Mistä voi johtua nuoren (25-vuotiaan) ihmisen jatkuvat sekoilut sanoissa?
Joudun todella paljon kiinnittämään huomiota siihen mitä päästän suustani ulos ja silti sana saattaa vääntyä ihan erilaiseksi, tavut vaihtavat paikkaa yms. Olen huolissani mutta en tiedä mistä saada apua ja mistä tämä johtuu. Masennukseksi sanoi vain yksi lääkäri:(
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Ahdistus?
Tietysti heti sanotaan että ahdistus.
Masennus, ahdistuneisuus ja niihin liittyvä sosiaalisten tilanteiden pelko? Unettomuus, tai liikanukkuminen, jotka liittyvät masennukseen. Masentuneena saataa myös syödä huonosti, joten se?
Jos on väliaikaista, ei kannata olla huolissaan, jos jatkuu, kannattaa mennä lääkäriin tarkempiin tutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on väliaikaista, ei kannata olla huolissaan, jos jatkuu, kannattaa mennä lääkäriin tarkempiin tutkimuksiin.
no kun ei oteta todesta masennuksen takia
Mulla ollut tuota koronan jälkeen. Olen kyllä jo yli 50-vuotias, että kai se on kohta vanhuuttakin. Silti ärsyttää, kun tuntuu, etteivät aivot toimi normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Adhd
Voiko kyse olla adhdstA?
Aika merkittävä tieto olisi, onko oire uusi vai synnynnäinen. Jos se on jälkimmäinen, kyseessä voi olla jokin neurologinen kielellinen häiriö kuten dysfasia. Jos se on uusi oire, tuon ikäisellä syy on todennäköisemmin psykiatrinen. Jos olisit vanhempi, voisi kyseessä olla jokin aivoperäinen sairaus. Aivokasvain on toki mahdollinen nuorenakin.
Dysfasia, jos ollut pitkään. Käy puheterapeutilla.
25-vuotias mies on nuori mies.
25-vuotias nainen on keski-ikäinen nainen.
50 vuotias nainen on mummeli, wanhusnainen.
Liikaa ryypännyt...tai käyttänyt kamaa...menee änkytykseksi ja samalla häviää osa sanoista..
Vierailija kirjoitti:
Adhd
Ei muuten ole, jos oire ilmaantunut vasta myöhemmin.
Njaa, jos on aina ollut, niin kielellisen kehityksen pulma lapsuudesta. Ominaisuus. Ei mitään huolestuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adhd
Ei muuten ole, jos oire ilmaantunut vasta myöhemmin.
Eikä ADHD:ssa ole tuollaista puheongelmaa.
Ahdistus?