Siis menettekö nopeasti sänkyyn, vaikka olette tosissanne?
Eli olette aidosti kiinnostuneita ja ihastuneita, haluatte tutustua ihan sillä mielellä että voisiko tästä ihmisestä tulla jopa elämänkumppani, niin harrastatteko oikeasti muutaman viikon sisällä yökyläilyjä ja seksiä??
Tätä tosissani ihmettelen, kun olen lueskellut näitä ”tapailu”-juttuja täällä.
Ja tietty tilanne on eri, jos jostain yhden illan jutusta syntyykin sattumalta ihastus ja rakastuminen, mutta jos tutustutte muilla tavoin uuteen ihmiseen niin ettekö tosiaan tutustu rauhassa ennen seksiä?
Mietin tätä myös siitä näkökulmasta, kun itse kyllä loukkaannun jos mies yrittää heti seksiä.
Että tajuavatkohan sitten edes käyttäytyvänsä törkeästi, jos kerran nopea seksiin eteneminen kuuluu yleisesti romanttiseen tutustumiseen?
Kommentit (828)
En itse mene. Saan jo HYVÄÄ seksiä fwb mieskaveriltani. Tiedän että jonkun random miehen kanssa seksin harrastaminen ei minua tule hyödyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot jotenkin sekaisin. Lokeroit seksin eri laatikkoon kuin ihmissuhteen, elämän ja vuorovaikutuksen.
Pointtini lienee, että jos on molemminpuolinen halu ja hinku, niin hittoako siinä kursailla pitäisi. Kuvitteletko, että ihmiset naivat vastentahtoisesti????
Huohhh EN, mutta jos uusi miestuttavuus tekee kovin nopeasti jonkun seksiin viittaavan liikkeen, niin kyllä siinä tulee helposti sellainen vaikutelma, että mies on a) pelimies b) ei ole kiinnostunut minusta sen kummemmin ihmisenä
Ap
Et ilmeisesti tajua tuon johtuvan omista tunteistasi ja luottamuspulastasi. Ehkä meillä monilla muilla on toinen asenne ja toiset lähtökohdat?
Itsehän lopetan kahvit lyhyeen tai peruutan ne etukäteen, jos mies on millään tavoin vastenmielisen oloinen. Ei tarvitse seksiin edes viitata millään lailla. Vaisto varoittaa.
Ja sanomattakin selvää, että minkään limanuljaskan kanssa en ikinä menisi sänkyyn, mitä useimmat täällä sanovat. Ei mene perille mutta sinähän oletkin trolli.
Ei ne miehet ole olleet ihmisinä mitenkään vastenmielisiä tai limanuljaskoita.
Kyse on edelleenkin siitä, että mies tekee joko suoran seksialoitteen tai vihjailee siihen suuntaan (lähes) heti tai nopeasti ensikohtaamisen/kohtaamisten jälkeen. Mikä siis ilmeisesti on normaalia? Vai? Onko?
Ap
Kuten on jo lukemattomia kertoja vastattu, joillekin se on luontaista ja normaalia ja joillekin ei. Ei siihen ole yhtä vastausta.
Minua kiinnostaa se vain sosiaalisesta näkökulmasta, eli onko se normi tai vähintään sosiaalisesti hyväksyttyä vai ei.
Se antaa osviittaa siitä, miten voin itse suhtautua siihen jos minua kohtaan kohdistetaan selkeää seksuaalista halukkuutta tutustumisen alkuvaiheessa.
Ap
Kyselet vähän hassuja. Teksteistäsi saa sen kuvan että olet varsin kokenut ja tavannut erilaisia ihmisiä mutta silti et osaa yhtään sanoa mikä on se "normi" ja mikä on yleisesti hyväksyttävää? Välillä kirjoitat kuin tietäisit kaikesta kaiken ja välillä et ymmärrä ihan perusasioita. En oikein ota sinusta selvää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En arvosta ollenkaan tuota ajatusmaailmaa, että esim kuukausi on pitkä aika olla ilman seksiä. Siis oikeasti. En haluaisi edes tapailla näin aivotonta ihmistä, jonka vietit vievät täysiä ja kieltäytyminen on jotenkin vierasta. Ei varmasti ole kovin helppoa kieltäytyä muistakaan houkutuksista. Arvostan ennen kaikkea älyä yläpäässä, vaikka ehdottomasti etsin seksuaalisesti tyydyttävää suhdetta. Minulle seksuaalisuus lähtee aivoista, ei alapäästä ja sen mahdollisimman nopeasta tyydyttämisestä.
Minustakin kuukausi on todella lyhyt aika ja pidän aika jäätävänä, että tälläkin palstalla näkyy säännöllisesti jotain "mikähän homma, kun tapailukumppani ei ole vieläkään pannut vaikka kolme viikkoa on jo kulunut?"-tyyppisiä aloituksia.
Onhan se aika karua, että voisit olla jonkun ihmisen kanssa 50 vuotta onnellinen, mutta et saa edes mahdollisuutta jos et ole valmis hyppäämään nopeasti sänkyyn ja tee siellä lisäksi vielä vaikutusta.
Toki onneksi muunkinlaisia on, mutta ilmeisesti tuollaisiakin kuitenkin paljon.
Mikä sitten olisi hyvä aika seurustella ilman seksiä? Sanotaan nyt näin, että jos vaikka itse voisin ihan hyvin aika alkuvaiheessa mennä sänkyyn, niin jos nyt päättäisinkin antaa mahdollisuuden hitaammalle etenemiselle, niin kuinka pitkä se aika voisi olla? Ja mitä tänä aikana sitten tehtäisiin - oletettavasti juteltaisiin, mutta minkälaista fyysistä kanssakäymistä seurusteluun voisi sisältyä ja missä kohtaa aina vihellettäisiin peli poikki, ettei juttu etene kohti seksiä - ja etenkin, MITEN se tehtäisiin? Lopetettaisiinko suuteleminen ennen kuin menee liian kiihkeästi, näpättäisiinkö toista sormille, jos tämä hyväilee liian läheltä lantiota, vai pidättäydyttäisiinkö kokonaan kaikesta fyysisestä, ettei vain tule houkutuksia?
En minä sinun asioistasi tiedä eikä minua ne kiinnosta, tuossa oli oma mielipiteeni ja siinä se.
Voit kirjoittaa oman näkemyksesi jos haluat.
No oma näkemykseni on se, että on täysin ok harrastaa seksiä silloin, kun molemmat haluavat, eikä tarvitse pelailla ja esittää keinotekoisesti mitään.
Parastahan on jos molemmat ovat yhtä nopeasti valmiit seksiin. Joskus vaan ei osu yksiin nuo halut ja silloin pitäisi mennä sen nopeamman ehdoilla, jos minkäänlaisen suhteen haluaisi syntyvän.
Hah hah! :D Tämä kommentti on kyllä joko miehen tai "pick me girlin" kirjoittama. Eli sen hitaamman pitäisi siis rikkoa omia rajojaan, vaikka pahalta tuntuu, ettei nyt toinen vaan jätä? Kuule antaa mennä vaan, jos ei se mies ole valmis odottamaan että seksi tuntuu minusta kivalta ja turvalliselta, niin ei seksielämästä tulisi minulle miellyttävää jatkossakaan. Haluan sellaisen miehen, joka haluaa seksiä vain jos se tuntuu minustakin hyvältä. Mitään kiimahulluja en tarvitse, joiden pitää päästä panemaan ihan sama onko toinen halukas vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko se sitten soveliaampaa harrastaa seksiä jonkun muun kanssa samalla kun viettää tätä pitkää seksitöntä tutustumisjaksoa sen potentiaalisen elämänkumppanin kanssa?
Sattumoisin itse hyppäsin sänkyyn nykyisen aviomieheni kanssa vasta puolenvuoden jälkeen, vaikka olimme koko tuon ajan tavanneet lähes päivittäin. Kyse oli siis siitä, että olimme työkavereita ja tuon askeleen ottaminen tuntui olosuhteisiin nähden peruuttamattomalta, kun homman mennessä puihin pitäisi edelleen tulla toimeen.
Pitkään se riipi sydäntä ja tuntui ihan typerältä, että piti pidättäytyä tekemästä jotain, mitä molemmat halusi ihan vain koska "ei niin kuulu tehdä". Jo ihan pelkästään tästä syystä pidän älyttömänä, miksi siitä seksistä pitäisi alkuun pidättäytyä vain koska on ihastunut ja haluaa tapailla tosissaan? Eikö se ole parempi syy harrastaa seksiä kuin joku yhden illan tuttavuus joka ei kiinnosta yhtään mutta nyt vaan sattuu olemaan sopivasti saatavilla?
Ja näin olemme kaikki erilaisia - mulla tuollainen työkaveriin tutustuminen on se unelmatilanne. Eli saa nimenomaan tutustua rauhassa pitkän kaavan kautta ja se juttelu ei tapahdu treffeillä (joilla syödään joku illallinen ja jutellaan pari tuntia ja sitten pitäisi jo tietää haluaako tuon kanssa sänkyyn ja pahimmassa tapauksessa mies on suuttunut jos en ole halunnut, koska maksoi ruoatkin ja kaikki...).
Mulla on tällainen tilanne mahdollisesti aluillaan juuri nyt, olen tuntenut uuden työkaverini vajaat pari kuukautta ja tänä aikana olemme puhuneet puhelimessa n. 10-15 tuntia viikossa. Opin koko ajan lisää hänen ajatuksistaan ja luonteestaan, ja toistaiseksi mitä enemmän olen oppinut, sitä kiinnostuneemmaksi olen tullut. Aivan ihanaa että tämä saa nyt tapahtua omalla painollaan ja sitten jos joskus edetään muuhun, niin edetään.
Mutta olenkin demi enkä kestä yhden illan juttuja lainkaan. Eli minulla ei ole koskaan tilannetta "panettaa, siis panenko ihastusta vai jotain randomtyyppiä baarista". Minulle on mahdollista vain ja ainoastaan "olen rakastunut, siispä haluan seksiä juuri tämän ihmisen kanssa". Ja siihen menee aikaa.
En siis "pidättäydy" seksistä periaatteessa hetkeäkään, koska tuo sanahan tarkoittaa että haluaa muttei tee. Minunlaiset eivät vielä edes halua, vaan vasta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot jotenkin sekaisin. Lokeroit seksin eri laatikkoon kuin ihmissuhteen, elämän ja vuorovaikutuksen.
Pointtini lienee, että jos on molemminpuolinen halu ja hinku, niin hittoako siinä kursailla pitäisi. Kuvitteletko, että ihmiset naivat vastentahtoisesti????
Huohhh EN, mutta jos uusi miestuttavuus tekee kovin nopeasti jonkun seksiin viittaavan liikkeen, niin kyllä siinä tulee helposti sellainen vaikutelma, että mies on a) pelimies b) ei ole kiinnostunut minusta sen kummemmin ihmisenä
Ap
Et ilmeisesti tajua tuon johtuvan omista tunteistasi ja luottamuspulastasi. Ehkä meillä monilla muilla on toinen asenne ja toiset lähtökohdat?
Itsehän lopetan kahvit lyhyeen tai peruutan ne etukäteen, jos mies on millään tavoin vastenmielisen oloinen. Ei tarvitse seksiin edes viitata millään lailla. Vaisto varoittaa.
Ja sanomattakin selvää, että minkään limanuljaskan kanssa en ikinä menisi sänkyyn, mitä useimmat täällä sanovat. Ei mene perille mutta sinähän oletkin trolli.
Kyse on edelleenkin siitä, että mies tekee joko suoran seksialoitteen tai vihjailee siihen suuntaan (lähes) heti tai nopeasti ensikohtaamisen/kohtaamisten jälkeen. Mikä siis ilmeisesti on normaalia? Vai? Onko?
Ap
Kuten on jo lukemattomia kertoja vastattu, joillekin se on luontaista ja normaalia ja joillekin ei. Ei siihen ole yhtä vastausta.
Minua kiinnostaa se vain sosiaalisesta näkökulmasta, eli onko se normi tai vähintään sosiaalisesti hyväksyttyä vai ei.
Se antaa osviittaa siitä, miten voin itse suhtautua siihen jos minua kohtaan kohdistetaan selkeää seksuaalista halukkuutta tutustumisen alkuvaiheessa.
Ap
Ei ole olemassa mitään yhtä kaikkia koskevaa normia. Normit ovat erilaiset vaikkapa lestadiolaisten yhteisössä kuin jossain hippipiireissä.
Sinun pitää nyt vain ihan itse päättää miten asiaan suhtaudut. Joillekin asia merkitsee yhtä ja toiselle toista. Mutta jos sinun nyt pitää välttämättä joku vastaus saada niin kyllähän se on nykyään melko yleistä että ihmiset eivät odota kauhean kauaa ennen seksiä. Joten kai se jonkinlainen "normi" on. Mutta normi ei ole sama kuin pakko toimia niin tai että toisin toimiminen olisi heti paheksuttavaa tai väärin.
Ei se paheksuttavuus tai "pakko toimia" tähän liity, tarkoitan normilla nimenomaan normia.
Eli jos mielestäni kiinnostavan oloinen mies tekee pöyristyttävän nopeasti seksialoitteen, niin voin olettaa hänen toimivan "röyhkeästi" koska se on normien mukaista, eikä siihen liity mitään henkilökohtaista.
Ja tosiaan kuten otsikossakin tulee ilmi, on kyse niistä tapauksista kun joku ihminen oikeasti kiinnostaa tai on jopa kerennyt tulla jo ihastusta, eli mitkään satunnaiset seksiseikkailut kesäyössä ei tähän liity.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa mielenkiintoinen keskustelu kaikenkaikkiaan. En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että joku mieltää seksuaalisuuden olevan joku erillinen osa-alue ihmisestä. En siis ajattele, että tutustuisin mahdolliseen kumppaniin ensin ihmisenä ja vasta sitten seksuaalisena olentona. Haen kumppania ensisijaisesti parisuhteeseen, johon kuuluu myös seksi, joten hyvä seksuaalinen yhteensopivuus on olennainen osa kumppanin ihmisyyttä.
En myöskään pidä ajatuksesta, että mies osoittaisi kunnioittavansa naista sillä, ettei halua tämän kanssa seksiä. Tällöinhän nainen käyttää ja näyttää valta-asetelmaa vaatien tätä mystistä kunnioitusta kieltämällä seksin kummaltakin suhteen alussa. Kuulostaa tunkkaiselta tuulahdukselta 50-luvulta, jolloin hyvät tyttöystävät ja vaimot mitattiin ja arvotettiin seksin vähyydellä. Vain huonot naiset olivat seksuaalisesti aktiivisia. Pitää myös muistaa, että henkilö, joka ei alkuun ole seksuaalisesti halukas on sitä harvoin myöhemminkään.
Samalla tavalla se nainen saa mieheltä seksiä kuin mies naiselta. Olemme eläneet suhteellisen tasa-arvoisessa yhteiskunnassa jo vuosikymmeniä ja voin olla aloitteellinen seksissä. Minulle naisena seksuaalinen yhteensopivuus on tärkeää ja näen parhaaksi sitä myös kokeilla aikaisessa vaiheessa. En halua kiintyä ja olla parisuhteessa ihmisen kanssa, jonka kanssa en nauti seksistä.
Tämä EI liity mitenkään seksuaaliseen halukkuuteen, sillä seksistä pidättäytyminen on VALINTA eikä halu-kysymys.
Myöskään mitkään tasa-arvokysymykset ja muu jargoni ei tähän liity, sillä tutustuminen ensin ystävänä on tutustumista ystävänä, ei mitään sukupuoleen liittyvää.
Eli pointti ei ole joku keinotekoinen "kunnollisuus" vaan tutustuminen ilman seksin mustaa aukkoa.
Ap
Sinulla on kyllä kummallisia kielikuvia kun sitten kuitenkin sanot koko ajan suhtautuvasi asiaan neutraalisti ilman arvolatauksia.
Voinhan minä kyllä kysyä seuraavan kerran aloitteen tai seksivihjailua tekevältä mieheltä ihan suoraankin, että onko se hänen mielestään normien mukaista vai mikä ajatus hänellä on siinä taustalla?
Olisikohan se parempi ajatus kuin täällä kyseleminen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En arvosta ollenkaan tuota ajatusmaailmaa, että esim kuukausi on pitkä aika olla ilman seksiä. Siis oikeasti. En haluaisi edes tapailla näin aivotonta ihmistä, jonka vietit vievät täysiä ja kieltäytyminen on jotenkin vierasta. Ei varmasti ole kovin helppoa kieltäytyä muistakaan houkutuksista. Arvostan ennen kaikkea älyä yläpäässä, vaikka ehdottomasti etsin seksuaalisesti tyydyttävää suhdetta. Minulle seksuaalisuus lähtee aivoista, ei alapäästä ja sen mahdollisimman nopeasta tyydyttämisestä.
Minustakin kuukausi on todella lyhyt aika ja pidän aika jäätävänä, että tälläkin palstalla näkyy säännöllisesti jotain "mikähän homma, kun tapailukumppani ei ole vieläkään pannut vaikka kolme viikkoa on jo kulunut?"-tyyppisiä aloituksia.
Onhan se aika karua, että voisit olla jonkun ihmisen kanssa 50 vuotta onnellinen, mutta et saa edes mahdollisuutta jos et ole valmis hyppäämään nopeasti sänkyyn ja tee siellä lisäksi vielä vaikutusta.
Mikä sitten olisi hyvä aika seurustella ilman seksiä? Sanotaan nyt näin, että jos vaikka itse voisin ihan hyvin aika alkuvaiheessa mennä sänkyyn, niin jos nyt päättäisinkin antaa mahdollisuuden hitaammalle etenemiselle, niin kuinka pitkä se aika voisi olla? Ja mitä tänä aikana sitten tehtäisiin - oletettavasti juteltaisiin, mutta minkälaista fyysistä kanssakäymistä seurusteluun voisi sisältyä ja missä kohtaa aina vihellettäisiin peli poikki, ettei juttu etene kohti seksiä - ja etenkin, MITEN se tehtäisiin? Lopetettaisiinko suuteleminen ennen kuin menee liian kiihkeästi, näpättäisiinkö toista sormille, jos tämä hyväilee liian läheltä lantiota, vai pidättäydyttäisiinkö kokonaan kaikesta fyysisestä, ettei vain tule houkutuksia?
En minä sinun asioistasi tiedä eikä minua ne kiinnosta, tuossa oli oma mielipiteeni ja siinä se.
No oma näkemykseni on se, että on täysin ok harrastaa seksiä silloin, kun molemmat haluavat, eikä tarvitse pelailla ja esittää keinotekoisesti mitään.
Parastahan on jos molemmat ovat yhtä nopeasti valmiit seksiin. Joskus vaan ei osu yksiin nuo halut ja silloin pitäisi mennä sen nopeamman ehdoilla, jos minkäänlaisen suhteen haluaisi syntyvän.
Hah hah! :D Tämä kommentti on kyllä joko miehen tai "pick me girlin" kirjoittama. Eli sen hitaamman pitäisi siis rikkoa omia rajojaan, vaikka pahalta tuntuu, ettei nyt toinen vaan jätä? Kuule antaa mennä vaan, jos ei se mies ole valmis odottamaan että seksi tuntuu minusta kivalta ja turvalliselta, niin ei seksielämästä tulisi minulle miellyttävää jatkossakaan. Haluan sellaisen miehen, joka haluaa seksiä vain jos se tuntuu minustakin hyvältä. Mitään kiimahulluja en tarvitse, joiden pitää päästä panemaan ihan sama onko toinen halukas vai ei.
Jep, jos olen mitään oppinut, niin sen että en enää koskaan hajota itseäni etenemällä nopeammin kuin mikä tuntuu mukavammalta. Jokaikinen, jota yritin miellyttää menemällä nopeasti sänkyyn, jätti. Vaikka olisi siihen asti vannonut kiinnostustaan. Eli ei siitä mitään suhdetta tule, helppohan se on lässyttää vaikka kuuta taivaalta...
Vierailija kirjoitti:
"Tässä ketjussa näköjään ainoana oikeana tapana julistetaan sitä, että seksiin pitää olla valmis heti, jos "oikea ihminen" sattuu kohdalle."
Niinkö? Minusta suurin osa on ollut sitä mieltä, että kukin tyylillään ja että mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle.
Näinhän se. Itse olen kyllä alkanut kallistumaan siihen, että jos seksi ei tunnu heti hyvältä ajatukselta toisen kanssa, hän ei ole se oikea ihminen ja kannattaa jatkaa etsimistä. Itselläni seksin lykkääminen on johtunut siitä, etten ole kokenut oloani turvalliseksi enkä hyväksi toisen seurassa enkä ole ollut varma hänen tarkoitusperistään (eli hakeeko pelkkää seksiä vai onko kiinnostunut minusta laajemminkin). Uskon kuitenkin että jossain voi olla ihminen, johon luotan heti ekasta tapaamisesta sataprosenttisesti ja sen myötä seksikään ei tunnu huonolta idealta. Sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Ei ole olemassa mitään yhtä kaikkia koskevaa normia. Normit ovat erilaiset vaikkapa lestadiolaisten yhteisössä kuin jossain hippipiireissä.
Sinun pitää nyt vain ihan itse päättää miten asiaan suhtaudut. Joillekin asia merkitsee yhtä ja toiselle toista. Mutta jos sinun nyt pitää välttämättä joku vastaus saada niin kyllähän se on nykyään melko yleistä että ihmiset eivät odota kauhean kauaa ennen seksiä. Joten kai se jonkinlainen "normi" on. Mutta normi ei ole sama kuin pakko toimia niin tai että toisin toimiminen olisi heti paheksuttavaa tai väärin.
Ei se paheksuttavuus tai "pakko toimia" tähän liity, tarkoitan normilla nimenomaan normia.
Eli jos mielestäni kiinnostavan oloinen mies tekee pöyristyttävän nopeasti seksialoitteen, niin voin olettaa hänen toimivan "röyhkeästi" koska se on normien mukaista, eikä siihen liity mitään henkilökohtaista.
Ja tosiaan kuten otsikossakin tulee ilmi, on kyse niistä tapauksista kun joku ihminen oikeasti kiinnostaa tai on jopa kerennyt tulla jo ihastusta, eli mitkään satunnaiset seksiseikkailut kesäyössä ei tähän liity.
Ap
No ei kai se sinulle aloitetta tee tarkoituksenaan loukata sinua? En kyllä nyt saa lainkaan kiinni siitä mitä tässä yrität ajaa takaa.
Vierailija kirjoitti:
Voinhan minä kyllä kysyä seuraavan kerran aloitteen tai seksivihjailua tekevältä mieheltä ihan suoraankin, että onko se hänen mielestään normien mukaista vai mikä ajatus hänellä on siinä taustalla?
Olisikohan se parempi ajatus kuin täällä kyseleminen?
Ap
Ainakin jos tarkoituksenasi on ajaa hänet karkuun niin toimii varmasti ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tarkoittanut että pitäisi tehdä jotain jos ei tunnu hyvältä. Ehdottomasti ei. Tuo nyt vaan on se kohta missä monta ihan potentiaalista juttua päättyy, kun nopeampi ei kykene odottamaan että hitaampi on valmis. Se on oikeasti aika helvetillinen tilanne olla se hitaampi osapuoli, jos on todella ihastunut ja haluaisi jatkaa toisen kanssa, muttei vielä pysty vastaamaan hänen tarpeisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tarkoittanut että pitäisi tehdä jotain jos ei tunnu hyvältä. Ehdottomasti ei. Tuo nyt vaan on se kohta missä monta ihan potentiaalista juttua päättyy, kun nopeampi ei kykene odottamaan että hitaampi on valmis. Se on oikeasti aika helvetillinen tilanne olla se hitaampi osapuoli, jos on todella ihastunut ja haluaisi jatkaa toisen kanssa, muttei vielä pysty vastaamaan hänen tarpeisiinsa.
No tässä olen kyllä sitä mieltä, että jos mies (tai nainen) "ei kykene" odottamaan, että toinen olisi valmis seksiin, niin ei ole mielestäni sopiva vakiintuneeseen ja sioutuneeseen parisuhteeseen. Kyllä tuosta tulee heti mieleen, että ei hillitse impulssejaan sen vertaa, että kestäisi olla ilman seksiä vaikka naisen sairastuessa tai raskauden aikana. Paljon suuremmalla todennäköisyydellä sortuisi pettämään heti, jos "vaimo ei anna" vähään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa mielenkiintoinen keskustelu kaikenkaikkiaan. En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että joku mieltää seksuaalisuuden olevan joku erillinen osa-alue ihmisestä. En siis ajattele, että tutustuisin mahdolliseen kumppaniin ensin ihmisenä ja vasta sitten seksuaalisena olentona. Haen kumppania ensisijaisesti parisuhteeseen, johon kuuluu myös seksi, joten hyvä seksuaalinen yhteensopivuus on olennainen osa kumppanin ihmisyyttä.
En myöskään pidä ajatuksesta, että mies osoittaisi kunnioittavansa naista sillä, ettei halua tämän kanssa seksiä. Tällöinhän nainen käyttää ja näyttää valta-asetelmaa vaatien tätä mystistä kunnioitusta kieltämällä seksin kummaltakin suhteen alussa. Kuulostaa tunkkaiselta tuulahdukselta 50-luvulta, jolloin hyvät tyttöystävät ja vaimot mitattiin ja arvotettiin seksin vähyydellä. Vain huonot naiset olivat seksuaalisesti aktiivisia. Pitää myös muistaa, että henkilö, joka ei alkuun ole seksuaalisesti halukas on sitä harvoin myöhemminkään.
Samalla tavalla se nainen saa mieheltä seksiä kuin mies naiselta. Olemme eläneet suhteellisen tasa-arvoisessa yhteiskunnassa jo vuosikymmeniä ja voin olla aloitteellinen seksissä. Minulle naisena seksuaalinen yhteensopivuus on tärkeää ja näen parhaaksi sitä myös kokeilla aikaisessa vaiheessa. En halua kiintyä ja olla parisuhteessa ihmisen kanssa, jonka kanssa en nauti seksistä.
Tämä EI liity mitenkään seksuaaliseen halukkuuteen, sillä seksistä pidättäytyminen on VALINTA eikä halu-kysymys.
Myöskään mitkään tasa-arvokysymykset ja muu jargoni ei tähän liity, sillä tutustuminen ensin ystävänä on tutustumista ystävänä, ei mitään sukupuoleen liittyvää.
Eli pointti ei ole joku keinotekoinen "kunnollisuus" vaan tutustuminen ilman seksin mustaa aukkoa.
Ap
Mustaa aukkoa?
Osaat todella demonisoida seksin.
Yksi pitkä suhteeni alkoi hyvin herkällä kädestä pitelyllä, odotimme miehen toiveesta noin kolme kuukautta ennen varsinaista seksiä. Tällä hetkellä olen pitkässä suhteessa naisen kanssa, ja hyppäsimme sänkyyn ensitapaamisella. Kummassakaan ei ollut mitään mustia aukkoja.
N42
Katseet kohtasivat liikuntatapahtumassa. Kun tapahtuma oli ohi poistuttiin suoraan pojan luokse kunnon pitkälle panolle. Tuntui niin hyvältä. Jatkettiin serustelua, ei ollut mitään jännitteitä eikä noloja salaisuuksia, vaan kaikki tuntui luonnolliselta. Yhdessä oltu siitä asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä olen kyllä sitä mieltä, että jos mies (tai nainen) "ei kykene" odottamaan, että toinen olisi valmis seksiin, niin ei ole mielestäni sopiva vakiintuneeseen ja sioutuneeseen parisuhteeseen. Kyllä tuosta tulee heti mieleen, että ei hillitse impulssejaan sen vertaa, että kestäisi olla ilman seksiä vaikka naisen sairastuessa tai raskauden aikana. Paljon suuremmalla todennäköisyydellä sortuisi pettämään heti, jos "vaimo ei anna" vähään aikaan.
Se että kiinnostuu jostain uudesta ihmisestä vertautuu aika huonosti pitkään pysyvään parisuhteeseen ja seksiin siinä. On aika luonnollista että kun tunteita ei vielä ole ehtinyt kehittyä kauheasti, toinen voidaan jättää hyvinkin pienten syiden takia. Mutta kun on kerran sitouduttu, asia kyllä muuttuu useimmilla aika lailla. En siis allekirjoita sitä että henkilö joka ei halua odottaa seksiä pitkään ihan uuden tuttavuuden kanssa olisi automaattisesti pitkässä suhteessa pettäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan oikein ymmärtänyt miten ilman seksiä toiseen tutustuisi jotenkin paremmin tai "rauhassa". Mitä omia suhteitani mietin niin niihin ihmisiin on tutustunut paljon nopeammin syvemmin ja kaikin puolin paremmin joiden kanssa on myös suhde mennyt nopeasti intiimiksi.
Se pelkkä tapailu on helposti sellaista jutustelua ja vähän ulkokultaista omien hyvien puolien esittelyä joka tuntuu minusta vähän teinimeiningiltä. Istutaan kahvilla tai käydään hohtokeilaamassa jne. En itse koe tutustuvani siinä mitenkään kovin hyvin.
Mutta kukin tavallaan tietysti.
Siis kyllähän sitä uusien ystävienkin kanssa tutustuu ja on hauskaa ensimmäisillä hengailukerroilla, ja siitä muuttuu vielä siistimmäksi kun tutustuu lisää?
En ymmärrä miksi miehen kanssa pitäisi hakea sen enempää jännitystä heti seksistä, päinvastoin en usko että olisi sopiva kumppani jos en viihtyisi sen seurassa ilman seksuaalista aspektia.Minusta taas se, että mies on pyrkimässä heti housuihin on teinimeininkiä jos joku.
Ap
Ehkä vaan analysoit liikaa. Kun kohtaat jonkun joka sinua oikeasti kiinnostaa, seksikään ei tunnu ajatuksena ahdistavalta tai painostavalta vaan alat haluamaan sitä itsekkin.
Et ole lukenut ketjun viestejä?
Minulla on seksihalut lähtökohtaisesti olemassa koko ajan eikä seksi ahdista, mutta en vaan halua sitä heti uuden ihmisen kanssa johon haluaisin tutustua.
Se sekoittaa tutustumista ja haluaisin keskittyä ensin vaan siihen ihmisenä tutustumiseen.Ap
Ap et ole ilmeisesti koskaan kokenut ylitsepääsemätöntä himoa? Tai rakastunut/hullaantunut ja siihen ollut yhdistettynä tuota himoa. Ei silloin kuule mieti ja pohdi, sitä vaan antaa mennä.
t. edelleen yhdessä ja 33 vuotta sitten tavattu
Ei vaan olen oppinut, ettei kannata ”antaa mennä” vaan tutustua rauhassa ilman seksiä
Ap
Ap et ole ilmeisesti koskaan kokenut ylitsepääsemätöntä himoa? Tai rakastunut/hullaantunut ja siihen ollut yhdistettynä tuota himoa. Ei silloin kuule mieti ja pohdi, sitä vaan antaa mennä.
t. edelleen yhdessä ja 33 vuotta sitten tavattu