Mitä pahaa siinä on, jos omistaa koko elämänsä kostolle?
Muutahan minulla ei ole ja onpahan syy nousta aamuisin ylös sängystä.
Kommentit (75)
Oikeuslaitos ei ole mitään muuta kuin yhteiskunnan kosto.
Voi sinua raukkaa. <3 Olet tullut pahasti loukatuksi, eikä sinusta välitetä tarpeeksi. <3 Toivon sinulle kaikkea hyvää! <3
Älkää itse kostako, vaan jättäkää sijaa Jumalan vihalle. Minun on kosto, Minä olen maksava sanoo Herra.
Vierailija kirjoitti:
No kai se kaikkein pahin tuntuu siellä ihan ikiomassa sisimmässäsi.
Miten sellainen katkeruus syö sisältä päin. Elämän täytyy olla todella tuskallista. Säälittäväähän se on.
Sinähän ikäänkuin käännät vihasi omaa itseäsi vastaan. Revit ja raatelet itseäsi, annat elämäsi valua hukkaan sillä välin kun toteutat kostoasi jolla vahingoitat kaikkein eniten itseäsi.
Tämäpä juuri, voisit valita olla onnellinen, mutta keskityt olemmaan katkera.
Vierailija kirjoitti:
Oikeuslaitos ei ole mitään muuta kuin yhteiskunnan kosto.
Rangaistus ja kosto ovat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai se kaikkein pahin tuntuu siellä ihan ikiomassa sisimmässäsi.
Miten sellainen katkeruus syö sisältä päin. Elämän täytyy olla todella tuskallista. Säälittäväähän se on.
Sinähän ikäänkuin käännät vihasi omaa itseäsi vastaan. Revit ja raatelet itseäsi, annat elämäsi valua hukkaan sillä välin kun toteutat kostoasi jolla vahingoitat kaikkein eniten itseäsi.
Tämäpä juuri, voisit valita olla onnellinen, mutta keskityt olemmaan katkera.
Kostoajatusten hautominen on varmaan asia mistä ei voi valitsemalla pois päästä. Joko siinä on traumaattinen tapahtuma taustalla tai sitten persoonallisuushäiriön kieroutuneisuus. Isoja asioita ei noin vain voi omalla päätöksella muuttaa, mutta sen voi tajuta (jos on riittävän älykäs), että kostofantasia myrkyttää ja jumittaa omaa mieltä. Joka toiselle kuoppaa kaivaa itse siihen lankeaa niin kuin sanonta kuuluu.
Kun suunnittelet kostoa, muista kaivaa kaksi hautaa.
Eli henkilöä on pahasti loukattu jo vauvana?
Säälittävinyä näissä nostajista on että kostavat yleensä kuviteltuja väärintekoja.
Se jätti minut, siispä kostan (se jätti sinut koska olet henkistä väkivaltaa harjoittava narsisti)
Se vei työpaikan nenäni edestä, kostan. (Se vei työpaikan koska oli pätevämpi)
Se pokasi mun seurustelukumppanin. Kostan. (sun seurustelukumppani oli valmista kauraa pokattavaksi koska ei rakastanut sinua, kolmannella osapuolella ei ole asian kanssa yhtään mitään tekemistä)
Jne
Kauhean surullista ajatella että annat vihaamasi henkilön asua vuokravapaasti ajatuksissasi.
Vierailija kirjoitti:
En ehkä itse omistaisi elämääni vihaamalleni ihmiselle.
En minäkään. Koska silloin se vihattu ihminen olisi voittanut.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän aloittajaa. Mulla ainoat tunteet jota tuntuu enää olevan jäljellä on viha ja katkeruus. Oli se oikeutettua tai ei tunnen että elämä on pilalla enkä tästä enää nouse. Enimmäkseen omaa syytä oma tilanne on ja eniten vihaankin itseäni mutta voimaa saan kostofantasioista tiettyjä ihmisiä kohtaan. En niitä kuitenkaan toteuta tai en ainakaan usko. Olisi oikeastaan helpompaa jos voisi täysin syyttää muita oman elämänsä huonoudesta.
Jos tilanteesi on omaa syytä, niin miksi silti syyttelet joitain ihmisiä siitä?
Kostajat ovat yleensä itse narsisteja. Kuvittelevat, että kaikki muut ovat tehneet heitä kohtaan vääryyttä, kun itse ovat ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän aloittajaa. Mulla ainoat tunteet jota tuntuu enää olevan jäljellä on viha ja katkeruus. Oli se oikeutettua tai ei tunnen että elämä on pilalla enkä tästä enää nouse. Enimmäkseen omaa syytä oma tilanne on ja eniten vihaankin itseäni mutta voimaa saan kostofantasioista tiettyjä ihmisiä kohtaan. En niitä kuitenkaan toteuta tai en ainakaan usko. Olisi oikeastaan helpompaa jos voisi täysin syyttää muita oman elämänsä huonoudesta.
Millä tavalla tuo käytännössä ilmenee? En ole ikinä kokenut tuollaista, niin kysyn uteliaisuuttani.
Onko takana ajatus siitä, että muiden vahingoittamisen kautta olisi edes jotenkin tärkeä ja merkityksellinen sille toiselle? Vai onko takana halu tuhota suorastaan, ettei se tuskan aiheuttaja edes saisi elää?
Ehkä jotain sellaista, että kunpa tämä tai nämä henkilöt saisivat tuntea edes puolet siitä kärsimyksestä mitä minä koen, koska tavallaan mielestäni ansaitsevat sen. He eivät ansaitse olla niin onnellisia koska minäkään en ole,koska ovat osaltaan sitä aiheuttaneet. Ei mun tarvitse olla heille merkityksellinen, kunpa vaan jotenkin saisivat epäonnea tai tuhoa elämäänsä. Jos jostain kuulen että heille tulee vastoinkäymisiä se varmaan aiheuttaisi mulle aitoa iloa.
Kuulostat psykopaatilta, mene hoitoon.
Mitä sitten olet aikeissa kostaa? Jos syy on hyvä niin ymmärrän kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt joitakin kostajia, joiden on kauhean vaikeaa ymmärtää, että alunperin he olivat syyllisiä itse. Kostaisivat itselleen, niin kosto menisi oikeaan osoitteeseen.
Hautomalla tätä kostoa, ne kostavat kyllä itselleenkin. Hankkivat vielä itsensä vankilaan.
Kiinnostaisi tietää, että mitä te täällä sitten kostatte. Oletteko varmoja, ettette itse ole syyllisiä näihin tapahtumiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt joitakin kostajia, joiden on kauhean vaikeaa ymmärtää, että alunperin he olivat syyllisiä itse. Kostaisivat itselleen, niin kosto menisi oikeaan osoitteeseen.
Hautomalla tätä kostoa, ne kostavat kyllä itselleenkin. Hankkivat vielä itsensä vankilaan.
Lässyn lässyn lää
Kissa on petoeläin. Peto ei ole ”viaton”.