Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

poltin raskausaikanani

Vierailija
07.03.2015 |

Lapsi on nyt kolme vuotias, kehitys on ollut normaali/ vähän edelläkin. Lapsella ei ole allergioita ja kipeänä ollut vain pari kertaa. ( nuha, flunssa) mutta pelkään, itken, syytän, haukun itseäni päivittäin. Tiedän että olen ansainnut tämän syyllisyyden tunteen, mutta tää ahdistus alkaa jo vaikuttaa elämiseen. En saa asiaa mielestäni ja sätin miten heikko paska oon ollut. Saa haukkua vapaasti, sen olen ansainnut. Vihaan itseäni. Enkä odota mitään tupakan puolustelijoita. Oli vaan pakko jonnekkin avautua.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

wt

Vierailija
2/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 01:21"]

Astma, atooppinen ihottuma, oppimisvaikeudet, keskittymisvaikeudet, ADHD, lapsettomuus ovat onneksi vasta edessäpäin <3 lapsesi on varmasti tosi iloinen kun kuulee että kaikki johtuu siitä että äiti veti röökiä posket lommolla koko raskausajan <3 kyllä jokainen äiti on paras äiti lapselleen <3

[/quote] Näitähän ei tule lähskään kaikille joiden äiti on tupakoinut raskausaikana, ja vastaavasti tlevat niillekin joiden äiti ei ole ikinä tupakoinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:50"]

Oppimisvaikeudet.... Kiitos vaan äidilleni kun poltti raskausaikana!

[/quote] Et olis välttämättä yhtään fiksumpi vaikka äitis ei oliskaan tupakoinut, mutta sitähän et voi itelles myöntää. Helpompaa syyttää äitiä.

Vierailija
4/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestihan ne allegiat alkaa vasta siinä kouluikäisenä, eli vielä ei kannata huokaista!

Vierailija
5/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pystynyt olemaan polttamatta niin olisit tehnyt abortin... Kuka haluaa tieten tahtoen lapselleen pahaa...

Vierailija
6/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tosiaan olla että jotain jälkeä lapseen polttamisestasi on jäänyt, mutta sille ei nyt enää voi mitään (paitsi jos poltat edelleen niin että lapsi altistuu savulle). Itsesi ja lapsesi parhaaksi olisi nyt irrottautua ylimääräisestä syyllisyydestä ja keskittyä äitiyteen. Silloin lapsi saa parhaat edellytykset elämään.
Totta on myös että kaikki lapset eivät onneksi vahingoitu tupakasta, silti todennäköisyys erilaisille ongelmille on suurempi.

Vierailija
7/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lapsi voi olla tyhmempi, hedelmättömämpi tai psyykkisesti tasapainottomampi kuin olisi, jos et olisi tupakoinut. Mutta sinun onnesi, ettet koskaan tule tietämään, mitkä johtuvat suoraan tai välillisesti tupakoinnistasi.

Vierailija
8/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:02"]Jos et pystynyt olemaan polttamatta niin olisit tehnyt abortin... Kuka haluaa tieten tahtoen lapselleen pahaa...
[/quote]
Voi harmi kun sun äiti ei tehnyt kun sua odotti. Minunkin siis olisi pitänyt abortoida kaikki fiksut ja terveet lapseni koska tupakoin? :D Mistä teitä idiootteja sikiää? Tupakoimattomista äideistäkö? Jos näin niin kannustan kaikkia äitejä tupakoimaan jos sillä vain mitenkään pystyisi minimoida tuollaisten vajakkien olemassaoloa.

Vierailija
9/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi asialle enää mitään joten unohda itsesi syyllistäminen. Tietenkään tupakointi ei ole sikiölle hyväksi, mutta tapahtunut mikä tapahtunut.

Vierailija
10/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 02:11"]Jotkut eivät osaa lopettaa sokerin syöntiä jotkut eivät pysty lopettamaan tupakointia. Elämä jatkuu, etkä voi tehdä asialle enää muutakuin toivoa että lapsellesi ei ilmene siitä myöhemmin ongelmia. Se että sätit itseäsi ei hyödytä ketään.
[/quote]

Vierailija
11/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseäsi voit onnitella siitä että lapsesi oli niin sitkeä ettei kuollut kohtuun tai kokenut kätkytkuolemaa joiden riski nousee kun äiti tupakoi raskausaikana.

Vierailija
12/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 01:14"]Äitini kuolee keuhkosyöpään.
[/quote]
Niin kuoli mun mummukin. Kerran oli röökiä nuorena maistanut.

Vierailija
13/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 01:18"]Joo mun äiti poltti myös ja olen nyt yksin sohvalla kirjoittamassa vauva aiheiselle palstalle. Olen 40 vuotias mies XD

Siis vanhempien ikäluokkien keskuudessa tuo on ollut ihan yleistä. Silti maa on jotenkin pysynyt pystyssä. Tupakointi on kuitenkin ollut 70-luvulla aika yleistä. En kyllä sitten koskaan oppinut yhdyssanoja.
[/quote]
Minä opin yhdyssanat ja paljon muutakin vaikka äiti poltti.

Vierailija
14/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 01:15"]

Niin äitinikin poltti, kaikkien kolmen lapsen odotus- ja imetysajat. Ei ollut allergioita kenelläkään ja olimme varsin terveitä lapsena. Mutta sitten aikuisena kaksi meistä sai lapsen vasta lapsettomuushoidoilla, eikä yksi, nelikymppinen veljeni ole onnistunut saamaan lasta vieläkään. 

[/quote]Ja se kaiiki johtuu siitä että äiti tupakoi raskausaikana?Justiinsa joo...

Vierailija
15/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 01:22"]

Sitä juuri pelkään että myöhemmin ilmenee jotain lapsettomuutta, syöpää.. mä tuun niin syyllistämään itteäni loppuelämän. Miten ihminen voi olla niin heikko. -ap

[/quote]Syöpää nyt voi ilmetä vaikket olisi polttanut,samoin lapsettomuutta...

Vierailija
16/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 01:15"]

Niin äitinikin poltti, kaikkien kolmen lapsen odotus- ja imetysajat. Ei ollut allergioita kenelläkään ja olimme varsin terveitä lapsena. Mutta sitten aikuisena kaksi meistä sai lapsen vasta lapsettomuushoidoilla, eikä yksi, nelikymppinen veljeni ole onnistunut saamaan lasta vieläkään. 

[/quote]Ja se kaiiki johtuu siitä että äiti tupakoi raskausaikana?Justiinsa joo...

[/quote]tuota,kuullostaa pikemminkin geenivirheeltä(sukuvika) kuin siltä että mamma on pistänyt tuprutellen menemään =D

Vierailija
17/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuolee keuhkosyöpään.

Vierailija
18/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun äiti poltti myös ja olen nyt yksin sohvalla kirjoittamassa vauva aiheiselle palstalle. Olen 40 vuotias mies XD

Siis vanhempien ikäluokkien keskuudessa tuo on ollut ihan yleistä. Silti maa on jotenkin pysynyt pystyssä. Tupakointi on kuitenkin ollut 70-luvulla aika yleistä. En kyllä sitten koskaan oppinut yhdyssanoja.

Vierailija
20/26 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma, atooppinen ihottuma, oppimisvaikeudet, keskittymisvaikeudet, ADHD, lapsettomuus ovat onneksi vasta edessäpäin <3 lapsesi on varmasti tosi iloinen kun kuulee että kaikki johtuu siitä että äiti veti röökiä posket lommolla koko raskausajan <3 kyllä jokainen äiti on paras äiti lapselleen <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme