Kerro jokin "outo" juttu itsestäsi!
Tässä minulta: Olen äärimmäisen pedantti ihminen, rakastan siisteyttä ja järjestystä..epäsiisteys saa minut hulluuden partaalle, mutta.
Hirveässä flunssassa, kuten nyt, heittelen räkäiset nenäliinat ympäri lattiaa. En koskaan ole ymmärtänyt miksi, mutta minusta se on jotenkin lohduttavaa. Ei ihanaa tai siistiä tai helppoa, vain lohduttavaa. Tuntuu hyvältä ja tosiaankin juuri lohduttavalta nähdä kaikki ne valkoiset, räkäiset mytyt pitkin lattioita, kun itsellä on kurjaakin kurjempi olo. Miksihän?
Kommentit (262)
Kertailen mielessäni lauseita sanasta sanaan, usein vältän päästämästä ajatuksiin jotain ikävää, roolipeliä, silloin voi hillitä suuttumuksen.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 15:45"]Törkin hiuksilla korvaan,oikeen sinne korvakäytävään. Tuntuu hyvältä. Vaatii suorat ja vähän jäykät hiukset. Tätä on tullu tehtyä lapsesta saakka.
[/quote]
Sama täällä, ja kolmevuotias tyttäreni myös :-D
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:38"]Puhun joskus itsekseni niin, että kerron jollekin mielessä olevalle ihmiselle jotain juttua ja saatan sanoa äänen myös sen mitä kaveri mahdollisesti kommentoi.. Joo kuulostaa tosi oudolta! [/quote] Sama!
[/quote]
JES!! Joku yhtä hullu on olemassa:) Monesti olen alkanut puhua itsekseen aivan huomaamatta ja yhtäkkiä sitä herää kuin transsista. Tätä ei kuitenkaan tapahdu kuin yksin ollessa.
[/quote]
Mulla ihan sama! Olin varma, että keksin oman uniikin juttuni tähän kirjoitettavaksi, mutta näköjään meitä onkin monta :) Mulla tää tulee yleensä silloin, kun tiedän tapaavani myöhemmin samana päivänä jonkun kaverin. Käyn jo etukäteen keskusteluja mielessäni tämän kaverin kanssa.
Paitsi että saan kieleni rullalle, saan myös käännettyä sen niin, että kielen sivu on kitalakea kohti. Saan käännettyä kieleni näin "molempiin suuntiin", eli niin että vasen tai oikea reuna on ylöspäin.
Tätä on vaikea selittää, helpompi olis näyttää. Kieltä saa siis käännettyä näin kun ottaa siitä kiinni ja kääntää, mutta itse pystyn siihen ilman käsiä. On geeniperäinen juttu, eli ei voi opetella.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:26"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:05"]Pystyn muistamaan pidempiä numerosarjoja kuin suurin osa ihmisistä. Jos minulle sanotaan vaikka 12 numeron sarja, pystyn tarvittaessa muistamaan sen ja kirjoittamaan muistiin myöhemmin. [/quote] Sama muistan jopa 10 vuoden takaisia puhelinnumeroita.
[/quote]
Mulla on sama. Entisessä ammatissa opin löytämään lopulta 18-numeroisista tuotekoodeista logiikan niiden muodostamiseen, joten muistan vieläkin ulkoa koodeja. Tästä työstäni on aikaa 7 vuotta. Samoin muistan lähes kaikkien tuttujeni puhelinnumerot ulkoa. Saatan tosin sekoittaa mikä numero on kenenkin, mutta puhelinnumerot ovat oikein, eli joku tuttu vastaa aina. :D Nimimuistini sen sijaan on hirvittävän huono, ja ilmeisesti siitä johtuen pyrin välttämään uusista tuttavuuksista puhumista nimellä - pelkään kutsuvani häntä väärällä nimellä.
En pysty meneen nukkumaan jos vähänki tuntuu että vois pissata. Monesti myös käyn vessasa ennen kuin nukahan.
Olen lapsesta saakka harrastanut tietokonepelimusiikkien soittamista pianolla muun pianonsoiton ohessa! Mulla on nyt tekeillä itse sovittamani sarja klassisia variaatioita mm. Tetriksen, Lemmingsien, King's Quest- ja Space Quest-pelien tunnareista :) Olen ammatiltani piano-ope ja yksi oppilaani harrastaa samaa: nyt on meneillään "Lavender Town" Pokemon-pelistä. En henkilökohtaisesti tunne kuin yhden toisen pianistin joka harrastaa samaa, vaikka meitä on varmasti enemmän.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:11"]En pysty meneen nukkumaan jos vähänki tuntuu että vois pissata. Monesti myös käyn vessasa ennen kuin nukahan.
[/quote]
Sama, ja mulla tulee aina pissahätä kun koitan tehdä rentoutusharjoituksia selinmakuulla :/ Ärsyttävää!!
En ihannoi hoikkaa naisvartaloa, koska mua inhottaa paljaat litteät vatsat ja varsinkin navat, ja saan puistatuksia kapeista reisistä. Mielestäni kaunein naisvartalo on sellainen pehmeä ja runsaahko, mutta ei nyt ihan merimursu kuitenkaan, mieluiten johonkin pehmeään kankaaseen verhottuna. Joo, nyt tulee kivitystä mutta mielipide se on tämäkin vaikka poikkeaakin normista :D
Niin ja itse olen 30v nainen.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:16"]En ihannoi hoikkaa naisvartaloa, koska mua inhottaa paljaat litteät vatsat ja varsinkin navat, ja saan puistatuksia kapeista reisistä. Mielestäni kaunein naisvartalo on sellainen pehmeä ja runsaahko, mutta ei nyt ihan merimursu kuitenkaan, mieluiten johonkin pehmeään kankaaseen verhottuna. Joo, nyt tulee kivitystä mutta mielipide se on tämäkin vaikka poikkeaakin normista :D
Niin ja itse olen 30v nainen.
[/quote]
Sama! Vaikka olen ihan täyshetero, nautin tällaisten vartaloiden katselemisesta. Tykkään erityisesti reippaista päärynävartaloista, vaikka itse olen tiimalasi. Ah, miten hyvältä näyttääkään oieni yläosa, lantion kaari ja pyöreä pylly siinä jatkeena!
Kuuntelen musiikkia ja pyörin baarijakkaralla ympäri.
Minä en tunnista kaikkia tuttujakaan ihmisiä. Esim. kaksi tuttua rouvaa, joita näen melkein viikottain ja jotka eivät muiden mielestä ole samannäköisiä. Minä en tunnista kumpi tulee vastaan jos näen vain toisen. Kun ovat samassa huoneessa näen kyllä kumpi on kumpi.
Haa meikäläinenkin puhuu ja keskustelee itsekseen. Kerran stressaantuneena suihkussa selostin täyttä häkää, mies oli kuunnellut huolestuneena oven takana, että oonko mä niiin sekaisin että puhun puhelimeen suihkussa.
On jotenkin ihanaa ja lohduttavaa laittaa tyyny pään päälle kyljellään nukkuessa (niin että pääni on sivuttain ja saan kuitenkin hengittää pienestä rakosesta). Lisäksi pidän aina haliotteesa toista tyynyä nukkuessani. Eli tyynyjä tarvii olla kolme vähintään hyvän unen takeeksi :)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:43"]
Minä en tunnista kaikkia tuttujakaan ihmisiä. Esim. kaksi tuttua rouvaa, joita näen melkein viikottain ja jotka eivät muiden mielestä ole samannäköisiä. Minä en tunnista kumpi tulee vastaan jos näen vain toisen. Kun ovat samassa huoneessa näen kyllä kumpi on kumpi.
[/quote]Heh, mun miehellä taitaa olla tämä sama. Hän ei ymmärtänyt the Departed-elokuvasta mitään, kun ei erottanut DiCapriota ja Matt Damonia toisistaan. :D
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:43"]
[/quote]
Minulla myös sama ongelma. Kasvojentunnistushäiriö. Monet ihmiset menevät sekaisin vuosia. Minä esimerkiksi en erota Jani Sievistä ja Samuli Edelmania. En pysty erottamaan kumpi on kumpi elleivät ole vierekkäin.
Vihaan mikrokuiturättejä yms mikrokuitukangasta. Siksi koska inhoan koskea siihen kankaaseen. Käteni ovat aina olleet melkoisen kuivat, joten mikrokuiturätin kangas "tarraa" ikävästi käsien ihoon.. Yäk.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:43"]
[/quote]Heh, mun miehellä taitaa olla tämä sama. Hän ei ymmärtänyt the Departed-elokuvasta mitään, kun ei erottanut DiCapriota ja Matt Damonia toisistaan. :D
[/quote]
No justiinsa! Tämän vuoksi onkin vaikeaa katsoa joitain leffoja ja esim. Ilman johtolankaa -sarjaa, jossa on ne kaksi täysin samannäköistä miespoliisia. Mun mielestä samannäköistä...
176
Inhoan avonaisia kaappeja, ovien pitää olla kiinni. Sähköpostien lukeminen ahdistaa joten välttelen sitä viimetippaan. Ällöttää ajatus, että joku tunkisi kielensä korvaan tai napaan tai sormen suuhuni.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:52"]
En pysty suhtautumaan "normaalisti" naisvartaloon. Kesällä on mahdotonta pitää silmät erossa hyväkroppaisista naisista. Olen yläkoulun ope ja myös koulussa ahmin katseellani tyttöoppilaiden pystyjä tissejä ja pyöreitä perseitä. Mutta vain katseella.
[/quote]
Ymmärräthän, että ne katseet kyllä huomataan?