Kun vainaja puetaan omiin vaatteisiin arkkuun, puetaanko alusvaatteetkin?
Vai onko vainajalla joku vainajille tarkoitettu alusvaate jo valmiiksi laitettuna? Eikö kuolonkankeaa ole vaikea pukea?
Kommentit (13)
Kuolonkankeus katoaanparin päivän päästä
Se nyt on siitä kiinni, kuka pukee ja miten paljon viitsii vainajaa räplätä. Se on hankala käsitellä ja vaatteet leikataan selästä auki, jottei tarvitse painia ruumiin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on siitä kiinni, kuka pukee ja miten paljon viitsii vainajaa räplätä. Se on hankala käsitellä ja vaatteet leikataan selästä auki, jottei tarvitse painia ruumiin kanssa.
Eikä leikata
Vierailija kirjoitti:
Jotkut haluaa itse pukea omaisensa, onko siinä joku ammattilainen mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä leikata
Kyllä niitä saatetaan takaa avata.
Toiveena nahkastringit ja muut astetta erikoisemmat nahkaviritelmät.
Niin, eli kukaan ei oikeasti tiedä?
Minä ainakin haluan Tenat mummikseihini.👵
No varmaan sen voi tehdä ihan oman harkinnan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin haluan Tenat mummikseihini.👵
Kuolo korjaa kaiken ikäisiä ihmisiä. Kuolema on yksi suurimpia tabuja länsimaisessa yhteiskunnassa.
Vain näkyvät vaatteet eli päällysvaatteet puetaan ja ne tosiaan usein leikataan selästä auki. Vainaja on kankea ja vaatteita hankala pukea. Esim kädet ja jalat eivät yleensä enää juuri taivu. Toki omaiset voivat yrittää, jos haluavat. Ammattilaiset pukevat vainajan niin, että näyttää päällepäin siltä, kuin olisi omat mielivaatteet päällä.
Mä ainakin haluan mun timanttistringit päälle.