Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten Eerikan äitiä on voitu kohdella noin?

Vierailija
26.02.2015 |

En pysty pääsemään irti ajatuksesta, että hän tietää kuten vain äiti voi, että kohta tapahtuu jotain, mutta kukaan ei kuuntele.

Minusta sossu on ollut ylimielinen ja täysin Tarkin ja Sirpan lumoissa tässä asiassa. Kumpaan on ollut rakastunut?

Käsittämätöntä, että toista biovanhempaa ei kuulla ollenkaan ja sanotaan, että "odotellaan sitä seuraavaa mustelmaa" (=suora lainaus sossulta).

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 20:27"]

Erikoista, että myös tuomari "tuomitsi" oloihin, joissa edes toisesta, käytännön huoltajasta, ei ole tietoa. Tähän pitäisi tulla lakimuutos eli sen henkilön, jonka kanssa huoltoriidallinen asuu on velvoitettu osallistumaan olosuhdeselvitykseen ja "alistumaan" siihen, että hänestäkin voidaan tietoja kaivella, vaikkei varsinaisesti olisi asiassa hakijana.

[/quote]

Olen ihan samaa mieltä! Tuomarin oikeus hankkia tietoa vanhempien taustoista huoltoriidoissa on muutenkin koko ajan kaventunut, nykyään eivät periaatteessa edes saa hankkia nähtäväkseen edes huoltajuutta hakevan rikosrekisteriotetta! Pelottavaa.

Vierailija
22/113 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:41"]

Sossu on selvittänyt ls-ilmoja tyyliin, että poliisi pyytäisi pankkirosvon ryöstön jälkeen poliisiasemalle ja kysyisi siltä tyyliin: soittivat tuolta lähipankista, että olet ryöstänyt pankin. Oletko sinä ryöstänyt? Rosvo vastaa, että en tietenkään ole. Poliisi siihen, et ok. Ei siinä mitään, palaillaan ens viikolla asiaan. Moro.

[/quote]

Tätä tasoa se selvitys kyllä on. Paitsi että kukaan ei tajunnut edes kysyä lapselta itseltään tai edes tappajilta suoraan että lyödäänkö Eerikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:54"]

Jos jumala on olemassa, mikä luojan tähden oli tämän pienen menehtyneen tytön rooli Hänen suuressa suunnitelmassaan... Ei pysty ymmärtämään. Koko elämä tuollaisten hullujen varassa ollut ja apua ei saa mistään.

[/quote]

Etkö tiennyt että Jumalallakin on vastustaja -Paholaninen? Ei ole pelkkä Jumala, joka päättää kaikesta. On myöskin Saatana, Hänen vihollisensa, joka sotkee koko ajan suunnitelmia. Saatana on juuri se, joka tuottaa näitä pahoja ihmisiä, jotka pahonpitelevät toisia.

Vierailija
24/113 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis niin mieli nähdä noi "vanhemmat" sähkötuolissa tms. Että pistää tälläset uutiset mielen nii surulliseks :( Toivottavasti vankilassa niitä hakataan lisää ja lopulta tapetaan elävältä kivuliaasti jonka jälkeen Eerikan vanhemmat palavat helvetissä.

Vierailija
25/113 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:18"]

Minusta on ehdottomasti oikein sanoa ääneen että äitikään ei ollut täydellinen äiti ja tasapainoinen kasvattaja ja tämäkin on yksi niistä tekijöistä jotka tekevät koko jutusta niin surullisen. Lapsella ei siis ollut ketään luotettavaa ja hoivaavaa vanhempaa ja ainoat välittävät ja kyvykkäät isovanhemmat eli isän isä ja puolisonsa eristettiin Erikan elämästä. Toki tuon olisi pitänyt herättää lastensuojelu huomioimaan entistä paremmin ulkopuolisten eli koulun ja naapureiden ilmoitukset. 

[/quote]

Kyllä se oli kyvykkäämpi kuin moni muu, moni täällä kasvattaa psykopaatteja tai on itse sellainen, mutta ei tiedä tai myönnä. Tuo äiti oli herkästi myöntämässä jos ei ollut toimensa tasalla, eli ei pystynyt tarjota hyvää kotia

pahimmat psykopaatit ja narsistit eivät ikinä miettisi hetkeäkään, ovatko he sopivia kasvattamaan tai yleensä mihinkään.

Vierailija
26/113 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:09"]

Joo. Laamasella on hämmästyttävän kaunis ja kirkas ääni. Se kuulostaa oikeasti ikäistään nuoremmalta ja on edukseen kun puhuu.

[/quote]

Mistä olet kuullut? Mistä näitä voi kuulla?

Vierailija
27/113 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:45"]

Psykologienkin on vaikea erottaa jotain psykopaattia tai narsistia lyhyitten keskustelujen perusteella, ei kai sitä voi sossulta vaatia. Ei mielentilatutkimukset syyttä kahta kuukautta kestä, 24/7 tarkkailussa.

[/quote]

No mitenkäs minä, ihan tavis ja sosiaalisesti hieman kömpelökin, olen tunnistanut ensitapaamisella 3 psykopaattia? (Tosin yksi tunnistus tehtiin yhdessä psykologiaa lukeneen työkaverin kanssa.) Senhän näkee jo tyhjästä katseesta ja kylmästä käytöksestä. Olen sitten tehnyt kirjallisuudesta löytämieni ohjeiden mukaan psyko-testit. Menevät heittämällä läpi. Olisiko sittenkin niin että sossujen on vaikea tunnistaa psykopaatteja, koska sossut ovat sosiaalisesti niin "taitavia" että yrittävät tulla toimeen kaikkien kanssa, vai ovatko he niin epävakaita, että psykojen lipevä manipulointi tehoaa heihin?

[/quote]

Musta tuntuu tämän perusteella, ettei sulla ole hajuakaan koko termin todellisuudesta.

Vierailija
28/113 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:41"]

Sossu on selvittänyt ls-ilmoja tyyliin, että poliisi pyytäisi pankkirosvon ryöstön jälkeen poliisiasemalle ja kysyisi siltä tyyliin: soittivat tuolta lähipankista, että olet ryöstänyt pankin. Oletko sinä ryöstänyt? Rosvo vastaa, että en tietenkään ole. Poliisi siihen, et ok. Ei siinä mitään, palaillaan ens viikolla asiaan. Moro.

[/quote]

Onko niin, että nykyään tehdään niin paljon turhia ls-ilmoja kiusantekotarkastuksessa, että sosiaaliviranomaiset eivät siksi enää ota niitä kovin vakavasti, eikä myöskään resursseja yksittäisen ilmoituksen tekoon ole paljoa?

Vierailija
29/113 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:29"]Hyi vittu. Mä en suostu saastuttamaan itseäni niiden murhaajien ääninäytteillä, en kestä kuulla lapsenmurhaajien puhetta. Toivottavasti ne hakataan vankilassa, eikä mitään pelkääjä-osastoja vaan Laamanenkin vaan karskien kovaksikeitettyjen naisrikollisten kanssa hääräämään. Jumalauta kun yrjöttää että se haahka sai vielä lapsen linnassa. Kaksi lapsentappajaa sai lapsen, jumalauta tää on sairasta. Hyvät geenit lapsella.
[/quote]

Mä olisin valmis jopa maksamaan, että joku mukiloisi Laamasta ja Tarkkia joka päivä kuolemaan saakka.
[/quote]

Mieluummin laittaisivat kunnon teippaukset niin ettei henki kulje.
Hammas hampaasta..

Vierailija
30/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologienkin on vaikea erottaa jotain psykopaattia tai narsistia lyhyitten keskustelujen perusteella, ei kai sitä voi sossulta vaatia. Ei mielentilatutkimukset syyttä kahta kuukautta kestä, 24/7 tarkkailussa.

[/quote]

No mitenkäs minä, ihan tavis ja sosiaalisesti hieman kömpelökin, olen tunnistanut ensitapaamisella 3 psykopaattia? (Tosin yksi tunnistus tehtiin yhdessä psykologiaa lukeneen työkaverin kanssa.) Senhän näkee jo tyhjästä katseesta ja kylmästä käytöksestä. Olen sitten tehnyt kirjallisuudesta löytämieni ohjeiden mukaan psyko-testit. Menevät heittämällä läpi. Olisiko sittenkin niin että sossujen on vaikea tunnistaa psykopaatteja, koska sossut ovat sosiaalisesti niin "taitavia" että yrittävät tulla toimeen kaikkien kanssa, vai ovatko he niin epävakaita, että psykojen lipevä manipulointi tehoaa heihin?

Vierailija
31/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 14:57"]

Jos vaikka lukisit ne äidin taustat, ei se ihan tavisvanhempi ole ollut huumeineen, viinoineen ja harhoineen.

[/quote]

Eli koska äidillä oli/oli ollut isoja vaikeuksia, hänen huoltaa ei pitänyt ottaa tosissaan? Vaikka niin moni muukin taho (esim. koulu ja naapurit) olivat todella huolissaan ja vielä samankaltaisista syistä?

[/quote]

Koska lapsi oli otettu äidiltä pois juuri samankaltaisten tekojen takia, oli vaikea uskoa, että hän yllättäen piti ko. toimintaa paheksuttavana.

[/quote]

Samankaltaisten tekojen takia? Et ole tainnut perehtyä tähän asiaan. Eerikan äidillä oli päihdeongelmia sekä uusi mies, joka oli väkivaltainen Eerikan äidille, ei Eerikalle. Nämä seikat johtivat siihen, että Eerika otettiin 2010 äidiltään ja sijoitettiin Tarkille, jossa alkoi lapsen täydellinen kiduttaminen, alistaminen ja lopulta murhaaminen. Ihan asiallista on miettiä, miksi toistuvasti väkivaltaiselle ja valehtelevalle isälle ja hänen valehtelevalle ja "oudolle" naisystävälleen annettiin "mahdollisuus kokeilla vanhemmutta" yhä uudelleen ja uudelleen. Lapsen paikka ei olisi ollut IMO kummankaan biovanhemman luona mutta jos pakko on valita, niin äidin - siellä ei sentään olisi tullut kidutusmurhatuksi. Mutta eivätpä nuo kasvuolosuhteet kovin hyvät olleet sielläkään. 

"Vuonna 1977 syntynyt mies aloitti keväällä 2003 seurustelun itseään hieman vanhemman naisen kanssa. Pariskunnalle syntyi lapsi keväällä 2004. Parisuhde päättyi eroon muutama kuukausi lapsen syntymän jälkeen. Äiti kertoi eron syyksi lapsen isän tekemän seksuaalirikoksen. Eron jälkeen lapsi jäi äidille. Lapsen äidin kanssa asui myös hänen toinen lapsensa, joka otettiin huostaan kesällä 2005. Sosiaalitoimessa oli huolta lapsen äidin päihde- ja mielenterveysongelmista sekä häneen kohdistuvasta väkivallasta. Äiti ja lapsi sijoitettiin avohuollon tukitoimena kokoperhehoitoon syksystä 2005 kevättalveen 2006. Ensimmäinen lasta koskeva lastensuojeluilmoitus tehtiin vuonna 2006 äidin päihteiden käytön vuoksi. Vuoden 2007 keväällä äiti ja lapsi olivat päihdehuollon perhekuntoutuksessa. Lapsen päivähoidon asiakkuus alkoi ryhmäperhepäivähoidossa marraskuussa 2006 lastensuojelun avohuollon tukitoimena. Lapsi siirrettiin päiväkotiin kokopäiväryhmään elokuussa 2007. Lapsi oli hyvin vähän päivähoidossa, vaikka päiväkodin oli tarkoitus olla tukitoimi perheelle. Päiväkoti otti toistuvasti yhteyttä äitiin lapsen poissaolojen vuoksi. Samoin lastensuojeluun pidettiin säännöllisesti yhteyttä. Käytännössä lapsi oli päivähoidossa vain 2–3 päivänä kuukaudessa vuosina 2006–2010. Sosiaalityöntekijät jatkoivat syksyllä 2009 yrityksiä saada lapsi käymään säännöllisemmin päiväkodissa, ja keväällä 2010 perhetyöntekijä vei lapsen päivähoitoon kahdesti viikossa."

Lähde: http://oikeusministerio.fi/fi/index/julkaisut/julkaisuarkisto/1370865930372/Files/8-vuotiaan_lapsen_kuolemaan_johtaneet_tapahtumat.pdf

Tuo on muutenkin hyvää luettavaa. Siinä kerrotaan kaikki tapahtumat mutta siten, että kaikkein vastenmielisimmillä yksityiskohdilla ei mässäillä. Trigger warning kuitenkin niille, jotka Eerikan tapauksesta kovasti ahdistuvat. Mutta tuo on kuitenkin asiallisempaa tekstiä kuin Murhainfon mässäilyt. Kyseessä siis oikeusministeriön teettämä laaja raportti koko tapauksesta, syntymästä kuolemaan. 

[/quote]

Oon monesti ihmetellyt mitä ne lasun tukitoimet on. Päivähoito? Ei voi olla totta.

Vierailija
32/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:45"]

[/quote]

[/quote]
Mistä tiedät tunnistamiesi diagnoosit, eli varmistuksen sille että olit oikeassa?

Vierailija
33/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:29"]

[/quote]

[/quote]

Tuosta kylmästä käytöksestä vielä. Se ei ole siis sellaista tylyä ja jäykkää suomalaisten junttien käytöstä. Vaan voi olla hyvinkin muka-sosiaalista ja lipevää, mutta pohjimmiltaan sieltä paistaa vain kylmä oman edun tavoittelu hinnalla millä hyvänsä. Jopa omat lapset uhrataan heti jos itse on uhattuna.

Vierailija
34/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:45"]

[/quote]

[/quote]
Voi luoja mikä idiootti olet :DDD

Vierailija
35/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:33"]

Oon monesti ihmetellyt mitä ne lasun tukitoimet on. Päivähoito? Ei voi olla totta.

[/quote]

Mitä tarkoitat? Päivähoitohan on erittäin hyvä tukitoimi, siellä lapsi on päivittäin silmien alla, saa päivärytmin, ruoan, hänet puetaan ja riisutaan, missä yhteydessä mahdolliset vammat tulevat esille jne. Eihän päivähoito sinällään ole lastensuojelua, vaan lastensuojelun tukitoimena se on maksutonta ja sinne voidaan velvoittaa viemään lapsi viitenä päivänä viikossa, poissaoloista menee tieto lastensuojeluun, samoin mahdollisista muista huolenaiheista.

Vierailija
36/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä nyt sossuilta ole vaadittu telepaattisia kykyjä. Eikä tieto ollut hajallaan! Eerikan oma lasu-sossu tiesi että tytöstä oli tehty useita ls-ilmoituksia koulun, naapureiden ja äidin taholta. Hän tiesi, että opettajat olivat havainneet outoja mustelmia. Hän tiesi, että lapsen vaatteita oli leikelty ja koulukirjat silputtu. Hän tiesi, että sijoituskoti Meripiha oli sijoituksen jatkamisen kannalla. Äiti toimitti lasuun jopa valokuvia kaljusta niskasta. Meripihassa kaikki nämä seikat hävisivät. LAPSI ITSE EI HALUNNUT PALATA ISÄLLEEN VAAN JÄÄDÄ MERIPIHAAN. Sossu tapasi lasta tuskin koskaan. Syytekirjelmistä käy ilmi, että tietyt raportoinnit ja tiimipalaverit jäivät pitämättä siten kuin on säädetty.

Ja nyt tulee oleellinen juttu: se sossu oli tehnyt jo alustavan päätöksen, että sijoitusta jatkettaisiin. Sitten oli tapaaminen, jossa oli Tarkin lisäksi hänen äitinsä. Tämän jälkeen sossu pyörsi päätöksensä ja sijoitus "todettiin lainvastaiseksi". Pari viikkoa ja tyttö oli kuollut.

Aina kun joku nostaa esiin tämän mystisen palaverin, jossa sossu Tarkin ja tämän äidin kanssa palaveeraa ja pyörtää päätöksenä, niin ketju poistuu. Vaikka tästä on iltalehdessäkin kirjoitettu ja MTV:n nettisivulla.

Vierailija
37/113 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 14:56"]

Onko tuo todellakin suora lainaus? Tämä tapaus on ihan karmiva. Tiedetään, että lasta pahoinpidellään, mutta väkivaltaa ei ilmeisesti pidetä tarpeeksi vakavana, jotta kiireellinen huostaanotto olisi tehty. Tätä en voi tajuta. Miten isot biovanhemman oikeudet jopa pahoinpidellä lastaan meillä Suomessa vielä 2000-luvulla ovat? Jos lastensuojelunkin mielestä vain "graviin väkivaltaan" (tämä vastenmielinen ilmaus yhdestä aiemmasta ketjusta) pitää/voidaan reagoida nopeasti ja riittävästi, niin silloin ei kyllä enää voida puhua todellisesta lastensuojelusta.

[/quote]

Av-mamma on näköjään saanut sätkyn siitä, että jokun on käyttänyt sivistyssanaa.  Sana on muuten graavi (ei gravi) ja tarkoittaa huomattaavaa tai merkittävää. 

[/quote]

Kyllä tämä "AV-mamma" tuon merkityksen tiesi, sillä olen lukenut yliopistossa latinaa pääaineena. Silti (tai ehkäpä siksi?) pidän naurettavana tuollaista "sivistyssanojen" käyttöä yhteydessä, jossa niillä ei saavuteta mitään lisäinformaatiota.

Vierailija
38/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua mitä hyötyä sossuista sitten on jos ne ei noin ilmiselvää tapausta näe? Ettei mustelmat kerro mitään? Kun niitä kuulemma oli useammankin kerran jo isolla lapsella. Ei tässä voi mitenkään puolustella kuitenkin kouluettuja ammatti-ihmisiä! Niitähän oli useita ja lääkäreitä ja kaikkia. Kun kerran muitakin lapsia huostaanotetaan niin mikä tuosa oli niin vaikeaa, että lapsen annettiin kuolla eikä kukaan tajunnut auttaa?

Vierailija
39/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:23"]

Jos jumala on olemassa, mikä luojan tähden oli tämän pienen menehtyneen tytön rooli Hänen suuressa suunnitelmassaan... Ei pysty ymmärtämään. Koko elämä tuollaisten hullujen varassa ollut ja apua ei saa mistään.

[/quote]

Kuule, ei ihmiset voi syyttää Jumalaa OMISTA väärinteoistaan! Suotta sinäkään Jumalasta syyllistä teet. Kyllä ne on ne väärintekijät itse vastuussa teoistaan, kukin ihan omistaan. Jumala SALLII kyllä ihmisten elämään vaikka mitä, mutta voi sitä, kenen kautta niitä pahuuksia tulee ja kuka niitä tekee! Viimeistään viimeisellä tuomiolla ne KAIKKI tulevat julki ja kukin saa tekojensa mukaan.

Vierailija
40/113 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut sellaisen kuvan että äiti oli yrittänyt saada lasta Tarkin luota pois - joko omaan kotiinsa tai sijoituspaikkaan. Varmasti äidille olisi kelvannut se että lapsi olisi ollut sijoitettuna Meripihassa. Tosiaan tämä on mutua, ei mitään faktaa.