Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronarokote on VAPAAEHTOINEN

Vierailija
30.11.2021 |

Ja yleiseurooppalainen koronapassi peruuntui jo, kun espanjalaiset veivät koronapassin oikeuteen ja saivat peruttua sen.

Kommentit (175)

Vierailija
61/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäisitkö rokotteen ottamatta, jos korona olisi tappava lapsille?

Jos vastaat, että et, niin mietipä mitä se kertoo sinusta.

Eikö kukaan ajattele lapsia?! Vastaisin kyllä, edelleen. En ole lapsi, ja jos sairastuisin koronaan, asettuisin karanteeniin. En ole lasten kanssa normaalissa arjessa millään tapaa tekemisissä. Koko kysymys on sitä paitsi aseteltu väärin ja tarkoituksenomaisesti syyllistäväksi, sillä korona ei tapa lapsia.

Niin. Lasten henkeä siis arvostaisit ja ottaisit rokotteen. Mutta, kun virus tappaa sairaita ja vanhoja, niin heidän elämänsä ei merkitse sinulle mitään?

Onko siis hyväksyttävää tietoisesti vaarantaa jonkun ihmisryhmän elämä? Oksettavaa🤮

Ps. Meitä on aikamoinen liuta ihmisiä, lapsia ja lapsenlapsia, jotka haluavat pitää minun vanhemmat luonaan edelleen, sillä he ovat meille äärimmäisen tärkeitä ja rakkaita.

Me emme voi kaikki ottaa koepiikkejä ja pukeutua leikkaushoitajiksi sen takia, että vanhat ihmiset ovat vanhoja. Minä en syö mummoni sydäntautilääkkeitä, jotta mummoni saisi tuplasuojan. Sen takia en myöskään ota rokotetta. Jos rokote toimii, riittää että sen ottaa sitä tarvitseva ihminen kuten jäykkäkouristuksessakin. En pistä sitä rokotetta ruosteiseen naulaan tai kukkapenkkiin, jotta minulla olisi tuplasuoja ja suojaisin myös multaa tetanukselta.

Rokotteen määritelmä on muutettu pellemaailman mukaiseksi tänä vuonna tai ehkä jo viime vuonna. 

Jos olisin vanhus, tuntisin aivan hirveää syyllisyyttä ja häpeää siitä, että lapset hikoilevat leikkaushoitajana liikuntatunneilla sen takia, että minä mökin mummo tai pappa, joka käy välillä pihalla pyörähtämässä en sairastuisi yhteen maailman miljoonasta flunssamuodosta. Minulla oli jo elämä elettävänä ja vanhana pitää hyväksyä tietyt asiat kuten se, että ei voi pelata jääkiekkoa NHL:ssä tai että joku kaatuminen kotipihalla tai ruuasta saatu tartunta voi järkyttää terveyttä paljonkin. Kaikkien muiden syyllistäminen omasta vanhuudesta ei toimi. 

Kaikki lapset eivät ole perusterveitä! Minkä takia heidän ja heidän vanhempiensa pitää elää kuolemapelossa, koska sinä et suostu ottamaan todistetusti toimivaa ja turvallista rokotetta kulkutautia vastaan?

"Minä, minä, minun päätös, minun keho, minun oikeudet, minua syrjitään"

-eri

Vierailija
62/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Mutta sen pitäisi olla PAKOLLINEN.

Miksi ihmeessä? On jo todistettu, että rokote ei estä tartuntoja eikä se estä joutumasta sairaalaan. Katso vaikka brittien kuolintilastoja, siellä on kuollut jo monen kuukauden ajan enemmän tuplarokotettuja kuin rokottamattomia.

Muistathan myös, että rokote on täysin uudenlainen eikä siitä ole vielä pitkäaikaisia tutkimustuloksia, mutta siitä on jo nyt tehty enemmän haittavaikutusilmoituksia kuin yli 70 perinteisestä rokotteesta 30 vuoden aikana yhteensä. Ei ketään voi pakottaa ottamaan tällaista rokotetta taudin takia, jonka valtaosa ihmisistä sairastaa flunssan oirein (kuten allekirjoittanut).

Kukaan ei ole vaivautunut tekemään haittailmoitusta perinteisestä rokotteesta jos piikin jälkeen on hiukan ollut käsi arka kuten nyt koronarokotteen kohdalla tehdään. Tuollaiset tilastot ei ole mitenkään vertailukelpoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote on vapaaehtoinen samoin kuin maski. Kun suositus tulee, sitä pidetään velvotteena? Monissa maissa on maskipakko, eikä pelkkä suositus saisi ihmisiä käyttämään maskia. Ei edes pakko aina! Aina on niitä, jotka eivät käytä edes pakon edessä esim. Keski-Euroopassa. Suomessa suositusta pidetään jo maskipakkona. Eräskin tuttuni sanoi, että kohta pitää taas aloittaa maskin käyttö, kun suositus tulee. Mitä kummaa? Suomessa voi päättää asioista ihan itse.

Vierailija
64/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoa ei saa ajaa ilman ajokorttia, autossa pitää käyttää turvavyötä lakisääteisesti, lasten kanssa työskennellessä pitää olla tarkastettu rikosrekisteri, sairaanhoitajana ja lääkärinä toimiessa pitää olla alan koulutus, tupakoida ei saa yleisissä tiloissa tai muualla missä passiivinen tupakointi aiheuttaa muille terveyshaittaa. Ovatko nämä fasisimia? Eivät. Nämä ovat yhteiskunnan määräämiä lakeja muiden turvallisuuden takaamiseksi.

Lopettakaa valittaminen. itse valitsette olevanne rokottamattomia. Valinnoilla on seurauksia ja yhteiskunnalla on oikeus ja velvollisuus suojella heikompi osaisia. Tässä tilanteessa esim. lapset eivät voi ottaa suojaavaa rokotetta. Heitä on suojeltava infektiolta, joka osalle lapsista on vaarallinen.

Ottakaa se rokotus tai lopettakaa valitus rokotuspassista!

Kiitos kun muistutit asioista, jotka ovat pakollisia, niin ihmiset ymmärtävät, mikä ero on pakolla ja vapaaehtoisuudella.

Ap

Mikä sun ongelma sitten oikein on? Mikä vika rokotuspassissa on?

Se on syrjivä ja perustuslain vastainen. Eikä edes toimi.

Miten se sua syrjii? Kaikki paikat mihin sitä tällä hetkellä vaaditaan ovat vapaaehtoisia. Ei sulla ole laillista oikeutta päästä baariin. Tai ei yhdelläkään valtiolla ole velvollisuutta päästää sua maahan.

Lopeta valitus ja kestä valintojesi seuraukset.

Oletko ikinä kuullut mitään noin rasistista aiemmin?

Joltain ihmisryhmältä kiellettäisiin pääsy johonkin!

Tämä ihmisryhmä on ihan itse valinnut kuulua siihen. Rasistista olisi se jos rokotteen ottaminen olisi synnynnäinen ominaisuus.

Vierailija
65/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikos tästä päätellä jotain rokotevastaisista 

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/b31e1734-af08-41a1-946b-0d32336f…

Vierailija
66/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoa ei saa ajaa ilman ajokorttia, autossa pitää käyttää turvavyötä lakisääteisesti, lasten kanssa työskennellessä pitää olla tarkastettu rikosrekisteri, sairaanhoitajana ja lääkärinä toimiessa pitää olla alan koulutus, tupakoida ei saa yleisissä tiloissa tai muualla missä passiivinen tupakointi aiheuttaa muille terveyshaittaa. Ovatko nämä fasisimia? Eivät. Nämä ovat yhteiskunnan määräämiä lakeja muiden turvallisuuden takaamiseksi.

Lopettakaa valittaminen. itse valitsette olevanne rokottamattomia. Valinnoilla on seurauksia ja yhteiskunnalla on oikeus ja velvollisuus suojella heikompi osaisia. Tässä tilanteessa esim. lapset eivät voi ottaa suojaavaa rokotetta. Heitä on suojeltava infektiolta, joka osalle lapsista on vaarallinen.

Autoa ei ole pakko omistaa,tai ajaa.

Lasten kanssa ei ole pakko työskennellä.

Ei ole pakko olla lääkäri tai hoitaja.

yms.

Eli ihminen voi tehdä itsenäisiä päätöksiä, ennen kuin ryhtyy eri alalle. Ja tietää ENNAKKOON vaatimukset. Hieman eri asia että uusia vaatimuksia otetaan kesken kaiken. Ymmärtäisin koronarokote"pakon" hoiva-aloilla tulevien ja täysin uusien sopimusten kirjoittaville. Ei niille jotka on pätkäsopimuksia uusimassa. Vaatimukset tulisi olla ensimmäisen sopimuksen ajankohdan mukaan.

Ruokakaupassa,apteekissa ym. on pakko käydä! niihin ei voi vaatia mitään passia. Parturit,kuntosalit ym. ei pakolliset voisivat kysellä passia niin paljon kun huvittaa.

Eihän se tyhmä ole joka kysyy, vaan se joka näyttää ja tällaisia palveluja käyttää!!!

Ei se sairaanhoitajana toimiminen ole mikään perusoikeus. Jos et täytä nykyisiä vaatimuksia, vaihda alaa. Ruuat voi tilata kotiin. Ei tarvitse mennä yhtään minnekään, samoin apteekki toimittaa kotiin.

Älä tee asioista itsellesi, niin vaikeaa.

Vierailija
67/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ja siksi esim. koronapassia tarvitaan vain sellaisissa paikoissa joissa käyminen perustuu vapaaehtoisuuteen. 

Ei koronapassin saaminen edellytä rokotteen ottamista.

Koronapassi on ihmisryhmää syrjivä, koska sen saamisessa ainoastaan rokottamattomille sälytetään velvollisuus todistaa, etteivät he sairasta koronaa. Rokotettujen ei tarvitse samaa todistaa, vaikkei rokote estä tartunnan saamista ja muiden tartuttamista.

Voisitkos sinäkin päivittää jorinasi paremmin todellisuutta vastaviksi?

Sinä voisit olla hiljaa, jos sinulla ei ole asiaan mitään sanottavaa.

Vierailija
68/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuksesta on tullut paljon vakavia haittoja. Media ei jostain syystä niistä puhu. Mutta näitä haittoja on, nuorillakin. Todellisia, mininkin tuttavapiirissäni. Tämä viestini ehkä poistetaan täältä hetkessä, mikä lisää omaa epäluuloani.

Miksi haitoista ei puhuta? Missä on sananvapaus? Joka taho, joka näistä vaikenee ja sensuroi, on vastuussa. Jokainen, joka on painostanut asiassa, on vastuussa. Epäilen, että isoja oikeudenkäyntejä vielä tulossa.

Vierailija
69/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on luotu sähköinen "passi" joka on vapaaehtoinen. Tarvitsee vain ottaa tietty lääketieteellinen toimenpide. Sen jälkeen on luotu rajoitukset, jotka nykytiedon valossa eivät estä tartuntoja koska ei sitä tee rokotekaan. Sitten on luotu "vapaaehtoinen" mekanismi, jolla liiketoiminnan harjoittaja voi vapautua rajoituksista kun alkaa kyselemään passia. Ja kas nyt on "vapaaehtoisesti" pakotettu kansalaiset esittelemään terveystietojaan tuulikaapeissa ja toiset kansalaiset "vapaaehtoisesti" tarkistaa näitä.

Nythän on jo myönnetty, että rokote vuotaa, mutta edelleen monet luulevat sen vähentävän tartuntoja. Milloin myönnetään, ettei se ole totta? Jos yli 12 vuotiaista kohta vain 3 /20 on rokottamatta niin miks meillä on neljäs aalto menossa. Tutkimustenkaan mukaan rokote ei vähennä tartuntoja. Koska rokote ei vähennä tartuntoja, ei passille ole mitään perustetta. (Paitsi se laiton peruste, että se motivoisi rokottautumaan.)

Vierailija
70/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut noita vaihtoehtomedioita ja yhtään edes hieman uskottavaa juttua siitä, miksi rokote on vaarallinen, en ole löytänyt. Aivan uskomattoman typerää huuhaata, jonka jokainen edes hieman järjissään oleva erottaa valheeksi. Oletteko koskaan edes tutkineet ketkä näitä juttuja esim. mv-lehteen kirjoittelee? Ja voisiko joku nyt viimein kertoa, miksi se koronarokote on niin vaarallinen?

Miksi ihmeessä sinä niitä vaihtoehtomedioita luet? Emme me muutkaan niitä lue kun haluamme tieteellistä tutkimustietoa koronarokotteesta.

ACS Risk Biomarkers Significantly Increase After mRNA COVID-19 Vaccine

https://www.thecardiologyadvisor.com/home/topics/acs/acute-coronary-syn…

Abstract 10712: Mrna COVID Vaccines Dramatically Increase Endothelial Inflammatory Markers and ACS Risk as Measured by the PULS Cardiac Test: a Warning

https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/circ.144.suppl_1.10712

Rokotteen seurauksena on havaittu myokardiittien lisäksi mm. kardiomyopatiaa ja pidempiaikaisia tulehdustiloja elimistössä, mikä pahentaa aiheutuneita sydänhaittoja.

Vierailija
71/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset eivät ole perusterveitä! Minkä takia heidän ja heidän vanhempiensa pitää elää kuolemapelossa, koska sinä et suostu ottamaan todistetusti toimivaa ja turvallista rokotetta kulkutautia vastaan?

-eri[/quote]

Miksi toisten lasten ja heidän vanhempien pitäisi ottaa riski sairastumiseen (rokotteen takia). Tässä on kaksi puolta, ja jokainen joutuu suojelemaan itseään.

Kuvittele tilanne jossa sinulla roikkuu käsissäsi oma ja naapurin lapsi. Voit yrittää pelastaa vain toisen.. irroitatko oman vai naapurin lapsen otteen? karu esimerkki, mut moni vanhempi joutuu todella miettimään miten suojella lasta. Onko se rokote,vai ei?!

Vierailija
72/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoa ei ole pakko omistaa,tai ajaa.

Lasten kanssa ei ole pakko työskennellä.

Ei ole pakko olla lääkäri tai hoitaja.

yms.

Eli ihminen voi tehdä itsenäisiä päätöksiä, ennen kuin ryhtyy eri alalle. Ja tietää ENNAKKOON vaatimukset. Hieman eri asia että uusia vaatimuksia otetaan kesken kaiken. Ymmärtäisin koronarokote"pakon" hoiva-aloilla tulevien ja täysin uusien sopimusten kirjoittaville. Ei niille jotka on pätkäsopimuksia uusimassa. Vaatimukset tulisi olla ensimmäisen sopimuksen ajankohdan mukaan.

Ruokakaupassa,apteekissa ym. on pakko käydä! niihin ei voi vaatia mitään passia. Parturit,kuntosalit ym. ei pakolliset voisivat kysellä passia niin paljon kun huvittaa.

Eihän se tyhmä ole joka kysyy, vaan se joka näyttää ja tällaisia palveluja käyttää!!!

Ei se sairaanhoitajana toimiminen ole mikään perusoikeus. Jos et täytä nykyisiä vaatimuksia, vaihda alaa. Ruuat voi tilata kotiin. Ei tarvitse mennä yhtään minnekään, samoin apteekki toimittaa kotiin.

Älä tee asioista itsellesi, niin vaikeaa.

Työntekoon ja toimeentulon hankkimiseen on oikeus eikä sitä voida estää valheellisilla syrjivillä perusteilla. Rokote ei estä koronan tartuttamista. Muun väittäminen on absurdia, kun sairaalahoidossakin on koronan takia kahdesti ja mahdollisesti jo kolmesti rokotettuja.

Rokottamattomien hoitajien syrjiminen on samaa syrjintää kuin on rokottamattomien syrjintä koronapassilla.

Vierailija
73/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei voi 😂🤦🏻‍♀️

Vierailija
74/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäisitkö rokotteen ottamatta, jos korona olisi tappava lapsille?

Jos vastaat, että et, niin mietipä mitä se kertoo sinusta.

Eikö kukaan ajattele lapsia?! Vastaisin kyllä, edelleen. En ole lapsi, ja jos sairastuisin koronaan, asettuisin karanteeniin. En ole lasten kanssa normaalissa arjessa millään tapaa tekemisissä. Koko kysymys on sitä paitsi aseteltu väärin ja tarkoituksenomaisesti syyllistäväksi, sillä korona ei tapa lapsia.

Niin. Lasten henkeä siis arvostaisit ja ottaisit rokotteen. Mutta, kun virus tappaa sairaita ja vanhoja, niin heidän elämänsä ei merkitse sinulle mitään?

Onko siis hyväksyttävää tietoisesti vaarantaa jonkun ihmisryhmän elämä? Oksettavaa🤮

Ps. Meitä on aikamoinen liuta ihmisiä, lapsia ja lapsenlapsia, jotka haluavat pitää minun vanhemmat luonaan edelleen, sillä he ovat meille äärimmäisen tärkeitä ja rakkaita.

Me emme voi kaikki ottaa koepiikkejä ja pukeutua leikkaushoitajiksi sen takia, että vanhat ihmiset ovat vanhoja. Minä en syö mummoni sydäntautilääkkeitä, jotta mummoni saisi tuplasuojan. Sen takia en myöskään ota rokotetta. Jos rokote toimii, riittää että sen ottaa sitä tarvitseva ihminen kuten jäykkäkouristuksessakin. En pistä sitä rokotetta ruosteiseen naulaan tai kukkapenkkiin, jotta minulla olisi tuplasuoja ja suojaisin myös multaa tetanukselta.

Rokotteen määritelmä on muutettu pellemaailman mukaiseksi tänä vuonna tai ehkä jo viime vuonna. 

Jos olisin vanhus, tuntisin aivan hirveää syyllisyyttä ja häpeää siitä, että lapset hikoilevat leikkaushoitajana liikuntatunneilla sen takia, että minä mökin mummo tai pappa, joka käy välillä pihalla pyörähtämässä en sairastuisi yhteen maailman miljoonasta flunssamuodosta. Minulla oli jo elämä elettävänä ja vanhana pitää hyväksyä tietyt asiat kuten se, että ei voi pelata jääkiekkoa NHL:ssä tai että joku kaatuminen kotipihalla tai ruuasta saatu tartunta voi järkyttää terveyttä paljonkin. Kaikkien muiden syyllistäminen omasta vanhuudesta ei toimi. 

-eri

Ironian määrä on surkuhupaisaa.

Sinä vaadit muita ottamaan rokotteet, jotta olisit rokotettuna paremmin suojassa.

Minä minä minä? Eikö rokotteet suojaakaan?

Vierailija
75/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotuksesta on tullut paljon vakavia haittoja. Media ei jostain syystä niistä puhu. Mutta näitä haittoja on, nuorillakin. Todellisia, mininkin tuttavapiirissäni. Tämä viestini ehkä poistetaan täältä hetkessä, mikä lisää omaa epäluuloani.

Miksi haitoista ei puhuta? Missä on sananvapaus? Joka taho, joka näistä vaikenee ja sensuroi, on vastuussa. Jokainen, joka on painostanut asiassa, on vastuussa. Epäilen, että isoja oikeudenkäyntejä vielä tulossa.

Ihan vapaasti saat itseäsi ilmaista, usko pois. Kai tiedät, että ajallinen yhteys ei ole sama kuin kausaalinen yhteys? Eiköhän kaikki todelliset rokotehaitat tutkita todella tarkkaan.

Voisikohan joku harkita näiden disinformaatiota levittävien tahojen haastamista oikeuteen myös? Ivermektin ja muut sitä tasoa olevat jutut.

Vierailija
76/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Mutta sen pitäisi olla PAKOLLINEN.

Miksi ihmeessä? On jo todistettu, että rokote ei estä tartuntoja eikä se estä joutumasta sairaalaan. Katso vaikka brittien kuolintilastoja, siellä on kuollut jo monen kuukauden ajan enemmän tuplarokotettuja kuin rokottamattomia.

Muistathan myös, että rokote on täysin uudenlainen eikä siitä ole vielä pitkäaikaisia tutkimustuloksia, mutta siitä on jo nyt tehty enemmän haittavaikutusilmoituksia kuin yli 70 perinteisestä rokotteesta 30 vuoden aikana yhteensä. Ei ketään voi pakottaa ottamaan tällaista rokotetta taudin takia, jonka valtaosa ihmisistä sairastaa flunssan oirein (kuten allekirjoittanut).

Kukaan ei ole vaivautunut tekemään haittailmoitusta perinteisestä rokotteesta jos piikin jälkeen on hiukan ollut käsi arka kuten nyt koronarokotteen kohdalla tehdään. Tuollaiset tilastot ei ole mitenkään vertailukelpoisia.

Kannattaisi perehtyä noihin haittavaikutustilastoihin, jos todella kuvittelet että ihmiset tekevät ilmoituksia jostain pistoskohdan särystä..

Vierailija
77/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen tuo sinun rinnakkaistotuutesi - kannattaisiko siitä jutella esimerkiksi pehmeällä sohvalla maaten, asiantuntija vieressä lehtiön kanssa ?

Vierailija
78/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitko telkkarista, kun esiteltiin koronapotilaita, jotka olivat sairaalassa. Ei ollut ottanut rokotetta ja katui syvästi.

Rokotus estää aikakin sen, ettei sairastu niin pahasti, jos koronan saa.

Vierailija
79/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi 😂🤦🏻‍♀️

Niin että siihen, että lähimmän vuoden aikana rokotuksesta ihmiselle tullut sairaus on aina rokotehaitta, mutta baarien rauhoittuminen hörhöjen ulosjättämisen vuoksi on sattuma ? 

Vierailija
80/175 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-eri

Miksi toisten lasten ja heidän vanhempien pitäisi ottaa riski sairastumiseen (rokotteen takia). Tässä on kaksi puolta, ja jokainen joutuu suojelemaan itseään.

Kuvittele tilanne jossa sinulla roikkuu käsissäsi oma ja naapurin lapsi. Voit yrittää pelastaa vain toisen.. irroitatko oman vai naapurin lapsen otteen? karu esimerkki, mut moni vanhempi joutuu todella miettimään miten suojella lasta. Onko se rokote,vai ei?!

Lapsillehan korona ei ole lähtökohtaisesti vaarallinen tauti eikä kovin monelle muullekaan. Riskiryhmäläisillekään korona ei ole merkittävä riski, kuten sairaalahoitoa tarvinneiden vähäisestä määrästä riskiryhmään kuuluvien määrään nähden voi päätellä.

Sairaiden pitää pienentää omaa riskiä omin toimin. On huono perustelu rajoitustoimille, että ravintolakäyntejä rajoittamalla estetään tartuntoja hoivakodeissa ja sairaaloissa. Ne tartunnat pitää estää siellä hoivakodeissa ja sairaaloissa eikä ravintoloissa. Sairaalassakin on eristyshuoneet eristämistä varten eikä niin, että koko maailman pitäisi toimia sairaalan eristyshuoneena.

Yllättäen näin, mutta hyvin sinä syyllistämään pyrkivää huultasi päpätytät.