Saisiko teidän miehenne lähteä toiselle paikkakunnalle firman pikkujouluihin, jos siellä ollaan myös hotellissa yötä?
Ja kotona on vaimo sekä 6-vuotias lapsi? Firma kuulemma kustantaa hotellin kaikille ketkä tulevat yli 100 kilometrin päästä. Sanoin miehelle, että voin hakea hänet juhlista, mutta hän haluaa jäädä sinne yöksi. Kysyin myös, että eikö kukaan muu aja sieltä takaisin niin ei kuulemma. Kieltäisittekö te tällaisen reissun?
Kommentit (789)
Tämmöisiäkö suuri osa parisuhteista on että kahlitaan toinen ihminen ja kontrolloidaan? Ei ainakaan rakkauden kanssa ole mitään tekemistä. Ei ihme, että ihmiset voi huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kaikki ne, jotka kieltäisivät tai ilmaisisivat, etteivät tykkää ajatuksesta, eivät luota siihen toiseen? Sitähän se tarkoittaa. Ei voi samaan aikaan olla luottamusta suhteessa ja sitten kuitenkin ajatella, että ehkä se lankeaa, jos päästän pikkujouluihin.
En luota kehenkään enää 100%. Nimim. Aiemmassa suhteessa petetty.
Jos olet parisuhteessa, niin tietääkö puoliskosi, ettet luota häneen 100%? Kiva noin niinku hänen kannaltaan, vaikka hän itse on asiaan syytön.
Eikö 100 % luottamus ole todella naiivia? Minä en todellakaan usko, että oma mies pettäis ja pidän häntä todella monessa mielessä luotettavana. Mutta että en edes teoreettisena mahdollisuutena pitäisi, ettei koskaan elämän aikana olisi pienintäkään mahdollisuutta sille ettei pettäisi.... enpä tiedä. Liian monta "varmaa uskollista" olen nähnyt narahtavan. En voi sanoa ettei meille missään olosuhteissa missään vaiheessa kävisi mitään sellaista. Niin mahdottomalta kuin se nyt tuntuukin.
Ohis
Mielestäni naiivimpaa on kuvitella että pystyt valvomalla estämään toista ihmistä pettämästä, jos hän on ihminen joka näin päättää tehdä.
Enemmänkin varmistat suhteen päätyvän siihen jamaan että toinen pettääkin kun pää alkaa poksua jatkuvaan todisteluun ja naurettavaan määräilyyn.
Kyllä miehellä saa olla omia menoja, niin on minullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei minulla oikeutta ole kieltääkään, mutta oon nähny työni puolesta niin paljon näitä pikkujoulupettämisiä ja muita porsasteluja, että kertoisin kyllä, että kovin vaikeelta tuntuu. Toisaalta tietää kyllä jo muutenkin, että en kovin korkealle arvosta mitään pikkujouluja muutenkaan.
Sama. Pääsisi menemään mutta se tietäisi että tekisin seuraavana viikonloppuna yksin laivaristeilyn. Sitä mies ei halua.
Oikeasti? Miksi joku on tuollaisessa suhteessa? Sairasta.
Eli mielestäsi on ok, että toinen tekee jatkuvasti työmatkoja ja lisäksi vapaaehtoisia huvireissuja, mutta toinen istuu aina yksin kotona. Sairaita suhteita teillä.
Kyse on yksistä pikkujouluista.
Niin, sillä toisella ei ole niitä yksiäkään.
Ja sekö on sen puolison vika jos toisella osapuolella ei ole sosiaalista elämää?
Vierailija kirjoitti:
Täällä valtaosa kirjoitaa "tottakai saa", meidän töissä ainkaan 30-40% ei saa "yölomaa" kotoa eli ei pääse firman pikkujouluihin laivalle (puhun ajasta ennen koronaa).
Huonoa tässä on se, että kaikki ei pääse osallistumaan ja se voi hieman latistaa tunnelmaa.
Toisaalta juuri tällaiset joissa "ei pääse kotiin" ja "on pakko juhlia aamuun asti" on niitä parhaita juhlia eikä tarvitse kotona selitellä missä on yönsä viettänyt ja niissä kyllä tapahtuu paljon sellaista jota ei parana kotona kertoakaan!
Niistäkin jotka "ei saa yölomaa" suurin osa ei halua itse lähteä ja väittävät vaan vaimon kieltävän, osalla varmasti myös oikea syy olla tulematta, jota ei halua kertoa. Sitten on muutamia miehiä, jotka kuvittelevat kaikkien naisten olevan mustasukkaisia sekopäitä, eikä edes ota asiaa puheeksi kotona lainkaan "ettei tule riitaa". Toki on myös sekopäisiä puolisoita, jotka kieltävät lähdön, mutta vähimmistöä ne.
Vierailija kirjoitti:
Täällä valtaosa kirjoitaa "tottakai saa", meidän töissä ainkaan 30-40% ei saa "yölomaa" kotoa eli ei pääse firman pikkujouluihin laivalle (puhun ajasta ennen koronaa).
Huonoa tässä on se, että kaikki ei pääse osallistumaan ja se voi hieman latistaa tunnelmaa.
Toisaalta juuri tällaiset joissa "ei pääse kotiin" ja "on pakko juhlia aamuun asti" on niitä parhaita juhlia eikä tarvitse kotona selitellä missä on yönsä viettänyt ja niissä kyllä tapahtuu paljon sellaista jota ei parana kotona kertoakaan!
Noista 30-40% suurin osa ei yksinkertaisesti halua sinne laivalle, osa vetää selitykseksi ettei puoliso päästä...
Työpaikan laivamatkoista tulee mieleen yksi talvi, kun puoliso oli laivalla työporukan kanssa. Selitti, ettei ollut mitään mukavaa laivan kulkua ilmojen takia. Päivää tai paria myöhemmin tuo samainen laiva ajoi karille, oli tyytyväinen, ettei matka sattunut tuolle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on sanottu, että pettäjä kyllä löytää mahdollisuuden. Vaikka en olekaan pettäjä, niin ei tässä korona-aikaan mitään tilaisuuksia tarjoudu. Kotona suurimman osan ajasta. Kuka siinä lähtee "roskia viemään" tai "Joren kanssa kaljalle"?
Mitään pikkujouluja ei edes järjestetä. Ei tässä voi pettää muuta kuin välillä vasemman käden kanssa.
Mä en edes ajatellut mitään pettämisiä tässä, vaan sitä että jos minä istun kotona hoitamassa yhteisiä asioita, niin silloin istuu mieskin. Jos mies meinaa reissata pippaloihin yön yli, niin sama on minulle sitten itse valitsemanani ajankohtana, jolloin mies istuu kotona hoitamassa kotiasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kaikki ne, jotka kieltäisivät tai ilmaisisivat, etteivät tykkää ajatuksesta, eivät luota siihen toiseen? Sitähän se tarkoittaa. Ei voi samaan aikaan olla luottamusta suhteessa ja sitten kuitenkin ajatella, että ehkä se lankeaa, jos päästän pikkujouluihin.
Jos olet parisuhteessa, niin tietääkö puoliskosi, ettet luota häneen 100%? Kiva noin niinku hänen kannaltaan, vaikka hän itse on asiaan syytön.
Eikö 100 % luottamus ole todella naiivia? Minä en todellakaan usko, että oma mies pettäis ja pidän häntä todella monessa mielessä luotettavana. Mutta että en edes teoreettisena mahdollisuutena pitäisi, ettei koskaan elämän aikana olisi pienintäkään mahdollisuutta sille ettei pettäisi.... enpä tiedä. Liian monta "varmaa uskollista" olen nähnyt narahtavan. En voi sanoa ettei meille missään olosuhteissa missään vaiheessa kävisi mitään sellaista. Niin mahdottomalta kuin se nyt tuntuukin.
Ohis
Eli parantaako se jotenkin parisuhdetta tai elämää, että joka päivä muistuttaa itselleen, että "puoliso saattaa pettää"? Vai millaista on elämä, joka ei perustu luottamukseen? Pitääkö tentata? Vahtia laitteiden käyttöä ja vaatia näyttämään, kenen kanssa on viestitellyt? Tutkia laitteet salaa? Vai miten tuollainen parisuhde toimii, missä ei luoteta?
Miksi tehdään avioehtoja, koska kaikki luottavat puolisoihinsa 100%? Kaikki pitää uskoa ja luottaa sinisilmäisesti, vaikka on itse nähnyt mitä kombo viina, vapaa-aika, työkaverit ja kaukana kotoa teettä. Hölmö ei kannata olla.
Saisi ja on käynytkin työporukan pikkujouluissa ja saunailloissa. Ei sitä parisuhdetta hoideta siten että rajoitetaan menemisiä.
Molemmilla pitää olla omat menonsa ja oikeus tavata ystäviään ja työtovereita juhlimisen merkeissäkin. Jos on halu vangita toista niin sillä ei parisuhde kauan kestä. Tämä kymmenien vuosien kokemuksella,
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehellä saa olla omia menoja, niin on minullakin.
Älä nyt, on sairasta jos naisella on menoja. Vain miehellä saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei minulla oikeutta ole kieltääkään, mutta oon nähny työni puolesta niin paljon näitä pikkujoulupettämisiä ja muita porsasteluja, että kertoisin kyllä, että kovin vaikeelta tuntuu. Toisaalta tietää kyllä jo muutenkin, että en kovin korkealle arvosta mitään pikkujouluja muutenkaan.
Sama. Pääsisi menemään mutta se tietäisi että tekisin seuraavana viikonloppuna yksin laivaristeilyn. Sitä mies ei halua.
Eli mielestäsi on ok, että toinen tekee jatkuvasti työmatkoja ja lisäksi vapaaehtoisia huvireissuja, mutta toinen istuu aina yksin kotona. Sairaita suhteita teillä.
Kyse on yksistä pikkujouluista.
Niin, sillä toisella ei ole niitä yksiäkään.
Ja sekö on sen puolison vika jos toisella osapuolella ei ole sosiaalista elämää?
Ei, mutta ei pitäisi olla mitään sitä vastaankaan, että toinen järjestää itselleen vastaavanlaisia menoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt se yksittäinen pikkujoulu muuttui jatkuviksi työmatkoiksi ja vapaaehtoisiksi huvireissuiksi? Pulu alkoi pelata shakkia?
Niin, toinen on ensin poissa työmatkoilla, eli ei siis kotona ja siihen päälle vielä palkattomasta vapaa-ajan pikkujoulut. Toisen siis pitäisi istua aina yksin kotona ilman mitään menoja ja se on ok? No, meillä mies ei kuitenkaan ole näihin pikkujouluihin osallistunut tai tosiaan lähden yksin laivalle pitämään omia pikkujouluja. Jostain syystä mies ei tästä ole innostunut.
Sellainen keskustelu käy mahdottomaksi, jossa toinen siirtelee koko ajan maalitolppia eli tuo mukaan asioita, joita ei kerrottu alunperin. Me vastaamme nyt kysymykseen, onko ok että mies menee yksittäisiin pikkujouluihin.
Mutta se, mikä minusta jo aiemmin oli sairasta oli nimenomaan tuo, että miehesi ei päästäisi sinua laivalle. Oikeasti? En olisi ikimaailmassa sitoutunut ihmiseen, jolle ei olisi itsestäänselvää, että halutessani reissaan myös yksin, oli se sitten risteily, hotelliloma kotimaassa, tai pari viikkoa Etelä-Euroopassa tai hotelliloma Tallinnassa ystävän kanssa. Pelkälle risteilylle minua ei saisi edes kilon palasina, en turhempaa reissua ihan heti keksi, mutta nuo muut olen toteuttanut ja kunhan korona helpottaa niin aivan varmasti toteutan taas.
Työpaikan/harrastusporukan pikkujoulut eroavat muista bileilloista mm. sen takia, että silloin päästään purkamaan niitä seksuualisia jännitteitä, mitkä ovat kehittyneet jo pitkän aikaa. Periaatteessa ilman alkoholia ja ns. vapautumisia nämä jännitteet voisivat pysyä aisoissa ja käytös asiallisena, jos sitä rajan yli sysäystä alkoholin ja riehakkaan tunnelman vuoksi ei tapahtuisi.
Nyt on koronaa aivan liikaa että itse lähtisin yhtään minnekään ja viinan takia en koskaan. Joku hyvä ruokaa ja uimis/pilkkimahdollisuus voisi olla toinen juttu.
En ole koskaan ymmärtänyt että aikuiset ihmiset vetää päihteitä pienessä huoneessa ja kiehnää vartaloita yhteen kun musiikki soi.
Sama homma päivänvalossa, ilman päihteitä ja ilman musiikkia. Se on sama asia joten mitä järkeä? Mieluummin rahana käteen jos kerran hotellikin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on sanottu, että pettäjä kyllä löytää mahdollisuuden. Vaikka en olekaan pettäjä, niin ei tässä korona-aikaan mitään tilaisuuksia tarjoudu. Kotona suurimman osan ajasta. Kuka siinä lähtee "roskia viemään" tai "Joren kanssa kaljalle"?
Mitään pikkujouluja ei edes järjestetä. Ei tässä voi pettää muuta kuin välillä vasemman käden kanssa.
Mä en edes ajatellut mitään pettämisiä tässä, vaan sitä että jos minä istun kotona hoitamassa yhteisiä asioita, niin silloin istuu mieskin. Jos mies meinaa reissata pippaloihin yön yli, niin sama on minulle sitten itse valitsemanani ajankohtana, jolloin mies istuu kotona hoitamassa kotiasioita.
Niin? Eikö noin perheessä toimita? Silloin kun toisella on menoa, niin toinen on kotona. Toisella kertaa sitten sinä menet ja hän jää kotiin. Joskus hommataan lapsenvahti ja mennään yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Eli parantaako se jotenkin parisuhdetta tai elämää, että joka päivä muistuttaa itselleen, että "puoliso saattaa pettää"? Vai millaista on elämä, joka ei perustu luottamukseen? Pitääkö tentata? Vahtia laitteiden käyttöä ja vaatia näyttämään, kenen kanssa on viestitellyt? Tutkia laitteet salaa? Vai miten tuollainen parisuhde toimii, missä ei luoteta?
Miksi tehdään avioehtoja, koska kaikki luottavat puolisoihinsa 100%? Kaikki pitää uskoa ja luottaa sinisilmäisesti, vaikka on itse nähnyt mitä kombo viina, vapaa-aika, työkaverit ja kaukana kotoa teettä. Hölmö ei kannata olla.
Vastaisitko, että mitä minun nyt pitää konkreettisesti alkaa tehdä, jos päätän lakata luottamasta puolisooni.
Jos puoliso on paska, se pettää vaikka lounastauolla.
Toivottavasti jokainen rajoittavassa suhteessa elävä tajuaa että tuollainen uhkailu ja manipulointi on henkistä väkivaltaa ja eroaa.
Miksi joku haluaa sellaisen suhteen, jossa ei ole luottamusta? Tosi jees sitten sen toisen joutua jättämään omia menojaan väliin, koska puolison ex on pettänyt tai muuten vaan on se filosofia, että 100% luottamusta ei ole olemassa ja pikkujouluissa tilaisuus tekee varkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt se yksittäinen pikkujoulu muuttui jatkuviksi työmatkoiksi ja vapaaehtoisiksi huvireissuiksi? Pulu alkoi pelata shakkia?
Niin, toinen on ensin poissa työmatkoilla, eli ei siis kotona ja siihen päälle vielä palkattomasta vapaa-ajan pikkujoulut. Toisen siis pitäisi istua aina yksin kotona ilman mitään menoja ja se on ok? No, meillä mies ei kuitenkaan ole näihin pikkujouluihin osallistunut tai tosiaan lähden yksin laivalle pitämään omia pikkujouluja. Jostain syystä mies ei tästä ole innostunut.
Sellainen keskustelu käy mahdottomaksi, jossa toinen siirtelee koko ajan maalitolppia eli tuo mukaan asioita, joita ei kerrottu alunperin. Me vastaamme nyt kysymykseen, onko ok että mies menee yksittäisiin pikkujouluihin.
Mutta se, mikä minusta jo aiemmin oli sairasta oli nimenomaan tuo, että miehesi ei päästäisi sinua laivalle. Oikeasti? En olisi ikimaailmassa sitoutunut ihmiseen, jolle ei olisi itsestäänselvää, että halutessani reissaan myös yksin, oli se sitten risteily, hotelliloma kotimaassa, tai pari viikkoa Etelä-Euroopassa tai hotelliloma Tallinnassa ystävän kanssa. Pelkälle risteilylle minua ei saisi edes kilon palasina, en turhempaa reissua ihan heti keksi, mutta nuo muut olen toteuttanut ja kunhan korona helpottaa niin aivan varmasti toteutan taas.
Minä vastasin vain kysymykseen, että jos mies lähtisi näihin yksittäisiin pikkujouluihin, minä järjestäisin yksittäisen laivaristeilyn itselleni. Risteily vastaa kestoltaan pikkujouluja toisella paikkakunnalla ruokineen ja juomineen. Pariin vuoteen emme ole matkustelleet ulkomailla, ja tuskin matkustelemme pariin seuraavankaan.
On myös firmoja, joilla on varaa kutsua myös puolisot. Ja hauskaa on silti.