Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko köyhälliskokoomuslaisia?

Vierailija
08.03.2015 |

eli pienituloisia kokoomuksen kannattajia?

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:42"]

--

Joo tää hyvinvointivaltiohan romahtaa täysin jos kookomus voittaa vaalit. huah. Mun mielestä on järjetöntä, että nykyyään tukien nostaminen on helpompaa ja jopa kannattavampaa kuin töissä käyminen, jos on matalapalkka alalla. Vähäosasia pitää auttaa joo, mutta joku järki ja logiikka siinäkin on oltava. Nykyinen verotuskaan ei millään muotoa kannata käymään töissä, mut hei otetaan vähän lisää valtionvelkaa ja nostetaan tukien määrää.

Suomessa jokaisella ihmisellä on mahdollisuus menestyä, en halua elättää niitä jotka valitsevat helpomman tien ja jäävät lorvimaan yhteiskunnan rahoilla.

[/quote]

Joo, tukien nostaminen on liian usein kannattavampaa kuin töissä käyminen. Oletko uhrannut ajatusta sille, miksi näin on? Suomi on menossa hyvää vauhtia siihen, että ihmisen on koko ajan vaikeampaa elättää itsensä työnteolla, ellei hän tee useampia töitä yhtä aikaa ja uhraa käytännössä valtaosaa valveillaoloajastaan työnteolle. Se on iso ongelma, että ihmiselle jää työskentelystä jopa vähemmän käteen kuin täysin työttömänä olemisesta (huomioi, että ansiosidonnaista eivät kaikki saa, ja työttömät eivät todellakaan ostele maksusitoumuksilla mersuja, bemareita huipputyyriitä älypuhelimia ja asu Helsingin parhaimmalla asuinalueella, niin kuin näemmä monet uskoo!). Sen ongelman nimi on liian pienet palkat, ei liian suuret tuet! 

Minusta itse asiassa "todellisuudesta vieraantunut, kaiken hopealautasella saanut kokoomuslainen" on parempi vaihtoehto kuin kokoomuslainen, joka uskoo kärsineensä ja sinnitelleensä ryysyistä rikkauksiin omin voimin ja pitää sitä lähestulkoon normaalitilanteena ja ideaalina, johon muidenkin tulisi pyrkiä. Ettei ole mitään ihmeellistä tai edes korjattavaa siinä, että on joutunut painamaan viittä työtä yhtä aikaa erittäin haastavissa oloissa. 

Vierailija
62/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 12:29"]

Nro 36, kokoomuslaiset eivät edes tajua sitä, että omat mahdollisuudet ovat huomattavasti alentuneet, kun on alkoholistivanhemmat, perheväkivaltaa, joutuu huostaanotetuksi... Ja heidän mukaansa niille rappiovanhemmille ei enää pitäisi maksaa tukia. Miten käy lapsen?

[/quote]

Näytäpä minulle se kokoomuksenlinjaus, jossa sanotaan että perheelle jossa on alkoholiongelma, väkivaltaa ja houstaanottoja, pitää jättää ilman yhteiskunnan tukia ja apua.

Niinpä: Ei sellaista linjausta ole olemassakaan. Ihan vastaavasti ei ole olemassa vaikkapa vas.liiton linjausta, että kaikille suomalaisille on maksettavat rajattomasti erilaisia tukia kaikissa elämäntilanteissa. 

En ymmärrä, missä harhoissa ihmiset elää puolueiden tavoitteiden ja ohjelmien suhteen. Ottakaa joskus oikeasti selvää siitä, mitä puoluephjelmissa lukee ja linjataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, 30000e/v tienaavat tuulipukujuntit luulee olevansa eliittiä, kun ne äänestää nallejen ja apusten puoluetta. Säälittävää. No, Nalle ja Apunen nauraa matkalla pankkiin, kun ne saa kusetettua ison osan persaukisista kannattamaan kultapossujen intressejä ajavaa puoluetta.

Vierailija
64/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 12:59"]

Kyllä tässä maassa säästötalkoita oikeasti tarvitaan. Mielestäni tässä ketjussa aiemminkin kuvattu ilmiö kertoo oikeasti jotain yhteiskunnasta, jos työttömillä on ripsenpidennykset, älypuhelimet ja kuntosalikortit. Se tarkoittaa, että kuten Kreikkakin, Suomi elää pahasti yli varojensa. Pitäisi nyt keskittyä turvaamaan välttämätön.

[/quote]

Voi herran tähden. Tässä maassa on talouspuolella paljon muuta korjattavaa kuin jonkun työttömän liian hienot vaatteet tai liian kallis puhelin. Tästä valtiosta kartaa mielettömät summat rahaa veronkiertona ja "verosuunnitteluna" ulkomaille ja investoidaan yksittäisten hyvissä viroissa olevien ihmisten luksuselämää paljon isommilla summilla kuin älypuhelimen tai ripsienpidennyksen hinnoilla. 

Minusta nämä "säästötalkoot" ovat varma tie kurjuuteen ainakin niin kauan, kun ne kohdistuvat keskiluokkaan ja pienituloisimpiin.

Vierailija
65/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 13:11"]

Kyllä tässä maassa säästötalkoita oikeasti tarvitaan. Mielestäni tässä ketjussa aiemminkin kuvattu ilmiö kertoo oikeasti jotain yhteiskunnasta, jos työttömillä on ripsenpidennykset, älypuhelimet ja kuntosalikortit. Se tarkoittaa, että kuten Kreikkakin, Suomi elää pahasti yli varojensa. Pitäisi nyt keskittyä turvaamaan välttämätön.

[/quote]

Voi herran tähden. Tässä maassa on talouspuolella paljon muuta korjattavaa kuin jonkun työttömän liian hienot vaatteet tai liian kallis puhelin. Tästä valtiosta kartaa mielettömät summat rahaa veronkiertona ja "verosuunnitteluna" ulkomaille ja investoidaan yksittäisten hyvissä viroissa olevien ihmisten luksuselämää paljon isommilla summilla kuin älypuhelimen tai ripsienpidennyksen hinnoilla. 

Minusta nämä "säästötalkoot" ovat varma tie kurjuuteen ainakin niin kauan, kun ne kohdistuvat keskiluokkaan ja pienituloisimpiin.

[/quote]

No siitähän tämä velkaantuminen johtuu, että ihmiset ovat tottuneet niin valtavan hyvään elintasoon, ilmaisiin palveluihin ja tukimuotoihin. Valtio on valitettavasti kuten ihmisensä. Jos ihminen ajattelee, että hänelle kuuluu jotain hyödykkeitä vain siksi, että on syntynyt tänne, johtaa se pidemmässä juoksussa velkaantumiseen, koska ihmsiet ovat vieraantuneet perustarpeista. Mietipä nyt oikeasti parikymmentä vuotta taaksepäin. Nykyajan keskiluokka ostelee merkkilaukkuja ja matkustelee. Eletään viimeistä päivää kuin 80-luvun rikkaat. Vastaavasti köyhät elävät nykyään kuin keskiluokka ennen vanhaan. Meillä ei ole varaa tähän elintasoon. Pitäisi oppia tinkimään jostain.

Vierailija
66/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En myöskään ymmärrä, miten työttömyysturva on niin suuri. Itse elän opintotuella ja pärjään hyvin. Tuttavista löytyy näitä työttömiä, joilla on ripsenpidennykset ja kuntosalikortit. En ymmärrä, miksi toisten verorahoista pitää maksaa moisia turhuuksia.

[/quote]

Ja olet aivan varma että: säästöjä ei ole, eivät ole saaneet perintöä, vanhemmat ei maksa, sukulaiset ei auta, eivät tee pimeitä töitä, eivätkä ole harrastaneet prostituutiota?

Itse olen ansiosidonnaisella ja elän hyvin säästöjen avulla, mutta kun säästöt ja loppuu ansiosidonnainen loppuu (jollen töihin pääse) niin luoja minua auttakoon.

Vierailija
67/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:00"]

Joo tällä hetkellä. Tavoite on kuitenkin tulevaisuudessa paremmat tulot, enkä sillon halua verorahoilla elättää yhteiskunnan pohjasakkaa.

[/quote]

Eli kun olet sitten joskus, muka, rikas, niin haluat että yhteiskunnassamme on väestönosa, joka painii mielenterveysongelmien kanssa ja kyttää silmä kovana lapsiasi puskassa, jotta voisi rahan puutteessa kidnapata ne ja myydä pedofiileille?

Karu skenaario, mutta valitettavan tosi esim jenkeissä, missä tuloerot ovat isot ja maassa on kaksi täysin eri maailmoissa asuvaa väestöä. Itse olen erittäin hyvässä taloudellisessa asemassa ja siinä kohtaa muutan pois Suomesta kun minulla ei ole mitään kohtaamispintaa Siwan edustan pulsujen kanssa, se hetki tulee olemaan pelottava.
[/quote]

Tämä

Vierailija
68/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:00"]

Ollessani köyhä opiskelija, olin "äärikokoomuslainen", koska uskoin (ja uskon edelleen) että omalla työllä ja riskinotolla voi vaurastua. Tein opiskeluiden ohella sontahommia, kolmea parhaimmillaan joka kyllä viivästytti valmistumista vuodella mutta opinpahan olemaan antamatta periksi vaikka kuinka surkealta näyttäisi.

"Usko" kantoi, kuulun maan 8% parhaiten tienaavaan, mikäli YLEn verolaskuria on uskominen. Mutta en äänestä enää sekoomusta, en moneen vuoteen. Ai miksikö? Siksi, että kun puikkoihin tarttui eräs Käteinen, totesin että nyt saatiin todellinen pelle johton. Erosin puolueesta välittömästi enkä ihan heti äänestä uudestaan, ellei saada Niinistön tyylistä kaveria johtoon. Nykyinen puolue on irvikuva perinteisestä hyvästä oikeistopuolueesta, mukamas kykypuolue - saatananmoisia tunareita!

No äänestäkö vasemmistoa/demareita? Never, en todellakaan halua samaistua luonnonvalintaiseen luuserilaumaan joka odottaa että joku muu riskeeraa ja jos onnistuu, niin punakorppikotkat on heti paikalla kiljumassa osuuttaan. Keskustaa? Pienyrityspuoli on siinä porukassa vahva joka kiehtoo, mutta perinteinen väyrystakinkääntö-lessu-kähmyttely ei oikein houkuta. Vihreät? ruahahhaaaa, niin naiiivia ja elämästä irtaantunutta sakkia että naurattaisi jos heikäläiset eivät pystyisi vaikuttamaan niin vahvasti negatiivisesti verolainsäädäntöön. RKP? Ei koskaan, vaikka ovatkin oikeisto/rahapuolue, pakkoruotsi on maan taloudelle turmiollinen.

Jäljelle jää junttipuolue PS - sinänsä, heidän "hyödyttömät mamut ulos"-politiikka kiehtoo kuten myöskin PK-yrittäjyyden suosiminen, mutta muut kuviot...ei kiitos.

Onhan noita muita pieniäkin, mutta yksikään ei ole uskottava massaltaan...joten nukutaan ja odotetaan että kohdalle osuu oikeasti oikeistolainen puolue tai sekoomus herää vasemmistomielisestä painajaisestaan.

[/quote]

Juuri näin. Juuri näin. Itse äänestän persuja niin pitkään, että Kokoomuksesta tulee porvaripuolue. 

Vierailija
69/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:34"]Miks kukaan kannattaa mitään puoluetta?
Miten ketään ylipäänsä kiinnostaa politiikka?
Mua ei oo koskaan politiikka kiinnostanu, en edes tiedä mitä on vasemmisto tai oikeisto, kokoomuksesta tms nyt pihaustakaan sanomatta.
[/quote]

Asiat siis vain tapahtuu valtioissa? Oletko kenties niitä, joille vesi tulee hanasta ja sähkö pistorasiasta
[/quote]

Minkä puolueen ansiosta mulle tulee sähkö pistirasaan? Ja minkä puolueen ansiosta taas mulle tulee vesi hanasta? Entä mikäs puolue on edesauttanut siihen, että mulla on jääkaapissa ruokaa?
Mulle todellakin asiat "vain tapahtuvat", koska politiikka ei kiinnosta. Kerrotko nyt myös syyn miksi jonkun noin tylsän ja turhan asian tulisi kiinnostaa minua?
[/quote]Vesiosuuskunnat, sähköosuuskunnat ja sosiaaliturvan ovat luoneet asiaansa uskoneet poliitikot ja liikemiehet. Politiikka on yhteisten asioiden hoitoa, yksinkertaisesti.

Vierailija
70/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:36"] Olen opiskelija ja kannatan kokoomusta, joten kyllä. Tulen valmistumaan matalapalkka-alalle, joten samalla lailla jatkan. [/quote]   Miksi kannatat puoluetta, joka haluaa kurjistaa asemaasi? Äläkä ota tätä provokaationa, olen ihan aidosti kiinnostunut. [/quote] Siksi että mielestäni on järjetöntä elää lainarahalla. Suomi velkaantuu hurjaa vauhtia ja mikään muu puolue ei ole esittänyt leikkauslistoja, joita nyt ehdottomasti tarvittaisiin. En myöskään ymmärrä, miten työttömyysturva on niin suuri. Itse elän opintotuella ja pärjään hyvin. Tuttavista löytyy näitä työttömiä, joilla on ripsenpidennykset ja kuntosalikortit. En ymmärrä, miksi toisten verorahoista pitää maksaa moisia turhuuksia.

[/quote]

Kuinka idiootti olet?

Mielestäsi ei ole mitään muuta leikkauskohdetta kuin työttömyysturva? Miten olisi pääomatulojen verottaminen, verotuksen muuttaminen oikeasti progressiiviseksi. :D Vitun pelle, sääli että sulla on äänioikeus.

[/quote]

Mitä leikkaamista veronkorotukset ovat?

Suomessa tulisi siirtyä tasaveroon. Ensin tasaprosenttiin ja sen jälkeen tasaeuromäärään. Jokainen maksaisi saman verran. He voisivat maksaa enemmän, jotka enemmän yhteiskunnan palveluja käyttävät.

Vierailija
71/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 13:18"]

[/quote]

[/quote]

No siitähän tämä velkaantuminen johtuu, että ihmiset ovat tottuneet niin valtavan hyvään elintasoon, ilmaisiin palveluihin ja tukimuotoihin. Valtio on valitettavasti kuten ihmisensä. Jos ihminen ajattelee, että hänelle kuuluu jotain hyödykkeitä vain siksi, että on syntynyt tänne, johtaa se pidemmässä juoksussa velkaantumiseen, koska ihmsiet ovat vieraantuneet perustarpeista. Mietipä nyt oikeasti parikymmentä vuotta taaksepäin. Nykyajan keskiluokka ostelee merkkilaukkuja ja matkustelee. Eletään viimeistä päivää kuin 80-luvun rikkaat. Vastaavasti köyhät elävät nykyään kuin keskiluokka ennen vanhaan. Meillä ei ole varaa tähän elintasoon. Pitäisi oppia tinkimään jostain.

[/quote]

Minua rehellisesti ihmetyttää, miksi keskitytään ensisijassa nimenomaan keskiluokkaisten ja pienituloisten kulutukseen ja heidän "turhiin humputuksiinsa" ja heidän "ansaitsemattomiin tukiinsa", kun se ongelma on nimenomaan nuo valtion ja verottajan ulottumattomiin karkaavat rahat, joiden määrät ovat paljon enemmän kuin jonkun satunnaisen keskiluokkaisen merkkilaukku. Syy: nämä rahat lepäävät tileillä ulkomailla eivätkä pääse samalla tavalla kiertoon kuin esimerkiksi se raha, minkä keskiluokkainen kuluttaa ostaessaan merkkilaukun, puhelimen tai vaikkapa hieman kalliimman, kotimaisen tuotteen. 

"Ennen vanhaan" nämä yritysten isot voitot hyödyttivät kaikkia, koska raha ohjattiin toiminnan kehittämiseen. Nyt ne samat voitot ohjataan osakkeenomistajille siinä, missä toimintaa tehostetaan, väkeä saneerataan ja ovia naulataan kiinni. Entistä vähemmän työpaikkoja, entistä vähemmän kulutusta, entistä ankarampia säästötalkoita kun raha ei pyöri. 

Eli siinä, missä sinä näet kulutuksen peikkona, minä näen suurempana peikkona sen, että kulutusta ei ole.

Vierailija
72/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:09"]

Mun mielestä on järjetöntä, että nykyyään tukien nostaminen on helpompaa ja jopa kannattavampaa kuin töissä käyminen, jos on matalapalkka alalla.

[/quote]

Miksi kokoomus sitten haluaa kaikin keinoin kurjistaa matalapalkka-aloilla työskentelevien oloja entisestään?

[/quote]

Kukaan kokoomuksen kannattaja ei osaa vastata?

[/quote]

Miten Kokoomus on niitä oloja kurjistamassa?

Vierailija
73/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 13:34"]

Mun mielestä on järjetöntä, että nykyyään tukien nostaminen on helpompaa ja jopa kannattavampaa kuin töissä käyminen, jos on matalapalkka alalla.

[/quote]

Miksi kokoomus sitten haluaa kaikin keinoin kurjistaa matalapalkka-aloilla työskentelevien oloja entisestään?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kokoomus on ek:n käsinukke. Luvassa on heikennyksiä työehtoihin (paikallinen sopiminen pahimpana), sosiaaliturvaan (jonka varassa on yhä useampi työssäkäyvä!!!), lisää yksityistämistä joka SEKÄ heikentää työoloja ETTÄ ohjaa kaikki duunarin selkänahasta käärityt voitot veroparatiiseihin Suomen hyvinvoinnin sijasta -jos näillä aloitetaan?

Vierailija
74/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 13:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minua rehellisesti ihmetyttää, miksi keskitytään ensisijassa nimenomaan keskiluokkaisten ja pienituloisten kulutukseen ja heidän "turhiin humputuksiinsa" ja heidän "ansaitsemattomiin tukiinsa", kun se ongelma on nimenomaan nuo valtion ja verottajan ulottumattomiin karkaavat rahat, joiden määrät ovat paljon enemmän kuin jonkun satunnaisen keskiluokkaisen merkkilaukku. Syy: nämä rahat lepäävät tileillä ulkomailla eivätkä pääse samalla tavalla kiertoon kuin esimerkiksi se raha, minkä keskiluokkainen kuluttaa ostaessaan merkkilaukun, puhelimen tai vaikkapa hieman kalliimman, kotimaisen tuotteen. 

"Ennen vanhaan" nämä yritysten isot voitot hyödyttivät kaikkia, koska raha ohjattiin toiminnan kehittämiseen. Nyt ne samat voitot ohjataan osakkeenomistajille siinä, missä toimintaa tehostetaan, väkeä saneerataan ja ovia naulataan kiinni. Entistä vähemmän työpaikkoja, entistä vähemmän kulutusta, entistä ankarampia säästötalkoita kun raha ei pyöri. 

Eli siinä, missä sinä näet kulutuksen peikkona, minä näen suurempana peikkona sen, että kulutusta ei ole.

[/quote]

Rahaa ohjattaisiin toiminnan kehittämiseen, jos sitä ei tarvitsisi ohjata niin kohtuuttomasti verottajan taskuun. 

Vierailija
75/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:00"]Joo tällä hetkellä. Tavoite on kuitenkin tulevaisuudessa paremmat tulot, enkä sillon halua verorahoilla elättää yhteiskunnan pohjasakkaa.
[/quote]Minä haluan. Pidän yhteiskuntarauhasta.
[/quote]

Elättämisessäkin on eroja. En ole tuo jolle vastasit mutta mielestäni elättämiseen kuuluu ravitseva ruoka, turvallinen asunto ja terveydenhuolto. Kaikki muu on ylimääräistä eikä sossupummien pesukoneita, puhelimia ja matkoja kuulu maksaa valtion pussista. Suomen verotuksella nuo perusasiat ja laadukas koulutus olisi voitu hoitaa täydellisesti mutta ei onnistu, koska valtion suojatyöpaikat ja epämääräiset toiminnot imevät kaiken. On nyt saatana, maksan veroa 50% ja niin maksaa moni muukin eikä edes yhtä lastensairaalaa saada verovaroin kustannettua. Pistää vihaksi
[/quote]Meillä on jo lastensairaala, jos halutaan huvikseen uusi niin joku muu sen saa maksaa kuin veronmaksajat. Ja sitten asiaan. Jos ihmisillä ei ole varaa tarjota itselleen tai lapsilleen sitä mitä kaikilla muilla on, siitä seuraa varastelun ja ryöstöjen lisääntyminen.Perusturvallakin voi elää hyvää elämää jos on kätevä käsistään ja näkee vaivaa hyödykkeitä hankkiessaan. Mutta koska kädettömyys ja toivottomuus ovat hyvin yleisiä ilmiöitä, on hyvä että turvan taso on edes tuo.

Vierailija
76/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 13:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kokoomus on ek:n käsinukke. Luvassa on heikennyksiä työehtoihin (paikallinen sopiminen pahimpana), sosiaaliturvaan (jonka varassa on yhä useampi työssäkäyvä!!!), lisää yksityistämistä joka SEKÄ heikentää työoloja ETTÄ ohjaa kaikki duunarin selkänahasta käärityt voitot veroparatiiseihin Suomen hyvinvoinnin sijasta -jos näillä aloitetaan?

[/quote]

Onko yksityisellä sektorilla niin kurjat työolot, että te ette pystyisi siellä töitä tekemään? Kannattaisiko katsoa peiliin, ehkä vika löytyy sieltä?

Jos palkka ei riitä elämiseen ilman tukia nii etsi toinen työ.

Duunarin selkänahasta ei kääritä mitään voittoja. Olisitte saatana tyytyväisiä, että joku teille työtä tarjoaa. Olisitte tyytyväisiä, että joku on valmis kantamaan taloudellisen riskin ja luo työpaikkoja, että teillä perkeleen demareilla ja muilla kommareilla on voita leivän päällä.

Vierailija
77/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Oon samaa mieltä. Ihan realistisesti tarkasteltuna työttömyysturvan menot ei edes ole muodosta mitenkään kovin merkittävää osuutta julkisen talouden kokonaismenoista. Jostain syytä jotkut vaan tuntuvat silti kuvittelevan, että tämä kurja taloudellinen tilanne pelastuu, jos ennestään jo pienistä työttömyystuista leikataan. Kyllä ne leikkaukset tulisi suunnata muualle, jos halutaan talouteen oikeasti vaikuttaa.

Viime aikoina on tuntunut, että työttömistä yritetään maan ylintä johtoa myöten tehdä jotain syntipukkia tämän maan ongelmiin. Työttömien syyllistäminen tässä taloustilanteessa on muutenkin aivan typerää, kun niitä työpaikkoja ei yksinkertaisesti riitä kaikille. Surullista miten tämä maa tuntuu jakautuvan kahtia. 

Vierailija
78/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Syyt: En ole idiootti, en kuse omiin muroihini, enkä pure omaan käteeni.

Vierailija
79/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:00"]

Joo tällä hetkellä. Tavoite on kuitenkin tulevaisuudessa paremmat tulot, enkä sillon halua verorahoilla elättää yhteiskunnan pohjasakkaa.

[/quote]

Kuten sairaita, vanhuksia ja mielenterveyspotilaita?

Onnea valitsemallasi tiellä.

Vierailija
80/139 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 13:47"]

En. Syyt: En ole idiootti, en kuse omiin muroihini, enkä pure omaan käteeni.

[/quote]

Te vasemmistoapinat olette niin helvetin tyhmiä, että ette edes tajua aiheuttavanne eniten kärsimystä äänestämällä itsenne kanssa samanmielisiä puolueita. Kurjuus on sosialismin polttoainetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän