Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannabisnarkkareilla on aina hirveä tarve todistella

Vierailija
17.02.2015 |

etteivät muka ole riippuvaisia. Esiin vedetään tilastoja miten alkoholi on paaaljon vaarallisempaa eikä kannabikseen voi jäädä koukkuun ja miten se on niin ihana kipulääke jne.
Miksi sitä pitää niin kovasti todistella jos ette muka ole riippuvaisia? Ihan samanlaista tekosyiden ja heikkojen puolustelujen heittelyä kuin tupakoitsijoilla. Näkee selvästi miten huumeriippuvuus hävettää, ja se on ihan oikein.

Kommentit (354)

Vierailija
261/354 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:34"]

JOtenkin säälittävää, kun mammat alapeukuttelee tieteellisille tutkimuksille...

[/quote]

Jotenkin säälittää nuo sinun kognitiiviset ongelmasi. Ei pössyä ja verkkoa sekaisin enää tänään, eiks jee!

[/quote]

En ole tuon alkuperäisen kommentin kirjoittaja, mutta provosoiduin. Ymmärrätkö itse lainkaan, että kommenttisi taso ei ole kovin vakuuttava. 

Vierailija
262/354 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:30"]

Jos kannabis sallittaisiin, mielestäni siitä käyttäjälle tulevia ongelmia (vieroitusta, terapiaa, talous- tai sos.ongelmia) ei pitäisi veronmaksajien mitenkään tukea. Menkööt nautinnon piikkiin. Kannabispsykoosinkin voisi nautiskelija itse hoidattaa esim. yksityisessä sairaalassa.

[/quote]

Huoh...

Ensinnäkin kaiken tieteellisen tutkimuksen ja empiirisen evidenssin perusteella kannabiksen dekriminalisaatio vähentää yhteiskunnan kokonaiskustannuksia.

Toisekseen totta kai ne mahdolliset muutamat psykoosi tapaukset pitäisi hoitaa verovaroin samanlailla kuin pitää hoitaa ylipainon aiheuttamat sydän- ja verisuonitaudit, diabetes ja alkoholin aiheuttamat taudit.

Edellä mainitut taudit aiheutuvat yksilön valintojen takia. Pitäisikö ruveta vaatimaan että ylipainoiset mammat maksattavat sydän- ja verisuonitautinsa yksityisellä.

Meidän järjestelmämme perustuu yhteisvastuulle. Jos haluat että haitat hoidetaan yksityisillä varoilla voit alkaa vaatia vakuutuspohjaista sairaanhoitoa, jossa jokainen maksaa oman hoitonsa.

[/quote]

Sitä mieltä kuitenkin olen. Ja eikun nauttimaan!

[/quote]

Eli hyväksyt sen että ylipainon, huonojen elintapojen ja alkoholin kustannukset kustannettaisiin omin varoin?  Kaikki mikä on itseaiheutettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/354 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:00"]

Jos kannabis sallittaisiin, mielestäni siitä käyttäjälle tulevia ongelmia (vieroitusta, terapiaa, talous- tai sos.ongelmia) ei pitäisi veronmaksajien mitenkään tukea. Menkööt nautinnon piikkiin. Kannabispsykoosinkin voisi nautiskelija itse hoidattaa esim. yksityisessä sairaalassa.

[/quote]

Huoh...

Ensinnäkin kaiken tieteellisen tutkimuksen ja empiirisen evidenssin perusteella kannabiksen dekriminalisaatio vähentää yhteiskunnan kokonaiskustannuksia.

Toisekseen totta kai ne mahdolliset muutamat psykoosi tapaukset pitäisi hoitaa verovaroin samanlailla kuin pitää hoitaa ylipainon aiheuttamat sydän- ja verisuonitaudit, diabetes ja alkoholin aiheuttamat taudit.

Edellä mainitut taudit aiheutuvat yksilön valintojen takia. Pitäisikö ruveta vaatimaan että ylipainoiset mammat maksattavat sydän- ja verisuonitautinsa yksityisellä.

Meidän järjestelmämme perustuu yhteisvastuulle. Jos haluat että haitat hoidetaan yksityisillä varoilla voit alkaa vaatia vakuutuspohjaista sairaanhoitoa, jossa jokainen maksaa oman hoitonsa.

[/quote]

[/quote]

Eli hyväksyt sen että ylipainon, huonojen elintapojen ja alkoholin kustannukset kustannettaisiin omin varoin?  Kaikki mikä on itseaiheutettua.

[/quote]

Olen sitä mieltä, mitä ilmoitin olevani. Nyt ei äiti vaihda mielipidettään vauvan mieliksi.

Vierailija
264/354 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:02"]

[/quote]

Huoh...

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olen sitä mieltä, mitä ilmoitin olevani. Nyt ei äiti vaihda mielipidettään vauvan mieliksi.

[/quote]

No tekstistäsi ei käynyt ilmi soveltaisitko samaa logiikkaa laajemmin kaikkiin itse aiheutettuihin terveysongelmiin.

Jos et suhtaudu samalla tavalla esimerkiksi ylipainon aiheuttamiin ongelmiin olet vain ja ainoastaan tekopyhä.

Onneksi tulevat sukupolvet ja nuoret ovat älykkäämpiä kun saavat nuorena muualtakin tietoa kuin isältä,äidiltä, opettajalta ja lukkarilta. :)

Vierailija
265/354 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä kyllä tiedän mitä teen. Tähän ei voi jäädä koukkuun, käytän tosi pieniä määriä ja voin lopettaa koska haluan. Tää on vaan viihdekäyttöä. Tässä olis sulle vähän tietoa tämän päihteen ominaisuuksista ja siitä miten tämä pärisee niin maan perkeleesti. Mistään muusta en osaakkaan puhua. Tulethan mukaan tähän minun todellisen tilani kieltämisen kuplaan, niin voidaan molemmat sulkea silmämme tältä riippuvuudelta? Niitä vanhoja narkkareita ja heidän puheitaan siitä, että kuulostan aivan heiltä itseltään käytön alkuaikoina ei kannata kuunnella. Ei minulle niin käy, koska minä TIEDÄN miten näitä käytetään"

- Kuuluisia narkahtaneen ihmisen viimeisiä sanoja

Vierailija
266/354 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerron omat kokemukseni pilcestä. Poltin ihan saatanasti, ostin jopa 1000 g omaan käytöön, koska tuli halvemmaksi ostaa isomissa erissä. Lopetin, koska nukuin pomiin töistä paukkupäissäni. Oli pakko tehdä valinta, eikä tuo ollut loppuenlopuksi mitenkään hankalaa. Ei se nyt kuitenkaan niin vakavaa ole, jos joku polttelisikin, jos pääsee töihin. Jos ihmiset pystyy hoitamaan hommansa, niin eikö se sitten ole ihan sama mitä vapaalla puuhailevat.

Mulle tuo elämäntapa ei toiminut, mutta jos jollain toimii, niin niin ei se ole muta pois.

Vierailija
267/354 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä Usassa on nyt pop ja suosittua ja sallittua ja ok on Suomessa 10 vuoden päästä ihan jees. Tämä ainakin päti pillifarkkuihin ja heavy musiikkiin. Toki intternetti ja some ehkä nopeuttaa kehitystä.

Eli voi olla hyvinkin mahdollista että Suomessa tomaatin ja salaatin sijaan osa kokee järkeväksi elinkeinoksi alkaa kasvattamaan huumausainetta ruokamarketteihin maustehyllyn viereen.

HALUTAANKO ME SITÄ. HALUTAANKO ETTÄ SUOMI MUUTTUU AFRIKAKSI???? MIKSI SE KESKIKALJA EI VAAN RIITÄ TEILLE? PILAATTE KAIKEN!

Vierailija
268/354 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:07"]

[/quote]

Huoh...

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No tekstistäsi ei käynyt ilmi soveltaisitko samaa logiikkaa laajemmin kaikkiin itse aiheutettuihin terveysongelmiin.

Jos et suhtaudu samalla tavalla esimerkiksi ylipainon aiheuttamiin ongelmiin olet vain ja ainoastaan tekopyhä.

Onneksi tulevat sukupolvet ja nuoret ovat älykkäämpiä kun saavat nuorena muualtakin tietoa kuin isältä,äidiltä, opettajalta ja lukkarilta. :)

[/quote]

Voin olla tekopyhä, tyhmä ja suovaitsematon. Mutta olen myös aikuinen eli minulla on mielipiteeni eikä minun tarvitse kalastella toisten hyväksyntää.

Eli pysyn mielipiteessäni nyt ja jatkossakin :)

Vierailija
269/354 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:12"]

"Mä kyllä tiedän mitä teen. Tähän ei voi jäädä koukkuun, käytän tosi pieniä määriä ja voin lopettaa koska haluan. Tää on vaan viihdekäyttöä. Tässä olis sulle vähän tietoa tämän päihteen ominaisuuksista ja siitä miten tämä pärisee niin maan perkeleesti. Mistään muusta en osaakkaan puhua. Tulethan mukaan tähän minun todellisen tilani kieltämisen kuplaan, niin voidaan molemmat sulkea silmämme tältä riippuvuudelta? Niitä vanhoja narkkareita ja heidän puheitaan siitä, että kuulostan aivan heiltä itseltään käytön alkuaikoina ei kannata kuunnella. Ei minulle niin käy, koska minä TIEDÄN miten näitä käytetään"

- Kuuluisia narkahtaneen ihmisen viimeisiä sanoja

[/quote]

Ensinnäkään se että kannattaa järkevämpää huumausianepolitiikkka joka perustuu faktoille ei tarkoita että itse nauttisi kyseisiä aineita. Ja ei,  minä en polta kannabista.

Toisekseen on se kumma kun sitä alkoholia pystyy nauttimaan sivistyneesti mutta ei kannabista jonka riippuvuuspotentiaali on murto osa verrattuna alkoholiin ja terveyshaitat huomattavasti(!) pienempiä.

Jos oikein kyyniseksi rupean niin toivon että alaikäiset rupevat kokeilemaan kannabista enemmän alkoholin sijasta. Koska he ovat tulevaisuuden äänestäjiä.

Vierailija
270/354 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää että on niitä ihmisiä, jotka puolustaa väärin perustein ja niitä jotka mustamaalaa väärin perustein.

Ei kannabis ole hyvä eikä paha asia. Siinä on kääntöpuolia kyllä. Liika ihannointi ei ole ok, nuorisolle ei ole hyväksi. Dekriminalisoiti voisi toimia kuitenkin.

Liian iso haloo yhdestä kasvista?

Vierailija
271/354 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:07"]

[/quote]

Huoh...

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voin olla tekopyhä, tyhmä ja suovaitsematon. Mutta olen myös aikuinen eli minulla on mielipiteeni eikä minun tarvitse kalastella toisten hyväksyntää.

Eli pysyn mielipiteessäni nyt ja jatkossakin :)

[/quote]

Totta kai saat pitää mielipiteesi se on demokratiaa.

Mutta minä halusin vain osoittaa argumentoinnillani että sinulla ei ole ajatustesi takana minkäänlaista logiikkaa.

Katsos tämä on joukkotiedotusväline ja monet lukevat näitä tekstejä ja kun he lukevat sinun sepustuksiasi he ovat taipuvaisia uskomaan  minun loogista argumentaatiota. Näin ollen kannabismyönteisyys lisääntyy :)

Vierailija
272/354 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitaan kovempia otteita että käyttäjät jäävät kiinni. Kansalaisilta silmät auki ja ilmiantoja kehiin. Saadaan ainakin hidastettua koko dekriminalisointi prosessia. Nyt silmät auki ja nenä tarkkana jos huomaatte hippejä. Soitto poliisille niin jäävät roisttot kiinni!

Vierailija
273/354 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:21"]

Tylsää että on niitä ihmisiä, jotka puolustaa väärin perustein ja niitä jotka mustamaalaa väärin perustein. Ei kannabis ole hyvä eikä paha asia. Siinä on kääntöpuolia kyllä. Liika ihannointi ei ole ok, nuorisolle ei ole hyväksi. Dekriminalisoiti voisi toimia kuitenkin. Liian iso haloo yhdestä kasvista?

[/quote]

Minun mielestäni se ei ole "liian iso haloo" koska:

-Poliisin resurssit menevät hukkaan (50% huumausaine rikoksista kannabiksesta)

-Rikolliset hyötyvät

-Nuoret tekemisissä rikollisuuden kanssa ja altistuvat esim. katukauppa huumeille joiden sisällöstä ei voi olla varma

-Monet normaalit ihmiset menettävät työpaikkansa, opiskelupaikkansa, lapsensam ajokorttinsa (vaikka eivät aja päihtyneenä). Näin ollen ihmisiä syrjäytetään yhteiskunnan ulopuolelle.

Joten kysymys on todellisesta epäoikeudenmukaisuudesta.

Vierailija
274/354 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan kyllä, että tätä ei meillä sallita ilman eu direktiivejä, jos silloinkaan. Meillä oikeasti kiellettiin nuuska, vaikka se on paljon terveellisempää kuin tupakka. Lisäksi täällä pyritään kieltämään sähkösavukkeet, vaikka ne ovat myös selkeästi parempi vaihtoehto tupakalle.

Itse pääsin noilla sähkiksillä eroon tupakoinnista 20 vuoden jälkeen. Ainoastaan eu direktiivit estää nmäitä meidän omia tonttuja kieltämästä tätäkin, vaikka tupakkaa saa myydä kaupassa (Joudun  nyt tilaamaan nämä tutteet irlannista, koska suomessa ei saa tuottaa). Hyvä suomi. Samalla saadaan pidettyä oman maan yritteliäisyys 0 tasolla ja tehdään tupakoinnin lopettaminen hankalammaksi.

Meillä on oikeasti niin urpoja terveysviranomaisia, että paleltaa päätä ajatella tota touhua. Nää tyypit on kuitenkin niitä, joilta kysytään. kun lakeja kähdetään säätämään. Tällainen vanha tupakoitsija on noille raittiuintoilijoille jo menetetty tapaus. Ne vaan keskityy siihen, että nuoret ei polttaisi näitä sähkösavukkeita. Toivottavasti pysyy edes näin tää kuvio. Jos Ikävä sanoa, mutta nuo  viranomaiset kyllä ansaitsisi tulla taopetuksi, vaikka hyvää tarkoitttavatkin.

Vierailija
275/354 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittomuuden kannattajat ovat todella hyvällä asialla ja heidän tavoitteensa ovat ihan tapissaan. Mitään ei sallita ja se on hyvä. Se on ehkä lian hyvä ihmisille, joista osa on niin älyvajaita että tuhoavat viimeisetkin rippeensä aineisiin. Kannabis olisi ehkä hyvä laillistaa, jotta ihmiset todella tiedostaisivat miten vaarallisia kaikki päihteet ovat, kuten laillinen alkoholi.

Ehkä sadan tai 200-vuoden päästä ihmiset tiedostavat käytännössä päihteiden haitallisuuden ja taistelu huumeista voidaan lopettaa nollatoleranssiseen huumelainsäädäntöön. Pian myös hölmöt tajuavat ettei huumeet kannata. Ehkä sitten voidaan kaikki kieltää. Se vaatii kuitenkin aikaa ja monta uhria.

SALLIMMEKO SEN???

Vierailija
276/354 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltopolitiikan  toteuttaminen on vaan tärkeämpäää, kuin ihmisten elämä. Tällaisia hahmoja meillä on luotsaamassa kehitystä. Meneepä taas verorhat hienoon ositteeseen.

Vierailija
277/354 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka oli pitkään laillista. Nyt vihdoin pitkien menetysten jälkeen. Monien läheisiä kuollut kannabikseen. Kukaan ei muista heitä. Luusereita.

Tupakka vilhdoinkin saadaan laittomaksi. Se on suuri voitto. Ehkä seuraavaksi alkoholi todetaan niin vaaralliseksi kansanterveydelle että se kielletään kokonaan. Kannabis saatetaan laillistaa, mutta pian todetaan kannabiskin vielä pahemmaksi kansanterveydelle, joten se päätyy jälleen oikeaan asemaansa.

Vierailija
278/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:13"]

No kerron omat kokemukseni pilcestä. Poltin ihan saatanasti, ostin jopa 1000 g omaan käytöön, koska tuli halvemmaksi ostaa isomissa erissä. Lopetin, koska nukuin pomiin töistä paukkupäissäni. Oli pakko tehdä valinta, eikä tuo ollut loppuenlopuksi mitenkään hankalaa. Ei se nyt kuitenkaan niin vakavaa ole, jos joku polttelisikin, jos pääsee töihin. Jos ihmiset pystyy hoitamaan hommansa, niin eikö se sitten ole ihan sama mitä vapaalla puuhailevat.

Mulle tuo elämäntapa ei toiminut, mutta jos jollain toimii, niin niin ei se ole muta pois.

[/quote]

Tässähän kerroit oman ongelmasi - poltit niin saatanasti. 

Suurin osa polttelee pieniä määriä ja satunnaisesti. Aivan samoin kuin suurin osa nauttii alkoholia kohtuudella. Siinä se juju.

Vierailija
279/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:16"]

Se mikä Usassa on nyt pop ja suosittua ja sallittua ja ok on Suomessa 10 vuoden päästä ihan jees. Tämä ainakin päti pillifarkkuihin ja heavy musiikkiin. Toki intternetti ja some ehkä nopeuttaa kehitystä.

Eli voi olla hyvinkin mahdollista että Suomessa tomaatin ja salaatin sijaan osa kokee järkeväksi elinkeinoksi alkaa kasvattamaan huumausainetta ruokamarketteihin maustehyllyn viereen.

HALUTAANKO ME SITÄ. HALUTAANKO ETTÄ SUOMI MUUTTUU AFRIKAKSI???? MIKSI SE KESKIKALJA EI VAAN RIITÄ TEILLE? PILAATTE KAIKEN!

[/quote]

Millä tavalla nykyiset kannabiksen käyttäjät ovat pilanneet mitään? 

Vastaan puolestasi; ei mitenkään, koska et edes tiedä, vaikka lähipiirissäsi joku käyttäisi.

Ennakkoluulot kumpuavat useimmiten tietämättömyydestä.

Sitäpaitsi Afrikan maissa käytetään kannabiksen sijaan khatia, joten siltäkään osin sinulla ei ole tietoa.

Vierailija
280/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:13"]Sitten on vielä tuo suvaitsevaisuus höpötys. Miksi teidän (laiton) tapanne pitäisi hyväksyä? [/quote] Kolikolla on laki arvottu ja kannabis Suomessa laittomaksi julistettu - sellaista lakia ei tarvitse kauheasti suvaita.

[/quote]

Voi apua :D Entäs tup punaisia päin ajelu. Uskallatko vastata siihen?

Minä uskallan sanoa, että en hyväksi laittomia huumeita.

[/quote]

Minäkin uskallan sanoa, että sinä et edes ole ymmärtänyt tämän keskustelun tarkoitusta. 

Tarkoitus on saada kannabis dekriminalisoitua.  (voit katsoa sanakirjasta sanan tarkoituksen).

[/quote]

Tämä keskustelu ei ole laiton. Toisin kuin huumeet tai liikenteen vaarantaminen.

[/quote]

Eli selkokielellä: Miksi rikollisuuden harjoittaminen pitäisi suvaita.

Toisekseen, eikö tämän keskustelun lähtökohta ollut ihan toinen? Oletko taas itse aloittanut tämänkin ketjun? Et pilvessä löytänyt taaskaan vanhaa :D

[/quote]

Keskustelun tarkoitus on nimenomaan se, että jaetaan OIKEAA, tutkittua tietoa kannabiksesta. Käyttö on jo nykyään niin laajaa, että valtiolle olisi järkevintä ja kustannustehokkainta dekriminalisoida käyttö.

Hyvin lapsellista käytöstä sinulta syyttää minua kannabiksen polttelusta, koska en ole sitä maininnut tekeväni. Faktojen perusteella olen dekriminalisoinnin kannalla.

Tuollaisten kommenttien esittäminen osoittaa huonoa keskustelutaitoa ja kertoo kirjoittajastaan melko paljon sellaista, joka ei ole hänelle itselleen eduksi.

[/quote]

Väität siis olevasi aloittaja?

Miksi on epäasiallista, jos kannabiksen käyttö on ihan ok?

[/quote]

Nyt olet sekoittanut vastaajia keskenään, mikä tietysti tällä palstalla on ymmärrettävää, koska kirjoitellaan ilman nimimerkkejä.

Minä olen tuon dekriminalisointikommentin kirjoittaja. En käytä itse kannabista (olen nuorena kokeillut useampaankin kertaan) , mutta kannatan sen laillistamista, en pelkkää dekriminalisointia. Olen kirjoittanut tänne huomattavan monta puoltavaa kommenttia ja linkannut tutkimuksia aiheesta.

En käytä myöskään alkoholia, mutta tötsyt saattaisin vetäistä, jos joku sitä tarjoaisi, joten minusta on ihan ok, että ihmiset käyttävät kannabista. Onhan se yksi vähiten minkäänlaisia ongelmia aiheuttava päihde.

Jatkan edelleen kannabiksen dekriminalisoinnin puolesta puhumista. Sillä se täyslaillistaminen alkaa.