Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisiko teidän miehenne lähteä toiselle paikkakunnalle firman pikkujouluihin, jos siellä ollaan myös hotellissa yötä?

Vierailija
01.12.2021 |

Ja kotona on vaimo sekä 6-vuotias lapsi? Firma kuulemma kustantaa hotellin kaikille ketkä tulevat yli 100 kilometrin päästä. Sanoin miehelle, että voin hakea hänet juhlista, mutta hän haluaa jäädä sinne yöksi. Kysyin myös, että eikö kukaan muu aja sieltä takaisin niin ei kuulemma. Kieltäisittekö te tällaisen reissun?

Kommentit (789)

Vierailija
101/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei minulla oikeutta ole kieltääkään, mutta oon nähny työni puolesta niin paljon näitä pikkujoulupettämisiä ja muita porsasteluja, että kertoisin kyllä, että kovin vaikeelta tuntuu. Toisaalta tietää kyllä jo muutenkin, että en kovin korkealle arvosta mitään pikkujouluja muutenkaan.

Sama. Pääsisi menemään mutta se tietäisi että tekisin seuraavana viikonloppuna yksin laivaristeilyn. Sitä mies ei halua.

Oikeasti? Miksi joku on tuollaisessa suhteessa? Sairasta.

Eli mielestäsi on ok, että toinen tekee jatkuvasti työmatkoja ja lisäksi vapaaehtoisia huvireissuja, mutta toinen istuu aina yksin kotona. Sairaita suhteita teillä.

Kyse on yksistä pikkujouluista.

Vierailija
102/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä valtaosa kirjoitaa "tottakai saa", meidän töissä ainkaan 30-40% ei saa "yölomaa" kotoa eli ei pääse firman pikkujouluihin laivalle (puhun ajasta ennen koronaa).

Huonoa tässä on se, että kaikki ei pääse osallistumaan ja se voi hieman latistaa tunnelmaa.

Toisaalta juuri tällaiset joissa "ei pääse kotiin" ja "on pakko juhlia aamuun asti" on niitä parhaita juhlia eikä tarvitse kotona selitellä missä on yönsä viettänyt ja niissä kyllä tapahtuu paljon sellaista jota ei parana kotona kertoakaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei minulla oikeutta ole kieltääkään, mutta oon nähny työni puolesta niin paljon näitä pikkujoulupettämisiä ja muita porsasteluja, että kertoisin kyllä, että kovin vaikeelta tuntuu. Toisaalta tietää kyllä jo muutenkin, että en kovin korkealle arvosta mitään pikkujouluja muutenkaan.

Sama. Pääsisi menemään mutta se tietäisi että tekisin seuraavana viikonloppuna yksin laivaristeilyn. Sitä mies ei halua.

Eli mielestäsi on ok, että toinen tekee jatkuvasti työmatkoja ja lisäksi vapaaehtoisia huvireissuja, mutta toinen istuu aina yksin kotona. Sairaita suhteita teillä.

Kyse on yksistä pikkujouluista.

Niin, sillä toisella ei ole niitä yksiäkään.

Vierailija
104/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis kaikki ne, jotka kieltäisivät tai ilmaisisivat, etteivät tykkää ajatuksesta, eivät luota siihen toiseen? Sitähän se tarkoittaa. Ei voi samaan aikaan olla luottamusta suhteessa ja sitten kuitenkin ajatella, että ehkä se lankeaa, jos päästän pikkujouluihin.

En luota kehenkään enää 100%. Nimim. Aiemmassa suhteessa petetty.

Jos olet parisuhteessa, niin tietääkö puoliskosi, ettet luota häneen 100%? Kiva noin niinku hänen kannaltaan, vaikka hän itse on asiaan syytön.

Eikö 100 % luottamus ole todella naiivia? Minä en todellakaan usko, että oma mies pettäis ja pidän häntä todella monessa mielessä luotettavana. Mutta että en edes teoreettisena mahdollisuutena pitäisi, ettei koskaan elämän aikana olisi pienintäkään mahdollisuutta sille ettei pettäisi.... enpä tiedä. Liian monta "varmaa uskollista" olen nähnyt narahtavan. En voi sanoa ettei meille missään olosuhteissa missään vaiheessa kävisi mitään sellaista. Niin mahdottomalta kuin se nyt tuntuukin.

Ohis

Vierailija
105/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt se yksittäinen pikkujoulu muuttui jatkuviksi työmatkoiksi ja vapaaehtoisiksi huvireissuiksi? Pulu alkoi pelata shakkia?

Vierailija
106/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihan normaalia, että molemmat tekee omia reissujaan ja illanviettojaan. Hirveä ahdistus tulee kun miettii parisuhteita, joissa ei päästetä toista osapuolta minnekään. Tuollaiset liitot päättyy eroon. Trolleja taitaa olla osa vastaajista, jotka eivät pärjää yksin lapsensa kanssa silloin tällöin yhtä iltaa.

Vierailija
107/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis kaikki ne, jotka kieltäisivät tai ilmaisisivat, etteivät tykkää ajatuksesta, eivät luota siihen toiseen? Sitähän se tarkoittaa. Ei voi samaan aikaan olla luottamusta suhteessa ja sitten kuitenkin ajatella, että ehkä se lankeaa, jos päästän pikkujouluihin.

Mitä sitten jos et luota?Tollasella kyttäämisellä saa kyllä toisen pettämään. Ja pettää voi millo ja missä vaan, joten heität kyllä aikas hukkaan.

Ketään ei voi omistaa. On minuakin petetty, mutta en sen varojolla oo kuitenkaan alkanut digtaattoriks suhteessa. Menkää hoitoon.

Vierailija
108/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi mennä, mutta itse en lähtisi. Hei haloo 100km päähän työkavereiden kanssa asumaan. Illanistujaiset menettelee, mutta sieltä mielummin omaan petiin ja oman kullan kainaloon.😊 t:Mies

Vierailija
109/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla vallalla ajatus, että tuollaisia ei järjestettäisi. Tuovat turha painetta perheille.

Ilmankos eroluvut ovat kasvaneet, kun tekin täällä tuota puolustatte.

En jää seuraamaan keskustelua, sillä teistä jokaisen pitää vaan luottaa ja antaa mennä.

Vierailija
110/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet parisuhteessa, niin tietääkö puoliskosi, ettet luota häneen 100%? Kiva noin niinku hänen kannaltaan, vaikka hän itse on asiaan syytön.

Eikö 100 % luottamus ole todella naiivia? Minä en todellakaan usko, että oma mies pettäis ja pidän häntä todella monessa mielessä luotettavana. Mutta että en edes teoreettisena mahdollisuutena pitäisi, ettei koskaan elämän aikana olisi pienintäkään mahdollisuutta sille ettei pettäisi.... enpä tiedä. Liian monta "varmaa uskollista" olen nähnyt narahtavan. En voi sanoa ettei meille missään olosuhteissa missään vaiheessa kävisi mitään sellaista. Niin mahdottomalta kuin se nyt tuntuukin.

Ohis

Eli parantaako se jotenkin parisuhdetta tai elämää, että joka päivä muistuttaa itselleen, että "puoliso saattaa pettää"? Vai millaista on elämä, joka ei perustu luottamukseen? Pitääkö tentata? Vahtia laitteiden käyttöä ja vaatia näyttämään, kenen kanssa on viestitellyt? Tutkia laitteet salaa? Vai miten tuollainen parisuhde toimii, missä ei luoteta?

Vierailija
111/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen ajatus että tulee mieleen edes pohtia sitä olisiko toisella oikeus mennä omiin,  puhumattakaan työhön liittyviin menoihin.

Toki jos on parisuhteessa ja on lapsi/lapsia,  on hyvä ylipäätänsä keskustella asioista eikä vain esim. ilmoittaa samalla viikolla että hei, perjantaina pikkujoulut ja olen toisaalla yötä :D

Jos pelkää pettämistä, niin turhaa pelätä: jos toinen haluaa pettää, niin keinot kyllä keksitään vaikka kauppareissun aikana. Toisen pettämishalua voi itse vauhdittaa kyttäämällä ja rajoittamalla just esim. työpaikan pikkujouluihin osallistumista sekä muita  menoja. Pätee molempiin sukupuoliin.

Ehkä nyt kun AP jää kotiin lapsen kanssa, voisi seuraavaksi olla vuorossa APn oma meno, esim. staycation tai illanvietto?

Vierailija
112/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis:

-Uskotte että toinen välittää niin paljon että pettää heti, jos ei koko ajan kontrolloi ulkopuolelta

-Ajattelette että vaikka mies olisi noin matalamoraalinen nin sen kanssa on silti ihan ok olla

-Ajattelette että koska itseä ahdistaa on ok rajoittaa toisen elämää mielivaltaisesti ja hänen tulisi se vaan hyväksyä

Ja tämä on mielestänne rakkaussuhde?

Vierailija
113/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla vallalla ajatus, että tuollaisia ei järjestettäisi. Tuovat turha painetta perheille.

En jää seuraamaan keskustelua, sillä teistä jokaisen pitää vaan luottaa ja antaa mennä.

Kyllä se sinunkin ukkosi käy vaikka halutessaan lounastauolla kuksimassa. Näitäkin tapauksia on nähty.

Ei ole rakkautta suhteessa, jos toisen yrittää omistaa.

Vierailija
114/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä painetta? =D eikä se järvi soutamalla kulu. Minä en ainakaan edes jaksa miettiä tollasia pettämisjuttuja. Jos jostain jää kiinni, niin sit katotaan seuraukset. Siihen asti eletään tätä elämää, ilman kyttäämistä.

115/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuva, mikä kysymys 🙈

Tietenkin saisi. Mikä oikeus minulla olisi kieltää. Huonosti on suhteessa asiat jos kumppani kieltää.

Eri asia on minusta, jos kumppani menee jatkuvasti ..... silloin voi olla syytä miettiä koko parisuhteen järkevyyttä.

Vierailija
116/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä että aikuiset, toivon mukaan vapaaehtoisesti parisuhteessa olevat ihmiset kyttäävät toisiaan ja pitää kysyä lupa työpaikan pikkujouluihin.

Mä matkustin ennen koronaa noin viikon kuukaudesta, yleensä joko miespuolisen pomoni tai kollegan kanssa, useimmiten asuttiin samassa hotellissa, illastettiin yhdessä monena iltana ellei ollut jotain asiakastapahtumaa tai jotain omia kavereita matkakohteessa. Mulle ei ikinä ole tullut mieleenkään pettää ja yhtä lailla luotan puolisooni.

Tilaisuus ei aina tee varasta, meistä joillakin on moraali, arvostamme puolisoitamme, oma tahto emmekä ole viettiemme vietävissä.

Vierailija
117/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä vähän muutosta ikävuosien mukaan 20, 30, 40, 50? Itse ainakin arvostan nykyään vapaa-aikaa enemmän kuin työkaverien kanssa tonttuilua vaikka sitäkin tuli aiemmin harrastettua.

Vierailija
118/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt se yksittäinen pikkujoulu muuttui jatkuviksi työmatkoiksi ja vapaaehtoisiksi huvireissuiksi? Pulu alkoi pelata shakkia?

Niin, toinen on ensin poissa työmatkoilla, eli ei siis kotona ja siihen päälle vielä palkattomasta vapaa-ajan pikkujoulut. Toisen siis pitäisi istua aina yksin kotona ilman mitään menoja ja se on ok? No, meillä mies ei kuitenkaan ole näihin pikkujouluihin osallistunut tai tosiaan lähden yksin laivalle pitämään omia pikkujouluja. Jostain syystä mies ei tästä ole innostunut.

Vierailija
119/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen niinkin ajatella, että täydestä luottamuksesta huolimatta on olemassa teoreettinen mahdollisuus, että toinen pettäisi. Tai että minä pettäisin. Kuten on myös mahdollista, että jään bussin alle tai putoan mereen.

Vierailija
120/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten jos et luota?Tollasella kyttäämisellä saa kyllä toisen pettämään. Ja pettää voi millo ja missä vaan, joten heität kyllä aikas hukkaan.

Ketään ei voi omistaa. On minuakin petetty, mutta en sen varojolla oo kuitenkaan alkanut digtaattoriks suhteessa. Menkää hoitoon.

Mene ihmeessä. Se on diktaattori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi