Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten Eerikan äitiä on voitu kohdella noin?

Vierailija
26.02.2015 |

En pysty pääsemään irti ajatuksesta, että hän tietää kuten vain äiti voi, että kohta tapahtuu jotain, mutta kukaan ei kuuntele.

Minusta sossu on ollut ylimielinen ja täysin Tarkin ja Sirpan lumoissa tässä asiassa. Kumpaan on ollut rakastunut?

Käsittämätöntä, että toista biovanhempaa ei kuulla ollenkaan ja sanotaan, että "odotellaan sitä seuraavaa mustelmaa" (=suora lainaus sossulta).

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo nää Eerika jutut. Ei siitä tarvitse tehdä 10 eri keskustelua!!!

Vierailija
82/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:45"] Psykologienkin on vaikea erottaa jotain psykopaattia tai narsistia lyhyitten keskustelujen perusteella, ei kai sitä voi sossulta vaatia. Ei mielentilatutkimukset syyttä kahta kuukautta kestä, 24/7 tarkkailussa. [/quote] No mitenkäs minä, ihan tavis ja sosiaalisesti hieman kömpelökin, olen tunnistanut ensitapaamisella 3 psykopaattia? (Tosin yksi tunnistus tehtiin yhdessä psykologiaa lukeneen työkaverin kanssa.) Senhän näkee jo tyhjästä katseesta ja kylmästä käytöksestä. Olen sitten tehnyt kirjallisuudesta löytämieni ohjeiden mukaan psyko-testit. Menevät heittämällä läpi. Olisiko sittenkin niin että sossujen on vaikea tunnistaa psykopaatteja, koska sossut ovat sosiaalisesti niin "taitavia" että yrittävät tulla toimeen kaikkien kanssa, vai ovatko he niin epävakaita, että psykojen lipevä manipulointi tehoaa heihin? [/quote] Mistä tiedät tunnistamiesi diagnoosit, eli varmistuksen sille että olit oikeassa?

[/quote]

Ekan vahvisti siis tämä psykologiksi lukenut työkaverini. 

Tokan arvasin teoista, jotka olivat ihan sairaita. Tein hänelle sitten julkisuus-testin. Eli vähän kiusoittelin julkisesti, ja ihan aiheestakin. Tämä hyppäsi ihan raivona silmilleni niin että koko kylä pelästyi. Eli psykohan ei pelkää mitään niin paljon kuin että tulee paljastuneeksi julkisesti. Psyko on kulissi-tyyppi loppuun saakka. Hän jopa erosi aviomiehestään niin että tuskin kukaan tietää sitä.

Kolmas oli sitten tämän tokan kaveri. Kukaan ei arvannut näiden naisten ystävyyttä, he olivat aivan eri sosiaaliluokista, toinen kylän kermaa, toinen alinta kastia. Myös minulle ystävyys selvisi vahingossa, toisella oli tietoa, jota piti olla vain toisen hallussa, ja päivämäärätkin matchasivat. Jouduin tämän kolmannen naisen kanssa riitoihin. Uhatessani paljastaa hänen rikoksensa poliisille, hän oli täysin valmis uhraamaan oman tyttärensä poliisille, ja niinhän siinä loppujen lopuksi kävikin. Äiti manipuloi tytärtänsä todella törkeästi, ja selvisi itse kuin koira veräjästä. Tytär sai tuomion, äiti vapautettiin. Äidin vankilatausta paljastui minulle vasta jälkeenpäin.

Virallista diagnoosia näillä tuskin kellään on, mutta kyllä näitä harvinaisen moni välttelee. Se outo ikävä tunne jonkun seurassa, ainakin minulle, kertoo luonnehäiriöstä. Narsistia en osaakaan niin helposti tunnistaa, oikeastaan vasta siinä vaiheessa, kun on jo tullut turpiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:33"]

Oon monesti ihmetellyt mitä ne lasun tukitoimet on. Päivähoito? Ei voi olla totta.

[/quote]

Mitä tarkoitat? Päivähoitohan on erittäin hyvä tukitoimi, siellä lapsi on päivittäin silmien alla, saa päivärytmin, ruoan, hänet puetaan ja riisutaan, missä yhteydessä mahdolliset vammat tulevat esille jne. Eihän päivähoito sinällään ole lastensuojelua, vaan lastensuojelun tukitoimena se on maksutonta ja sinne voidaan velvoittaa viemään lapsi viitenä päivänä viikossa, poissaoloista menee tieto lastensuojeluun, samoin mahdollisista muista huolenaiheista.

[/quote]

Mitäs luulet, mitä päivähoitajat tykkää kun saavat kuulla että heistä tehdään ilmaisia terapeutteja narkkarien, psykojen ja rikollisten lapsille? Ilmankos vastustivat subjektiivista päivähoitoa niin kiivaasti.

Vierailija
84/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on viestejä tässä ketjussa :( Jotkut tuntuvat ajattelevan, että vain "pullantuoksuisella" äidillä on oikeus olla huolissaan lapsestaan. Että ei esim. sos.työntekijöiden pidäkään vaivautua kuuntelemaan "epäkelvon" äidin juttuja, sillä "eihän tollasen juttuihin voi luottaa". Toivottavasti näiden mielipiteiden esittäjät eivät itse ole töissä sosiaali- tai terveydenhoidonalalla.

Vierailija
85/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:45"]

Psykologienkin on vaikea erottaa jotain psykopaattia tai narsistia lyhyitten keskustelujen perusteella, ei kai sitä voi sossulta vaatia. Ei mielentilatutkimukset syyttä kahta kuukautta kestä, 24/7 tarkkailussa.

[/quote]

No mitenkäs minä, ihan tavis ja sosiaalisesti hieman kömpelökin, olen tunnistanut ensitapaamisella 3 psykopaattia? (Tosin yksi tunnistus tehtiin yhdessä psykologiaa lukeneen työkaverin kanssa.) Senhän näkee jo tyhjästä katseesta ja kylmästä käytöksestä. Olen sitten tehnyt kirjallisuudesta löytämieni ohjeiden mukaan psyko-testit. Menevät heittämällä läpi. Olisiko sittenkin niin että sossujen on vaikea tunnistaa psykopaatteja, koska sossut ovat sosiaalisesti niin "taitavia" että yrittävät tulla toimeen kaikkien kanssa, vai ovatko he niin epävakaita, että psykojen lipevä manipulointi tehoaa heihin?

[/quote]

Voihan ne tunnistaa, mutta miten kirjaat päätökseen "Musta tuntuu että tää on psykopaatti" (Tosin kyllähän ne näitä mutuja kirjaavatkin ja tekevät fiilispohjalta päätöskiä, niin kuin tässä Eerika tapauksessa, tarkki vetoaa varmaan sössötyksineen tuollaiseeen vanhemmanpuoleiseen sossuun)

Vierailija
86/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:20"]

Oon monesti ihmetellyt mitä ne lasun tukitoimet on. Päivähoito? Ei voi olla totta.

[/quote]

Mitä tarkoitat? Päivähoitohan on erittäin hyvä tukitoimi, siellä lapsi on päivittäin silmien alla, saa päivärytmin, ruoan, hänet puetaan ja riisutaan, missä yhteydessä mahdolliset vammat tulevat esille jne. Eihän päivähoito sinällään ole lastensuojelua, vaan lastensuojelun tukitoimena se on maksutonta ja sinne voidaan velvoittaa viemään lapsi viitenä päivänä viikossa, poissaoloista menee tieto lastensuojeluun, samoin mahdollisista muista huolenaiheista.

[/quote]

Mitäs luulet, mitä päivähoitajat tykkää kun saavat kuulla että heistä tehdään ilmaisia terapeutteja narkkarien, psykojen ja rikollisten lapsille? Ilmankos vastustivat subjektiivista päivähoitoa niin kiivaasti.

[/quote]

Mitäs luulet että muiden hoitolasten vanhemmat tykkää kun heidän lapsistaan tehdään ilmaisia tukihenkilöitä häiriintyneille mukuloille? Vievät lapsensa yksityiseen päivähoitoon sen jälkeen ihan varmasti.

Vierailija
87/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:52"]

Mä en tajua mitä hyötyä sossuista sitten on jos ne ei noin ilmiselvää tapausta näe? Ettei mustelmat kerro mitään? Kun niitä kuulemma oli useammankin kerran jo isolla lapsella. Ei tässä voi mitenkään puolustella kuitenkin kouluettuja ammatti-ihmisiä! Niitähän oli useita ja lääkäreitä ja kaikkia. Kun kerran muitakin lapsia huostaanotetaan niin mikä tuosa oli niin vaikeaa, että lapsen annettiin kuolla eikä kukaan tajunnut auttaa?

[/quote]

Sitähän me tässä kaikki ihmetellään.

Vierailija
88/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:08"]Äidinkään tausta ei ole puhtoinen
[/quote]

Voi se silti olla oikeassa siinä, ettei lapsella ole hyvä olla isällään. Ja olikin. Ehkä olisi kannattanut kuunnella eikä arvioida ja dissata taustan perusteella. Objektiivisuus... !

Vierailija
89/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:45"] Psykologienkin on vaikea erottaa jotain psykopaattia tai narsistia lyhyitten keskustelujen perusteella, ei kai sitä voi sossulta vaatia. Ei mielentilatutkimukset syyttä kahta kuukautta kestä, 24/7 tarkkailussa. [/quote] No mitenkäs minä, ihan tavis ja sosiaalisesti hieman kömpelökin, olen tunnistanut ensitapaamisella 3 psykopaattia? (Tosin yksi tunnistus tehtiin yhdessä psykologiaa lukeneen työkaverin kanssa.) Senhän näkee jo tyhjästä katseesta ja kylmästä käytöksestä. Olen sitten tehnyt kirjallisuudesta löytämieni ohjeiden mukaan psyko-testit. Menevät heittämällä läpi. Olisiko sittenkin niin että sossujen on vaikea tunnistaa psykopaatteja, koska sossut ovat sosiaalisesti niin "taitavia" että yrittävät tulla toimeen kaikkien kanssa, vai ovatko he niin epävakaita, että psykojen lipevä manipulointi tehoaa heihin? [/quote] Mistä tiedät tunnistamiesi diagnoosit, eli varmistuksen sille että olit oikeassa?

[/quote]

Tuttu psykiatri:" yleensä ne jotka huomaa toisissa narsistin tai psykopaatin, omaavat itse paljon narsistisia ja psykopaatin piirteitä ".

Vierailija
90/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 14:57"]

Jos vaikka lukisit ne äidin taustat, ei se ihan tavisvanhempi ole ollut huumeineen, viinoineen ja harhoineen.

[/quote] eihyän tuossa pahasti olisi käynytkään jos olisi ollut normaali äiti.

Vierailija
91/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:24"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mitäs luulet että muiden hoitolasten vanhemmat tykkää kun heidän lapsistaan tehdään ilmaisia tukihenkilöitä häiriintyneille mukuloille? Vievät lapsensa yksityiseen päivähoitoon sen jälkeen ihan varmasti.

[/quote]

Tykkäävätpä yksittäiset työntekijät tai vanhemmat asiasta, niin päivähoito on ja varmasti myös tulee olemaan lastensuojelun tukitoimi. Subjektiivisen oikeuden kanssa sillä ei hirveästi ole tekemistä, vaan subjektiivisen oikeuden poistamiseenkin on liittynyt keskustelu siitä, että lapsen edun vaatiessa päivähoitoa olisi järjestettävä vaikka vanhemmat olisivat kotona.

Vierailija
92/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:09"]

Mä olen luullut, että lasun sossut työskentelee pareittain juurikin siksi, että yksi ihminen ei välttämättä havaitse ja voi tulla "sokeaksi" asioille. Näin pitäisi kyllä olla. Nythän tässä on yksi ihminen tehnyt nämä kaikki virheet, juuri tämä nainen joka on ollut Eerikan kuolemasta lähtien sairauslomalla. Eikö näitä pitäisi jotenkin edes jossain vatun tiimissä miettiä, tässähän yhdelle sossu-tyypille annetaan järjetön määrä harkintavaltaa. Eli valtaa.

[/quote]

Mä olen luullut että tää työpari-käytäntö tuli ihan näiden oikeuskeissien varalta.

Olin aikoinani eron vuoksi lastensuojelussa haastattelussa. Sossu oli haastatellut myös mun ex-miehen. Puolen tunnin tiukassa haastattelussa/kuulustelussa tämä tiukka vanha nainen sai meidän perheestä ihan kaiken selville, ja teki mielestäni täysin oikean päätöksen lapseni tulevaisuudesta. Eli yksi pätevä ja oikeudenmukainen, tarpeeksi elämää kokenut sossu riitti.

Vierailija
93/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:09"]

Mä olen luullut, että lasun sossut työskentelee pareittain juurikin siksi, että yksi ihminen ei välttämättä havaitse ja voi tulla "sokeaksi" asioille. Näin pitäisi kyllä olla. Nythän tässä on yksi ihminen tehnyt nämä kaikki virheet, juuri tämä nainen joka on ollut Eerikan kuolemasta lähtien sairauslomalla. Eikö näitä pitäisi jotenkin edes jossain vatun tiimissä miettiä, tässähän yhdelle sossu-tyypille annetaan järjetön määrä harkintavaltaa. Eli valtaa.

[/quote]

Kannattaa lukea tuo raportti, siinä on kuvattu mm. Helsingin lastensuojelun neliportainen päätöksentekoprosessi. Lastensuojelussa työskennellään aina työpareina, niin tässäkin tapauksessa. Lisäksi on tiimit, joissa asioita käsitellään esimiehen kanssa, moniammatillinen työskentely, kuten tässä tapauksessa koulun, lastenpsykiatrian, perheneuvolan jne. kanssa. Syytettyinä on 11 työntekijää, joista 4 on sosiaalityöntekijöitä.
[/quote]

Syytettynä on Eerikan oma, ensimmäinen sosiaalityöntekijä L.T., joka hoiti asioita vain muutaman kuukauden, sitten tämä päähenkilö, sos.työntekijä R.M. Sitten on näiden molempien esimies P ja neljäntenä on päivystysvuorossa ollut sossu, se joka otti ylös viimeisen ls-ilmon, koki ettei se ole kiireinen ja konsultoi Kontulan tiimiä joka oli samaa mieltä ja koska oma sossu ja hänen esimies olivat lomalla, hän jätti sen esimiehen lokerikkoon.

En näe tässä mitään tiimityötä.

Vierailija
94/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:24"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tykkäävätpä yksittäiset työntekijät tai vanhemmat asiasta, niin päivähoito on ja varmasti myös tulee olemaan lastensuojelun tukitoimi. Subjektiivisen oikeuden kanssa sillä ei hirveästi ole tekemistä, vaan subjektiivisen oikeuden poistamiseenkin on liittynyt keskustelu siitä, että lapsen edun vaatiessa päivähoitoa olisi järjestettävä vaikka vanhemmat olisivat kotona.

[/quote]

Anna mä sitten ennustan. Tulee A- ja B -päivähoitoa. A on yksityistä ja maksukykyisille ja valikoiduille asiakkaille. B on kunnallista, ja sinne ei halua kukaan lastansa laittaa ongelmalasten joukkoon. Ja sinne ajautuvat myös huonoimmat työntekijät. Eiköhän olisi parempi vaan ottaa huostaan nää eerikat?

Vierailija
95/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:30"]

[/quote]

Tuttu psykiatri:" yleensä ne jotka huomaa toisissa narsistin tai psykopaatin, omaavat itse paljon narsistisia ja psykopaatin piirteitä ".

[/quote]

Olisinpa mäkin psyko. Menestyisin nyky-työelämässä vaik toimarina ja perhe-elämä rullais. Viranomaiset olis kyykyssä jakamassa meille rahaa.

Vierailija
96/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 14:57"]

Jos vaikka lukisit ne äidin taustat, ei se ihan tavisvanhempi ole ollut huumeineen, viinoineen ja harhoineen.

[/quote]

Eli koska äidillä oli/oli ollut isoja vaikeuksia, hänen huoltaa ei pitänyt ottaa tosissaan? Vaikka niin moni muukin taho (esim. koulu ja naapurit) olivat todella huolissaan ja vielä samankaltaisista syistä?

[/quote]

Huoh. Eikös tässä tapauksessa suurin ongelma ollut se, että tieto tytön ongelmista oli hajallaan eri puolilla, eikä yhdelläkään taholla ollut kunnollista kokonaiskuvaa?

Ja oikeasti: tytöllä on äiti jolla on ollut erittäin vakavia päihdeongelia, ja hän on niiden takia menettänyt tyttärensä huoltajuuden. Sitten on isä, joka sossujen silmissä YRITTÄÄ HOITAA TYTÖN ASIOITA, on ajoissa paikalla jne. Ei se nyt pelkkää tyhmyyttä ole, jos tuollaista äitiä ei suoralta kädeltä usko, vaan uskoo isää. Siis todella traaginen juttu, mutta te ette nyt onnistu näkemään millainen tyyppi se Eerikan äiti on oikeasti ollut. Ei se ole ollut mikään pullantuoksuinen hyvä äitiyli, vaan kaikkea muuta.

[/quote] Entäs ne opettajat, rehtori, valvojat ja naapurit...Eikö nekään olleet tarpeeksi pullan tuoksuisia. Laki vaatii tutkimaan ls-ilmot, vaikka tekijänä olisi millainen ihminen hyvänsä. Tiedän tapauksen, jossa ilmoituksen teki juoppo, joka oli ryyppypaikassa törmännyt kahden pikkulapsen vanhempiin. Hän oli soittanut hätänumeroon. Onneksi keskus uskoi. Siellä olivat yksin lapset nukkuneet.

Vierailija
97/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:20"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Siihen on jokaisella mahdollisuus, ei ole pakko olla julkisella. Julkisessa päivähoidossa on tälläkin hetkellä paljon lapsia, joiden huoltajat eivät kykene ihan täysin huolehtimaan esim. (mielen)terveyssyistä ja tosiaan on päihdevanhempien lapsia, joita tuetaan avon puolella. Ei tämän pitäisi olla yllätys. Lisäksi subjektiivisen päivähoito-oikeuden johdosta monet mt-ongelmaiset eivät edes kierrätä asiaa lasun kautta vaan laittavat lapsensa hoitoon sen kummemmin syitä selittelemättä ja kamppailevat sairautensa kanssa kotona sairauslomalla. Uskallan väittää, että joka päivähoitoryhmässä on ainakin yksi, joka on enempi vähempi em. syistä päiväkodissa...

Vierailija
98/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha miten tuon yhden psykologikaveri on voinut muka vahvistaa jotain epäilyjä, diagnoosit tekee ensinnäkin psykiatri ja niillä onkin vaitiolovelvollisuus. En kestä näitä "sosiaalisen silmän" omistavia ihmisiä..

Toinen on taas se, että ymmärrän kyllä kuinka paljon sossut joutuvat kuuntelemaan lasten vanhempien mustamaalausta ja juopot riitelevät huoltajuuksistaan. Eihän siinä saisi kyynistyä, mutta mistä voit olla varma ikinä mikä on totta ja mikä ei. Jotenkin tavallaan ymmärrän, että joskus vanhempia kuunnellessa tapahtuu virheitä. Mutta nuo fyysiset todisteet nyt ovatkin sitten aivan toinen juttu!

Vierailija
99/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:56"]

Minä olen saanut sellaisen kuvan että äiti oli yrittänyt saada lasta Tarkin luota pois - joko omaan kotiinsa tai sijoituspaikkaan. Varmasti äidille olisi kelvannut se että lapsi olisi ollut sijoitettuna Meripihassa. Tosiaan tämä on mutua, ei mitään faktaa. 

[/quote]Kyllä. Eerika oli äidin mukaan vaikuttanut onnelliselta meripihassa.

Vierailija
100/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:52"] Mä en tajua mitä hyötyä sossuista sitten on jos ne ei noin ilmiselvää tapausta näe? Ettei mustelmat kerro mitään? Kun niitä kuulemma oli useammankin kerran jo isolla lapsella. Ei tässä voi mitenkään puolustella kuitenkin kouluettuja ammatti-ihmisiä! Niitähän oli useita ja lääkäreitä ja kaikkia. Kun kerran muitakin lapsia huostaanotetaan niin mikä tuosa oli niin vaikeaa, että lapsen annettiin kuolla eikä kukaan tajunnut auttaa?   [/quote] Sitähän me tässä kaikki ihmetellään. [/quote] Ja on esitetty arvioita, että eräs Tarkin sukulainen, jonka nimeä ei saa mainita, olisi tämän homman junaillut.

[/quote] omatunto mahtaa kolkuttaa lopun elämää