Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvailkaa tarkasti 10-12-vuotiaiden lastenne päivän ateriat!

Vierailija
06.03.2015 |

Tyypilliset siis. Mitä lapsi syö? 

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:32"]

Tyttö 16 v, vastaan kuitenkin, 160 cm pitkä ja harrastaa liikuntaa. Ihme, ettei liho, sillä syö kauheasti eikä kasva.

Aamupala: jälkiuuniruisleipä + Keiju + kurkku + salaatti + paprika, jugurttia & pilkottu omena, teetä

Lounas: n. 200 g uunilohta, 2 suurta perunaa, kastiketta, paljon salaattia

Välipala: jättimäinen appelsiini

Päivällinen: kasvissosekeittoa, leipä kuten aamulla

Iltapala: jugurttia & marjoja, pähkinöitä, teetä

[/quote]

lisäksi syö herkkuja, esim kun leivoin toissapäivänä korvapuusteja niin otti ensin yhden ja sitten vähän ajan päästä toisen. Pikkuveli (15v, 175 cm, 40 kg) oli viisaampi ja otti toisen pullan sijaan omenan. 

[/quote]

sun lapset on läskejä. mun poika 13v on 179cm ja 30kg. miksi syötät lapsillesi tollasta moskaa? aka paska vanhempi oot.

Vierailija
82/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:51"]

Tyttö 16 v, vastaan kuitenkin, 160 cm pitkä ja harrastaa liikuntaa. Ihme, ettei liho, sillä syö kauheasti eikä kasva.

Aamupala: jälkiuuniruisleipä + Keiju + kurkku + salaatti + paprika, jugurttia & pilkottu omena, teetä

[/quote]

lisäksi syö herkkuja, esim kun leivoin toissapäivänä korvapuusteja niin otti ensin yhden ja sitten vähän ajan päästä toisen. Pikkuveli (15v, 175 cm, 40 kg) oli viisaampi ja otti toisen pullan sijaan omenan. 

[/quote]

sun lapset on läskejä. mun poika 13v on 179cm ja 30kg. miksi syötät lapsillesi tollasta moskaa? aka paska vanhempi oot.

[/quote]

höpöh höpö itse olet..... mikä tuossa ateriapäivässä on vikana ??? kala on erittäin terveellistä, kasvisosekeitto samoin.

et tiedä mitään terveelllisestä atreraista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

niin ja oma lapsesi on anorektikko, poika ja tuon painoinen ja pituinen, ei ole enää terve. vie lääkäriin välittö'msti !!!!

Vierailija
84/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sitä ruokaa on jatkuvasti mättää?!

Vierailija
85/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

höpöh höpö itse olet..... mikä tuossa ateriapäivässä on vikana ??? kala on erittäin terveellistä, kasvisosekeitto samoin.

et tiedä mitään terveelllisestä atreraista

[/quote]

en niiin. en tiedä edes mikä atrerai on.

Vierailija
86/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh, ala-astenulikat syövät enemmän kuin minä, aikuinen nainen! Ai kun tulee kaipaus lapsuuteen kun pystyi vielä syömään mitä halusi :)

Vierailija
87/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ei mitään, koulussa jotain, kotiin tullessa perunaa lihaa kastiketta maitoa, illalla karkkia keksiä leipää.
On jo tosin 13. Viime vuoteen asti tein aamupalan ja iltapalan. Niitä sitten löytyi kaappien ja pöytien alta , kun ei ollut halunnut syödä.

Vierailija
88/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

66 lisää, että päivittäin muös Sanasol ja Relatabletti.

Vierailija
89/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:06"]

"Välipaloina pelkkiä kasviksia..." Jos lapsi liikkuu edes minimisuosituksen verran, eli 1,5-2h päivässä, niin ei pelkillä kasviksilla elä. Urheilijan ruokavalio on ihan toisenlainen, 12-vuotiaalle urheilijapojalle (152 cm ja 39 kiloa) urheilulääkäri sanoi, että vähintään kolme kunnon ateriaa ja aamiainen, plus leipä ennen ja jälkeen treenien, maitoa minimi litra päivässä. Liian alhainen energiansaanti on ongelma,kun kasvu & kulutus vie 3000 kcal/pv.

[/quote]

No voi, kukas heräs ärtsymyrtsynä.? TIETENKIN normaalit kunnon aamiainen, lounas ja päivällinen. Välipaloiksi riittävät hyvin kasvikset, jos ruoka-aikaan syö hyvin - tai kuten ap:n lapsi kulutukseensa nähden liikaa... Onko sulla luetun ymmärtäminen ollut vaikeaa muulloinkin?

Vierailija
90/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:11"]Kuka hullu juottaa lapselleen litran maitoa päivässä jokapäivä?!
[/quote]

Ei tartte juottaa, nuorin on oikea maitovasikka ja osaa ihan itse juoda. Välillä käsken juoda vettä maidon tilalta. Itse olen ollut samanlainen ja edelleen tykkään maidosta.
[/quote]
Että lehmän tissistä käy hörppäsemässä?

Vierailija
91/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söi aamupalaksi pakastemansikoita ja hapankorppuja kymmenen aikaan.
Lounaaksi edellispäivän kasvissosekeittoa ja hapankorppuja yhden aikaan.
Kiinalaista haettiin neljän aikaan päivälliseksi.
Herkuteltiin poppareilla kun katsottiin leffaa.
Ja iltapalaksi vielä bansku ja paahtoleipää.

Vierailija
92/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaihtelee valtavasti. Toisinaan tuntuu, että menee viikko, että lapset eivät syö juuri mitään ja joskus syövät kuin hevoset. Se vaihtelee myös, mikä on suosikki ja mikä ei kelpaa. Olemme laskeneet, että keskimäärin lapset syövät suunnilleen suositusten mukaan, joten emme ota siitä turhaa stressiä niin kauan kuin tilanne jatkuu hyvänä. Pidämme vain terveellistä purtavaa tarjolla ja taistelemme makeanhimoa vastaan. On vain hyvä, että lapset oppivat elämään elimistönsä tarpeen mukaan. Minä joudun taistelemaan koko ikäni lapsena opittua "lautaset tyhjiksi" ja "mitä isompi annos sitä reippaampi lapsi" -paskaa vastaan.

Vierailija
93/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:11"]Kuka hullu juottaa lapselleen litran maitoa päivässä jokapäivä?!
[/quote]

Ei tartte juottaa, nuorin on oikea maitovasikka ja osaa ihan itse juoda. Välillä käsken juoda vettä maidon tilalta. Itse olen ollut samanlainen ja edelleen tykkään maidosta.
[/quote]
Että lehmän tissistä käy hörppäsemässä?
[/quote]

Olen uhannut että hankin takapihalle lehmän ja joutuu itse sen lypsämään

Vierailija
94/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, minkälaisia aikuisia (?) täällä palstailee. Syömishäiriöisiä lapsia kasvaa takuulla sillä reseptillä, että koko ajan rajoitetaan, varoitetaan ja valikoidaan lapsen puolesta. Terve ja urheilullinen lapsi saa syödä esim. leipää, koska hedelmillä se nälkä ei pysy poissa eikä ole mitään järkeä vetää mandariinipussia, kun niissä mandariineissakin on sitten sitä hedelmäsokeria.

Ap, lisää lapsen liikuntaa. Tiesithän, että joka päivä pitäisi lapsen liikkua noin 2 tuntia ja meidän urheiluseurassamme vaatimus on kolme tuntia ja vieläpä niin, että mikään välituntikiipeily ei siihen kelpaa. Ei sen ole pakko olla mitään ohjattua liikuntaa vaan pyöräilkää, rakentakaa majaa, kiipeilkää puihin, organisoi lapselle ja kavereille jonkinlainen kaupunkisotaleikki jne. Meillä lapsella on joka päivä ohjattua liikuntaa mutta tuollainen omaehtoinen liikkuminen on todella paljon parempaa. Ohjattu liikunta myös laiskistuttaa. Meillä yritetään nyt kannustaa omaehtoiseen liikkumiseen mutta aika paljon saa olla siinä itsekin aktiivisena, viedä uimaan yms.

Nuo ruokamäärät, mitä tänne laitetaan ovat muuten todella yksilöllisiä. Liikkuva, urheileva ja kasvava lapsi syö enemmän kuin toimistotyötä tekevä aikuinen. Siihen laatuun on tietysti hyvä kiinnittää huomiota mutta nuo viljat ja maito pois -tyypit eivät oikeasti tiedä mitä puhuvat eivätkä takuulla tiedä mitään urheilevan nuoren ruokavaliosta. koska ap:n lapsi ei urheile kuin kaksi kertaa viikossa, voisi olla  hyvä käydä kuuntelemassa sitä ravintoterapeuttia. Vaikka sen ruoan on koostanut kuinka oikein, voi silti tulla hyviä vinkkejä esim. määristä ja laadustakin. Ei siinä ainakaan häviä mitään (paitsi aikaa).

Vierailija
95/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä annatte lapsen syödä muroja? Pelkkää sokeria ja pullamössölapset kiittää

Vierailija
96/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 10:32"]Nykyään ihmiset luulevat heti kuolevansa jos ei syödä 6 kertaa päivässä, vaikka pyykitkin tuli ripustettua. Suhteellisuus on karannut käsistä. Oikeasti ihminen tulee aika pienellä määrällä ruokaa toimeen. Kasvavan lapsen ruuan laatuun kiinnittäisin enemmän huomiota kuin määrään. Ei sitä heti kuole jos vatsa murisee.
[/quote]
Lapsen vatsan ei pidä murista nälästä! Miksi lapsen täytyisi nähdä nälkää? Toivon ettet ole äiti!

Vierailija
97/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:19"]

Meillä laatuun kiinnitetään enemmän huomiota kuin määrään. Maitotuotteet täysrasvaisina, einekset pois, kasvikset ja munat luomuina, mahdollisimman lähellä tuotettuna. Liha harvoin luomuna mutta ehdottomasti itse työstettynä ja marinoituna! Marjat käyttöön ja hedelmät minimiin. Viikossa 1 herkkupäivä, jolloin leivotaan itse jotain hyvää. Usein pullaa tai lettuja.

ei ylipainoa kenelläkään. Syömme 3-4 kertaa päivässä.

[/quote]

Hyvät on ruoat.

Suurimmalla osalla tässä ketjussa vanhemmat ruokkivat lapsiaan pääasissa sokerilla.

Vierailija
98/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:27"]Miksi ihmeessä annatte lapsen syödä muroja? Pelkkää sokeria ja pullamössölapset kiittää
[/quote]
Voi vittu! Mitä pitäs antaa? Alkaa nyt mennä aikalailla hermot. Mä annan sitä mitä se lapsi mielellään syö. Olen yrittänyt esim maustamatonta jogurttia marjojen kera sen sokeroidun sijaan mutta se lapsi oksentaa sen paskan siihen pöydälle. Puurokaan ei mene ilman sokeria tai hilloja. Kun eivät syö! Pakottaakko pitäisi? Millaisia hulluja natsimutseja te oikein olette? Mun lapset saa muroja silloin tällöin ja sen ei pitäisi sun persettä kutittaa yhtään. Lapsia kuolee nälkään ja te täällä jaksatte vaahdota jostain muroista!

Vierailija
99/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:27"]Miksi ihmeessä annatte lapsen syödä muroja? Pelkkää sokeria ja pullamössölapset kiittää [/quote] Voi vittu! Mitä pitäs antaa? Alkaa nyt mennä aikalailla hermot. Mä annan sitä mitä se lapsi mielellään syö. Olen yrittänyt esim maustamatonta jogurttia marjojen kera sen sokeroidun sijaan mutta se lapsi oksentaa sen paskan siihen pöydälle. Puurokaan ei mene ilman sokeria tai hilloja. Kun eivät syö! Pakottaakko pitäisi? Millaisia hulluja natsimutseja te oikein olette? Mun lapset saa muroja silloin tällöin ja sen ei pitäisi sun persettä kutittaa yhtään. Lapsia kuolee nälkään ja te täällä jaksatte vaahdota jostain muroista!

[/quote]

Lapset on viisaita olentoja, ei ne itseään nälkään tapa :)

Vierailija
100/105 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 cm 39 kg tyttö, toipuu syömishäiriöstä ja painoa nostetaan 50 kg:n paikkeille, jotta kuukautiset käynnistyvät taas. Nyt kotilomalla (ja hoidan). Liikuntaa 30 min päivässä, kun käydään yhdessä ulkoiluttamassa koira. 12 v. Syö rt:n ateriasuunnitelman mukaan. Paino nousee kilosta kahteen kuussa.

Aamupala

lautasellinen puuroa, ruisleipä + 1 tl marg. + juustosiivu + leikkele + kasviksia, jugurtti, lasi maitoa, teetä

Lounas

2 perunaa, kanafilee, 1/2 dl kastiketta (ruoka pitää mitata), loppu lautaesta salaattia, lasi maitoa

Välipala

2 leipää kuten aamulla, 2 hedelmää, lasi mehua

Päivällinen

3 dl pinaattikeittoa, 2 ruisleipää + 2 tl margariinia + paprikasuikaleita, lasi maitoa ja mokkapala

Iltapala

purkki jugurttia + 2 rkl mysliä, hedelmä ja lasi mehua, teetä

Margariinissa 70% rasvaa, juusot, jugurtit ym. normaalirasvaisia ja -sokerisia, mehu täysmehu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä