Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhdekriisi tuon hiton mekkokuvan takia!

Vierailija
27.02.2015 |

Mä näen kuvassa valkokultaisen mekon, mies musta-sinisen. Yritin selittää, että oletettu valotila vaikuttaa, miten aivot käsittää valokuvan värin. Selitin ja selitin, mies ei tajunnut. Lopulta tuskastuneena sanoin, että on ihan tyhmä, kun ei tajua. Pyysin kyllä anteeksi mutta mies mököttää nyt tuolla. Voi perse.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin miehenä näen tuon mekon vain valkokultaisena. Sinimustaa en saa siitä vaikka kuinka yrittäisin :D

Taitaa olla samaa kaliiberia kuin tuon hahmon pyörimissuunta: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/21/Spinning_Dancer.gif

Vierailija
42/54 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikaupan sivulla mekko oli valko-musta, mutta sitä sai myös sinimustana. Kuvan mekko ei kuitenkaan ole niin sininen kuin kaupan kuvassa, eli sanoisin mekon olevan valko-musta. Ootte kummatkin väärässä. tuolla on mekko -> http://www.romanoriginals.co.uk/invt/70931

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten mekon voi nähdä valkoisena. Mulle se näkhy tummansinisenä ja mustana (okei, valotuksen takia tummanharmaana mutta oletan että musta). Ei siis kyse mistään vaaleansinisestä joka vois sekottua valkoiseen, vaan kunnolla sininen. Onneksi olen oikeassa koska mekko on todellisuudessa sinimusta :)

Vierailija
44/54 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:53"]

En tajua miten mekon voi nähdä valkoisena. Mulle se näkhy tummansinisenä ja mustana (okei, valotuksen takia tummanharmaana mutta oletan että musta). Ei siis kyse mistään vaaleansinisestä joka vois sekottua valkoiseen, vaan kunnolla sininen. Onneksi olen oikeassa koska mekko on todellisuudessa sinimusta :)

[/quote]

Mulla se ei ole edes tumman harmaa vaan nimenomaan sellainen vaaleahko kullanruskea... :D

Vierailija
45/54 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me katottiin mun miehen ja äidin kans sitä kuvaa ensin toisella koneella niin kaikille se näytti valko-kultaselle. Sitten ihan hetken päästä oltiin toisella koneella niin minä näin sen heti sini-mustana ja ukko sano et vitut oo ku valko-kultanen niinku äskenki:D sitten kun jutussa oli kolme kuvaa samasta mekosta ja selasin sivua alaspäin niin kaks ensimmäistä oli sini-mustia ja viimenen oli valko-kultanen:D jööö ei yhtään turhan jännä kuva:) mut ei kai siitä ny tappeleen kannata alkaa??

Vierailija
46/54 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:24"]

Minä näen sen sini-rusehtavantummanharmaana, mutta en myöskään ymmärrä kuinka sen joku näkee valkoisena, kullan voin vielä ymmärtää, koska itsekin näen siinä ruskean sävyjä, mutta tuntuu että nämä valkoisena sen näkevät ovat vain yrittäneet päätellä sen värin, eli että se on oikeasti valkoinen, vaikka näyttääkin sinertävältä tai jotain, ihan niin kuin esim. valkoisesta seinästä voi ottaa väärillä valkotasapainoasetuksilla kuvan, joka näyttää siniseltä. Miksi tämä minua ihmetyttää on se, että siinä kuvassahan on reunassa alue mekon taustalla, joka on täysin valkoinen. Minun on siis vaikea uskoa, että kukaan oikeasti näkee siinä valkoista väriä, vaan kyse on päättelystä. Voin toki olla väärässäkin, mutta toisaalta, mekkkohan on oikeasti sininen.

[/quote]

Minä en ymmärrä miten kukaan voi nähdä sen väärin. Edes rusehtavan harmaana. 

Onko silmänongelmat noin yleisiä?

[/quote]

Jaa sinäkö näet ne pitsit pikimustana vai? Siis siinä alkuperäisessä kuvassa?

Alkuperäinen kuva on tässä. http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/art-1425006928176.html?pos=ok-nln

[/quote]

Kyllä näen. Tummansininen ja täysin musta. 

Mitä tuosta?

Vierailija
47/54 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:24"]

Minä näen sen sini-rusehtavantummanharmaana, mutta en myöskään ymmärrä kuinka sen joku näkee valkoisena, kullan voin vielä ymmärtää, koska itsekin näen siinä ruskean sävyjä, mutta tuntuu että nämä valkoisena sen näkevät ovat vain yrittäneet päätellä sen värin, eli että se on oikeasti valkoinen, vaikka näyttääkin sinertävältä tai jotain, ihan niin kuin esim. valkoisesta seinästä voi ottaa väärillä valkotasapainoasetuksilla kuvan, joka näyttää siniseltä. Miksi tämä minua ihmetyttää on se, että siinä kuvassahan on reunassa alue mekon taustalla, joka on täysin valkoinen. Minun on siis vaikea uskoa, että kukaan oikeasti näkee siinä valkoista väriä, vaan kyse on päättelystä. Voin toki olla väärässäkin, mutta toisaalta, mekkkohan on oikeasti sininen.

[/quote]

Minä en ymmärrä miten kukaan voi nähdä sen väärin. Edes rusehtavan harmaana. 

Onko silmänongelmat noin yleisiä?

[/quote]

Jaa sinäkö näet ne pitsit pikimustana vai? Siis siinä alkuperäisessä kuvassa?

Alkuperäinen kuva on tässä. http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/art-1425006928176.html?pos=ok-nln

[/quote]

Kyllä näen. Tummansininen ja täysin musta. 

Mitä tuosta?

Vierailija
48/54 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on näytön väriasetukset pielessä. Todellisuudessa se mekko on vaaleansininen (vivahtaa vähän violettiin) ja ne raidat epämääräisen harmaanruskeita.

Vierailija
49/54 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:48"]

Minä näin miehenä näen tuon mekon vain valkokultaisena. Sinimustaa en saa siitä vaikka kuinka yrittäisin :D

Taitaa olla samaa kaliiberia kuin tuon hahmon pyörimissuunta: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/21/Spinning_Dancer.gif

[/quote]

Valmistaja kuule ihan itse sanoi että väri on sini-musta. 

Vierailija
50/54 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 00:07"]

Teillä on näytön väriasetukset pielessä. Todellisuudessa se mekko on vaaleansininen (vivahtaa vähän violettiin) ja ne raidat epämääräisen harmaanruskeita.

[/quote]

Mul on kyl töissä kalibroitu näyttö, kotonakin olen tuosta värit säätänyt ja kulta-valkoinen se on kännykänkin näytöllä. Ainoastaan photoshopissa värilämpötilaa muokkaamalla sain tuosta jotain sinistä irti...

Vierailija
51/54 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No ei kyllä ole. Valmistaja on itse sanonut sen olevan tummansininen-musta

Vierailija
52/54 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 00:08"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:48"]

[/quote]

Valmistaja kuule ihan itse sanoi että väri on sini-musta. 

[/quote]

Kyllä minä sen tiedän. Itse en vain tuosta kuvasta saa sinimustaa irti millään. Valmistajan katalogissa se on ihan selkeästi sinimusta!

Vierailija
53/54 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 00:09"]

[/quote]

[/quote]

Totta. Valmistajan nettisivuilla se näyttääkin sinimustalta.

Vierailija
54/54 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 00:16"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 00:09"]

[/quote]

[/quote]

Totta. Valmistajan nettisivuilla se näyttääkin sinimustalta.

[/quote]

Sinustako voi sanoa, että mekko on todellisuudessa violetilta vivahtava vaaleansininen epämääräisen harmaanruskeilla raidoilla, vaikka oikeassa todellisuudessa ko. mekko on sinimusta...? Kuvassa se näyttää joltakin, todellisuudessa se on sinimusta.

Tämä on hieno kuva, kun niin laajasti hämmentää ihmisiä. Toivoisin näkeväni sen välillä valko-kultaisena, mutta en millään näe. Minusta se on niin selvästi kirkkaassa, kellertävässä valaistuksessa otettu kuva sinimustasta mekosta. Mietityttää, että jos valkokultaisena mekon näkevät vaikka käsien tai paperinpalojen avulla rajaa kuvasta vain pienen kohdan näkyviin ja yrittävät unohtaa että se on se sama kuva, näyttääkö sininen yhä valkoiselta. Minusta se sininen on aika lähellä Tumblrin Follow-napin sinistä, joka näkyy joissakin kuvaversioissa valokuvan yläpuolella.