Näen isääni melkeen viikottain - hän ei vaan tiedä sitä
Ihan kammottava tilanne. Isä ei siis minua tunnista enää ulkonäöltä (nähny minut viimeksi kun olin ala-asteella) mutta minä tunnistan kyllä hänet. Ja pokkana pitää häntä ja hänen uutta perhettä ilosesti palvella. Varmaan jonkun avmamman ihana perhe.
Kyllä elämä osaa olla jänskää!
Kommentit (170)
Voimia sulle ap! On varmasti ollut hirveä sokki silloin lapsena, eikä varmaan ole helppoa nähdä miestä nyt aikuisenakaan, varsinkaan uuden perheensä kanssa. Sitä suuremmalla syyllä suosittelisin kertomaan, kuka olet. Mies oppisi, ettei menneisyyttä voi lakaista maton alle ja teeskennellä, ettei sitä ole olemassakaan, ja sinä saisit ehkä asioita käsiteltyä. Vastauksia tai perusteluja tuskin kannattaa odottaa, ei (järkeviä) sellaisia varmaan olekaan.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:14"]Pikkusisaruksilla oikeus tietää että olet olemassa! Seuraavalla kerralla sanot vaan reippaasti että heippa isä ja kiva nähdä pitkästä aikaa :)
[/quote]
Kyllä haluasin asian alkuun hoitaa ihan kahden kesken isän kans. Ja en tiedä oonko valmis nyt mitään isä-tytär suhdetta hoitamaan, oon aika vihanen ja katkera hälle. Ap
Siis millaisen nöyristelijän sinun äitisi on sinusta kasvattanut! Olet aikuinen ja se mies on sinun isäsi joten avaa suusi ja ota oma paikkasi tässä maailmassa. Isä kantakoon vastuunsa omista teoistaan!
Minä tilaisin virkatodistuksen josta näkee omat tietonsa ja vanhempien tiedot ja antaisin sen sitten sen uuden vaimon käteen. Varmaan myös sanoisin jotain että ethän sä halunnut perhe-elämää iskä. Harkitse! Edes tuo virkatodistus tms uuden vaimon eteen. Kyllä silläkin on oikeus tietää
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:47"]Kuinka vanha olet? Kauanko viime näkemisestä on siis aikaa?
[/quote]
Vähän reilu parikymppinen olen. Viime näkemisestä aikaa vitisentoista vuotta. Ap
[/quote]
Nyt puhuit itsesi pussyyn.
[/quote]
Häh? Ollaan viimeksi tavattu minun ollessani ala-asteella. Viitisentoista vuotta sitten. Ja nyt olen reilu parikymppinen. Ap
Mitä jos sujauttaisit isällesi kirjeen kun on lähdössä ravintolasta. Jollei enää tule ravintolaan, asia on aika kivuttomasti ratkennut.
Kaikille joiden mielestä minä olen nössykkä ja tossun alla:
Olen täynnä kiukkua, katkeruutta ja raivoa isää kohtaan. Mutta en todellakaan hänen uutta perhettään kohtaan. Siksi en halua asiaa hoitaa uuden perheen nähden. Ja myös siinä yksi syy miksi en ole asiasta hälle puhunu - perhe on ollu aina läsnä. En tunne mitään tarvetta alkaa pää punasena hälle siinä kaiken kansan kuullen huutamaan. Ja se ei tee minusta nöyristelijää ja tossun alla olevaa. Ap
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:21"]Mitä jos sujauttaisit isällesi kirjeen kun on lähdössä ravintolasta. Jollei enää tule ravintolaan, asia on aika kivuttomasti ratkennut.
[/quote]
Tätä olen itsekin miettinyt. Saisin sen laitettua takin taskuunkin kun heidän takit ovat naulakossa. Ei joutusi uusi perhe siinä kärsimään ja isä hoitaisi asian haluamallaan tavalla. Voisin vaan voittaa siinä tilanteessa - joko isä selittelisi tekojaan tai sitten minun ei tarvisi häntä enää nähdä. Ap
Aika jännää jos mies ei tunnista sinua, ellei sitten katso yhtä ohimennen kuin muitakin vastaantulevia ihmisiä. Ehkä sinun pitäisi saada kiinnitettyä hänen huomionsa jotenkin, kutsua nimeltä tms. jotain mikä saa hänet katsomaan sinua hieman tarkemmin.
Minusta on hieman outoa jos mies ei ole pitänyt sinuun tai äitiisi muuten yhteyttä vuosiin (tai siis ei ole nähnyt sinua), jos todella on sinun oikea isäsi. Mutta kyllähän voit ottaa yhteyttä muutenkin kuin siellä ravintolassa? Toisaalta pahimmassa tapauksessa mies perheineen lakkaa käymästä siellä ja menetät mahdollisuuden jutella asiasta kasvokkain. Minä ainakin haluaisin saada sen mahdollisuuden, että näkee miten toinen reagoi sinuun kun tajuaa kuka olet, siitä saa jo paljon tärkeää tietoa tulevan kannalta.
Toivottavasti joskus eteen osuisi tilanne jolloin voit muun perheen kuulematta kysäistä isältä nopeasti vaikkapa "Muistatko kuka olen?" Olennaista on se, ettet näytä siltä että haluat paljastaa kaikille mikä teidän välinen yhteytenne on, vaan haluat ihan vain tietää merkitsetkö itse enää mitään miehelle. Joko mies tajuaa tai ei tajua, mutta jos et vaikuta pällekäyvältä tai muuten kovin katkeralta, tilanne voi päättyä ihan hyvin. Ja mies kertoo sinusta perheelleen kun on sopiva hetki, on ihan hyvä ettet halua tunkeilla siinä asiassa.
Onnea matkaan!
Tiedätkö hänen sähköpostiosoitettaan tai kotiosoitettaan? Kertoisit asiasi viestissä. Ei tarvitse ravintolaa tai uutta perhettä sotkea tempaukseen. Tekstarikin voi riittää ja sitten jäät seuraamaan palaako munaton hiiri ravintolaan vai ei. Jollei, niin vika ei ole sinun. Jotkut ovat vain moraalisesti selkärangattomia.
Sinun on otettava paikkasi elämän tiellä.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:19"]
Voimia sulle ap! On varmasti ollut hirveä sokki silloin lapsena, eikä varmaan ole helppoa nähdä miestä nyt aikuisenakaan, varsinkaan uuden perheensä kanssa. Sitä suuremmalla syyllä suosittelisin kertomaan, kuka olet. Mies oppisi, ettei menneisyyttä voi lakaista maton alle ja teeskennellä, ettei sitä ole olemassakaan, ja sinä saisit ehkä asioita käsiteltyä. Vastauksia tai perusteluja tuskin kannattaa odottaa, ei (järkeviä) sellaisia varmaan olekaan.
[/quote]
Tämä. Olisi todellakin ihan oikein, jos ottaisit asian esille isäsi kanssa siihen sopivassa paikassa ja tilanteessa (muualla kuin töissä). Hänellä on sun isänä todellakin velvollisuus ottaa vastuu häipymisensä seurauksista! Ei vanhemmuutta voi peruuttaa. Olisi kummallekin tosi hyvä, jos saisit kerrottua hänelle sun tunteistasi ihan suoraan ja sensuroimatta. Mulla ei kanssa riitä yhtään sympatiaa ihmisille, jotka käyttäytyvät noin raukkamaisesti, että katkaisevat vaan kaikki yhteydet "kun ei ole perhe-eläjä" ja sitten vastuu jää kokonaan toiselle vanhemmalle. Ei helvetti.
Joskus kun isäsi on hetken kaksin kanssasi(maksamassa yms.) sanot vain "hei isä" ja annat olla. Jos hän haluaa ottaa yhteyttä, osaa seuraavalla kerralla sanoa jotain, antaa puhelinnumeron yms.
Hoida asia, niin pääset eteenpäin elämässäsi. Tätä juttua ei voi ohittaa ja unohtaa. Voimia!
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:21"]Mitä jos sujauttaisit isällesi kirjeen kun on lähdössä ravintolasta. Jollei enää tule ravintolaan, asia on aika kivuttomasti ratkennut. [/quote] Tätä olen itsekin miettinyt. Saisin sen laitettua takin taskuunkin kun heidän takit ovat naulakossa. Ei joutusi uusi perhe siinä kärsimään ja isä hoitaisi asian haluamallaan tavalla. Voisin vaan voittaa siinä tilanteessa - joko isä selittelisi tekojaan tai sitten minun ei tarvisi häntä enää nähdä. Ap
[/quote]
Mä tekisin näin, mutta pistäisin kirjeen sijaan jonkun valokuvan teistä kahdesta
mulla ihmetyttää se miksei isä ole ollut missään tekemisissä kanssasi VAIKKA olikin osa sun elämää vuosien ajan? ja sanoit olevasi isän tyttö? onko varmasti biologinen isä, etteinvaan olisi hälle selvinnyt ettei olekaan isäsi? jutteleppa äitisi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:21"]Mitä jos sujauttaisit isällesi kirjeen kun on lähdössä ravintolasta. Jollei enää tule ravintolaan, asia on aika kivuttomasti ratkennut. [/quote] Tätä olen itsekin miettinyt. Saisin sen laitettua takin taskuunkin kun heidän takit ovat naulakossa. Ei joutusi uusi perhe siinä kärsimään ja isä hoitaisi asian haluamallaan tavalla. Voisin vaan voittaa siinä tilanteessa - joko isä selittelisi tekojaan tai sitten minun ei tarvisi häntä enää nähdä. Ap
[/quote]
Mä tekisin näin, mutta pistäisin kirjeen sijaan jonkun valokuvan teistä kahdesta
[/quote]
Kyllä pitäs normimiehen herkistyä! Tietty jos on joku narsisti...
Minusta tuo kirjeen laittaminen taskuun on hyvä idea (jos siis voit olla täysin varma siitä, mikä takki on isäsi) tai voithan postittaa kirjeen, jos saat selville isäsi osoitteen vaikka enirosta? Kirjeessä on usein helpompi saada sanottua kaikki mitä haluaa, kun ei tule sitä tunnemyrskyä niin vahvasti kuin naamatusten tavattaessa, eikä toinen pääse keskeyttämään.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:10"]Mistä syystä et ole nähnyt isääsi 15 vuoteen? Hylkäsikö hän sinut? [/quote] Kyllä. Elatusmaksuja maksoi silloin aikansa, mutta ikinä ei nähty. Ja teki hyvin selväksi ettei halunnutkaan nähdä (ei synttärikortteja tai mitään) Kuulemma ei ollutkaan "perhe-eläjä" tai jotain semmosta. Hiukkasen shokki oli mulle sillon ala-asteikäsenä kun kumminkin asioista jo jotakin ymmärsin ja olin aina ollut isin tyttö. Ap
Kerran kun nyt näyttääkin olevan perhe-eläjä, kerro hänelle totuus. Kerro kaikki mitä tunnet. Pahinta on vain se ettet enää näe häntä, mihin lienet jo tottunut ja ehkä se on parempaa kuin sen perhe-elämän todistaminen viikoittain ja palveleminen. Menkööt helvettiin jollei oma lapsi ole kelvannut eikä kelpaa. Halveksin lapsensa hylkääjiä yli kaiken.
Parhaassa tapauksessa isäsi voi pyytää anteeksiantoasi ja haluta tutustua sinuun uudelleen kun on nyt kypsempi.