Saisiko teidän miehenne lähteä toiselle paikkakunnalle firman pikkujouluihin, jos siellä ollaan myös hotellissa yötä?
Ja kotona on vaimo sekä 6-vuotias lapsi? Firma kuulemma kustantaa hotellin kaikille ketkä tulevat yli 100 kilometrin päästä. Sanoin miehelle, että voin hakea hänet juhlista, mutta hän haluaa jäädä sinne yöksi. Kysyin myös, että eikö kukaan muu aja sieltä takaisin niin ei kuulemma. Kieltäisittekö te tällaisen reissun?
Kommentit (789)
Saisi mennä mutta ei ole koskaan mennyt. Ei käytä alkoa ja ei ole juhlija tyyppiä eikä jaksa kattoa muiden örveltämistä. Lisäksi nyt tässä koronatilanteessa ei ottaisi riskiä että tartuttaisi meidät vaikka on molemmat rokotteet. On aika järjen kanssa toimiva ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairasta porukkaa täällä. Oikeasti ko jotkut ihmiset luulevat, että heillä on oikeus kieltää puolisoa tai puolisolla on oikeus kieltää häntä itseään? Aatelkaa, et jotkut elää tuollaisessa suhteessa ja pitää tuota normaalina. Puistattavaa.
Jos kotona on pieni lapsi niin kyllä sillä toisella osapuolella on jotain sanottavaa toisen menoihin. Ei toista voi jättää yksin.
Jos kotona on yksi kuusivuotias lapsi ja kyse on yksittäisestä tapahtumasta niin siinä ei todellakaan ole mitään syytä kieltää menemästä.
Mietin, onko osa porukasta tässä ketjussa ihan tosissaan sanomassa, ettei antaisi mennä tai hakisi jopa eroa, jos toinen menisi, mutta toivottavasti vain trollaavat. En voisi kuvitella itse olevani sellaisessa parisuhteessa.
Eli siis kaikki ne, jotka kieltäisivät tai ilmaisisivat, etteivät tykkää ajatuksesta, eivät luota siihen toiseen? Sitähän se tarkoittaa. Ei voi samaan aikaan olla luottamusta suhteessa ja sitten kuitenkin ajatella, että ehkä se lankeaa, jos päästän pikkujouluihin.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kaikki ne, jotka kieltäisivät tai ilmaisisivat, etteivät tykkää ajatuksesta, eivät luota siihen toiseen? Sitähän se tarkoittaa. Ei voi samaan aikaan olla luottamusta suhteessa ja sitten kuitenkin ajatella, että ehkä se lankeaa, jos päästän pikkujouluihin.
En luota kehenkään enää 100%. Nimim. Aiemmassa suhteessa petetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei minulla oikeutta ole kieltääkään, mutta oon nähny työni puolesta niin paljon näitä pikkujoulupettämisiä ja muita porsasteluja, että kertoisin kyllä, että kovin vaikeelta tuntuu. Toisaalta tietää kyllä jo muutenkin, että en kovin korkealle arvosta mitään pikkujouluja muutenkaan.
Sama. Pääsisi menemään mutta se tietäisi että tekisin seuraavana viikonloppuna yksin laivaristeilyn. Sitä mies ei halua.
Oikeasti? Miksi joku on tuollaisessa suhteessa? Sairasta.
Kuulostaa taas aivan ihanalta parisuhteelta. Onneksi olen sinkku.
Ööö joo? Tietenkin saa mennä. Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei minulla oikeutta ole kieltääkään, mutta oon nähny työni puolesta niin paljon näitä pikkujoulupettämisiä ja muita porsasteluja, että kertoisin kyllä, että kovin vaikeelta tuntuu. Toisaalta tietää kyllä jo muutenkin, että en kovin korkealle arvosta mitään pikkujouluja muutenkaan.
Sama. Pääsisi menemään mutta se tietäisi että tekisin seuraavana viikonloppuna yksin laivaristeilyn. Sitä mies ei halua.
Eli mielestäsi on ok, että toinen tekee jatkuvasti työmatkoja ja lisäksi vapaaehtoisia huvireissuja, mutta toinen istuu aina yksin kotona. Sairaita suhteita teillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairasta porukkaa täällä. Oikeasti ko jotkut ihmiset luulevat, että heillä on oikeus kieltää puolisoa tai puolisolla on oikeus kieltää häntä itseään? Aatelkaa, et jotkut elää tuollaisessa suhteessa ja pitää tuota normaalina. Puistattavaa.
Jos kotona on pieni lapsi niin kyllä sillä toisella osapuolella on jotain sanottavaa toisen menoihin. Ei toista voi jättää yksin.
Jos kotona on yksi kuusivuotias lapsi ja kyse on yksittäisestä tapahtumasta niin siinä ei todellakaan ole mitään syytä kieltää menemästä.
Mietin, onko osa porukasta tässä ketjussa ihan tosissaan sanomassa, ettei antaisi mennä tai hakisi jopa eroa, jos toinen menisi, mutta toivottavasti vain trollaavat. En voisi kuvitella itse olevani sellaisessa parisuhteessa.
Vaikka kotona olisi kuusiviikkoinen lapsi, niin mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sovitte jonkun ajan koska miehen täytyy olla nukkumassa, esim. 01:00 h. Kysyt hotellin nimen ja huoneen numeron. Sovitte, että tasan 01:00 teette Facetime-videopuhelun, jotta näet, että mies on menossa nukkumaan. Klo 01:30 soitat hotelliin ja siihen huonenumeroon.
Tämän on pakko vitsi, ei kai kukaan oikeasti tee näin? Teinien kanssa ymmärtäisin, jos pitää valvoa kotiintuloaikaa etänä mutta miksi sen miehen pitäisi olla johonkin tiettyyn kellonaikaan nukkumassa, jos sillä on kivaa työkavereitten kanssa pukkujouluissa?
Eikä tuo edes auta mitään. Teinitkin osaa lähteä sen puhelun jälkeen takaisin ulos riekkumaan, joten eiköhän se vaimon holhouksen alla oleva mieskin siihen kykenisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mielestäsi on ok, että toinen tekee jatkuvasti työmatkoja ja lisäksi vapaaehtoisia huvireissuja, mutta toinen istuu aina yksin kotona. Sairaita suhteita teillä.
Miksi se toinen istuu aina yksin kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se toinen istuu aina yksin kotona?
Koska hänellä ei ole työmatkoja tai työpaikan pikkujouluja vapaa-ajalla. Siksi pitää itse järjestää vastaavat omat menot. Nyt se kuitenkin on sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että avioeroja on nykyään niin paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet parisuhteessa, niin tietääkö puoliskosi, ettet luota häneen 100%? Kiva noin niinku hänen kannaltaan, vaikka hän itse on asiaan syytön.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vaimona ollut ihan omalla rahalla hotellissa työpaikan pikkujoulujen jälkeen, viimeiset 5 vuotta ainakin. Työkaverin kans otettu yhteinen huone. Mulla työmatka reilu 50 km ja pikkujoulut samalla paikkakunnalla kuin työpaikka. Ei mun mies oo koskaan millään lailla protestoinut asiaa vastaan. Ja jos hän haluaisi tehdä samoin niin miksi ei?
Niin, mutta tämän täytyy myös päteä, vaikka ei itse tekiskään vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että en halua hänen lähtevän. En kuitenkaan estäisi lähtemästä. Jokainen kyllä tietää millaisia firman pikkujoulut ovat. Muuten meillä saa olla öitä poissa.
Pettäjä pettää ihan ilman niitä pikkujoulujakin ja ihminen joka ei petä, ei tee sitä niissä pikkujouluissakaan.
Pettämisen todennäköisyys on korkeampaa firman pikkujouluissa. Nimim. Kokemusta on.
Sitten se on. Ei tulisi silti mieleenikään kieltää menemästä, ei kertakaikkiaan. Meillä on molemmat reissanneet sekä kotimaassa että ulkomailla myös yksin tai kavereiden kanssa. Minä olen viettänyt hotellissa työn takia neljän viikon jaksoja niin, että olen vain viikonloppuisin käynyt kotona. Olen tehnyt työmatkoja ulkomailla ja kotimaissa ja niihin on sisältynyt päivällisiä ja jatkoja. Olen reissannut yksin Etelä-Euroopassa ja viettänyt hotelliviikonloppuja kotimaassa. Ei ole tullut mieleenkään, että puolisolta pitäisi kysyä lupaa. En muista, olenko ollut pikkujouluja viettämässä hotellimajoituksessa, mutta erilaisia virkistyspäiviä kyllä.
Puolisolla ei ole ollut työmatkoja, mutta hän on käynyt kaveriporukalla Venäjällä, risteilyillä, mökkiviikonlopuissa ja saunailloissa. Ilmoitusasia. Varmistetaan, ettei ole mitään yhteisesti sovittua mutta mitään lupaa ei tarvitse aikuisen ihmisen kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet parisuhteessa, niin tietääkö puoliskosi, ettet luota häneen 100%? Kiva noin niinku hänen kannaltaan, vaikka hän itse on asiaan syytön.
Tietää ja tietää et olen tullut petetyksi. Siksi ei käykään viinanhuuruisissa pikkujouluissa.
ÖÖÖ, sais. Mun mies on ollu työporukan kanssa myös ulkomailla monta yötä...pointti tässä on mikä?
Luulostaa hauskalta, vähän epäilyttävältä näin korona-aikaan kyllä 🤔
Kyllä mä varmaan kuitenkin rohkaisisin miestä lähtemään, hänen työpaikkansa on hyvin vastuullinen ja velvoittaa mm. kotitestien tekoon säännöllisesti.
Jos siis juhlat ovat vain firman porukan kesken eikä ulkopuolisia paikalla olisi niin varmaan saisin miehen lähtemään. Risteilystä mieheni kieltäytyi mutta itsekin olin vähän sitä mieltä, että riski on liian suuri risteilyllä. Meillä kuitenkin kaksi rokottamatonta pientä lasta.
Eikä pääse yllättämään.