Varmat päivät + raskaus ja nyt mies suuttui raskausuutisen kuultuaan
Olen kirjoittanut aiemmin jo yhden aloituksen, kun kyselin raskauden mahdollisuudesta eli jos joku bustaa sieltä niin hei vaan :D
Yritän nyt selittää tarinamme pääpiirteittäin: Eli meillä on ollut käytössä varmat päivät viime kierron aikana. Sitä ennen mentiin vuosia keskeytetyllä yhdynnällä. Mies valitti joskus siitä, että olis kiva ettei aina tarvis keskeytellä, mutta hormoniehkäisyt ei mulle sovi, mies ei halua käyttää kortsuja ja kuparikierukka on tullut jo kolmesti ulos joten paljoa vaihtoehtoja ei ole. Kerroin miehelleni ns. varmoista päivistä, että olisin valmis kokeilemaan niitä, koska kiertoni on tarkka ja tunnen ovulaation joka kierrossa hyvin. Mutta sanoin miehelle, että jos nyt kokeilemme varmoja päiviä niin on se aina suurempi riski mahdolliseen ylläriraskauteen kuin ne keskeytetyt yhdynnät ja en halua tehdä aborttia, joten jos raskaus on ihan kamala tässä tilanteessa niin ei kokeilla varmoja päiviä. Mies oli oikein halukas ja luottavainen tähän ehkäisymenetelmään, mutta sanoi, että kuitenkin on pieni pelko tästä, että mitä jos epäonnistumme. No sanoin, että ei sitten kokeilla, että en ole mihinkään pakottamassa mutta sitten mies sanoi, että kokeillaan vaan ja niin annoin hänen tulla sisään niinä päivinä, jolloin ei pitäisi olla mahdollisuutta raskauta (esim. kp 6 ja 7 ja kp 20)
Nyt sitten menkat oli päivän myöhässä ja tein testin, johon tuli kaksi viivaa. Mitään muita raskausoireita ei mulla ollut kuin, että nukutti jatkuvasti ja olin ihan saamaton ja väsynyt ja makasin sohvalla vaan kaiken liikenevän vapaa-ajan. En kertonut miehelleni kuitenkaan kun en uskonut millään raskauteen, mutta jotenkin kun ne menkat jäi pois niin aloin ihan toivomaan että olisinpa raskaana. Eilen illalla mies tuli töistä kotiin ja kerroin nämä shokeraavat uutiset ja oletin, että mieskin olis innoissaan tai edes jotenkin positiivinen, mutta ei. Alkoi kauheat syytökset mua kohtaa, mun typerä ja kiero idea saada lapsi ilman hänen tahtoaan ja olen varmasti kertonut väärät päivät ihan tahallaan ja sitten oli hiljaa koko loppuillan, halusi nukkua yksin sohvalla..
Eli ei mennyt ihan niin kuin Strömsössä.. nyt oon yksin kotona, mies töissä ja oon vaan itkenyt koko päivän.. :( Tuntuu niin epäreilulta, kun yhdessä sovimme että luotamme niihin varmoihin päiviin ja mies halusi ottaa sen riskin ja nyt sitten kaikki on minun syytä! mitä ihmettä?
Pakko vaan saada purkaa tätä jonnekin :(
Kommentit (118)
En ymmärrä miksi jotkut haluavat seurustella näiden janttereiden kanssa? Miehet ovat niin tyhmiä ettei niitä pysty ees päivää kattoon selvin päin. En ymmärrä. Mulla on ainakin paljon parempaa aika ilman mitään ukkoa. Ei tuu muuten koskaan olemaankaan.
Ellei halua vauvaa niin miehelle vasektomia ja nainen voi ottaa sterilisaation ja sitten voi naida ristiin rastiin ilman huolen häivää.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:42"]
Olen kirjoittanut aiemmin jo yhden aloituksen, kun kyselin raskauden mahdollisuudesta eli jos joku bustaa sieltä niin hei vaan :D
Yritän nyt selittää tarinamme pääpiirteittäin: Eli meillä on ollut käytössä varmat päivät viime kierron aikana. Sitä ennen mentiin vuosia keskeytetyllä yhdynnällä. Mies valitti joskus siitä, että olis kiva ettei aina tarvis keskeytellä, mutta hormoniehkäisyt ei mulle sovi, mies ei halua käyttää kortsuja ja kuparikierukka on tullut jo kolmesti ulos joten paljoa vaihtoehtoja ei ole. Kerroin miehelleni ns. varmoista päivistä, että olisin valmis kokeilemaan niitä, koska kiertoni on tarkka ja tunnen ovulaation joka kierrossa hyvin. Mutta sanoin miehelle, että jos nyt kokeilemme varmoja päiviä niin on se aina suurempi riski mahdolliseen ylläriraskauteen kuin ne keskeytetyt yhdynnät ja en halua tehdä aborttia, joten jos raskaus on ihan kamala tässä tilanteessa niin ei kokeilla varmoja päiviä. Mies oli oikein halukas ja luottavainen tähän ehkäisymenetelmään, mutta sanoi, että kuitenkin on pieni pelko tästä, että mitä jos epäonnistumme. No sanoin, että ei sitten kokeilla, että en ole mihinkään pakottamassa mutta sitten mies sanoi, että kokeillaan vaan ja niin annoin hänen tulla sisään niinä päivinä, jolloin ei pitäisi olla mahdollisuutta raskauta (esim. kp 6 ja 7 ja kp 20)
Nyt sitten menkat oli päivän myöhässä ja tein testin, johon tuli kaksi viivaa. Mitään muita raskausoireita ei mulla ollut kuin, että nukutti jatkuvasti ja olin ihan saamaton ja väsynyt ja makasin sohvalla vaan kaiken liikenevän vapaa-ajan. En kertonut miehelleni kuitenkaan kun en uskonut millään raskauteen, mutta jotenkin kun ne menkat jäi pois niin aloin ihan toivomaan että olisinpa raskaana. Eilen illalla mies tuli töistä kotiin ja kerroin nämä shokeraavat uutiset ja oletin, että mieskin olis innoissaan tai edes jotenkin positiivinen, mutta ei. Alkoi kauheat syytökset mua kohtaa, mun typerä ja kiero idea saada lapsi ilman hänen tahtoaan ja olen varmasti kertonut väärät päivät ihan tahallaan ja sitten oli hiljaa koko loppuillan, halusi nukkua yksin sohvalla..
Eli ei mennyt ihan niin kuin Strömsössä.. nyt oon yksin kotona, mies töissä ja oon vaan itkenyt koko päivän.. :( Tuntuu niin epäreilulta, kun yhdessä sovimme että luotamme niihin varmoihin päiviin ja mies halusi ottaa sen riskin ja nyt sitten kaikki on minun syytä! mitä ihmettä?
Pakko vaan saada purkaa tätä jonnekin :(
[/quote] etkö sinä tyttö tiedä että ei ole olemassa varmoja päiviä kuten ei ilmaisia lounaitakaan.
[/quote]Olen ollut monella ilmaisella lounaalla. Mainoskikkoja, mutta ei pakko-ostoa kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:17"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:21"]
Mun on tosi vaikee uskoa että tää ei ole provo, koska noin yksinkertaisen vähäjärkisiä tampioita ei tule vastaan ihan joka päivä. Olette miehenne kanssa kumpikin tyhmiä kuin saappaat. Älkää lisääntykö, noita geenejä ei tosiaankaan pidä eikä saa laittaa eteenpäin.
Kutsuit ihan tosissasi tekstissä keskeytettyä yhdyntää "ehkäisymenetelmäksi". Oletko kehitysvammainen? Miehesi sanoo ettei halua käyttää kortsuja. Sinä suostut, ja panet paljaalla. Jälleen kysyn, oletko kehitysvammainen? Nyt sitten aborttiin ja kipin kapin, ei lapsia sinunlaisille ihmisille ("miehestäsi" puhumattakaan!!"). Teille hyvä ehkäisymenetelmä olisi sterilaatio.
[/quote]
Samaa mieltä! Järkyttävää, että näitä tulevien yksinhuoltajien ketjuja pulpahtelee palstalle lähes joka päivä. Käyttäkää nyt vittu sitä kumia, ei oo niin helvetin vaikeeta! Ja akat jalat ristiin siihen asti, että kuminkäyttö alkaa houkutella!
[/quote] miehethän ne valittaa kumista että vähentää tuntoherkkyyttä
[/quote]
Kyllä aikuisen miehen on tajuttava, että joskus niitä vaihtoehtoja ei ole. Itse olen parikin ukkoa pistänyt kilometritehtaalle kortsuvastaisuuden takia, mutta ehkä kaikilla naisilla ei ole varaa valikoida ;)
Meillä vähän vastaavaa, paitsi on jo lapsia. Mies kyseli 2kk ajan koska tee abortin , mä sanoin etten tee. Luulisi, että jos on jo lapsia, tietää että paljaalla niitä voi tulla ja käyttäisi sitä kortsua. No nyt mieskin on sopeutunut ja vauva syntyy kohta.. ja jos mies tästä lähtee, mä pärjään kyllä
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:19"]
Ellei halua vauvaa niin miehelle vasektomia ja nainen voi ottaa sterilisaation ja sitten voi naida ristiin rastiin ilman huolen häivää.
[/quote]
Sun neuvo tulee Ap:n kannalta vähän liian myöhään. Turha itkeä, kun paska on jo housussa.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:17"]
Mun on tosi vaikee uskoa että tää ei ole provo, koska noin yksinkertaisen vähäjärkisiä tampioita ei tule vastaan ihan joka päivä. Olette miehenne kanssa kumpikin tyhmiä kuin saappaat. Älkää lisääntykö, noita geenejä ei tosiaankaan pidä eikä saa laittaa eteenpäin.
Kutsuit ihan tosissasi tekstissä keskeytettyä yhdyntää "ehkäisymenetelmäksi". Oletko kehitysvammainen? Miehesi sanoo ettei halua käyttää kortsuja. Sinä suostut, ja panet paljaalla. Jälleen kysyn, oletko kehitysvammainen? Nyt sitten aborttiin ja kipin kapin, ei lapsia sinunlaisille ihmisille ("miehestäsi" puhumattakaan!!"). Teille hyvä ehkäisymenetelmä olisi sterilaatio.
[/quote]
Samaa mieltä! Järkyttävää, että näitä tulevien yksinhuoltajien ketjuja pulpahtelee palstalle lähes joka päivä. Käyttäkää nyt vittu sitä kumia, ei oo niin helvetin vaikeeta! Ja akat jalat ristiin siihen asti, että kuminkäyttö alkaa houkutella!
[/quote]
Kyllä aikuisen miehen on tajuttava, että joskus niitä vaihtoehtoja ei ole. Itse olen parikin ukkoa pistänyt kilometritehtaalle kortsuvastaisuuden takia, mutta ehkä kaikilla naisilla ei ole varaa valikoida ;)
[/quote] en puhunut omista kokemuksista
Kp7 ei todellakaan ole 'varma päivä', jos sellaisia ylipäätään edes on.
Jos kierto on yhtään lyhyen puoleinen ovat kiertopäivät 6 ja 7 jo ihan tärppipäiviä, koska siittiöt elävät jopa viikon.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:41"]
[/quote]
En tajua, miksi mesoatte näin. Kyllähän ap sisäisti menetelmän epävarmuuden ja sopi yhdessä miehen kanssa, mitä tehdään, jos se pettää. Varmat päivät on ihan hyvä keino, jos asenne on sellainen että vauva saa tulla, jos niin sattuu käymään.
Valitettavasti tässä keississä mies ei sitten tarkoittanutkaan, mitä sanoi, vaan ajatteli ilmeisesti vain munallaan.
[/quote] jotkut tampiot luulee että varmoista päivistä ei voi tulla raskaaksi ja eivät halua vauvaa ja sitten ihmetellään huuli pyöreenä miten tässä nyt näin kävi
[/quote]
Ketjun aloittaja ei ole tällainen tampio. Hänhän on sisäistänyt raskauden mahdollisuuden ja hänelle raskaus on ok. Ap, onneksi olkoon! Toivottavasti miehesi tokenee ja lopettaa syyttelysi, sillä riskit ovat olleet hänenkin tiedossa. Nauti raskaudesta ja vauvasta!
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:01"]
Olen DI ja en epäile yhtään, etteikö varmat päivät voisi onnistua siinä missä muutkin ehkäisymentelmät?
Jos tieteelliseltä kannalta katsotaan niin eihän kierrossa todellakaan ole kuin ne 3-4 päivää jolloin on mahdollisuus raskauteen ja ei nämä päivätkään mitään sattumankauppaa ole, vaan ovulaatio tulee säännöllisessä kierrossa samaan aikaan korkeintaan parin päivän heitolla.
Mutta, joskus se kierto muuttuu epäsäännölliseksi ja sitten voi tapahtua vahinko, joten se siinä on se isoin riski.
Itse voisin hyvinkin kuvitella laskevani varmoja päiviä, jos olisin vakaassa parisuhteesa, mutta näin sinkkuna en luota muuhun kuin kondomiin, jo ihan sukupuolitautejakin ajatellen.
[/quote]
Jos oikeasti olilsit DI, tietäisit, että nainen voi tulla yllättävän monena päivänä kierrosta raskaaksi, siittiö kun elää jopa viikon. Myös ovulaatio voi tapahtua milloin vain kierron aikana. Tiedän naisen, joka luotti varmoihin päiviin, otti silti varovaisemmin, ja puuhaili ilman kondomia vain kuukautisten parina ekana päivänä. Näiden päivien luulisi olevan varmat.
No erään kuukautisalun puuhailun jälkeen jäi seuraavat tulematta, tulos on nyt 10 v. Tuossa oli ilmeisesti käynyt niin, että ovulaatio tullut heti lyhyiden kuukautisten jälkeen, ja siittiöt olivat yhä elossa. No otti OIKEAN ehkäisyn käyttöön jälkeenpäin (hormonit ei sovi, kuparikierukka lisäsi vuotoa, yhteisestä sopimuksesta käytössä siis kondomi, etsivät sopivaa hetken, löysivät ohuen mallin).
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:54"]
Mikä on keskeytetty yhdyntä? Ja miten se toimii raskauden ehkäisemiseen? Miehen kiimatipoissa nimittäin on myös siittiöitä, joten raskaaksi tulee vaikka pippelin ottaisikin pois pimperosta ennen siemensyöksyä. Kuulostaa joltain naiivilta teinipariskunnalta joka luulee, että ei voi tulla raskaaksi jos vetää peniksen pois ennen siemensyöksyä.
[/quote]
Ei muuten ole totta. Siitä on hyvin ristiriitaistatietoa, että onko niissä touhutipoissa siittiöitä.
Googleta, jos et usko.
[/quote]
Minä googletin ja löysin tämän: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3564677/ Tuon mukaan 41% miehistä on touhutipoissa siittiöitä, lopuilla ei. Tutkimukseen otti osaa 27 miestä, mutta vastaava israelilainen tutkimus (joka ei löytänyt siittiöitä) tehtiin vain 6 miehellä (tai jotain siihen suuntaan, alle 15 kuitenkin).
Hei ap, ajattelin vain sanoa, että olet harvinaisen tyhmä ämmä ja miehesi myös. Kamalaa, kun tuollaiset ihmiset lisääntyy.
Tulihan tuo nelliinan vaatehuoneen kirjoittajakin raskaaksi varmoista päivistä ja lapdi taitaa olla kesällä vuoden ikäinen.. että käyttäkää vaan hyvät ihmiset varmoja päiviä etenkin jos toinen ei ole aivokapasiteetiltaan riittävä ymmärtämään ja hyväksymään seurauksia.
Ap ja miehensä nimittävät "varmoja päiviä" ja keskeytettyä yhdyntää ehkäisymenetelmiksi. Oi voi! Ja mies ei halua käyttää kondomia. Ja sitten tullaan raskaaksi ja mies suuttuu. Sillä lailla!
No,
teette nyt lapset ja otat sitten hormonikierukan. Siinä on niin vähän hormonia, ettei se sekoita kroppaa.
onnea raskaudestasi!
etteköhän te kumpikin ole kuitenkin tienneet, että yhdynnästä...etenkin, jos ei ole ehkäisyä...voi oikein hyvin tulla raskaaksi. Kaksi lisääntymisikäistä aikuista ja yhdyntä...niin tuloksena usein on raskaus.
hoitakaa hyvin. Hieno asia.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:51"]
Ei uskoisi aikuiseksi teistä oikein kumpaakaan.
[/quote]
Kuinka niin?
Sekö on sitten aikuismaista, että ehkäisee ainoastaan pumppaamalla hengenvaarallisia hormoneita kehoon?
[/quote]
Kondomeista kuullu koskaan? Tai selibaatista?
[/quote]
Mulle kävis kondomit, mutta mies sanoi että vievät nautintoa.
Ja meille avioliittoomme kuuluu seksi, on aina kuulunut.
ap
[/quote]
Mies on ääliö! Ja valittaa sitten, että olis kiva välillä viedä seksi loppuun asti. Ei kumminkaan halua käyttää kondomia, koska se vie nautinnon! Mies, joka kuvittelee keskeytetyn yhdynnän olevan ehkäisymenetelmä (ap myös). Ja seksi kuuluu suhteeseen, joo-o, mutta onko se nyt kovin nautinnollista sitä seksiä tuolla lailla harrastaa? Ei siltä kuulosta.
Jos "varmat pvät" ja keskeytetty yhdyntä olisivat toimivia ehkäisymenetelmiä tai edes ehkäisymenetelmiksi luokiteltavia, ei olisi ollut tarvetta kehittää mitään muita menetelmiä. Maailmassa on kuitenkan aika paljon ihmisiä ...
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 23:53"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:46"] [quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:12"] Voi ei!!!! Ootko sä se 24-vuotias? Tsemppiä!!! [/quote] Jep olen 24 v, mutta en tiedä olenko "se" 24-vuotias? :D ap [/quote] Se 24-vuotias jonka mies vahingossa/epähuomiossa nylpytti ei-hedelmällisinä päivinä ja ruikki sisään ja sitten se lapseton av-mamma ei saanut unta kun mietti että tekee pe-aamuna testin. Av-mamma tuli raskaaksi vaikka mies ei nylpyttänyt normaaliin ovisaikaan. [/quote] Oui, c'est moi ! Eikä, olitko sä se joka käytti tota nylpyttää sanaa? :D
En oo koskaan aiemmin kuulutkaan nylpytyksestä, ihan nauratti ääneen kun taas ton viestin luin :) ap [/quote] Minä se olen taas, sama joka aina kyselee että oletko se, haluan pysyä kärryillä että seuraanko nyt saman tapahtuman käänteitä vai onko eri juttu. Ensinnäkin: onnea! :) Ihanaa. Miehesi sopeutuu kyllä ajatukseen. Minulla on osa lapsista nylpytetty tarkoituksella ja osa "keskeytetyllä nylpytyksellä" ja niistäkin olen joskus raskautunut. Onhan se mies ensin vaatinut aborttia mutta en ole suostunut niin on sopeutunut raskauden loppuun mennessä ajatukseen ja on ollut vauvan synnyttyä iloinen. Ja on itse ehdottanut tämän jälkeen vielä tarkoituksella nylpytettyä eli ei se lasten saaminen nyt niin kauheaa ole. Meillä mies nylpytti nyt kp 13 sisään mikä oli erikoista kun normaalisti keskeyttää. Meni ehkä sekaisin milloin kuukautiset oli. En tiedä. Taisin selittääkin tästä jo jossain ketjussa. Mutta onnea sulle ja hyviä vointeja! Kyllä sun mies sopeutuu. Ne tarvii vähän aikaa :) t. yksi nylpyttäjä
[/quote]
Toi nylpyttäjä mieskin tullut kotiin, rauhoittunut ja tuli oikein kukkakimppu kädessä :D Siis ei todellakaan hänen tapaistaan.Pussaili ja kuiskasi anteeksi. Sanoin, että ei puhuta nyt aiheesta tänä iltana että ollaan vaan ja niin oltiiin vaan :)
Kyllä mä sen tiedän, että se tottuu ajatukseen, oli varmaan vaan sellainen shokkireaktio. Ja onhan se totta, että itse olisin ollut valmis vauvaan jo kauan aikaa ja mies tietenkin tiesi että nyt on vaimo iloinen kun käynyt vahinko, mutta pahaltahan se tuntuu että heti ollaan syyttelemässä epärehelliseksi...
Mut eiköhän se tästä, ehkä jo huomenna voidaan aikuismaisesti puhua tästä aiheesta miehen kanssa :)
ap
[/quote]
Hienoa! Tsemppiä sulle ap, oikein paljon. Vaikutat kivalta ja avoimelta ihmiseltä. Ja kyllä sun miehesi tuosta tokenee, nyt tuli vaan vähän aikaisemmin (anteeksi tahaton ilmaisuni) tuo raskaus kuin piti. Onnea silti sinulle.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:57"]
Kyllä teissä on mennyt hyvä ehkäisyvalistus ihan hukkaan. Vai onko kumpikin lintsannut juuri ne tunnit. Kyllä te olette typeriä.
[/quote] kertoi olevan KTM ja miehensä DI, kukaan ei ole noin typerä tuon alan ihmisistä että uskoo varmoihin päiviin
[/quote]
Ei se korkeakoulutuskaan aina tarkoita sitä, että ihmisellä olisi arkiviisautta.
[/quote]