Oletteko köyhälliskokoomuslaisia?
Kommentit (139)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:00"]
Joo tällä hetkellä. Tavoite on kuitenkin tulevaisuudessa paremmat tulot, enkä sillon halua verorahoilla elättää yhteiskunnan pohjasakkaa.
[/quote]
Eli kun olet sitten joskus, muka, rikas, niin haluat että yhteiskunnassamme on väestönosa, joka painii mielenterveysongelmien kanssa ja kyttää silmä kovana lapsiasi puskassa, jotta voisi rahan puutteessa kidnapata ne ja myydä pedofiileille?
Karu skenaario, mutta valitettavan tosi esim jenkeissä, missä tuloerot ovat isot ja maassa on kaksi täysin eri maailmoissa asuvaa väestöä. Itse olen erittäin hyvässä taloudellisessa asemassa ja siinä kohtaa muutan pois Suomesta kun minulla ei ole mitään kohtaamispintaa Siwan edustan pulsujen kanssa, se hetki tulee olemaan pelottava.
[/quote]
Joo tää hyvinvointivaltiohan romahtaa täysin jos kookomus voittaa vaalit. huah. Mun mielestä on järjetöntä, että nykyyään tukien nostaminen on helpompaa ja jopa kannattavampaa kuin töissä käyminen, jos on matalapalkka alalla. Vähäosasia pitää auttaa joo, mutta joku järki ja logiikka siinäkin on oltava. Nykyinen verotuskaan ei millään muotoa kannata käymään töissä, mut hei otetaan vähän lisää valtionvelkaa ja nostetaan tukien määrää.
Suomessa jokaisella ihmisellä on mahdollisuus menestyä, en halua elättää niitä jotka valitsevat helpomman tien ja jäävät lorvimaan yhteiskunnan rahoilla.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:00"]Joo tällä hetkellä. Tavoite on kuitenkin tulevaisuudessa paremmat tulot, enkä sillon halua verorahoilla elättää yhteiskunnan pohjasakkaa.
[/quote]Minä haluan. Pidän yhteiskuntarauhasta.
[/quote]
Elättämisessäkin on eroja. En ole tuo jolle vastasit mutta mielestäni elättämiseen kuuluu ravitseva ruoka, turvallinen asunto ja terveydenhuolto. Kaikki muu on ylimääräistä eikä sossupummien pesukoneita, puhelimia ja matkoja kuulu maksaa valtion pussista. Suomen verotuksella nuo perusasiat ja laadukas koulutus olisi voitu hoitaa täydellisesti mutta ei onnistu, koska valtion suojatyöpaikat ja epämääräiset toiminnot imevät kaiken. On nyt saatana, maksan veroa 50% ja niin maksaa moni muukin eikä edes yhtä lastensairaalaa saada verovaroin kustannettua. Pistää vihaksi
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:39"]Hah, suomessa ei ole muita kuin köyhiä kokoomuslaisia siitä pitää huolen meidän korkea veroaste.
[/quote]
Nimenomaan. Verorahat pitäisi pistää kouluun, terveydenhuoltoon ja maanpuolustukseen eikä sysätä työttömille kannustinloukuiksi. Työttömän pahin vihollinen on ay-liike
Ollessani köyhä opiskelija, olin "äärikokoomuslainen", koska uskoin (ja uskon edelleen) että omalla työllä ja riskinotolla voi vaurastua. Tein opiskeluiden ohella sontahommia, kolmea parhaimmillaan joka kyllä viivästytti valmistumista vuodella mutta opinpahan olemaan antamatta periksi vaikka kuinka surkealta näyttäisi.
"Usko" kantoi, kuulun maan 8% parhaiten tienaavaan, mikäli YLEn verolaskuria on uskominen. Mutta en äänestä enää sekoomusta, en moneen vuoteen. Ai miksikö? Siksi, että kun puikkoihin tarttui eräs Käteinen, totesin että nyt saatiin todellinen pelle johton. Erosin puolueesta välittömästi enkä ihan heti äänestä uudestaan, ellei saada Niinistön tyylistä kaveria johtoon. Nykyinen puolue on irvikuva perinteisestä hyvästä oikeistopuolueesta, mukamas kykypuolue - saatananmoisia tunareita!
No äänestäkö vasemmistoa/demareita? Never, en todellakaan halua samaistua luonnonvalintaiseen luuserilaumaan joka odottaa että joku muu riskeeraa ja jos onnistuu, niin punakorppikotkat on heti paikalla kiljumassa osuuttaan. Keskustaa? Pienyrityspuoli on siinä porukassa vahva joka kiehtoo, mutta perinteinen väyrystakinkääntö-lessu-kähmyttely ei oikein houkuta. Vihreät? ruahahhaaaa, niin naiiivia ja elämästä irtaantunutta sakkia että naurattaisi jos heikäläiset eivät pystyisi vaikuttamaan niin vahvasti negatiivisesti verolainsäädäntöön. RKP? Ei koskaan, vaikka ovatkin oikeisto/rahapuolue, pakkoruotsi on maan taloudelle turmiollinen.
Jäljelle jää junttipuolue PS - sinänsä, heidän "hyödyttömät mamut ulos"-politiikka kiehtoo kuten myöskin PK-yrittäjyyden suosiminen, mutta muut kuviot...ei kiitos.
Onhan noita muita pieniäkin, mutta yksikään ei ole uskottava massaltaan...joten nukutaan ja odotetaan että kohdalle osuu oikeasti oikeistolainen puolue tai sekoomus herää vasemmistomielisestä painajaisestaan.
[/quote]
Olis tehnyt ton alun perusteella antaa yläpeukku, ihana tarina: teki töitä, uskoi ja onnistui! :)
mut muuttui niim ikäväksi tuo teksti... Huhhuh. Tossa just näkee että raha ei tuo onnea!
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:42"]
Mun mielestä on järjetöntä, että nykyyään tukien nostaminen on helpompaa ja jopa kannattavampaa kuin töissä käyminen, jos on matalapalkka alalla.
[/quote]
Miksi kokoomus sitten haluaa kaikin keinoin kurjistaa matalapalkka-aloilla työskentelevien oloja entisestään?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:09"]
Mun mielestä on järjetöntä, että nykyyään tukien nostaminen on helpompaa ja jopa kannattavampaa kuin töissä käyminen, jos on matalapalkka alalla.
[/quote]
Miksi kokoomus sitten haluaa kaikin keinoin kurjistaa matalapalkka-aloilla työskentelevien oloja entisestään?
[/quote]
Kukaan kokoomuksen kannattaja ei osaa vastata?
Joo ! Kuka paljasti ? Naapurin Erkki vai ?
Kokoomuslaisille sopii se että yhteiskunta on kahtia jakautunut. Kannattaa muistaa ettei kaikilla ihmisillä ole sydäntä, osa ajaa vain omia etujaan. Katsokaa kokoomuslaisia, moni heistä on täysin tavallisesta elämästä vieraantuneita, varsinkin kokoomusnuoret, he näyttävätkin kovilta ihmisiltä.
Jos on elämänsä elänyt niin että kaiken on saanut hopeatarjottimella eteensä, ei ole käsitystä siitä ettei kaikilla ole asiat samalla tavalla. Jollekin perhe maksaa kaiken, on merkkivaatteet, kalliit harrastukset, pappa betalar hienon opiskelija-asunnon, auton, maksaa vuoden vaihdossa, jeesaa suhteilla töihin etc. --> eivät ymmäeeä ettei kaikilla mene noin.
Kokoomuslaisilta puuttuu myös tunneäly siitä, että ajatellaanko KOKO porukkaa, vai ITSEÄ. Normaali ihminen ei pysty elämään hyvin jos ympärillä on kärsimystä. Katainen järjesti Suomen syvälle sellaiseen suohon (mm. Kreikan tukipaketit) josta koko maa kärsii vuosien tai mahdollisesti jopa vuosikymmenten ajan, mutta Oma Napa sai ison kiitoksen eli "EU:n palkkioviran" jota ei muuten olisi saanut. Selkärankaa omaava ihminen olisi ajatellus Suomen etua vaikka oma ura olisikin siitä kärsinyt...
Suomessa on tietty vallan eliitti joka puhuu kauniita sanoja, mutta ei tee mitään. Verrataan Suomea ja Viroa: Viro on mennyt kohisten Suomen ohitse monessa asiassa. Jos puhutaan vaikka yrittäjyydestä: Suomessa kuulee kauniita sanoja siitä, mutta mitään ei tehdä jotta edellytykset paranisivat. Virossa yrittäjyyttä tuetaan ja se lisää hyvinvointia siellä, ihan pienillä jutuilla (kuten se ettei tarvitse maksaa veroja tuotosta jos investoi voittoja yrityksen kasvattamiseen) jne.
Ja kaiken huippuna on veroparatiisi kikkailu: lailla voitaisiin kieltää moinen, mutta sen sijaan yhteiskunta ostaa palveluita tahoilta (mm. lääkärikeskukset) jotka kierrättävät voittoja niin etteivät maksa veroja Suomeen jne. On aika älytöntä, että on olemassa ns. rehellisesti toimiva hoivapalveluita tarjoava yritys, ja sitten monikansallinen verokikkailija yritys, molemmat lähtevät mukaan tarjouksilla ja voiton vie jälkimmäinen, vaikka kokonaisuutta katsoen se kalliimpi (rehellinen verot Suomeen maksava) yritys olisi ollut "tuottavampi" jos katsotaan kokonaisuutta ei vain sitä hintalappua mikä palvelutarjoukseen on laitettu.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:23"]
Joo tällä hetkellä. Tavoite on kuitenkin tulevaisuudessa paremmat tulot, enkä sillon halua verorahoilla elättää yhteiskunnan pohjasakkaa.
[/quote]
Eli kun olet sitten joskus, muka, rikas, niin haluat että yhteiskunnassamme on väestönosa, joka painii mielenterveysongelmien kanssa ja kyttää silmä kovana lapsiasi puskassa, jotta voisi rahan puutteessa kidnapata ne ja myydä pedofiileille?
Karu skenaario, mutta valitettavan tosi esim jenkeissä, missä tuloerot ovat isot ja maassa on kaksi täysin eri maailmoissa asuvaa väestöä. Itse olen erittäin hyvässä taloudellisessa asemassa ja siinä kohtaa muutan pois Suomesta kun minulla ei ole mitään kohtaamispintaa Siwan edustan pulsujen kanssa, se hetki tulee olemaan pelottava.
[/quote]
Joo tää hyvinvointivaltiohan romahtaa täysin jos kookomus voittaa vaalit. huah. Mun mielestä on järjetöntä, että nykyyään tukien nostaminen on helpompaa ja jopa kannattavampaa kuin töissä käyminen, jos on matalapalkka alalla. Vähäosasia pitää auttaa joo, mutta joku järki ja logiikka siinäkin on oltava. Nykyinen verotuskaan ei millään muotoa kannata käymään töissä, mut hei otetaan vähän lisää valtionvelkaa ja nostetaan tukien määrää.
Suomessa jokaisella ihmisellä on mahdollisuus menestyä, en halua elättää niitä jotka valitsevat helpomman tien ja jäävät lorvimaan yhteiskunnan rahoilla.
[/quote]
No olisiko ongelma siinä, että työntekijät katsotaan oikeistolaiseen tyyliin olevan vain välttämätön paha, jolloin heille maksetaan niin surkeaa palkkaa, ettei sillä edes kannata käydä töissä? Suomen alhaisista tuista on myös tullut jo kommenttia EU:lta. Kuinka iso osa työttömistä on näitä lorvijoita? Pistetään kadulle vaan ne tämän yhteiskunnan rahoittaneet nokia-insinöörit, jotka eivät enää ikärasismin (liian korkean palkkauksen) takia pääse töihin vaan tilalle palkataan harjoittelijoita ilmaiseksi, jotka tekevät duunia myös omalla ajalla ilmaiseksi.
Lisäksi et taida tietää, kuinka puolestaan toisesta päästä syntyy syrjäytyneitä nuoria, koska elät jossakin omassa kuplassasi.
Toivon, että jäät työttömäksi tai että palkkasi ei koskaan ylitä mediaanituloa.
Nro 36, kokoomuslaiset eivät edes tajua sitä, että omat mahdollisuudet ovat huomattavasti alentuneet, kun on alkoholistivanhemmat, perheväkivaltaa, joutuu huostaanotetuksi... Ja heidän mukaansa niille rappiovanhemmille ei enää pitäisi maksaa tukia. Miten käy lapsen?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 12:21"]Kokoomuslaisille sopii se että yhteiskunta on kahtia jakautunut. Kannattaa muistaa ettei kaikilla ihmisillä ole sydäntä, osa ajaa vain omia etujaan. Katsokaa kokoomuslaisia, moni heistä on täysin tavallisesta elämästä vieraantuneita, varsinkin kokoomusnuoret, he näyttävätkin kovilta ihmisiltä.
Jos on elämänsä elänyt niin että kaiken on saanut hopeatarjottimella eteensä, ei ole käsitystä siitä ettei kaikilla ole asiat samalla tavalla. Jollekin perhe maksaa kaiken, on merkkivaatteet, kalliit harrastukset, pappa betalar hienon opiskelija-asunnon, auton, maksaa vuoden vaihdossa, jeesaa suhteilla töihin etc. --> eivät ymmäeeä ettei kaikilla mene noin.
Kokoomuslaisilta puuttuu myös tunneäly siitä, että ajatellaanko KOKO porukkaa, vai ITSEÄ. Normaali ihminen ei pysty elämään hyvin jos ympärillä on kärsimystä. Katainen järjesti Suomen syvälle sellaiseen suohon (mm. Kreikan tukipaketit) josta koko maa kärsii vuosien tai mahdollisesti jopa vuosikymmenten ajan, mutta Oma Napa sai ison kiitoksen eli "EU:n palkkioviran" jota ei muuten olisi saanut. Selkärankaa omaava ihminen olisi ajatellus Suomen etua vaikka oma ura olisikin siitä kärsinyt...
Suomessa on tietty vallan eliitti joka puhuu kauniita sanoja, mutta ei tee mitään. Verrataan Suomea ja Viroa: Viro on mennyt kohisten Suomen ohitse monessa asiassa. Jos puhutaan vaikka yrittäjyydestä: Suomessa kuulee kauniita sanoja siitä, mutta mitään ei tehdä jotta edellytykset paranisivat. Virossa yrittäjyyttä tuetaan ja se lisää hyvinvointia siellä, ihan pienillä jutuilla (kuten se ettei tarvitse maksaa veroja tuotosta jos investoi voittoja yrityksen kasvattamiseen) jne.
Ja kaiken huippuna on veroparatiisi kikkailu: lailla voitaisiin kieltää moinen, mutta sen sijaan yhteiskunta ostaa palveluita tahoilta (mm. lääkärikeskukset) jotka kierrättävät voittoja niin etteivät maksa veroja Suomeen jne. On aika älytöntä, että on olemassa ns. rehellisesti toimiva hoivapalveluita tarjoava yritys, ja sitten monikansallinen verokikkailija yritys, molemmat lähtevät mukaan tarjouksilla ja voiton vie jälkimmäinen, vaikka kokonaisuutta katsoen se kalliimpi (rehellinen verot Suomeen maksava) yritys olisi ollut "tuottavampi" jos katsotaan kokonaisuutta ei vain sitä hintalappua mikä palvelutarjoukseen on laitettu.
[/quote]
Itse olen köyhä kokoomusnuori, joka ei todellakaan ole saanut mitään helpolla. Minä en vain usko, että lainarahalla luodaan pitkäaikaista hyvin vointia. Kertokaa toki vasemmistolaiset, että mistä pitää leikata, jotta saadaan Suomen talous kuntoon? Kyllä minulla on sydän ja olen terveysalalla töissä, mutta en ymmärrä miten kaikki tämä hyvinvointi rahoitetaan. Tällä hetkellä olemme kuin pikavippeilevä hölmö, joka nostaa lainan toisen perään, koska pakko saada kaikki se sama, mitä rikkaammalla naapurilla on. Kertokaainulle, miten tämä talous korjataan? Tällä hetkellä teemme järjetöntä velkaa lapsillemme maksettavaksi. Talousvaikeuksiin pitää puuttua ajoissa, eikä vasta sitten kun on konkurssissa.
Täälläkin yksi kokoomuslainen, hyvin köyhästä lapuudesta omalla työllä hyvään asemaan noussut. Kokoomus siksi että meillä on samat mahdollisuudet- toiset vain osaavat käyttää niitä...
Ja joo, kyllä on nähty paitsi köyhyys myös mielenterveysongelmaiset vanhemmat, kaltoinkohtelua ja lainimlyöntiä, traumaa ja syyllistämistä- viimeksi siitä että on osannut lähteä ja nousta suosta :)
En. En ole pienituloinen enkä kannata Kokoomusta.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:34"]Miks kukaan kannattaa mitään puoluetta?
Miten ketään ylipäänsä kiinnostaa politiikka?
Mua ei oo koskaan politiikka kiinnostanu, en edes tiedä mitä on vasemmisto tai oikeisto, kokoomuksesta tms nyt pihaustakaan sanomatta.
[/quote]
Asiat siis vain tapahtuu valtioissa? Oletko kenties niitä, joille vesi tulee hanasta ja sähkö pistorasiasta
[/quote]
Minkä puolueen ansiosta mulle tulee sähkö pistirasaan? Ja minkä puolueen ansiosta taas mulle tulee vesi hanasta? Entä mikäs puolue on edesauttanut siihen, että mulla on jääkaapissa ruokaa?
Mulle todellakin asiat "vain tapahtuvat", koska politiikka ei kiinnosta. Kerrotko nyt myös syyn miksi jonkun noin tylsän ja turhan asian tulisi kiinnostaa minua?
[/quote]
Alapeukutuksiinko se älykkyys ainoastaan riittää? Miksi en saa vastauksia kysymyksiini?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:36"]
Olen opiskelija ja kannatan kokoomusta, joten kyllä. Tulen valmistumaan matalapalkka-alalle, joten samalla lailla jatkan.
[/quote]
Miksi kannatat puoluetta, joka haluaa kurjistaa asemaasi? Äläkä ota tätä provokaationa, olen ihan aidosti kiinnostunut.
[/quote]
Uskon että kokoomuspolitiikalla saadaan koko yhteiskunnan/valtion taloutta parempaan jamaan. JOs valtiontalous on kunnossa, vaikuttaa se positiivisesti myös pienituloisiin ja heikoimmassa asemassa oleviin.
Jos yhteiskunnassa jatketaan nykyisellä linjalla, eli valtio velkaantuu koko ajan lisää, en usko sen vaikuttavan lopulta kenenkään positiivisesti - ollaan Kreikan tiellä.
Kyllä tässä maassa säästötalkoita oikeasti tarvitaan. Mielestäni tässä ketjussa aiemminkin kuvattu ilmiö kertoo oikeasti jotain yhteiskunnasta, jos työttömillä on ripsenpidennykset, älypuhelimet ja kuntosalikortit. Se tarkoittaa, että kuten Kreikkakin, Suomi elää pahasti yli varojensa. Pitäisi nyt keskittyä turvaamaan välttämätön.
Työ synnyttää hyvinvointia --> meidän pitää saada enemmän työtä Suomeen ja luopua ns. typeristä jutuista jotka estävät uusien työpaikkojen syntymistä. Minä en usko siihen että palkkoja pitää alentaa, vaan uskon siihen että ihmisten kuluja pitää vähentää jolloin rahaa jää enemmän käyttöön.
Muutamia esimerkkejä: Suomessa asuminen maksaa järjettömän paljon, valtion/kuntien pitäisi järjestää asiat niin että esim. tonttien hinnat olisivat edullisemmat ja säädellä mm. vuokria rakennuttamalla edullisia (mutta hyviä ja siitejä sekä viihtyisiä!) asuntoja riittävästi.
Verotusta pitäisi laskea niin, että jos kyseessä on pienyrittäjä veroja voisi maksaa vähemmän. Esim. kampaaja, yksintoimiva kirvesmies, hieroja, pieni kahvila jne. voisivat tarjota palveluitaan pienellä nimellisellä alvilla --> edullisemman hinnat --> enemmän asiakkaita.
Pitäisi myös karisa idioottimaisuudet pois, esim. kukaan ei hyödy Suomen ja Viron välisestä viinarallista, voisimme laskea alkoholiveron Viron tasolle --> ihmiset eivät enää hakisi juomiaan Virosta --> verotult jäisivät Suomeen. Ja kyllä: juopot juovat saman määrän mitä ennenkin, normaaleilla ihmisillä alkoholia kuluu sama määrä mitä muutenkin kuluisi hinnasta riippumatta.
Voisimme houkutella ulkomaalaisia turisteja paremmin kun hinnat olisivat edullisemmat, ja lisäksi suomalaiset kävisivät enemmän esim. ravintoloissa syömässä jos hinnat olivat esim. Saksan tasolla, tänä päivänä jos menee perheen kanssa Ravintolaan niin jo pelkkiin juomiin (lasi viiniä, olut, kaksi limua) menee helposti n. 20€!
Samoin pitäisi pyrkiä siihen ettei kukaan (tietenkin sairaat ja eläkeläiset poislukien) ole työttömänä. Tarkoittaa sitä, että kuntien pitäisi jokaiselle järjestää työtä, ja työstä maksettaisiin kunnollinen palkka ei mitään "työttömyyspäiväraha+muutama euro per päivä päälle".
Töitä kyllä riittää, esim. vanhuksien ulkoiluttamista, lisäkäsiä päiväkoteihin/kouluihin, kesällä rannoille uimavalvojia,t alvella kadunhiekoittajia, lapsille koulumatkalle saattajia jne. jne. Yhteiskunnan kannalta on fiksumpaa järjestää töitä niin että työtön saa tekemästään työstä ok palkan jolla maksaa eämisensä vert. annettaisiin se raha suoraan tilille vastikkeetta. Yksin asuva saa n. tonnin verran kuussa tukia, miksemme antaisi noille ihmisille sen verran töitä että tienaavat tuon tonnin (ja jos tekevät enemmän töitä niin enemmän rahaa), pitkässä juoksussa tuo säästää rahaa (ihmiset pysyvät aktiivisina, säästetään sairaskuluissa, ja kun on tössäkäyvä on helpompi hakea uutta työtä jne.)
Ja suuri ongelma on mm. se, että monissa laitoksissa ns. palkattomat "työkkäriläiset" ja sivarit ym. tekevät töitä niin, ettei ko. hommaan koskaan palkata ketään Oikeaa Työntekijää. Tuohan on aivan p*rseestä että KOKO AJAN on homma X jota tekee ns. ilmainen työntekijä. Luopumalla noista, tulisi työpaikkoja lisää, itse tiedän kuntapuolelta monta työtä jossa koko ajan ilmainen työntekijä raatamassa, vaikka tuo on laitonta, niin tuota tapahtuu koko ajan.
Valitettava totuus on, että kasvava ikääntyneiden osuus väestöstä on se mikä nielee yhä suuremman osan julkisista menoista. Ainoat vaihtoehdot pitkällä tähtäimellä taitavat olla eläkeiän nostaminen ja jonkinlainen eläkekatto. Tätä ei vaan kaikki uskalla sanoa ääneen, koska siitä nousee valtava p*skamyrsky.
Hah, suomessa ei ole muita kuin köyhiä kokoomuslaisia siitä pitää huolen meidän korkea veroaste.