Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on korkeakoulututkinto ja olen menossa kauppaan hyllyttämään

Vierailija
11.08.2025 |

9 euron päiväpalkalla. Mitä ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (247)

Vierailija
1/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi AMK tutkinto korkeakoulututkinto? Jos kyseessä on joku tradenomi tutkinto niin ei yllätä.

AMK on lyhenne sanasta ammattikorkeakoulu, joten kyllä. En ole tradenomi.

Ap

Vierailija
2/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et näy sitten ainakaan virallisissa työttömyysluvuissa, joten siinä mielessä hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on 2 maisterin tutkintoa yliopistolta, ja olen menossa Temun pakettia hakemaan moottoripyörällä ja ruokajakoon hakemaan ruokia, koska en tekisi mitään 9 e tuntipalkalla eikä töitä ole muutenkaan, sossukela maksaa kaiken elämiseni ja ruoka-apu. 

ainoa mikä masentaa on yksinäisyys ja toimettomuus. 

Vierailija
4/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä, että sulla on elämässäsi joku muukin ongelma kuin työttömyys tai sitten olet ollut työtön todella pitkään. 

Vierailija
5/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi AMK tutkinto korkeakoulututkinto? Jos kyseessä on joku tradenomi tutkinto niin ei yllätä.

Oletko ollut tuollainen syntymästäsi lähtien vai jouduitko onnettomuuteen?

Vierailija
6/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin työpaikka. Alku jollekin.

Vierailija
7/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä, että sulla on elämässäsi joku muukin ongelma kuin työttömyys tai sitten olet ollut työtön todella pitkään. 

Ongelma on se, että mulla ei ole riittävästi alan työkokemusta. Ja sitä ei saa hankittua, jos ei pääse koulutusta vastaaviin töihin. Olen valmistunut 2020 ja ollut työttömänä vuoden.

Ap

Vierailija
8/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole korkeakouoututkintoa, mutta nykyisin toimin asiantuntijatehtävissä, ja minulla on alaisia, joilla se korkeakoulututkinto on.

Vierailija
9/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen maisteri. Olen tehnyt vastaavia töitä aika paljonkin. 

Vierailija
10/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen maisteri. Olen tehnyt vastaavia töitä aika paljonkin. 

Ilman palkkaa?

Vierailija
11/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla on 2 maisterin tutkintoa yliopistolta, ja olen menossa Temun pakettia hakemaan moottoripyörällä ja ruokajakoon hakemaan ruokia, koska en tekisi mitään 9 e tuntipalkalla eikä töitä ole muutenkaan, sossukela maksaa kaiken elämiseni ja ruoka-apu. 

Varaa maksella moottoripyörän vakuutukset samaan aikaan kun käy ruoka-avussa? Mielenkiintoinen yhtälö. On vissiin todella pieni pyörä? 

Mulla on auto, mutta pistin seisontaan kun jäin työttömäksi. En käy ruoka-avussa ja kuljen fillarilla. 

Vierailija
12/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Itsekin olen hakenut, en ole päässyt. T. Korkeakoulutettu

Vierailija
13/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on työkokeilu, johon ei tarvinnut varsinaisesti hakea.

Ap

Vierailija
14/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että olet valinnut urasi väärin. Olisit voinut olla tuon hyödyttömän opiskeluajankin vaikka hyllyttämässä.

Vierailija
15/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa ihmeessä työkokeiluun. Tein itse 6 h päivää. Suosittelen. 

Vierailija
16/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaa maksella moottoripyörän vakuutukset samaan aikaan kun käy ruoka-avussa? Mielenkiintoinen yhtälö. On vissiin todella pieni pyörä? 

Mulla on auto, mutta pistin seisontaan kun jäin työttömäksi. En käy ruoka-avussa ja kuljen fillarilla. 

ET tajua että nykyään motskarin vakuutukset ei ole niin suuria. mulla on 2 motskaria, toisella ajan nyt ja on autokin. Motskarin ostin 1000 eurolla huutokaupoista, toisesta maksoi 3500 e. auto on 4000 arvoinen mutta ostin sen 2000 e. Motskari on 800 kuutioinen intruder, aivan herkku peli ja kulkee 180 km/h. on silti 25 vuotta vanha ja onko nyt 60 pros bonuksilla ja vakuutus on 250 e/vuosi. vähemåpi kuin auto johon maksan lisäksi trafille veroa. motskarissa ei ole verotusta eikä katsastuspakkoa. 

lisäksi talveksi otan motskarin pois vakuutuksesta ja saan osan vakuutuksesta takaisin.

250 e vuosi ei ole paljon 

Vierailija
17/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen on kawasaki 1500 vn, siitä vakuutus ois joku 400 e/vuosi. 

Vierailija
18/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kuitenkin työpaikka. Alku jollekin.

Työkokeilupaikka ei ole työpaikka.

Vierailija
19/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kovat vaatimukset nykyään hyllyttäjällä. Pitää osata lukea ja kirjoittaa. Mä oon käyny muita kouluja mut Vaasas pitää osata puutarhurina ruotsia puhua kukille jos niitä istuttaa. Haravointia voi tehdä jopa suomenkielellä. 🤣

Vierailija
20/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on työkokeilu, johon ei tarvinnut varsinaisesti hakea.

Ap

Oliko ajatus kouluttautua hyllyttäjäksi? Oikea koulutus tehtävään taitaa olla ammattikoulumerkonomi suuntautumisvalintana asiakaspalvelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi