Oletteko köyhälliskokoomuslaisia?
Kommentit (139)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:00"]Joo tällä hetkellä. Tavoite on kuitenkin tulevaisuudessa paremmat tulot, enkä sillon halua verorahoilla elättää yhteiskunnan pohjasakkaa.
[/quote]Minä haluan. Pidän yhteiskuntarauhasta.
Seiska ei anna kovin älykästä kuvaa itsestään, kun käyttää näitä "sekoomus" ja "käteinen" -termejä.
Tiedän tyypin. Taudin kuvaan kuuluu myös pakkoruotsin kannattaminen.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:36"]
Olen opiskelija ja kannatan kokoomusta, joten kyllä. Tulen valmistumaan matalapalkka-alalle, joten samalla lailla jatkan.
[/quote]
Miksi kannatat puoluetta, joka haluaa kurjistaa asemaasi? Äläkä ota tätä provokaationa, olen ihan aidosti kiinnostunut.
[/quote]
Siksi että mielestäni on järjetöntä elää lainarahalla. Suomi velkaantuu hurjaa vauhtia ja mikään muu puolue ei ole esittänyt leikkauslistoja, joita nyt ehdottomasti tarvittaisiin. En myöskään ymmärrä, miten työttömyysturva on niin suuri. Itse elän opintotuella ja pärjään hyvin. Tuttavista löytyy näitä työttömiä, joilla on ripsenpidennykset ja kuntosalikortit. En ymmärrä, miksi toisten verorahoista pitää maksaa moisia turhuuksia.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:12"]Tiedän tyypin. Taudin kuvaan kuuluu myös pakkoruotsin kannattaminen.
[/quote]
Kannatan sitäkin! En ymmärrä milloin kielitaidosta on tullut joku huono asia. Ruotsin opetus tulisi vaan aloittaa aikaisemmin, niin ihmiset oppisivat sen helpommin. Kaksikielisyys on rikkaus!
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:39"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:36"]
Olen opiskelija ja kannatan kokoomusta, joten kyllä. Tulen valmistumaan matalapalkka-alalle, joten samalla lailla jatkan.
[/quote]
No, jos te tekee sinut onnelliseksi, niin mikäs siinä.
[/quote]
Tyhmät ovat yleensä aika onnellisia. Katso vaikka PKN:n Tonia. :) Tuolle ekalle ei muuta kun tsemppiä. Musta on kuitenkin liian tyhmää äänestää puoluetta, joka ajaa kaltaisillesi pienituloisille korkeampia veroja ja ajaa alas myös palveluja. Laskepa huviksesi kuinka paljon pienestä palkastasi jää kätöseen, jos vaikka hoidatat hampaasi omaan piikkiin yksityisellä. Niin, ei sulla ole varaa edes hoidattaa niitä puoliksi kuntoon. Sellainen on Kokoomuksen Suomi.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:00"]
Joo tällä hetkellä. Tavoite on kuitenkin tulevaisuudessa paremmat tulot, enkä sillon halua verorahoilla elättää yhteiskunnan pohjasakkaa.
[/quote]
Eli kun olet sitten joskus, muka, rikas, niin haluat että yhteiskunnassamme on väestönosa, joka painii mielenterveysongelmien kanssa ja kyttää silmä kovana lapsiasi puskassa, jotta voisi rahan puutteessa kidnapata ne ja myydä pedofiileille?
Karu skenaario, mutta valitettavan tosi esim jenkeissä, missä tuloerot ovat isot ja maassa on kaksi täysin eri maailmoissa asuvaa väestöä. Itse olen erittäin hyvässä taloudellisessa asemassa ja siinä kohtaa muutan pois Suomesta kun minulla ei ole mitään kohtaamispintaa Siwan edustan pulsujen kanssa, se hetki tulee olemaan pelottava.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:15"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:12"]Tiedän tyypin. Taudin kuvaan kuuluu myös pakkoruotsin kannattaminen. [/quote] Kannatan sitäkin! En ymmärrä milloin kielitaidosta on tullut joku huono asia. Ruotsin opetus tulisi vaan aloittaa aikaisemmin, niin ihmiset oppisivat sen helpommin. Kaksikielisyys on rikkaus!
[/quote]
Jep, olet tyypillinen tapaus :)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:07"]
Seiska ei anna kovin älykästä kuvaa itsestään, kun käyttää näitä "sekoomus" ja "käteinen" -termejä.
[/quote]
Älykkyyteenkö ei kuulu huumori? Tai sen esiintuominen, että seuraa aikaansa ja osaa poliitikkojen vakiintuneita lempinimiä, kuten Käteinen. Sä et itse anna itsestäsi kovin hyvää kuvaa, mieti vielä missä kirjoitat.. Olisko niin, että tänne se huumori sopii, kyseessä ei ole tiistain istunto.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:12"]Tiedän tyypin. Taudin kuvaan kuuluu myös pakkoruotsin kannattaminen. [/quote] Kannatan sitäkin! En ymmärrä milloin kielitaidosta on tullut joku huono asia. Ruotsin opetus tulisi vaan aloittaa aikaisemmin, niin ihmiset oppisivat sen helpommin. Kaksikielisyys on rikkaus!
[/quote] pitäisi aloittaa jo eskarissa
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:36"] Olen opiskelija ja kannatan kokoomusta, joten kyllä. Tulen valmistumaan matalapalkka-alalle, joten samalla lailla jatkan. [/quote] Miksi kannatat puoluetta, joka haluaa kurjistaa asemaasi? Äläkä ota tätä provokaationa, olen ihan aidosti kiinnostunut. [/quote] Siksi että mielestäni on järjetöntä elää lainarahalla. Suomi velkaantuu hurjaa vauhtia ja mikään muu puolue ei ole esittänyt leikkauslistoja, joita nyt ehdottomasti tarvittaisiin. En myöskään ymmärrä, miten työttömyysturva on niin suuri. Itse elän opintotuella ja pärjään hyvin. Tuttavista löytyy näitä työttömiä, joilla on ripsenpidennykset ja kuntosalikortit. En ymmärrä, miksi toisten verorahoista pitää maksaa moisia turhuuksia.
[/quote]
Matikkaa sinulle. Opiskelin Helsingissä ja opintorahani oli yhteensä 550 euroa. Vuokrani oli 560 euroa/kk. Ilmeisesti asut mammasi kanssa ja saa ruuat kotoa. Onhan tuo 500 silloin ihan mukava taskuraha. Nyt perheemme yhteiset tulot ovat 8000 e /kk ja äänestän vasemmistoa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:36"] Olen opiskelija ja kannatan kokoomusta, joten kyllä. Tulen valmistumaan matalapalkka-alalle, joten samalla lailla jatkan. [/quote] Miksi kannatat puoluetta, joka haluaa kurjistaa asemaasi? Äläkä ota tätä provokaationa, olen ihan aidosti kiinnostunut. [/quote] Siksi että mielestäni on järjetöntä elää lainarahalla. Suomi velkaantuu hurjaa vauhtia ja mikään muu puolue ei ole esittänyt leikkauslistoja, joita nyt ehdottomasti tarvittaisiin. En myöskään ymmärrä, miten työttömyysturva on niin suuri. Itse elän opintotuella ja pärjään hyvin. Tuttavista löytyy näitä työttömiä, joilla on ripsenpidennykset ja kuntosalikortit. En ymmärrä, miksi toisten verorahoista pitää maksaa moisia turhuuksia.
[/quote]
Eli olet valmis esim. laskemaan tulevaa palkkaasi siten, että joudut tekemään kolmea työtä elääksesi edes jotenkuten? Olet valmis siihen, että työnantajat saavat kohdella sinua ihan miten tahansa? Olet valmis siihen, että saamasi terveydenhuolto ja muut palvelut kurjistetaan köyhäinavuksi, ja hyväosaiset saavat vapaasti takoa rahaa sinun ahdingollasi?
Ymmärrän tuon lainarahalla elämisen pointin, tottakai asialle pitää tehdä jotakin. Mutta pitää muistaa, että sen leikkauslistan kylkiäisinä tulee paljon sellaista, joka tulee parinkymmenen vuoden aikavälillä kurjistamaan Suomen jos ei nyt aivan kehitysmaatasolle, niin kuitenkin luokkayhteiskunnaksi joka hukkaa valtaosan lahjakkuuksistaan ja kyvyistään köyhyyden ja kurjuuden syvenevään suohon.
[/quote]
Kuinka idiootti olet?
Mielestäsi ei ole mitään muuta leikkauskohdetta kuin työttömyysturva? Miten olisi pääomatulojen verottaminen, verotuksen muuttaminen oikeasti progressiiviseksi. :D Vitun pelle, sääli että sulla on äänioikeus.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:28"]
[/quote] pitäisi aloittaa jo eskarissa
[/quote]
Hitler-jugend -tyyliin indoktrinaatio aloitettaisiin jo varhaisessa vaiheessa, milloin lapsi ei osaa kyseenalaistaa mitään mitä ylhäältä päin tulee? Hitler olisi teistä pakkoruotsittajista niin ylpeä.
Miks kukaan kannattaa mitään puoluetta?
Miten ketään ylipäänsä kiinnostaa politiikka?
Mua ei oo koskaan politiikka kiinnostanu, en edes tiedä mitä on vasemmisto tai oikeisto, kokoomuksesta tms nyt pihaustakaan sanomatta.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:34"]Miks kukaan kannattaa mitään puoluetta?
Mua ei oo koskaan politiikka kiinnostanu, en edes tiedä mitä on vasemmisto tai oikeisto, kokoomuksesta tms nyt pihaustakaan sanomatta.
[/quote]
Asiat siis vain tapahtuu valtioissa? Oletko kenties niitä, joille vesi tulee hanasta ja sähkö pistorasiasta
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:00"]Ollessani köyhä opiskelija, olin "äärikokoomuslainen", koska uskoin (ja uskon edelleen) että omalla työllä ja riskinotolla voi vaurastua. Tein opiskeluiden ohella sontahommia, kolmea parhaimmillaan joka kyllä viivästytti valmistumista vuodella mutta opinpahan olemaan antamatta periksi vaikka kuinka surkealta näyttäisi.
"Usko" kantoi, kuulun maan 8% parhaiten tienaavaan, mikäli YLEn verolaskuria on uskominen. Mutta en äänestä enää sekoomusta, en moneen vuoteen. Ai miksikö? Siksi, että kun puikkoihin tarttui eräs Käteinen, totesin että nyt saatiin todellinen pelle johton. Erosin puolueesta välittömästi enkä ihan heti äänestä uudestaan, ellei saada Niinistön tyylistä kaveria johtoon. Nykyinen puolue on irvikuva perinteisestä hyvästä oikeistopuolueesta, mukamas kykypuolue - saatananmoisia tunareita!
No äänestäkö vasemmistoa/demareita? Never, en todellakaan halua samaistua luonnonvalintaiseen luuserilaumaan joka odottaa että joku muu riskeeraa ja jos onnistuu, niin punakorppikotkat on heti paikalla kiljumassa osuuttaan. Keskustaa? Pienyrityspuoli on siinä porukassa vahva joka kiehtoo, mutta perinteinen väyrystakinkääntö-lessu-kähmyttely ei oikein houkuta. Vihreät? ruahahhaaaa, niin naiiivia ja elämästä irtaantunutta sakkia että naurattaisi jos heikäläiset eivät pystyisi vaikuttamaan niin vahvasti negatiivisesti verolainsäädäntöön. RKP? Ei koskaan, vaikka ovatkin oikeisto/rahapuolue, pakkoruotsi on maan taloudelle turmiollinen.
Jäljelle jää junttipuolue PS - sinänsä, heidän "hyödyttömät mamut ulos"-politiikka kiehtoo kuten myöskin PK-yrittäjyyden suosiminen, mutta muut kuviot...ei kiitos.
Onhan noita muita pieniäkin, mutta yksikään ei ole uskottava massaltaan...joten nukutaan ja odotetaan että kohdalle osuu oikeasti oikeistolainen puolue tai sekoomus herää vasemmistomielisestä painajaisestaan.
[/quote]
Erittäin hyvin kirjoitettu.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:34"]
Miks kukaan kannattaa mitään puoluetta? Miten ketään ylipäänsä kiinnostaa politiikka? Mua ei oo koskaan politiikka kiinnostanu, en edes tiedä mitä on vasemmisto tai oikeisto, kokoomuksesta tms nyt pihaustakaan sanomatta.
[/quote]
Koska se puolueiden kannattaminen on se tapa, jolla me voimme itse vaikuttaa meitä kaikkia koskeviin asioihin. Sitä kutsutaan demokratiaksi.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:34"]Miks kukaan kannattaa mitään puoluetta?
[/quote]
Asiat siis vain tapahtuu valtioissa? Oletko kenties niitä, joille vesi tulee hanasta ja sähkö pistorasiasta
[/quote]
Minkä puolueen ansiosta mulle tulee sähkö pistirasaan? Ja minkä puolueen ansiosta taas mulle tulee vesi hanasta? Entä mikäs puolue on edesauttanut siihen, että mulla on jääkaapissa ruokaa?
Mulle todellakin asiat "vain tapahtuvat", koska politiikka ei kiinnosta. Kerrotko nyt myös syyn miksi jonkun noin tylsän ja turhan asian tulisi kiinnostaa minua?
Ollessani köyhä opiskelija, olin "äärikokoomuslainen", koska uskoin (ja uskon edelleen) että omalla työllä ja riskinotolla voi vaurastua. Tein opiskeluiden ohella sontahommia, kolmea parhaimmillaan joka kyllä viivästytti valmistumista vuodella mutta opinpahan olemaan antamatta periksi vaikka kuinka surkealta näyttäisi.
"Usko" kantoi, kuulun maan 8% parhaiten tienaavaan, mikäli YLEn verolaskuria on uskominen. Mutta en äänestä enää sekoomusta, en moneen vuoteen. Ai miksikö? Siksi, että kun puikkoihin tarttui eräs Käteinen, totesin että nyt saatiin todellinen pelle johton. Erosin puolueesta välittömästi enkä ihan heti äänestä uudestaan, ellei saada Niinistön tyylistä kaveria johtoon. Nykyinen puolue on irvikuva perinteisestä hyvästä oikeistopuolueesta, mukamas kykypuolue - saatananmoisia tunareita!
No äänestäkö vasemmistoa/demareita? Never, en todellakaan halua samaistua luonnonvalintaiseen luuserilaumaan joka odottaa että joku muu riskeeraa ja jos onnistuu, niin punakorppikotkat on heti paikalla kiljumassa osuuttaan. Keskustaa? Pienyrityspuoli on siinä porukassa vahva joka kiehtoo, mutta perinteinen väyrystakinkääntö-lessu-kähmyttely ei oikein houkuta. Vihreät? ruahahhaaaa, niin naiiivia ja elämästä irtaantunutta sakkia että naurattaisi jos heikäläiset eivät pystyisi vaikuttamaan niin vahvasti negatiivisesti verolainsäädäntöön. RKP? Ei koskaan, vaikka ovatkin oikeisto/rahapuolue, pakkoruotsi on maan taloudelle turmiollinen.
Jäljelle jää junttipuolue PS - sinänsä, heidän "hyödyttömät mamut ulos"-politiikka kiehtoo kuten myöskin PK-yrittäjyyden suosiminen, mutta muut kuviot...ei kiitos.
Onhan noita muita pieniäkin, mutta yksikään ei ole uskottava massaltaan...joten nukutaan ja odotetaan että kohdalle osuu oikeasti oikeistolainen puolue tai sekoomus herää vasemmistomielisestä painajaisestaan.