Mitä pahaa siinä on, jos omistaa koko elämänsä kostolle?
Muutahan minulla ei ole ja onpahan syy nousta aamuisin ylös sängystä.
Kommentit (75)
No kai se kaikkein pahin tuntuu siellä ihan ikiomassa sisimmässäsi.
Miten sellainen katkeruus syö sisältä päin. Elämän täytyy olla todella tuskallista. Säälittäväähän se on.
Sinähän ikäänkuin käännät vihasi omaa itseäsi vastaan. Revit ja raatelet itseäsi, annat elämäsi valua hukkaan sillä välin kun toteutat kostoasi jolla vahingoitat kaikkein eniten itseäsi.
Eikai siinä muuta, kuin että kosto tuhoaa elämän.
Ja mitähän sä nyt sitten kostat ja kenelle...?
Vierailija kirjoitti:
Miten sellainen katkeruus syö sisältä päin. Elämän täytyy olla todella tuskallista. Säälittäväähän se on.
Sinähän ikäänkuin käännät vihasi omaa itseäsi vastaan. Revit ja raatelet itseäsi, annat elämäsi valua hukkaan sillä välin kun toteutat kostoasi jolla vahingoitat kaikkein eniten itseäsi.
Kyllä kostajat vahingoittaa usein muitakin.
Sairastahan se on omistaa elämänsä kostolle. Jos on tunne siitä, ettei muuta ole, niin sitä muuta pitäisi haluta luoda elämään.
Kostaja ajattelee, että muut ovat vastuussa hänen elämästään ja näinhän se ei ikinä aikuisen kohdalla ole.
Kai sitä voi turhemmallakin tavalla elämänsä heittää menemään, ei vaan heti tule mieleen miten.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Elämällä on tarkoitus ja suunta. Katso Kill Bill.
Ei kannata ap tuhlata omaa ainutlaatuista elämää koston suunnitteluun ja siinä rypemiseen. Olen nähnyt omassa lähipiirissä kuinka elämä on kohdellut rumasti myös niitä ihmisiä, jotka ovat loukanneet, kiusanneet, ja riistänee toisia ihmisiä. Heille on tullut sairauksia, onnettomuuksia ja muita vastoinkäymisiä. Usko siihen että ”karma hoitaa”. Pidä itsestäsi huolta ja yritä elää mahdollisimman hyvää elämää.
Varmaan se, että annat toisen ihmisen varastaa yhden ainoan elämäsi?
Silloin et voi olla onnellinen. Jos luopuisit kostonhalustasi ja löytäisit muun merkityksen elämällesi, voisit myös olla onnellinen. Kosto, kilpailu, katkeruus, epärehellisyys estää oman onnellisuuden. Syytä muuten miettiä miksi suomalaiset ovat monissa tutkimuksissa maailman yksi onnellisimmista kansoista.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ap tuhlata omaa ainutlaatuista elämää koston suunnitteluun ja siinä rypemiseen. Olen nähnyt omassa lähipiirissä kuinka elämä on kohdellut rumasti myös niitä ihmisiä, jotka ovat loukanneet, kiusanneet, ja riistänee toisia ihmisiä. Heille on tullut sairauksia, onnettomuuksia ja muita vastoinkäymisiä. Usko siihen että ”karma hoitaa”. Pidä itsestäsi huolta ja yritä elää mahdollisimman hyvää elämää.
Saman olen itsekin huomannut. Ei tarvitse tehdä mitään. Itseasiassa sitä saattaa jopa toimillaan viivästyttää karman toimintaa.
Ap on narsisti. Mene terapiaan ellet halua tuhota elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin aion. Ja se on klassikko.
Pidän sinusta.
Ap
Ymmärrän aloittajaa. Mulla ainoat tunteet jota tuntuu enää olevan jäljellä on viha ja katkeruus. Oli se oikeutettua tai ei tunnen että elämä on pilalla enkä tästä enää nouse. Enimmäkseen omaa syytä oma tilanne on ja eniten vihaankin itseäni mutta voimaa saan kostofantasioista tiettyjä ihmisiä kohtaan. En niitä kuitenkaan toteuta tai en ainakaan usko. Olisi oikeastaan helpompaa jos voisi täysin syyttää muita oman elämänsä huonoudesta.
Vierailija kirjoitti:
Uskon samoin, että ihmisen pahat teot heijastuvat hänen elämässään monin tavoin. Koston hautominen, kateus ym. synkät jutut. Ja ne myös vaikuttavat hänen lähipiiriinsä ja sen vuoksi tällaiset henkilöt usein jäävät lopulta yksin. Sekin on osa karmaa.
En ehkä itse omistaisi elämääni vihaamalleni ihmiselle.
up