Kerro jokin "outo" juttu itsestäsi!
Tässä minulta: Olen äärimmäisen pedantti ihminen, rakastan siisteyttä ja järjestystä..epäsiisteys saa minut hulluuden partaalle, mutta.
Hirveässä flunssassa, kuten nyt, heittelen räkäiset nenäliinat ympäri lattiaa. En koskaan ole ymmärtänyt miksi, mutta minusta se on jotenkin lohduttavaa. Ei ihanaa tai siistiä tai helppoa, vain lohduttavaa. Tuntuu hyvältä ja tosiaankin juuri lohduttavalta nähdä kaikki ne valkoiset, räkäiset mytyt pitkin lattioita, kun itsellä on kurjaakin kurjempi olo. Miksihän?
Kommentit (262)
Saan kieleni rullalle ja mun kaksoissisar ei saa, jännästi tosiaan geenit vaikuttaa pieniin asioihin.
Osaan tärisyttää silmiäni, eli pupillit tärisevät nopeasti edestakaisin. Ihan ohimennen huomasin lapsena, että osaan tehdä niin ja kaverit olivat ihan järkyttyneitä, näyttää kuulemma friikiltä. En tiedä, onko tämä ehkä ihan tavallistakin, koska harvemmin tulee kenenkään kanssa puheeksi.
Mä rakastan tavaroiden järjestelemistä. Mä teen sitä päivästä toiseen. Mä saan siitä jonkinmoista tyydytystä
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:05"]Pystyn muistamaan pidempiä numerosarjoja kuin suurin osa ihmisistä. Jos minulle sanotaan vaikka 12 numeron sarja, pystyn tarvittaessa muistamaan sen ja kirjoittamaan muistiin myöhemmin.
[/quote]
Sama :D Ja muistan tarkalleen, minkä viestin laitoin poikaystävälleni 11.02.2015 klo.17:43, vaikka se oli tyyliin "Oletko milloin kotona?", ja mitä tapahtui 07.05.2012, vaikka se oli muuten ihan normaali päivä. Sain huonoja uutisia silloin tekstarilla klo.11:08. Muistan myös, että kun vuosia, vuosia sitten loin facebookkiin tunnukseni, niin kello löi tasan minuutin yli varttia yli yhden, eli klo.13:16.
Minulla on jonkinlainen pakkomielle numeroihin :D
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:05"]Pystyn muistamaan pidempiä numerosarjoja kuin suurin osa ihmisistä. Jos minulle sanotaan vaikka 12 numeron sarja, pystyn tarvittaessa muistamaan sen ja kirjoittamaan muistiin myöhemmin.
[/quote]
Sama :D Ja muistan tarkalleen, minkä viestin laitoin poikaystävälleni 11.02.2015 klo.17:43, vaikka se oli tyyliin "Oletko milloin kotona?", ja mitä tapahtui 07.05.2012, vaikka se oli muuten ihan normaali päivä. Sain huonoja uutisia silloin tekstarilla klo.11:08. Muistan myös, että kun vuosia, vuosia sitten loin facebookkiin tunnukseni, niin kello löi tasan minuutin yli varttia yli yhden, eli klo.13:16.
[/quote]
Se vielä, että muistan kymmenien/ehkä jopa enempien av:lle kirjoittamani kommenttieni numerot ja usein edes vähän sinnepäin, mitä olen kirjoittanut :D Vaikka ne olisi vuoden tai parin takaa. Riittää, että luen ketjun otsikon, tai vähän aloituksesta.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:05"]Pystyn muistamaan pidempiä numerosarjoja kuin suurin osa ihmisistä. Jos minulle sanotaan vaikka 12 numeron sarja, pystyn tarvittaessa muistamaan sen ja kirjoittamaan muistiin myöhemmin.
[/quote]
[/quote]
Ääh, siis 11.02.2014 :D
Inhoan sitä, että käsivartta hivellään tai silitetään. Tuntuu todella epämiellyttävältä.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:30"]Tarkistan monta kertaa hellan ja kahvinkeittimen olevan pois päältä, kun olen lähdössä pois kotoa. Saatan palata kymmenenkin kertaa ovelta tarkistamaan. Ja kun vihdoin pääsen ulos, kokeilen varmaan toiset kymmenen kertaa, että menihän ovi lukkoon.
[/quote]
Tälle on diagnoosikin: pakkoneuroosi. Nuo "pakolliset", toistettavat jutut saattavat viedä päivästä paljonkin aikaa. t. psyk.sh
[/quote] No olenkin ajatellut, ettei tää ihan normaalia ole! Ja tarkistelu on vaan pahentunut sen myötä, kun sain lapsen ja muutettiin omakotitaloon. Pelkään kai jotenkin, että mun huolimattomuuden takia talo syttyy palamaan tai joku hullu pääsee lukitsemattomasta ovesta meille sisälle.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:43"]
Minä en tunnista kaikkia tuttujakaan ihmisiä. Esim. kaksi tuttua rouvaa, joita näen melkein viikottain ja jotka eivät muiden mielestä ole samannäköisiä. Minä en tunnista kumpi tulee vastaan jos näen vain toisen. Kun ovat samassa huoneessa näen kyllä kumpi on kumpi.
[/quote]Heh, mun miehellä taitaa olla tämä sama. Hän ei ymmärtänyt the Departed-elokuvasta mitään, kun ei erottanut DiCapriota ja Matt Damonia toisistaan. :D
[/quote]Outoa
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 19:43"]
Minä en tunnista kaikkia tuttujakaan ihmisiä. Esim. kaksi tuttua rouvaa, joita näen melkein viikottain ja jotka eivät muiden mielestä ole samannäköisiä. Minä en tunnista kumpi tulee vastaan jos näen vain toisen. Kun ovat samassa huoneessa näen kyllä kumpi on kumpi.
[/quote]Heh, mun miehellä taitaa olla tämä sama. Hän ei ymmärtänyt the Departed-elokuvasta mitään, kun ei erottanut DiCapriota ja Matt Damonia toisistaan. :D
[/quote]Outoa
[/quote]No daa, katso ketjun otsikko.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:30"]Tarkistan monta kertaa hellan ja kahvinkeittimen olevan pois päältä, kun olen lähdössä pois kotoa. Saatan palata kymmenenkin kertaa ovelta tarkistamaan. Ja kun vihdoin pääsen ulos, kokeilen varmaan toiset kymmenen kertaa, että menihän ovi lukkoon.
[/quote]
Tälle on diagnoosikin: pakkoneuroosi. Nuo "pakolliset", toistettavat jutut saattavat viedä päivästä paljonkin aikaa. t. psyk.sh
[/quote] No olenkin ajatellut, ettei tää ihan normaalia ole! Ja tarkistelu on vaan pahentunut sen myötä, kun sain lapsen ja muutettiin omakotitaloon. Pelkään kai jotenkin, että mun huolimattomuuden takia talo syttyy palamaan tai joku hullu pääsee lukitsemattomasta ovesta meille sisälle.
[/quote]
Ei ole normalia. Mun äiti valitettavasti kärsi tuosta samasta, se oli oikeasti ihan hullua ja äiti pakotti meidän mukaan. Oltiin lähdössä jonnekin niin piti kiertää sen kanssa talo viiteen kertaan, tarkistaa hellan napit vaikka kuin moneen kertaan, kiskoa töpselit seinistä ja jos joku koski johonkin tai kävi vessassa, niin kierros alkoi alusta. Sanoin teininä äidille ja sanon sulle nyt: tuo on hullun hommaa, lopeta! Se vain pahenee jos annat sille vallan.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:05"]Paitsi että saan kieleni rullalle, saan myös käännettyä sen niin, että kielen sivu on kitalakea kohti. Saan käännettyä kieleni näin "molempiin suuntiin", eli niin että vasen tai oikea reuna on ylöspäin.
Tätä on vaikea selittää, helpompi olis näyttää. Kieltä saa siis käännettyä näin kun ottaa siitä kiinni ja kääntää, mutta itse pystyn siihen ilman käsiä. On geeniperäinen juttu, eli ei voi opetella.
[/quote]
Voi opetella. Lihakset tekee työn
Toisinaan tulee tunne että tekee mieli lyödä jotain turpaan. En ole koskaan lyönyt mutta tuo tunne vaan tulee ajoittain.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 19:43"]
[/quote]Outoa
[/quote]No daa, katso ketjun otsikko.
[/quote]No daa, mitä siitä? Saa kommentoida. Outoa se on.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 15:45"]Törkin hiuksilla korvaan,oikeen sinne korvakäytävään. Tuntuu hyvältä. Vaatii suorat ja vähän jäykät hiukset. Tätä on tullu tehtyä lapsesta saakka.
[/quote]
Sama täällä, ja kolmevuotias tyttäreni myös :-D
[/quote]
Oikeesti! En ole kenenkään muun kuullu tekevän sitä :D
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:26"]Mä rakastan tavaroiden järjestelemistä. Mä teen sitä päivästä toiseen. Mä saan siitä jonkinmoista tyydytystä
[/quote] onko as diaknoosia?
No en nyt tiedä onko tämä hurjan outoa, mutta osaan räpätä ulkoa The Fresh Prince Of Bel Air-sarjan tunnarin.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:30"]Tarkistan monta kertaa hellan ja kahvinkeittimen olevan pois päältä, kun olen lähdössä pois kotoa. Saatan palata kymmenenkin kertaa ovelta tarkistamaan. Ja kun vihdoin pääsen ulos, kokeilen varmaan toiset kymmenen kertaa, että menihän ovi lukkoon. [/quote] Tälle on diagnoosikin: pakkoneuroosi. Nuo "pakolliset", toistettavat jutut saattavat viedä päivästä paljonkin aikaa. t. psyk.sh [/quote] No olenkin ajatellut, ettei tää ihan normaalia ole! Ja tarkistelu on vaan pahentunut sen myötä, kun sain lapsen ja muutettiin omakotitaloon. Pelkään kai jotenkin, että mun huolimattomuuden takia talo syttyy palamaan tai joku hullu pääsee lukitsemattomasta ovesta meille sisälle. [/quote] Ei ole normalia. Mun äiti valitettavasti kärsi tuosta samasta, se oli oikeasti ihan hullua ja äiti pakotti meidän mukaan. Oltiin lähdössä jonnekin niin piti kiertää sen kanssa talo viiteen kertaan, tarkistaa hellan napit vaikka kuin moneen kertaan, kiskoa töpselit seinistä ja jos joku koski johonkin tai kävi vessassa, niin kierros alkoi alusta. Sanoin teininä äidille ja sanon sulle nyt: tuo on hullun hommaa, lopeta! Se vain pahenee jos annat sille vallan.
[/quote] Kun asuttiin pienemmässä kämpässä, niin otin johdotkin irti seinästä. Tässä talossa en käy aina lähtiessä koko taloa läpi, vaikka mieli tekisi. Hui, pitäsköhän tästä kohta mennä juttelemaan johonkin...
Muistan äärettömän hyvin ns. "turhia" asioita. Osaan esimerkiksi jokaisen Muumilaakson tarinoita-jakson ulkoa, sanasta sanaan ja äänenpainoja myöten. Sana Disney piirretyissä, nekin osaan ulkoa. Äiti aina köytti minut lapsena sitteriin muumin ääreen ja aivopesi minua niillä :D ... Ei ihme että ne on pinttynyt päähän.
Jännä on myös että muistini on muuten huono! Voin unohtaa esim. Mitä eilen on tapahtunut :0
Pystyn puhumaan takaperin. Jos joku sanoo jonkin lauseen, pystyn sanomaan sen takaperin, esim. nuhuup isepiik assik. Tämä oli mulle joskus jopa pieni pakkomielle, kääntelin koko ajan sanoja mielessäni.