Koiran juoksuista/hormonitoiminnasta kysymys
Koiralla oli juoksut noin viisi viikkoa sitten. Edelleen uroskoirat ovat kiinnostuneita ja yrittävät astua. Samoin meidän koira ns. tarjoaa itseään joillekin koirille. Jokin haju tuossa koirassa sitten on, vaikka juoksut ovat loppuneet jo ajat sitten. Koira on 4-vuotias ja sama juttu jokaisten juoksujen jälkeen. Mistä oikein on kyse? Koiralla on tullut usein myös valeraskaus juoksujen jälkeen, mutta vielä sellaista ei ole ollut näköpiirissä.
Kommentit (9)
Minustakin ovat urokset kiinnostuneita ja yrittävät astua.
Kannattaa kysyä koirapalstalta. Täältä tuskin saa asiallisia vastauksia.
Jos ei ole tarkoitus teettää pentuja, niin leikkauta koira.
Oman koirani leikkautin vasta sitten, kun tuli kohtutulehdus. Koira toipui tosi nopeasti ja muuttui kaikin puolin helpommaksi.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole tarkoitus teettää pentuja, niin leikkauta koira.
Oman koirani leikkautin vasta sitten, kun tuli kohtutulehdus. Koira toipui tosi nopeasti ja muuttui kaikin puolin helpommaksi.
Tsemppiä!
Leikkaaminen loukkaa koiran kehollista itsemääräämisoikeutta.
Meidän vesikoira astui jonkun nartun koirapuistossa ja nyt nartun omistaja vaatii minua vastuuseen pennuista tai korvauksia.
Meillä on ollut ihan samaa ensimmäisistä juoksuista lähtien. Lisäksi voimakkaat valeraskausoireet juoksujen jälkeen. Koira täyttää 5-vuotta ja on tarkoitus leikata seuraavien juoksujen jälkeen.
Pese koira muutama päivä kiiman lopun jälkeen niin saat sen kiiman hajun pois. Yksinkertaista. Niin minä olen aikoinaan tehnyt.
Koirapalstat ovat helpompia. Esimerkiksi roturyhmät facebookissa tai paikalluskoiraryhmät "paikkakunta + koira" - haulla tai esimerkiksi Lemmikkipalstojen PP.
Oliko tämä joku outo aloitus jossa "koira" on kiertoilmaus ihmiselle?