Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varmat päivät + raskaus ja nyt mies suuttui raskausuutisen kuultuaan

Vierailija
28.02.2015 |

Olen kirjoittanut aiemmin jo yhden aloituksen, kun kyselin raskauden mahdollisuudesta eli jos joku bustaa sieltä niin hei vaan :D

Yritän nyt selittää tarinamme pääpiirteittäin: Eli meillä on ollut käytössä varmat päivät viime kierron aikana. Sitä ennen mentiin vuosia keskeytetyllä yhdynnällä. Mies valitti joskus siitä, että olis kiva ettei aina tarvis keskeytellä, mutta hormoniehkäisyt ei mulle sovi, mies ei halua käyttää kortsuja ja kuparikierukka on tullut jo kolmesti ulos joten paljoa vaihtoehtoja ei ole. Kerroin miehelleni ns. varmoista päivistä, että olisin valmis kokeilemaan niitä, koska kiertoni on tarkka ja tunnen ovulaation joka kierrossa hyvin. Mutta sanoin miehelle, että jos nyt kokeilemme varmoja päiviä niin on se aina suurempi riski mahdolliseen ylläriraskauteen kuin ne keskeytetyt yhdynnät ja en halua tehdä aborttia, joten jos raskaus on ihan kamala tässä tilanteessa niin ei kokeilla varmoja päiviä. Mies oli oikein halukas ja luottavainen tähän ehkäisymenetelmään, mutta sanoi, että kuitenkin on pieni pelko tästä, että mitä jos epäonnistumme. No sanoin, että ei sitten kokeilla, että en ole mihinkään pakottamassa mutta sitten mies sanoi, että kokeillaan vaan ja niin annoin hänen tulla sisään niinä päivinä, jolloin ei pitäisi olla mahdollisuutta raskauta (esim. kp 6 ja 7 ja kp 20)

Nyt sitten menkat oli päivän myöhässä ja tein testin, johon tuli kaksi viivaa. Mitään muita raskausoireita ei mulla ollut kuin, että nukutti jatkuvasti ja olin ihan saamaton ja väsynyt ja makasin sohvalla vaan kaiken liikenevän vapaa-ajan. En kertonut miehelleni kuitenkaan kun en uskonut millään raskauteen, mutta jotenkin kun ne menkat jäi pois niin aloin ihan toivomaan että olisinpa raskaana. Eilen illalla mies tuli töistä kotiin ja kerroin nämä shokeraavat uutiset ja oletin, että mieskin olis innoissaan tai edes jotenkin positiivinen, mutta ei. Alkoi kauheat syytökset mua kohtaa, mun typerä ja kiero idea saada lapsi ilman hänen tahtoaan ja olen varmasti kertonut väärät päivät ihan tahallaan ja sitten oli hiljaa koko loppuillan, halusi nukkua yksin sohvalla..

Eli ei mennyt ihan niin kuin Strömsössä.. nyt oon yksin kotona, mies töissä ja oon vaan itkenyt koko päivän.. :( Tuntuu niin epäreilulta, kun yhdessä sovimme että luotamme niihin varmoihin päiviin ja mies halusi ottaa sen riskin ja nyt sitten kaikki on minun syytä! mitä ihmettä?
Pakko vaan saada purkaa tätä jonnekin :(

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:09"]

Tiedätkö, että ehkäisyssä käytetään ihan niitä samoja hormooneja, jota kehomme muutenkin tuottaa.

[/quote]

Tiedätkö, että näin ei yleensä ole? Yleisesti käytetyt hormonaaliset ehkäisymenetelmät sisältä synteettisiä / pulisynteettisiä hormooneja, eivät ihmisen omia. Esim. etinyyliestradiolia, noretisteronia, lynestrenolia, desogestreelia, gestodeenia, levonorgestreelia, norgestimaattia, syproteroniasetaattia ja medroksiprogesteroniasetaattia.

Vierailija
102/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei!!!!
Ootko sä se 24-vuotias?
Tsemppiä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:12"]

Voi ei!!!! Ootko sä se 24-vuotias? Tsemppiä!!!

[/quote]

Jep olen 24 v, mutta en tiedä olenko "se" 24-vuotias? :D 

ap

Vierailija
104/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:13"]

Ei ole olemassakaan mitään varmoja päiviä.......

[/quote]

Kyllä on, jos tuntee kroppansa (valtaosa ei tunne kroppaansa ollenkaan nykypäivänä, kun hormonien syönti aloitetaan jopa ennen kun kuukautiset edes säännöllistyvät). Meillä menty 6 vuotta varmoilla päivillä, ja 2 lasta ollaan tehty menetelmää "väärin päin" käytettäen.

Vierailija
105/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varmat päivät" ja pyh, miksei aikuiset ihmiset osaa biologiaa ton vertaa....

Vierailija
106/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä IHMEEN  varmoista päivistä sä puhut? EI SELLAISIA OLE. Se on olettamusta vaan.

Vierailija
107/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on harvaan asuttu maa, tänne mahtuu meitä suomalaisia, ei muuta kun ehkäisyt huitsin nevadaan ja lapsia tekemään. Yhteiskunnalta saa toistaiseksi apu asumistuen muodossa jos vähävarainen ja saa lapsilisää, toimeentulotuke jos taas on niin peeaaa jne

Vierailija
108/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:42"]

Olen kirjoittanut aiemmin jo yhden aloituksen, kun kyselin raskauden mahdollisuudesta eli jos joku bustaa sieltä niin hei vaan :D

Yritän nyt selittää tarinamme pääpiirteittäin: Eli meillä on ollut käytössä varmat päivät viime kierron aikana. Sitä ennen mentiin vuosia keskeytetyllä yhdynnällä. Mies valitti joskus siitä, että olis kiva ettei aina tarvis keskeytellä, mutta hormoniehkäisyt ei mulle sovi, mies ei halua käyttää kortsuja ja kuparikierukka on tullut jo kolmesti ulos joten paljoa vaihtoehtoja ei ole. Kerroin miehelleni ns. varmoista päivistä, että olisin valmis kokeilemaan niitä, koska kiertoni on tarkka ja tunnen ovulaation joka kierrossa hyvin. Mutta sanoin miehelle, että jos nyt kokeilemme varmoja päiviä niin on se aina suurempi riski mahdolliseen ylläriraskauteen kuin ne keskeytetyt yhdynnät ja en halua tehdä aborttia, joten jos raskaus on ihan kamala tässä tilanteessa niin ei kokeilla varmoja päiviä. Mies oli oikein halukas ja luottavainen tähän ehkäisymenetelmään, mutta sanoi, että kuitenkin on pieni pelko tästä, että mitä jos epäonnistumme. No sanoin, että ei sitten kokeilla, että en ole mihinkään pakottamassa mutta sitten mies sanoi, että kokeillaan vaan ja niin annoin hänen tulla sisään niinä päivinä, jolloin ei pitäisi olla mahdollisuutta raskauta (esim. kp 6 ja 7 ja kp 20)

Nyt sitten menkat oli päivän myöhässä ja tein testin, johon tuli kaksi viivaa. Mitään muita raskausoireita ei mulla ollut kuin, että nukutti jatkuvasti ja olin ihan saamaton ja väsynyt ja makasin sohvalla vaan kaiken liikenevän vapaa-ajan. En kertonut miehelleni kuitenkaan kun en uskonut millään raskauteen, mutta jotenkin kun ne menkat jäi pois niin aloin ihan toivomaan että olisinpa raskaana. Eilen illalla mies tuli töistä kotiin ja kerroin nämä shokeraavat uutiset ja oletin, että mieskin olis innoissaan tai edes jotenkin positiivinen, mutta ei. Alkoi kauheat syytökset mua kohtaa, mun typerä ja kiero idea saada lapsi ilman hänen tahtoaan ja olen varmasti kertonut väärät päivät ihan tahallaan ja sitten oli hiljaa koko loppuillan, halusi nukkua yksin sohvalla..

Eli ei mennyt ihan niin kuin Strömsössä.. nyt oon yksin kotona, mies töissä ja oon vaan itkenyt koko päivän.. :( Tuntuu niin epäreilulta, kun yhdessä sovimme että luotamme niihin varmoihin päiviin ja mies halusi ottaa sen riskin ja nyt sitten kaikki on minun syytä! mitä ihmettä?
Pakko vaan saada purkaa tätä jonnekin :(

[/quote]

Siis mitä ihmettä"olen varmasti kertonut väärät päivät ihan tahallaan"? Jos ei olisi niin vakava asia,niin naurattaisi noin suunnaton typeryys,eikö se kuulu jo ala-asteen murrosikävalistukseen,että nainen voi tulla raskaaksi koska tahansa?Tietenkin todennäköisempää ovulaation aikaan kuin muuten,mutta eihän "varmat päivät" ole mikään kunnon ehkäisy,niin kuin ei keskeytetty yhdyntäkään.Jos mies ei halua isäksi,käyttää kortsua.Jos ehkäisyä tärkeämpää on nautinnollinen seksi,ei pidä mussuttaa jos seksistä on seurauksesna raskaus.Annat miehen syytellä,jos hän kerran on niin vajaaälyinen,ei se asia siitä miksikään muutu.

Vierailija
109/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:12"]

Voi ei!!!! Ootko sä se 24-vuotias? Tsemppiä!!!

[/quote]

Jep olen 24 v, mutta en tiedä olenko "se" 24-vuotias? :D 

ap
[/quote]
Se 24-vuotias jonka mies vahingossa/epähuomiossa nylpytti ei-hedelmällisinä päivinä ja ruikki sisään ja sitten se lapseton av-mamma ei saanut unta kun mietti että tekee pe-aamuna testin.
Av-mamma tuli raskaaksi vaikka mies ei nylpyttänyt normaaliin ovisaikaan.

Vierailija
110/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on jo saanut alkunsa ni eihän siinä voi kun katsoo enää eteenpäin ja suunnitella tulevaisuus uusiks. Ajattelutapa vaan pitää muuttua. Ei lapsen saaminen voi myöhemmin kaduttaa. Eli nyt sen kans vaan on elettävä. Teki mies mitä teki. On se lapsi hänenkin kuitenkin. Ja yhdessä päätitte joten... Voimia nyt sulle/teille! :)  Tulevaisuudessa olet kiitollinen. Itse olen 23v ja on yksi lapsi jo ja toinen mahdollisesti tulossa :P

Vierailija
111/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on keskeytetty yhdyntä? Ja miten se toimii raskauden ehkäisemiseen? Miehen kiimatipoissa nimittäin on myös siittiöitä, joten raskaaksi tulee vaikka pippelin ottaisikin pois pimperosta ennen siemensyöksyä. Kuulostaa joltain naiivilta teinipariskunnalta joka luulee, että ei voi tulla raskaaksi jos vetää peniksen pois ennen siemensyöksyä.

Vierailija
112/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:54"]

Mikä on keskeytetty yhdyntä? Ja miten se toimii raskauden ehkäisemiseen? Miehen kiimatipoissa nimittäin on myös siittiöitä, joten raskaaksi tulee vaikka pippelin ottaisikin pois pimperosta ennen siemensyöksyä. Kuulostaa joltain naiivilta teinipariskunnalta joka luulee, että ei voi tulla raskaaksi jos vetää peniksen pois ennen siemensyöksyä.

[/quote]

Ei muuten ole totta. Siitä on hyvin ristiriitaistatietoa, että onko niissä touhutipoissa siittiöitä. 
Googleta, jos et usko.

Vierailija
113/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:12"] Voi ei!!!! Ootko sä se 24-vuotias? Tsemppiä!!! [/quote] Jep olen 24 v, mutta en tiedä olenko "se" 24-vuotias? :D  ap [/quote] Se 24-vuotias jonka mies vahingossa/epähuomiossa nylpytti ei-hedelmällisinä päivinä ja ruikki sisään ja sitten se lapseton av-mamma ei saanut unta kun mietti että tekee pe-aamuna testin. Av-mamma tuli raskaaksi vaikka mies ei nylpyttänyt normaaliin ovisaikaan.

[/quote]

Oui, c'est moi ! Eikä, olitko sä se joka käytti tota nylpyttää sanaa? :D
En oo koskaan aiemmin kuulutkaan nylpytyksestä, ihan nauratti ääneen kun taas ton viestin luin :)

ap

Vierailija
114/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no selvää kai on ettei lasta tuollaiseen tilanteeseen voi hankkia? mies jättää sut jos pidät lapsen. nim. nähty on. ei noi " varmat päivät " toimi. mies on ihan nuija jos ei voi kortsuja pitää ja nekin voi mennä rikki..

Vierailija
115/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:09"]

Tiedätkö, että ehkäisyssä käytetään ihan niitä samoja hormooneja, jota kehomme muutenkin tuottaa. Minulle ainakin ne on sopinut hyvin. Aion myös tarpeen vaatiessa käyttää hormonihoitoa vaihdevuosiinkin. Miksi tehdä elämästä vaikeaa epämääräisen pelon takia...

[/quote]

good for you!! Minulle taas ei ole sopineet, ei edes Mirena. ainoa vaihtoehto on kondomi, koska vuodot ovat niin suuret ettei kuparikierukkaa voi edes ajatella..anemiaa melkein koko ajan. eli tasan ei mene onnen lahjat tai miten sen nyt ottaa. työkaverini (23 vee) sai niistä "uuden ajan" yasminellesta hengenvaarallisen veritulpan ja melkein kuoli..ei sekään hyvin mennyt

Vierailija
116/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:08"]

no selvää kai on ettei lasta tuollaiseen tilanteeseen voi hankkia? mies jättää sut jos pidät lapsen. nim. nähty on. ei noi " varmat päivät " toimi. mies on ihan nuija jos ei voi kortsuja pitää ja nekin voi mennä rikki..

[/quote]

Ehkä ap pitääkin mieluummin lapsen(joka ilmeisesti on jo tulossa),kuin idioottimiehen,joka ei ymmärrä sisäänlaukemisen ja isäksitulemisen yhteyttä.

Vierailija
117/118 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap. Varmat päivät ja keskeytetty yhdyntä sopivat ehkäisyksi hyvin, jos raskaus ei ole ongelma. Meillä minusta em. menetelmät olivat hyviä esikoisen jälkeen, kun halusin vielä toisen lapsen. Nyt toisen lapsen jälkeen en uskalla kokeilla enää, koska lapsiluku on nyt täynnä. Ei kai epävarmaan ehkäisyyn lähde kuin sellaiset, jotka ottavat tietoisesti harkitun riskin. Miehesikin taisi tajuta tämän.

Vierailija
118/118 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt että voinko pyytää tyttöystävältä just varmojen päivien huonon luotettavuuden takia perspanoa, siitähän ei vissiin tule raskaaksi ja voisin laueta sisään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi