Siis menettekö nopeasti sänkyyn, vaikka olette tosissanne?
Eli olette aidosti kiinnostuneita ja ihastuneita, haluatte tutustua ihan sillä mielellä että voisiko tästä ihmisestä tulla jopa elämänkumppani, niin harrastatteko oikeasti muutaman viikon sisällä yökyläilyjä ja seksiä??
Tätä tosissani ihmettelen, kun olen lueskellut näitä ”tapailu”-juttuja täällä.
Ja tietty tilanne on eri, jos jostain yhden illan jutusta syntyykin sattumalta ihastus ja rakastuminen, mutta jos tutustutte muilla tavoin uuteen ihmiseen niin ettekö tosiaan tutustu rauhassa ennen seksiä?
Mietin tätä myös siitä näkökulmasta, kun itse kyllä loukkaannun jos mies yrittää heti seksiä.
Että tajuavatkohan sitten edes käyttäytyvänsä törkeästi, jos kerran nopea seksiin eteneminen kuuluu yleisesti romanttiseen tutustumiseen?
Kommentit (828)
Vierailija kirjoitti:
Jos seksi ei kiinnosta alussa, niin ei se kiinnosta myöhemminkään. Siinä on vain pihtari tarjolla.
Ei todellakaan pidä missään määrin paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen takia just menenkin sänkyyn, kun olen tosissani. Miksi menisin sänkyyn, jos en ole tosissani?
Haluat pilata tuoreen ihmissuhteen taian panemisella?
Tässähän se tulikin lyhyesti ja ytimekkäästi.
Monet, varsinkiin tunteelliset ihmiset, haluavat juuri nautiskella siitä tuoreen ihmissuhteen taiasta. Se on se alkavan suhteen hienous ja myös monesti hyvän seksin salaisuus.
Antaa ensin tunteen vahvistua ja ihastuksen tulla mukaan.
Surettaa nämä nopeat etenijät. Heiltä jää tämä taika kokematta.
Tai ehkä eivät edes osaisi tai tajuaisi siitä nauttia. Ovat tunne-elämältään erilaisia.
Ehkä se taika on joillekin ihmisille välttämätön ja joillekin tarpeeton.Täällä yleisin linja on mitä turhia odottelemaan jne. Noh, voit katsoa avioerotilastoja miltä ne näyttää. Nämä perimmäiset asenteet näkyy kaikki mulle heti, ei odoteta. Luultavasti eivät anna odotella uusissakaan ihastuksissaan vaan painavat menemään kun tuntuu, että pitää saada. Onneksi ei tarvitse tutustua näihin ihmisiin. Pitäkööt kertakäyttöiset ihmissuhteensa.
Toi on taas teoreetikon höpöhöpöä. Mun ekasta illasta sänkyyn päättynyt suhde on nyt 15 v onnellinen avioliitto.
Sitä aiemmin odottelin sitä ihmettä aina (ja vähän pelkäsin sitäkin, että joku paheksuu jos minä teen kuten minusta oikeasti tuntuu), kolmesta kuukaudesta kuuteenkin. Eikä niistä sitten mitään tullut, koskaan ei tullut mitään ihanaa kliimaksia, vaan pelkkä mahalasku.
Vierailija kirjoitti:
Jos seksi ei kiinnosta alussa, niin ei se kiinnosta myöhemminkään. Siinä on vain pihtari tarjolla.
Eihän se tarkoita ettei kiinnosta, vaikka ei siihen heti etene. Tuo on hyvin yksinkertainen logiikka.
En ole koskaan pitänyt mistään ihmissuhdepeleistä. Kaikenlainen esittäminen on totaalinen turn off. Samoin erikoiset säännöt siitä kuinka pitkään pitää tuntea tai montako kertaa tavata ennenkuin voi tehdä sitä tai tätä.
Avoimuus on kivempaa kuin pelailu tai toisen testaaminen.
Jos kiinnostaa mennä sänkyyn ekoilla treffeillä niin ei siinä mitään pahaa ole. Mutta jos tykkää tutustua ensin rauhassa, niin ei siinäkään ole mitään pahaa. Ihmiset ovat erilaisia eivätkä kaikki tykkää toimia samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen takia just menenkin sänkyyn, kun olen tosissani. Miksi menisin sänkyyn, jos en ole tosissani?
Monet, varsinkiin tunteelliset ihmiset, haluavat juuri nautiskella siitä tuoreen ihmissuhteen taiasta. Se on se alkavan suhteen hienous ja myös monesti hyvän seksin salaisuus.
Tai ehkä eivät edes osaisi tai tajuaisi siitä nauttia. Ovat tunne-elämältään erilaisia.
Ehkä se taika on joillekin ihmisille välttämätön ja joillekin tarpeeton.Täällä yleisin linja on mitä turhia odottelemaan jne. Noh, voit katsoa avioerotilastoja miltä ne näyttää. Nämä perimmäiset asenteet näkyy kaikki mulle heti, ei odoteta. Luultavasti eivät anna odotella uusissakaan ihastuksissaan vaan painavat menemään kun tuntuu, että pitää saada. Onneksi ei tarvitse tutustua näihin ihmisiin. Pitäkööt kertakäyttöiset ihmissuhteensa.
Toi on taas teoreetikon höpöhöpöä. Mun ekasta illasta sänkyyn päättynyt suhde on nyt 15 v onnellinen avioliitto.
Sitä aiemmin odottelin sitä ihmettä aina (ja vähän pelkäsin sitäkin, että joku paheksuu jos minä teen kuten minusta oikeasti tuntuu), kolmesta kuukaudesta kuuteenkin. Eikä niistä sitten mitään tullut, koskaan ei tullut mitään ihanaa kliimaksia, vaan pelkkä mahalasku.
Ei kyllä tämä kokemus oli ihan elävästä elämästä ja onnellisena edelleen 20 vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Herpes ja kondylooma tarttuvat, vaikka käyttäisi kondomia.
Ja nekö häviää, jos odottaa pari kk? Herpes ei näy testeissä ellei oireile, ja voi olla piilevänä vuosia. Ei se odottamisen aika, vaan kumppaneiden määrä lisää riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama, jos kyseessä sellainen mies jonka otan tunteella keveästi, mutta on vetovoimaa niin von mennä seksiin. Koska on sama ja se jos hän haluaa tavata tai ei jatkossa.
Mutta jos mies on sellainen, että on vetovoimaa, mutta myös potentiaalinen vakampi suhde hänen kanssaan mahdollista niin etenen hitaasti.
Koska minulle ei silloin ole sama ja että haluaako tavata jatkossa. Minulle on tärkeää tutustua ja vahvistaa tunnetta, että molemmat ajattelemme samoin.
En halua pilata alkavaa, mahdollisestu hyvinkin hienoa suhdetta hätäilemällä.
Joskus on vain niin, se on totisinta totta, että liian nopea seksi jotenkin ei vain tunnu hyvältä idealta.
Mielestäni on jotenkin ihanaa ja hellyyttävää jälkeenpäin kun jo ollaan yhdessä ajoittain muistella niitä aikoja ennenkuin etenimme seksiin. Sitä lempeää yhdessäoloa, tunteiden tunnustelua ja toiseen tutustumista.
Uskokaa, se on sen arvoista. Oikean kumppanin kanssa.
Se on myös eräs keino aika-ajoin muistuttaa toisillemme miten hienoa on, että kumpikin ajatteli samoin ja kokea, että tämä ihminen ja suhde on tärkeä.
Mitä ihmeen muistelemista keskenään suhteen alusta on jos se on ollut joku hätäinen pano, ehkä vielä kännissä.
Ei niin kovin hohdokasta tai voimaa antavaa.
Mitäs sitten kun kaksi järkevää ja yksissä tuumin rauhassa tutustelevaa ihmistä ensitreffien jälkeen yksinkertaisesti sekoaa toisiinsa, kun ensimmäinen kosketus saa unohtamaan mikä on soveliasta ja missä järjetyksessä asioiden pitäisi tapahtua. On siinä paljonkin muisteltavaa. Miten siinä
voisi edes olla oikean ihmisen kanssa mitään epähohdokasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen kokemusta minulla.
Ensimmäisen suhteen pelasin varman päälle, hitaasti ja järkevästi. Ero tuli 4 vuoden yhteiselon jälkeen.
Toiseen suhteeseen lensin tunne edellä ja kaikki eteni hyvin nopeasti. 20 v. ollaan oltu naimisissa ja vieläkin menee hyvin.
Näistä olen oppinut sen, että ihmissuhteissa ei voi pelata varman päälle. Suhde joko onnistuu tai ei onnistu. Sillä ei ole 10 tai 20 vuoden kohdalla mitään merkitystä kuinka nopeasti suhde alussa eteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on oikeasti kiinnostunut niin kyllä hän odottaa.
Moni nainen ei halua heti tehdä mitään, kun ei tunne miestä eikä tiedä onko tällä seksitauteja.
Toki pelimiehet ja pelinaiset menee sänkyyn heti, heillä on kaikki seksitauditkin jo.
Sä olet lapsellinen. Se tauti voi olla kenellä vaan, muutamien kuukausien pihtaaminen ei niitä mihinkään vie. Se että oikeasti sopivan kanssa menee sänkyyn ei tasan tarkoita, että menisi monen kanssa tai harrastaisi jotakin kännisiä yhdenillanjuttuja, hyi.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pitänyt mistään ihmissuhdepeleistä. Kaikenlainen esittäminen on totaalinen turn off. Samoin erikoiset säännöt siitä kuinka pitkään pitää tuntea tai montako kertaa tavata ennenkuin voi tehdä sitä tai tätä.
Jos kiinnostaa mennä sänkyyn ekoilla treffeillä niin ei siinä mitään pahaa ole. Mutta jos tykkää tutustua ensin rauhassa, niin ei siinäkään ole mitään pahaa. Ihmiset ovat erilaisia eivätkä kaikki tykkää toimia samalla tavalla.
Sinne sänkyyn nyt kuitenkin on menossa kaksi ihmistä yhdessä ja jos se toinen ei ole vielä valmis niin paha sinne on sitten mennä. Eikä se, ettei ole vielä valmis, ole mitään pelailua tai testailua.
Ja mitä sitten, kun huomaa että ollaan seksuaalisesti ihan yhteensopimattomat? Kun se asia ei selviä puhumalla ja tutustumalla muuten, ei vaikka jauhettaisiin maailman tappiin.
Huonointa seksiä taisi olla sen kanssa, jonka kanssa nuorena odotettiin 6 kk, kun se muka oli moraalista ja itse oli epävarma, että mitä jos ihmiset puhuvat tms ihan turhanaikaista. Ei ihmiset puhu, ellei sitä seksielämää ole jokatoisen vastaantulijan kanssa, ketään normaalia ulkopuolista ei edes kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta, eikös ollutkin just hyvä ettei tullut bylsittyä aiemmin, jos kerran mahalaskut tuli? Sehän se just on pointti: tsekkaat hetken et onko sitä kemiaa vai ei, ja siihenhän ei seksiä tarvita huomatakseen. Jos kemiaa ei ole, niin vaihtoon. Hyvä vain et menee poikki ennenkuin ehtii sekstailla, minusta.
En usko, että tähän on mitään yleispätevää vastausta. Itselläni hitaasti alkavat suhteet ovat kestäneet pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kiinnostaa mennä sänkyyn ekoilla treffeillä niin ei siinä mitään pahaa ole. Mutta jos tykkää tutustua ensin rauhassa, niin ei siinäkään ole mitään pahaa. Ihmiset ovat erilaisia eivätkä kaikki tykkää toimia samalla tavalla.Sinne sänkyyn nyt kuitenkin on menossa kaksi ihmistä yhdessä ja jos se toinen ei ole vielä valmis niin paha sinne on sitten mennä. Eikä se, ettei ole vielä valmis, ole mitään pelailua tai testailua.
Klassinen fifty-sixty. Jos miestä ei kiinnosta seksi, ollaan isojen ongelmien äärellä. Joko mies on kaapissa, hänellä on mikro, tai libido muuten on mallia "joskus" ja "ehkä jouluna". Aika harvalle naiselle tuo riittää.
Nainen voi pelätä juoruja tms. Tai sitten on kyseessä nainen, joka oikeasti haluaa vain joskus ja jouluna, mikä aika harvalle miehelle vuosien mittaan on yhtään ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta, eikös ollutkin just hyvä ettei tullut bylsittyä aiemmin, jos kerran mahalaskut tuli? Sehän se just on pointti: tsekkaat hetken et onko sitä kemiaa vai ei, ja siihenhän ei seksiä tarvita huomatakseen. Jos kemiaa ei ole, niin vaihtoon. Hyvä vain et menee poikki ennenkuin ehtii sekstailla, minusta.
No ihan päinvastoin, meni paljon aikaa ihan hukkaan. Kun olisi ennalta tiennyt, en olisi hukannut niihin hetkeäkään. Elämä on kuule lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kiinnostaa mennä sänkyyn ekoilla treffeillä niin ei siinä mitään pahaa ole. Mutta jos tykkää tutustua ensin rauhassa, niin ei siinäkään ole mitään pahaa. Ihmiset ovat erilaisia eivätkä kaikki tykkää toimia samalla tavalla.Sinne sänkyyn nyt kuitenkin on menossa kaksi ihmistä yhdessä ja jos se toinen ei ole vielä valmis niin paha sinne on sitten mennä. Eikä se, ettei ole vielä valmis, ole mitään pelailua tai testailua.
Klassinen fifty-sixty. Jos miestä ei kiinnosta seksi, ollaan isojen ongelmien äärellä. Joko mies on kaapissa, hänellä on mikro, tai libido muuten on mallia "joskus" ja "ehkä jouluna". Aika harvalle naiselle tuo riittää.
Nainen voi pelätä juoruja tms. Tai sitten on kyseessä nainen, joka oikeasti haluaa vain joskus ja jouluna, mikä aika harvalle miehelle vuosien mittaan on yhtään ok.
Tuo on totta. Suhde jossa seksi ei toimi, on tuhoon tuomittu. Jos nainen ei halua moneen kuukauteen, miksi miehelle sitten tulee ihan yllätyksenä, että ehkä tämä nainen ei ole seksistä kovin kiinnostunut, ja viimeistään ekan lapsen jälkeen seksi on kokonaan loppu. Siitä ne erot tulevat, ei siitä että on toimittu aidosti ja pelaamatta alusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse olen nainen, joka haluaisi mieluiten suurin piirtein joka päivä, mutta se ei ala ensimmäisenä päivänä eikä vielä toisenakaan. Se halu kyllä alkaa, mutta toteuttamisen aloittamiseen menee hetki.
Miehet taas eivät yleensä tajua itse, että niillä on pienehköt vehkeet, joten eivät sitä myöskään häpeile.
Sanoisin, että lupaavia suhteita on jäänyt syntymättä nimenomaan koska sänkyyn ei ole menty nopeasti. Ilmeisesti AP ei ole itsekkään suhteessa, ja voi ehkä miettiä miksi ei. Suhde alkaa seksistä, sitä ennen touhu on outoa pelleilyä, jonka pitkittäminen on pelkästään idioottimaista etenkin jos on kiinnostunut toisesta ihmisestä. Seksi signaloi hyväksymistä, ja päinvastoin. Eli väkisin pihtaaminen on valehtelua ja henkistä väkivaltaa. Jos kuvittelet, että se on jotenkin hieno tapa aloittaa suhde, niin ehkä on parempi pysyä yksin ja jättää muut ihmiset rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sitten, kun huomaa että ollaan seksuaalisesti ihan yhteensopimattomat? Kun se asia ei selviä puhumalla ja tutustumalla muuten, ei vaikka jauhettaisiin maailman tappiin.
Huonointa seksiä taisi olla sen kanssa, jonka kanssa nuorena odotettiin 6 kk, kun se muka oli moraalista ja itse oli epävarma, että mitä jos ihmiset puhuvat tms ihan turhanaikaista. Ei ihmiset puhu, ellei sitä seksielämää ole jokatoisen vastaantulijan kanssa, ketään normaalia ulkopuolista ei edes kiinnosta.
Olisihan se ihan hirveä tilanne jos olisi mennyt elämästä kuukausi tai kaksi totaaliseen hukkaan eikä sopisikaan sen puolesta yhteen, vaikka intohimo ja kemia olisi jo syntyjään valtava. Niin, kyllä sitä joutuisi pohtimaan mihin elämäänsä on käyttänyt. Sellaisen virheen jos tekisi.
Sanoinko noin, että tunnen olevani pelkkä patja? En todellakaa ole tuntenut yhtään kertaa, surullista jos niin tunnet itse.
Meillä on säännöllistä seksiä vaikka ikää on jo kertynyt, tuntuu ettei oikeastaan ole laantunut eikä kyllästytä.
Eihän se nyt ole haikailua entiseen kun nyt on huonoa seksiä, en nyt ymmärrä lainkaan tätä ajatusyhteyttä.
Meille on nimenomaan suloista ja yhteenkuuluvuutta lisävää muistella kuinka täpinöissämme ja onnellisia olimme kun olimme tavanneet ja odotimme uutta tapaamista. Toisaalta olemme onnellisia, että maltoimme tutustua ja oppia arvostamaan toisiamme ihmisenä. Samalla vahvistui entisestään se tunne ja varmuus, että haluamme olla toistemme kanssa.
Se muisteleminen ei missään nimessä kumoa tätä nykyistä elämäämme tai ole korvike kun nyt on tylsää tms.
Se on sellaista romanttista muistelua suhteen kauniista alusta. Saamme siitä suurta yhteenkuuluvuuden- läheisyydentunnetta myös henkisesti.