Kumpia on enemmän? Pahoja vai hyviä ihmisiä?
Mun kokemukseni mukaan vähintään 90 % on pahoja, kiusaajia ja peesaajia yms.
Kommentit (28)
Typerää ja mustavalkoista ajattelua.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:27"]
[/quote]
Samat fiilikset täälläkin. Minua ja perhettäni ovat kaikenmaailman narsistiset hirviöt piinanneet vuosikausia. Aina kun aloitan uudessa koulussa tai työpaikassa niin minua kiusataan siellä, sama kohtalo on myös miesystävälläni. Onneksi meillä on toisemme...
On niitä hyväkin yksilöitä tottakai mutta totuus on se, että hyvyydellä ei tässä maailmassa menesty, vaan laskemoinnlla ja yksinkertaisesti pahuudella. Olen monetsi miettinyt miksen syntynyt pahaksi elämä olisi helpompaa. Kiusaajillani menee elämässä loistavasti.
Suurin osa ihmisistä on välinpitämättömiä ja tämä on kaikista pahinta. Nämä ihmiset vain katsovat hiljaa vierestä kun maailma tuhotaan ja eläimet tapetaan ilman että tekevät mitään sen estämiseksi.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:35"]
Voisiko olla niin, että tuollainen jaottelu on pikkulapsen maailmasta. Aikuiset eivät jaa ihmisiä pahoihin ja hyviin. Normaaliin henkiseen kehitykseen kuuluu jo lapsena ymmärrys siitä, että kuka tahansa ihminen voi tehdä pahoja ja hyviä tekoja. Kyllä aikuisella tulisi olla sisäistettynä se, että olemassa täysin hyvää ihmistä tai täysin pahaa ihmistä. Voi elämä sentään.
[/quote]
Ne sun "aikuiset" on kiusaajia, pettäjiä, kalaltajia, väkivaltaisia, juoruajia, selkään puukottajia lista jatkuu...
Usein itse ei tunnista muiden ongelmia jos kuuluu selkeästi johonkin ryhmään.
[/quote]
No nimenomaan. Joo voi ihmiset olla vaikka eri ihmisille hyviä ja eri ihmisille pahoja mutta mulle varmasti se 90 % ihmisistä on ihan selvästi pahoja. Se että ihminen on vaikka kymmenelle sadasta hyvä ja muille ilkeä, tekee mun näkökulmastani tuosta ihmisestä pahan.
Minun silmin katsottuna ihmiset ovat pääosin "hyviä". Hyvätkin voivat olla ajattelemattomia ja itsekkäitä ajoittain ja saada aikaiseksi pahaa. Paha saa kuitenkin yleensä palkkansa.
Suhtaudun itse ihmisiin/asioihin postiivisesti ja avoimesti. Pääosin saan samanlaista kohtelua myös itse.
Pahoja on vähän. Erityisesti hyviä on vähän.
Enempi vähempi keskeneräisiä/ongelmaisia/eksyneitä - paljon.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:32"]
Tuskin yhteiskunta pyörisi ollenkaan jos suurin osa olisi pahoja
[/quote]
Koko ajanhan tämä pyörii. Ei hyvin, mutta kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:39"]
Voisiko olla niin, että tuollainen jaottelu on pikkulapsen maailmasta. Aikuiset eivät jaa ihmisiä pahoihin ja hyviin. Normaaliin henkiseen kehitykseen kuuluu jo lapsena ymmärrys siitä, että kuka tahansa ihminen voi tehdä pahoja ja hyviä tekoja. Kyllä aikuisella tulisi olla sisäistettynä se, että olemassa täysin hyvää ihmistä tai täysin pahaa ihmistä. Voi elämä sentään.
[/quote]
Ne sun "aikuiset" on kiusaajia, pettäjiä, kalaltajia, väkivaltaisia, juoruajia, selkään puukottajia lista jatkuu...
[/quote]
No nimenomaan. Joo voi ihmiset olla vaikka eri ihmisille hyviä ja eri ihmisille pahoja mutta mulle varmasti se 90 % ihmisistä on ihan selvästi pahoja. Se että ihminen on vaikka kymmenelle sadasta hyvä ja muille ilkeä, tekee mun näkökulmastani tuosta ihmisestä pahan.
[/quote]
Millä kriteerillä määrittelet pahuuden? Joku toinen määrittelee sen omalla tavallaan.
Oletko sinä omasta mielestäsi hyvä ihminen? Minun mielestäni et ole, koska et pysty erottamaan tekoa ihmisestä.
Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä.
Millä perusteella lokeroit ihmiset hyviksi ja pahoiksi?
-petoviili
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:27"]
[/quote]
Samat fiilikset täälläkin. Minua ja perhettäni ovat kaikenmaailman narsistiset hirviöt piinanneet vuosikausia. Aina kun aloitan uudessa koulussa tai työpaikassa niin minua kiusataan siellä, sama kohtalo on myös miesystävälläni. Onneksi meillä on toisemme...
On niitä hyväkin yksilöitä tottakai mutta totuus on se, että hyvyydellä ei tässä maailmassa menesty, vaan laskemoinnlla ja yksinkertaisesti pahuudella. Olen monetsi miettinyt miksen syntynyt pahaksi elämä olisi helpompaa. Kiusaajillani menee elämässä loistavasti.
[/quote]
Joo. Mäkin toivon että osaisin olla aggressiivinen kusipää. Okei ehkä jotkut hurskastelijat sanoo että on tyhmyyttä ei pahuutta mutta jos niin niin sitte toivon että olisin vajaaälyinen empatiakyvytön idiootti koska niillä täällä menee hyvin.
Kertoohan se nyt hyvin siitä miten järjestelmä pelaa ja millaiset piirteet ovat edullisia yksilöille, kun narsistit ja psykopaatit pääsevät pitkällä yhteiskunnassa.
Tuskin yhteiskunta pyörisi ollenkaan jos suurin osa olisi pahoja
Voisiko olla niin, että tuollainen jaottelu on pikkulapsen maailmasta.
Aikuiset eivät jaa ihmisiä pahoihin ja hyviin.
Normaaliin henkiseen kehitykseen kuuluu jo lapsena ymmärrys siitä, että kuka tahansa ihminen voi tehdä pahoja ja hyviä tekoja.
Kyllä aikuisella tulisi olla sisäistettynä se, että olemassa täysin hyvää ihmistä tai täysin pahaa ihmistä. Voi elämä sentään.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:35"]Voisiko olla niin, että tuollainen jaottelu on pikkulapsen maailmasta.
Aikuiset eivät jaa ihmisiä pahoihin ja hyviin.
Normaaliin henkiseen kehitykseen kuuluu jo lapsena ymmärrys siitä, että kuka tahansa ihminen voi tehdä pahoja ja hyviä tekoja.
Kyllä aikuisella tulisi olla sisäistettynä se, että olemassa täysin hyvää ihmistä tai täysin pahaa ihmistä. Voi elämä sentään.
[/quote]
olisi olrmassa
[/quote]
Eiköhän meistä useimmat ole pohjimmiltaan hyviä. Joskus vaan tulee tyhmyyksissään tehtyä asioita jotka jälkikäteen kaduttaa. Läpeensä pahoja psykopaatteja on aika pieni osa ihmisistä.