla höystettynä vaan enemmän pehmeitä värejä (beige, harmaa, luonnonvalkoinen, greige) ja puuta tullut mukaan.

Monilla bloggareilla ja vaikuttajilla oli yhdessä vaiheessa tälläinen koti.

Joskus 5-10 vuotta sitten tää oli tosiaan kaikilla.

Vierailija
687/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole mielikuvitusta, itsetuntoa ja ns silmää sisustukseen, eli sitä "omaa makua"? Ihmiset on laumaeläimiä, on ihan luonnollista tykätä samoista kuin muut. En minäkään usko että kovin moni tietoisesti haluaa sisustaa trendin mukaan, mutta ne mitä kuvissa näkee alkaa näyttää omaan silmään hyvälle.

Vierailija
688/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole mielikuvitusta, itsetuntoa ja ns silmää sisustukseen, eli sitä "omaa makua"? Ihmiset on laumaeläimiä, on ihan luonnollista tykätä samoista kuin muut. En minäkään usko että kovin moni tietoisesti haluaa sisustaa trendin mukaan, mutta ne mitä kuvissa näkee alkaa näyttää omaan silmään hyvälle.

Eihän tuossa ole mitään järkeä

Vierailija
689/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti joka on ihan täynnä marimekkoa tai artekia. Sopivassa määrin nättiä mutta ei jos kaikki samaa brändiä.

Vierailija
690/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehystetyt julisteet. Tai no varsinkin ne mitä joka toinen ig vaikuttaja aina mainostaa. Kaikkien kodeissa samoja printtikuvia.

Nämä tuntuu jo vähän olevan out. Yhdessä vaiheessa oli ihan kaikilla.

Vierailija
691/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä käynyt yhdessäkään kovin valkoisessa tai erityisen sisustetussa kodissa. Olen kuitenkin käynyt monen ihmisen kotona ja mun ikäluokka on sellaista, jotka ovat ostaneet tai rakentaneen talon/rivariasunnon joitain vuosia sitten tai parasta aikaa.

Facebookin sisustusryhmät ja instagram luo varmasti mielikuvaa, että kaikilla on sitä ja tätä ja tuota. En henk.koht ole ikinä nähnyt missään livenä näitä nykyajan "paremman porukan" status juttuja, kuten Hakolan tai Adean sohvaa, lokkia, artekia tms.

Kyllä näitä tuntuu olevan joka toisella omassa tuttavapiirissä.

Vierailija
692/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä vanhat ja kuluneet Artekit ovat aivan kamalia. Etenkin koivun värisenä. Joihin kalusteisiin ajan patina sopii, mutta ei Artekiin.

Kaunistuu vaan

Samaa mieltä. Kauniimpia kuin ihan kauppauudet.

Vierailija
693/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on isomummon isältä peräisin olevia Artekin jakkaroita käytössä. Edelleen kunnossa olevia. Tuskin olisivat kopiot kestäneet.

On muuten kalliita tuoleja nämä vanhemman luokan jakkarat. Niin rahallisesti kuin tunnetasolla.

Vierailija
694/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvaa sisustamista ja remontointia.

Me olemme nyt noin vuoden verran etsineet omakotitaloa. Ihmetellään aina sitä, miksi 2004-2009 rakennetut talot ovat lähes kaikki jo kertaalleen täysin remontoituja. On tehty täysi keittiöremppa, lattiat, seinät, vessat yms kaikki laitettu täysin uusiksi. Miksi?? Siis eihän esim vuoden 2006 talo ole vasta kuin 15v vanha. Eli mun kategoriassa vielä uudehko. Tuon aikakauden talot ovat ihan nykyaikaisia ja keittiöt yms ovat ihan kivoja ja tätä päivää. Meille kelpaisi aivan loistavasti sen aikaiset keittiöt ja kylppärit yms. Sitten talojen hinnassa näyttää vaikuttavan nämä rempat aika reilusti. Mieluummin remppaisin joskus 10-15v päästä itse mieleiseksi.

Samaa olen miettinyt. Tosin tuona aikakautena tehdyissä taloissa esim keittiöt ja lattiat on poikennut todella paljon viime vuosina muodikkaasta valko-harmaasta simppelistä tyylistä, joten ehkä ne kirsikkapuun väriset kaapit ja punaruskeat laattalattiat on alkaneet särkeä silmää liikaa. Nythän ne tosin olisi taas palaamassa muotiin... Mutta tuo on just se syy miksi ei kannattaisi tehdä mahdollisimman trendikästä, se ei kestä aikaa niin hyvin.

Meillä on rakennettu talo v. 2007 ja silloin oli kyllä jo hyvinkin muodikasta tuo valko-harmaa. Kylppäri ja khh on just se perus harmaa lattia/valkoiset seinät joissa suihkun takana harmaa raita. Kirsikkapuu ja terrakottalaatat on ysäriä.

Me käytiin katsomassa kymmeniä taloja ja kyllä juurikin noissa ~2005 taloissa oli punaisia laattoja ja kirsikkapuisia yksityiskohtia. Tai vaihtoehtoisesti tumman puun värisiä. Esim työkaverin 2006 rakennetussa talossa on just niitä. Ysärin puolella enempi ihan perus pyökkiä ja vaaleaa puuta ja kaikenlaisia koristelaattoja.

Kai me sitten oltiin silloin aikaamme edellä kun tehtiin valkoharmaa kylppäri🤷‍♀️

Vierailija
695/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Planktonhenkinen koti, jossa viellä suuret plabktoninkasvatusaltaat "koristamassa" asuntoa. Paidat ikkunassa henkareilla verhojen sijasta. Tulee mieleen kirpputorin ikkuna.

Vierailija
696/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla nykyään marmorinen ruokapöytä ja marmorinen sohvapöytä. Lankkupöydät vissiin jo out.

Vierailija
697/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se kuitenkin menee kaikissa asioissa. Nyt kaikki ovat intohimoisia padelin pelaajia, sijoittajia, tykkäävät napakasta istuvuudesta puvuissa, ovat "aina" haaveilleet lääkärin ammatista ja niin edelleen. Tykkäämme siitä mistä muutkin.

Vierailija
698/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se kuitenkin menee kaikissa asioissa. Nyt kaikki ovat intohimoisia padelin pelaajia, sijoittajia, tykkäävät napakasta istuvuudesta puvuissa, ovat "aina" haaveilleet lääkärin ammatista ja niin edelleen. Tykkäämme siitä mistä muutkin.

Tämä on totta, ihminen on niin laumasielu. Vain harvat ihmiset kykenevät olemaan niitä trendsettereitä, joita laumasielut seuraavat.

Vierailija
699/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päde ainakaan minuun, eikä puolisoon. Ei vanhempiin, eikä tuttaviin. Kaikki tekee ihan omia juttuja ja pitävät itselle tärkeistä asioista, ei siitä mistä kaikki muutki ja mistä kuuluu milloinkin pitää.

Vierailija
700/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päde ainakaan minuun, eikä puolisoon. Ei vanhempiin, eikä tuttaviin. Kaikki tekee ihan omia juttuja ja pitävät itselle tärkeistä asioista, ei siitä mistä kaikki muutki ja mistä kuuluu milloinkin pitää.

Kyllä kyllä, tämä on tunnettu ilmiö markkinointialalla, jossa itse olen. Nykyään halutaan olla yksilöllisiä, mutta kuitenkin yleisiin trendeihin istuvalla tavalla. Niinpä me sitten toimistoissamme päivät pitkät pähkäilemme, miten saisimme sinulle ja ystävillesi eksklusiivisen oman tien kulkijan fiiliksen, vaikka tiedämme tasan tarkkaan, että väärällä tavalla emme erilaisuutta saa sinullekaan kaupaksi.