Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varmat päivät + raskaus ja nyt mies suuttui raskausuutisen kuultuaan

Vierailija
28.02.2015 |

Olen kirjoittanut aiemmin jo yhden aloituksen, kun kyselin raskauden mahdollisuudesta eli jos joku bustaa sieltä niin hei vaan :D

Yritän nyt selittää tarinamme pääpiirteittäin: Eli meillä on ollut käytössä varmat päivät viime kierron aikana. Sitä ennen mentiin vuosia keskeytetyllä yhdynnällä. Mies valitti joskus siitä, että olis kiva ettei aina tarvis keskeytellä, mutta hormoniehkäisyt ei mulle sovi, mies ei halua käyttää kortsuja ja kuparikierukka on tullut jo kolmesti ulos joten paljoa vaihtoehtoja ei ole. Kerroin miehelleni ns. varmoista päivistä, että olisin valmis kokeilemaan niitä, koska kiertoni on tarkka ja tunnen ovulaation joka kierrossa hyvin. Mutta sanoin miehelle, että jos nyt kokeilemme varmoja päiviä niin on se aina suurempi riski mahdolliseen ylläriraskauteen kuin ne keskeytetyt yhdynnät ja en halua tehdä aborttia, joten jos raskaus on ihan kamala tässä tilanteessa niin ei kokeilla varmoja päiviä. Mies oli oikein halukas ja luottavainen tähän ehkäisymenetelmään, mutta sanoi, että kuitenkin on pieni pelko tästä, että mitä jos epäonnistumme. No sanoin, että ei sitten kokeilla, että en ole mihinkään pakottamassa mutta sitten mies sanoi, että kokeillaan vaan ja niin annoin hänen tulla sisään niinä päivinä, jolloin ei pitäisi olla mahdollisuutta raskauta (esim. kp 6 ja 7 ja kp 20)

Nyt sitten menkat oli päivän myöhässä ja tein testin, johon tuli kaksi viivaa. Mitään muita raskausoireita ei mulla ollut kuin, että nukutti jatkuvasti ja olin ihan saamaton ja väsynyt ja makasin sohvalla vaan kaiken liikenevän vapaa-ajan. En kertonut miehelleni kuitenkaan kun en uskonut millään raskauteen, mutta jotenkin kun ne menkat jäi pois niin aloin ihan toivomaan että olisinpa raskaana. Eilen illalla mies tuli töistä kotiin ja kerroin nämä shokeraavat uutiset ja oletin, että mieskin olis innoissaan tai edes jotenkin positiivinen, mutta ei. Alkoi kauheat syytökset mua kohtaa, mun typerä ja kiero idea saada lapsi ilman hänen tahtoaan ja olen varmasti kertonut väärät päivät ihan tahallaan ja sitten oli hiljaa koko loppuillan, halusi nukkua yksin sohvalla..

Eli ei mennyt ihan niin kuin Strömsössä.. nyt oon yksin kotona, mies töissä ja oon vaan itkenyt koko päivän.. :( Tuntuu niin epäreilulta, kun yhdessä sovimme että luotamme niihin varmoihin päiviin ja mies halusi ottaa sen riskin ja nyt sitten kaikki on minun syytä! mitä ihmettä?
Pakko vaan saada purkaa tätä jonnekin :(

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:09"]

Typerää käytöstä mieheltäsi. Onko hän yleensäkin sellainen, joka syyllistää aina hankalissa tilanteissa sinua?
Älä kuitenkaan tee nyt mitään harkitsematonta vaan anna ajan kulua hiukan ja miehen tunteiden tasaantua ja se vie aikaa tottua siihen ajatukseen, että elämä muuttu niin radikaalisti. Mutta toivottavasti miehesi osaa pyytää anteeksi typerää käytöstään myöhemmin.

Heh, tuli mieleen, että aina jos joku kyselee, että jee olenkohan raskaana kun harrastin kp x (joku sellainen päivä, mikä ei osu niille hedelmällisille päiville) niin av:lla vastataan, että et varmaankan ole, että ei tuolloin ollut edes ovulaatio ja kuvittelet raskausuoireet sun muut. Mutta auta armias, jos joku mainitsee varmat päivät niin heti ollaan kertomassa, että miten voi tulla yllätyksenä, että raskaaksi voi tulla ihan mikä päiva kierrossa vaan! 

Itse tulin raskaaksi kiertopäivä 20(kierto 28 päivää), muuta mahdollisuutta ei ole, koska olimme tuolloin mieheni kanssa kaukosuhteessa. Lasta toivoimme, mutta en millään uskonut tärpin käyneen, koska tuo kp 20 ei mikään kovin todennäköinen päivä oo. Tämän tähden en koskaan voisi luottaa varmoihin päiviin.

[/quote]

Mun mielestä kp 20 on vielä riski. Minun mielestäni varmimpia ovat vain 3-5 päivää ennen ja jälkeen kuukautisia.

Vierailija
42/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on kahden kauppa. Mielestäni molemmat ovat typeriä. Jos nainen haluaa lapsen, niin sitten se tehdään miehen kanssa, joka myös haluaa lapsen. Naurettavaa sitoa mies tiukemmin kiinni yhteiseen elämään "vahinkoraskauksilla".

Ja turhaa vinkua, että kun yhdessä sovittiin. Koulussa on varmasti molemmille opetettu, miten käy kun ei ehkäistä oikeilla menetelmillä seksissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:13"]

Kerroinkin tarinan pääpiirteittäin, puolivahinko siinä viimeketjussa oli huono sanavalinta. Siinä kp5 sanoin miehelle, että seuraavat kolme päivää pitäis olla varmoja ja mies sitten sanoin kp 5 että ei uskalla ja sanoin, että aivan ok mulle mutta sitten kp 6 tuli puolivahingossa sisään ja sanoi sitten että no jos nyt kerran on jo kerran menty niin samapa se sitten on vielä kp seitsämänkin tulla sisään.

ap (siitä samasta ketjusta, kiva nähdä että kuinka moni on yksityiskohtaisesti ketjuni lukenut ja jännännyt kanssani)

[/quote]

tajuaako sun mies,että raskaaksi tullaan yhdestä kerrasta? Tai paremmin jokaisella kerralla voi raskautua? Eihän siihen tarvita kuin yksi siittiö.

Vierailija
44/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:07"]Kierukka tullut kuulemma jo kolmesti ulos.
[/quote]

Kolmesti? Ja laitettu kuitenkin uusi? Gyneni kertoi ettei asenna toista jos ensim tulee ulos. Missä päin noita asennetaan kerta toisensa jälkeen? En usko...

Vierailija
45/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:51"]

Ei uskoisi aikuiseksi teistä oikein kumpaakaan.

[/quote]

Kuinka niin?
Sekö on sitten aikuismaista, että ehkäisee ainoastaan pumppaamalla hengenvaarallisia hormoneita kehoon?
[/quote]

Naisten kondomi? Ehkäisylaastari? Ehkäisykapseli? Ehkäisyrengas? Sterilisaatio? Jos mikään noista ei käy, niin sitten selibaatti, tai on tiski raskauteen. Ei ole niin vaikeaa.

t. 16v, joka ei IKINÄ, tai missään tilanteessa olisi käyttämättä ehkäisyä, jos tarkoituksena ei olisi tulla raskaaksi

Vierailija
46/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni niin, että oli keskeytetty yhdyntä mennyt jo puolivuotta ja mies otti tietoisen riskin ja tuli sisälle, sanoin monesti että kai tiedostat riskit. Noh raskaaksi tulin. Mies ei ollut innoissaan. Hoidin raskausaikana KAIKEN yksin ja varauduin siihen, että ero tässä tulee. Mies siis ei ollut mukana ultrassa, eikä neuvolassa kertaakaan. Ultrakuvan laitoin jääkaapin oveen, kai se sen siinä näki. 

Loppua kohden mies välillä tunnusteli liikkeitä mahan päältä ja antoi pari kertaa pusun mahalle..

Minulle tehtiin suunniteltu sektio ja sain miehen sentään sinne mukaan. Mies oli vielä sektiopäivän aamuna kauhusta kankea, sektion jälkeen kun olin heräämössä mies tuli vauvan kanssa sinne ja oli ihan tohkeissaan lapsesta. Hoiti perhehuoneessamme lasta hyvin kun itse en saanut liikkua. Lopulta homma meni siis kuitenkin hyvin, mutta raskausaika oli kamalaa.

Vierailija
47/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on nyt tunnekuohun vallassa joten anna sen tasaantua.  Sitten kun mies on rauhoittunut keskustelette asiasta. Ei kannata heti heittää hanskoja tiskiin, koita pysyä rauhallisena vaikka miehen ensireaktio olikin ikävä.

Vierailija
48/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä heti apta haukutaan? Ap tiesi riskin, ja niin tiesi mieskin. Veikkaan että toi on vaan alkujärkytystä, tiesi kyllä että voit tulla raskaaksi muttei kuitenkaan uskonut niin käyvän. Tosi typerää silti alkaa sulle raivoamaan :/ Mutta miehet..

Vierailija
49/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:07"]Kierukka tullut kuulemma jo kolmesti ulos. [/quote] Kolmesti? Ja laitettu kuitenkin uusi? Gyneni kertoi ettei asenna toista jos ensim tulee ulos. Missä päin noita asennetaan kerta toisensa jälkeen? En usko...

[/quote]

No en ala kaupunkiani nyt tässä kertomaan, mutta ekalla kertaa laittoi sen gyne ja kun tulin tarkastuskäynnille niin gyne sanoi, että se on jo puoliksi ulkona ja laittoi seuraavan kierukan ja senkin piti olla hienosti paikoillaan, mutta taas tarkastuskäynnillä gyne sanoi, että on valunut alas. Sitten sain lähetteen eri paikkaan, missä taas laitettiin kierukka ja tarkastuskäynnillä se oli tullut jo miltei pois. Sitten sanoivat, että voivat vielä kerran kokeilla, mutta puhuivat että se laitettaisiin jotenkin niin kiinni että ei mahdollisuutta valua ulos. Mutta sanoin, että nyt riitti että en pysty luottamaan sellaiseen menetelmään joka tullut aina ulos. 

Ihan tosi tarina siis

ap

Vierailija
50/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:51"] Ei uskoisi aikuiseksi teistä oikein kumpaakaan. [/quote] Kuinka niin?
Sekö on sitten aikuismaista, että ehkäisee ainoastaan pumppaamalla hengenvaarallisia hormoneita kehoon? [/quote] Naisten kondomi? Ehkäisylaastari? Ehkäisykapseli? Ehkäisyrengas? Sterilisaatio? Jos mikään noista ei käy, niin sitten selibaatti, tai on tiski raskauteen. Ei ole niin vaikeaa. t. 16v, joka ei IKINÄ, tai missään tilanteessa olisi käyttämättä ehkäisyä, jos tarkoituksena ei olisi tulla raskaaksi

[/quote]

Naisten kondomi voisi olla vaihtoehto, mutta mies ei innostu mistään kondomeista ollenkaan

Ehkäisylaastari ja kapseli ja rengas sisältävät hormoneita aivan kuten e-pilleritkin ja valitettavasti mulle ne eivät sovi ollenkaan.

Sterilisaatio, ei olisi järkevä vaihtoehto, varsinkin jos tarkoituksena on yrittää raskautta loppuvuodesta.

ap

Vierailija
51/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteluni! :) Toivottavasti miehesi toipuu pian järkytyksestä ja kaikki sujuu hyvin ;)

Vierailija
52/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:51"] Ei uskoisi aikuiseksi teistä oikein kumpaakaan. [/quote] Kuinka niin?
Sekö on sitten aikuismaista, että ehkäisee ainoastaan pumppaamalla hengenvaarallisia hormoneita kehoon? [/quote] Naisten kondomi? Ehkäisylaastari? Ehkäisykapseli? Ehkäisyrengas? Sterilisaatio? Jos mikään noista ei käy, niin sitten selibaatti, tai on tiski raskauteen. Ei ole niin vaikeaa. t. 16v, joka ei IKINÄ, tai missään tilanteessa olisi käyttämättä ehkäisyä, jos tarkoituksena ei olisi tulla raskaaksi

[/quote]

Naisten kondomi voisi olla vaihtoehto, mutta mies ei innostu mistään kondomeista ollenkaan

Ehkäisylaastari ja kapseli ja rengas sisältävät hormoneita aivan kuten e-pilleritkin ja valitettavasti mulle ne eivät sovi ollenkaan.

Sterilisaatio, ei olisi järkevä vaihtoehto, varsinkin jos tarkoituksena on yrittää raskautta loppuvuodesta.

ap
[/quote]

Miten aiotte ehkäistä tämän raskauden jälkeen? Kun tämä lapsi on syntynyt. Vai toinen perään? Kun loppuvuodesta yritystä. Siis mainitset niin

Vierailija
53/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:22"] [quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:51"] Ei uskoisi aikuiseksi teistä oikein kumpaakaan. [/quote] Kuinka niin?
Sekö on sitten aikuismaista, että ehkäisee ainoastaan pumppaamalla hengenvaarallisia hormoneita kehoon? [/quote] Naisten kondomi? Ehkäisylaastari? Ehkäisykapseli? Ehkäisyrengas? Sterilisaatio? Jos mikään noista ei käy, niin sitten selibaatti, tai on tiski raskauteen. Ei ole niin vaikeaa. t. 16v, joka ei IKINÄ, tai missään tilanteessa olisi käyttämättä ehkäisyä, jos tarkoituksena ei olisi tulla raskaaksi [/quote] Naisten kondomi voisi olla vaihtoehto, mutta mies ei innostu mistään kondomeista ollenkaan Ehkäisylaastari ja kapseli ja rengas sisältävät hormoneita aivan kuten e-pilleritkin ja valitettavasti mulle ne eivät sovi ollenkaan. Sterilisaatio, ei olisi järkevä vaihtoehto, varsinkin jos tarkoituksena on yrittää raskautta loppuvuodesta. ap [/quote] Miten aiotte ehkäistä tämän raskauden jälkeen? Kun tämä lapsi on syntynyt. Vai toinen perään? Kun loppuvuodesta yritystä. Siis mainitset niin

[/quote]

No en ainakaan enää varmoilla päivillä, koska näköjään ei tämä toiminut mulla. Mutta varmaan mennään taas sitten keskeytetyllä yhdynnällä, mitä olemmekin harrastaneet jo monta vuotta. Lääkäri myös silloin kun kokeiltiin sitä kierukkaa sanoi, että sitten kun oon synnyttänyt niin voitais kokeilla vielä kerran uusiksi sitä kuparikierukkaa.

ap

Vierailija
54/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:22"]

[/quote]

ap
[/quote]

No sit olisitte olleet selibaatissa sinne vuoden loppuun asti. Nyt on jo myöhäistä itkeä. Mutta ei voi, koska panettaa niin paljon, vai...?

t. 16v

Vierailija
55/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:22"] [quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:51"] Ei uskoisi aikuiseksi teistä oikein kumpaakaan. [/quote] Kuinka niin?
Sekö on sitten aikuismaista, että ehkäisee ainoastaan pumppaamalla hengenvaarallisia hormoneita kehoon? [/quote] Naisten kondomi? Ehkäisylaastari? Ehkäisykapseli? Ehkäisyrengas? Sterilisaatio? Jos mikään noista ei käy, niin sitten selibaatti, tai on tiski raskauteen. Ei ole niin vaikeaa. t. 16v, joka ei IKINÄ, tai missään tilanteessa olisi käyttämättä ehkäisyä, jos tarkoituksena ei olisi tulla raskaaksi [/quote] Naisten kondomi voisi olla vaihtoehto, mutta mies ei innostu mistään kondomeista ollenkaan Ehkäisylaastari ja kapseli ja rengas sisältävät hormoneita aivan kuten e-pilleritkin ja valitettavasti mulle ne eivät sovi ollenkaan. Sterilisaatio, ei olisi järkevä vaihtoehto, varsinkin jos tarkoituksena on yrittää raskautta loppuvuodesta. ap [/quote] No sit olisitte olleet selibaatissa sinne vuoden loppuun asti. Nyt on jo myöhäistä itkeä. Mutta ei voi, koska panettaa niin paljon, vai...? t. 16v

[/quote]

Jep, tiedän että yläasteella opetettiin suunnilleen, että jokainen yhdyntä johtaa raskauteen vaikka olisi 1o eri ehkäisyä käytössä. Itsekin pelkäsin ihan turhaa raskautta jokaisen yhdynnän jälkeen 16-vuotiaana vaikka káytössä oli e-pillerit, kondomi ja ehkäisyvaahto :D
Mutta todellisuushan on se, että on vain muutama päivä kuussa jolloin naiselle on mahdollista tulla raskaaksi. Tämä voi tulla yllätyksenä vanhemmalla iällä.

Mutta mielestäni on hyvä, että ehkäisystä jauhetaan vähän liiankin vakavaan sävyyn teineille, koska teiniraskaudet ja abortit eivät todellakaan ole helppoja juttuja. 

Otimme sen riskin, että harrastimme seksiä ns. varmoina päivinä, ja itse olin täysin valmis ottamaan vastuun tästä, mutta nyt se olikin yllättävää että mies ei ollutkaan näköjään.

ap

Vierailija
56/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahahaha mikä urpo :DDD Ei taida ihmisen biologia ja ehkäisyvalistus mahtua tahvon aivokapasiteettiin. Onnea, hienon miehen olet itsellesi löytänyt!

Vierailija
57/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tottunut siihen, että ihmiset ovat todella yksinkertaisia, joten tämä aloitus ei yhtään yllätä...

Vierailija
58/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä aikuisen ihmisen pitäisi tuntea biologiaa sen verran että jos seksiä harrastaa, on aina mahdollisuus lisääntymiseen.

Minä jos kuka tämän tiedän, koska meillä kolmesta lapsesta kaksi on saanut alkunsa juurikin näillä "varmoilla päivillä", tiedän sen varmasti, koska muuten käytimme aina kumia. Kiertoni on säännöllinen 28 vrk ja esikoinen tuli kp 22 ja kuopus kp 4. Meille tämä ei ollut maailman loppu ja mieskin sen onneksi ymmärsi että riski on aina olemassa, kun ilman suojaa touhutaan. 

Nyt tosin sitten sterilisoin itseni koska en ehdottomasti halua enempää lapsia kuin nämä 3, mutta siinäkinhän raskauden mahdollisuus on silti olemassa. Tosin erittäin erittäin pieni. Ainoa takuuvarma keino ehkäistä on selibaatti, tämän voisit kertoa miehellesi ja samalla pyytää häntä käyttäytymään kuin mies ja lopettamaan vastuunpakoilun. 

Vierailija
59/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja, kuinka turhauttaa tuollainen eläimellisyys. Aikuiset ihmiset...

Vierailija
60/118 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:13"]

Ei ole olemassakaan mitään varmoja päiviä.......

[/quote]

Onhan! Ja niillä on nimi... sitten yhdeksän kuukauden kuluttua. Jani-Petteri tai Milja-Marjatta tai....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi