Näen isääni melkeen viikottain - hän ei vaan tiedä sitä
Ihan kammottava tilanne. Isä ei siis minua tunnista enää ulkonäöltä (nähny minut viimeksi kun olin ala-asteella) mutta minä tunnistan kyllä hänet. Ja pokkana pitää häntä ja hänen uutta perhettä ilosesti palvella. Varmaan jonkun avmamman ihana perhe.
Kyllä elämä osaa olla jänskää!
Kommentit (170)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:49"]Onko varmasti biologinen isäsi?
[/quote]
Ainakin innokkaasti leikki sellaista vuosien ajan. Ap
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:52"]Saattaisivat ne pikkusisarukset olla hyvinkin mielissään isosiskosta, yleensä pienet puhuvat ylpeydellä isosisaruksistaan. Uudesta vaimosta taas ei väliä
[/quote]
Minä ainakin olisin innossaan pikkusisaruksista, vaikuttavat vielä tosi sulosilta tapauksilta :D Mutta en heille vois ikinä itsekseni mennä mitään sanomaan, ei oo mulla oikeutta siihen. Ap
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:52"]Saattaisivat ne pikkusisarukset olla hyvinkin mielissään isosiskosta, yleensä pienet puhuvat ylpeydellä isosisaruksistaan. Uudesta vaimosta taas ei väliä [/quote] Minä ainakin olisin innossaan pikkusisaruksista, vaikuttavat vielä tosi sulosilta tapauksilta :D Mutta en heille vois ikinä itsekseni mennä mitään sanomaan, ei oo mulla oikeutta siihen. Ap
[/quote]
Kyse on myös sisarustesi oikeudesta tietää, että heillä on sisko ja kyllä sinulla on oikeus. Ajattale, että saisivat tietää vasta perinnönjaossa. Saattaisivat olla katkeria kun tietoa on pantattu.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:52"]Saattaisivat ne pikkusisarukset olla hyvinkin mielissään isosiskosta, yleensä pienet puhuvat ylpeydellä isosisaruksistaan. Uudesta vaimosta taas ei väliä [/quote] Minä ainakin olisin innossaan pikkusisaruksista, vaikuttavat vielä tosi sulosilta tapauksilta :D Mutta en heille vois ikinä itsekseni mennä mitään sanomaan, ei oo mulla oikeutta siihen. Ap
[/quote]
Kyse on myös sisarustesi oikeudesta tietää, että heillä on sisko ja kyllä sinulla on oikeus. Ajattale, että saisivat tietää vasta perinnönjaossa. Saattaisivat olla katkeria kun tietoa on pantattu.
[/quote]
En siltikään voi mennä tätä asiaa heille paukauttamaan, ovat hyvin pieniä vielä. Kyllä tää homma pitää hoitaa isän kautta, jos siis ikinä sitä haluan sen kummemmin hoitaa. Ap
Mistä syystä et ole nähnyt isääsi 15 vuoteen? Hylkäsikö hän sinut?
Luulis että hän osais jotaki epäillä, eikö sulla kumminkin oo nimikyltti? Ja luulis että vanhempi lapsensa tunnistaa. Ja jos asutte yhä samalla paikkakunnalla?
Kyllä sisaruksesi saavat sen tietää jos eivät kuole ennen isäänne. Siis jos isäsi on sinut virallisesti tunnustanut.
Kyllä sinullakin on oikeus isään etenkin jos hän on sinut tunnustanut.
Ihmisen täytyy tuntea juurensa. Rahan vaatimiset yms. ovat toisarvoisia asioita siihen nähden.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:10"]Mistä syystä et ole nähnyt isääsi 15 vuoteen? Hylkäsikö hän sinut?
[/quote]
Kyllä. Elatusmaksuja maksoi silloin aikansa, mutta ikinä ei nähty. Ja teki hyvin selväksi ettei halunnutkaan nähdä (ei synttärikortteja tai mitään) Kuulemma ei ollutkaan "perhe-eläjä" tai jotain semmosta. Hiukkasen shokki oli mulle sillon ala-asteikäsenä kun kumminkin asioista jo jotakin ymmärsin ja olin aina ollut isin tyttö. Ap
Pikkusisaruksilla oikeus tietää että olet olemassa! Seuraavalla kerralla sanot vaan reippaasti että heippa isä ja kiva nähdä pitkästä aikaa :)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:42"]Perkele, sanot sille kuka oot!!
[/quote]
Tekis niin mieli, mutta en ikinä vois tehdä sille uudelle perheelle niin julmaa temppua. Lapsetki vielä niin pieniä. Ap
[/quote]
Mitä julmaa siinä olisi? Onko sulla niin huono itsetunto että ajattelet perheelle olevan noin kamalaa tutustua suhun?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:11"]Luulis että hän osais jotaki epäillä, eikö sulla kumminkin oo nimikyltti? Ja luulis että vanhempi lapsensa tunnistaa. Ja jos asutte yhä samalla paikkakunnalla?
[/quote]
Ei ainakaan vaikuta tunnistavan. Mulla on suht yleinen nimi. Ja muutin pari vuotta sitten tänne opiskelemaan, paikkakunta on siis kaukana kotipaikkakunnastani. En tienny että isäkin asuu täällä. Ap
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:12"]Kyllä sisaruksesi saavat sen tietää jos eivät kuole ennen isäänne. Siis jos isäsi on sinut virallisesti tunnustanut.
[/quote]
On ihan "virallisesti" isä. Ja ollut minun elämässä täysin mukana vuosia. Ap
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:10"]Mistä syystä et ole nähnyt isääsi 15 vuoteen? Hylkäsikö hän sinut?
[/quote]
Kyllä. Elatusmaksuja maksoi silloin aikansa, mutta ikinä ei nähty. Ja teki hyvin selväksi ettei halunnutkaan nähdä (ei synttärikortteja tai mitään) Kuulemma ei ollutkaan "perhe-eläjä" tai jotain semmosta. Hiukkasen shokki oli mulle sillon ala-asteikäsenä kun kumminkin asioista jo jotakin ymmärsin ja olin aina ollut isin tyttö. Ap
[/quote]
Voi olla että hän katuu tekoaan ja miettii mitä sulle kuuluu. Voisi ilahtua paljon kun menisit kertomaan.
Mikäs tossu sinä olet?! Ole ylpeästi sinä ja lakkaa paapomasta sitä huonoa isää ja laita ukko siihen asemaan mikä hänelle kuuluukin eli on sinun isäsi halusi tai ei ja PISTE!
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:47"]Kuinka vanha olet? Kauanko viime näkemisestä on siis aikaa?
[/quote]
Vähän reilu parikymppinen olen. Viime näkemisestä aikaa vitisentoista vuotta. Ap
[/quote]
Nyt puhuit itsesi pussyyn.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:42"]Perkele, sanot sille kuka oot!!
[/quote]
Tekis niin mieli, mutta en ikinä vois tehdä sille uudelle perheelle niin julmaa temppua. Lapsetki vielä niin pieniä. Ap
[/quote]
Mitä julmaa siinä olisi? Onko sulla niin huono itsetunto että ajattelet perheelle olevan noin kamalaa tutustua suhun?
[/quote]
Tarkotin etten voi tehdä niin julmaa temppua että kesken ruokailun tuttu tarjoilija ilmottaaki olevansa perheen isän salattu tytär. Ehkä asian voi hoitaa hienovarasemminkin. Ap
Ei perhesuhteiden selvittelyt kuulu työajalle. Otat vapaa-ajalla selkoa missä isäsi asuu ja menet siellä käymään. Eipähän tarvitse ravintolassa aiheuttaa turhaa draamashowta, joka voi olla hyvinkin haitallista yritykselle.
Olisi reilua myös puolisisaruksillesi, että he tietäisivät sinusta ennemmin kuin perunkirjoituksia.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:45"]Sano joskus sille (jos oot jossain kaupassa töissä) perheensä kuullen: "Moikka iskä, tartteisin tän mut mulla ei ole rahaa, maksathan sen?" [/quote] Ravintolassa olen töissä. Enkä ikinä vois asiaa ottaa esille muun perheen kuullen. Ap
[/quote]
Miksi? Eikö muu perhe tiedä olemassaolostasi?
[/quote]
Mitä luultavimmin ei tiedä. Ap